Reisplannen, maar wat?
dinsdag 15 mei 2012 om 18:51
Dag allemaal!
Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!
Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten
Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.
En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':
- goedkoop land of stad
- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs
- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen
- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV
- lekker weer
- fotogeniek
- een week of 2
- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...
Klinkt wel verwend als ik het zo lees...
Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?
Ik vind zoveel leuk...
Benieuwd!
Vinyl
Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!
Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten
Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.
En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':
- goedkoop land of stad
- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs
- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen
- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV
- lekker weer
- fotogeniek
- een week of 2
- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...
Klinkt wel verwend als ik het zo lees...
Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?
Ik vind zoveel leuk...
Benieuwd!
Vinyl
dinsdag 15 mei 2012 om 19:58
quote:houston77007 schreef op 15 mei 2012 @ 19:56:
Ik zou het wel weten: VS!
Jij hebt me ooit eens een reisblog van een van jouw amerika-reizen laten lezen. Als je nog twijfelt, zou ik ze zelf ook nog eens doorlezen...
Hahaha, *zucht* Ja, heerlijk he?
Heb nu 3x drie weken gedaan daar, en voel me er ZO vrij!
Maar wat ik toen heb uitgegeven, dat kan ik niet nog een keer doen, oeps...
Ik zou het wel weten: VS!
Jij hebt me ooit eens een reisblog van een van jouw amerika-reizen laten lezen. Als je nog twijfelt, zou ik ze zelf ook nog eens doorlezen...
Hahaha, *zucht* Ja, heerlijk he?
Heb nu 3x drie weken gedaan daar, en voel me er ZO vrij!
Maar wat ik toen heb uitgegeven, dat kan ik niet nog een keer doen, oeps...
dinsdag 15 mei 2012 om 20:01
Veilig is toch het westen (USA, Canada, Australie, NZ) of ZO Azie. Op zich vind ik USA buiten het hoogseizoen wel betaalbaar. Was jij al in Yellowstone geweest? Montana/Wyoming is wel 'n gave combi. Kun je zelf lekker rondrijden, genieten van de landschappen, het indrukwekkende Yellowstone en als je paarden leuk vindt 'n ranch bezoeken en naar 'n rodeo gaan.
dinsdag 15 mei 2012 om 20:04
quote:elninjoo schreef op 15 mei 2012 @ 20:01:
Veilig is toch het westen (USA, Canada, Australie, NZ) of ZO Azie. Op zich vind ik USA buiten het hoogseizoen wel betaalbaar. Was jij al in Yellowstone geweest? Montana/Wyoming is wel 'n gave combi. Kun je zelf lekker rondrijden, genieten van de landschappen, het indrukwekkende Yellowstone en als je paarden leuk vindt 'n ranch bezoeken en naar 'n rodeo gaan.
Oooooh je maakt me aan het twijfelen... Yellowstone ben ik niet geweest, en ik ben uitgenodigd bij Denver in de buurt, dus zou goed passen.
Maar alleen de vlucht al. Pfft...
Oooooh je maakt me aan het twijfelen... Yellowstone ben ik niet geweest, en ik ben uitgenodigd bij Denver in de buurt, dus zou goed passen.
Maar alleen de vlucht al. Pfft...
dinsdag 15 mei 2012 om 20:08
Is die vlucht buiten het hoogseizoen echt nog zo duur? Wel balen dan... SUV-huur valt in de USA wel mee vind ik, na vorig jaar 'n dure Canadese gehuurd te hebben.
Yellowstone en sowieso de westernsfeer in Montana/Wyoming heeft mijn hart toch wel gestolen. Zat er eind aug begin sept trouwens en toen was 't lekker weer.
Yellowstone en sowieso de westernsfeer in Montana/Wyoming heeft mijn hart toch wel gestolen. Zat er eind aug begin sept trouwens en toen was 't lekker weer.
dinsdag 15 mei 2012 om 20:15
quote:elninjoo schreef op 15 mei 2012 @ 20:08:
Is die vlucht buiten het hoogseizoen echt nog zo duur? Wel balen dan... SUV-huur valt in de USA wel mee vind ik, na vorig jaar 'n dure Canadese gehuurd te hebben.
Ja
Valt me vies tegen moet ik zeggen.
Autohuur valt idd mee, twee jaar geleden heb ik 2 weken een auto gehuurd voor weinig. Dus dat vind ik niet zo erg.
Ja
Valt me vies tegen moet ik zeggen.
Autohuur valt idd mee, twee jaar geleden heb ik 2 weken een auto gehuurd voor weinig. Dus dat vind ik niet zo erg.
dinsdag 15 mei 2012 om 20:34
I love Nepal maar als je al in andere tropische oorden geweest bent kun je Chitwan echt overslaan. Daarnaast denk ik niet dat je het met een budget van ¤1.000 gaat redden daar. Als je het goed wilt doen heb je daar nog een binnenlndse vlucht nodig, een gids. Kun je er beter heen gaan als je wat ruimer zit. Want het is het waard daar!
dinsdag 15 mei 2012 om 20:41
woensdag 16 mei 2012 om 21:22
donderdag 17 mei 2012 om 17:03
Denver: ¤631,- Wel vanaf Dusseldorf en met 1 tussenstop (Delta).
Ik hoor ook veel leuke geluiden over Kroatie. Kun je bijv een week een zeilcruise maken en een week rondtrekken (zeilen kan ik vinden vanaf 300,- per week incl ontbijt en lunch).
Ik hoor ook veel leuke geluiden over Kroatie. Kun je bijv een week een zeilcruise maken en een week rondtrekken (zeilen kan ik vinden vanaf 300,- per week incl ontbijt en lunch).
roodwitblauw wijzigde dit bericht op 17-05-2012 17:03
Reden: Foutje
Reden: Foutje
% gewijzigd
donderdag 17 mei 2012 om 17:35
Zeilen doe ik mezelf niet aan, dan word ik net zo groen als mijn avatar
Kroatie klinkt ook tof!
En 631 klinkt al beter! Al denk ik dat ik het gewoonweg moet vergeten... 400 voor een auto, dan heb ik al 1.000 euro op en ik moet dan ook nog overnachten.
Luxeproblemen! Ik denk dat ik me toch maar ga focussen op het oostblok!
Kroatie klinkt ook tof!
En 631 klinkt al beter! Al denk ik dat ik het gewoonweg moet vergeten... 400 voor een auto, dan heb ik al 1.000 euro op en ik moet dan ook nog overnachten.
Luxeproblemen! Ik denk dat ik me toch maar ga focussen op het oostblok!
donderdag 17 mei 2012 om 21:12
Zullen we even terug naar Jordanië? Want dat is in september/oktober echt een pracht bestemming. Je kunt het ook als een verkapte stedentrip bezoeken van een week, of het met Libanon combineren in zeg 10-12 dagen?
Jordanië heeft echt alles in huis voor een even weg vakantie. Vanaf België ( Brussel spot ik een ticket van 299,00 retour op Aqaba, 16 sep heen en zondag 23ste retour , late aankomst Brussel , dat wel.)
Even wat tips wat te bezoeken: Aqaba, Wadi Rum (woestijn verblijf bij bedoeinen), Dana national park, Petra, Kings Highway, Karnak, Madaba, Dode Zee (scub en modderbaden niet vergeten!) Jerash (Romeinse stad), etc etc,...
Jordanië heeft echt alles in huis voor een even weg vakantie. Vanaf België ( Brussel spot ik een ticket van 299,00 retour op Aqaba, 16 sep heen en zondag 23ste retour , late aankomst Brussel , dat wel.)
Even wat tips wat te bezoeken: Aqaba, Wadi Rum (woestijn verblijf bij bedoeinen), Dana national park, Petra, Kings Highway, Karnak, Madaba, Dode Zee (scub en modderbaden niet vergeten!) Jerash (Romeinse stad), etc etc,...