Reisplannen, maar wat?

15-05-2012 18:51 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal!

Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!

Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten

Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.

En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':

- goedkoop land of stad

- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs

- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen

- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV

- lekker weer

- fotogeniek

- een week of 2

- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...

Klinkt wel verwend als ik het zo lees...

Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?

Ik vind zoveel leuk...

Benieuwd!

Vinyl
quote:himalaya schreef op 15 mei 2012 @ 19:48:

Wat is je budget eigenlijk?

Als het even kan max. 1.000 euro met vlucht, vervoer, hotels...

(zie nu wel een vlucht in september naar Tel Aviv voor nog geen 300 euro, dat valt me reuze mee!)
Heerlijk toch? Ben na dit topic ook alweer helemaal aan het wegdromen, haha. Een week Israel en een week Jordanie lijkt me overigens goed te doen hoor, kan je echt heel veel zien.
Ik zou het wel weten: VS!

Jij hebt me ooit eens een reisblog van een van jouw amerika-reizen laten lezen. Als je nog twijfelt, zou ik ze zelf ook nog eens doorlezen...

Waar zit de any-key?
quote:houston77007 schreef op 15 mei 2012 @ 19:56:

Ik zou het wel weten: VS!

Jij hebt me ooit eens een reisblog van een van jouw amerika-reizen laten lezen. Als je nog twijfelt, zou ik ze zelf ook nog eens doorlezen...

Hahaha, *zucht* Ja, heerlijk he?

Heb nu 3x drie weken gedaan daar, en voel me er ZO vrij!

Maar wat ik toen heb uitgegeven, dat kan ik niet nog een keer doen, oeps...
(alleen vlucht VS is al bijna 800 euro.... daar zit een beetje mijn reserve tov Amerika voor dit jaar)
Veilig is toch het westen (USA, Canada, Australie, NZ) of ZO Azie. Op zich vind ik USA buiten het hoogseizoen wel betaalbaar. Was jij al in Yellowstone geweest? Montana/Wyoming is wel 'n gave combi. Kun je zelf lekker rondrijden, genieten van de landschappen, het indrukwekkende Yellowstone en als je paarden leuk vindt 'n ranch bezoeken en naar 'n rodeo gaan.
Voor 'n bestemming in ZO Azie zou ik tot november wachten gezien het regenseizoen.
Thailand is ook 'n gave bestemming waar je veilig alleen kunt rondreizen. Leuke cultuur, vriendelijke bevolking en tropische stranden. Leuke bijkomstigheid: niet duur!
quote:elninjoo schreef op 15 mei 2012 @ 20:01:

Veilig is toch het westen (USA, Canada, Australie, NZ) of ZO Azie. Op zich vind ik USA buiten het hoogseizoen wel betaalbaar. Was jij al in Yellowstone geweest? Montana/Wyoming is wel 'n gave combi. Kun je zelf lekker rondrijden, genieten van de landschappen, het indrukwekkende Yellowstone en als je paarden leuk vindt 'n ranch bezoeken en naar 'n rodeo gaan.

Oooooh je maakt me aan het twijfelen... Yellowstone ben ik niet geweest, en ik ben uitgenodigd bij Denver in de buurt, dus zou goed passen.

Maar alleen de vlucht al. Pfft...
Is die vlucht buiten het hoogseizoen echt nog zo duur? Wel balen dan... SUV-huur valt in de USA wel mee vind ik, na vorig jaar 'n dure Canadese gehuurd te hebben.

Yellowstone en sowieso de westernsfeer in Montana/Wyoming heeft mijn hart toch wel gestolen. Zat er eind aug begin sept trouwens en toen was 't lekker weer.
quote:elninjoo schreef op 15 mei 2012 @ 20:08:

Is die vlucht buiten het hoogseizoen echt nog zo duur? Wel balen dan... SUV-huur valt in de USA wel mee vind ik, na vorig jaar 'n dure Canadese gehuurd te hebben.

Yellowstone en sowieso de westernsfeer in Montana/Wyoming heeft mijn hart toch wel gestolen. Zat er eind aug begin sept trouwens en toen was 't lekker weer.

Ja

Valt me vies tegen moet ik zeggen.

Autohuur valt idd mee, twee jaar geleden heb ik 2 weken een auto gehuurd voor weinig. Dus dat vind ik niet zo erg.
Auto ook al 400 zie ik voor 2 wk.

Ai... dan wordt het al 1200 ex. overnachtigen. Hmpf
quote:Vinyl schreef op 15 mei 2012 @ 19:52:

[...]

Als het even kan max. 1.000 euro met vlucht, vervoer, hotels...

Dan kun je Nepal wel schrappen, ticket is iets van 800,-. Jammer, gemiste kans!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En Skandinavië? Lijkt mij ook goed te doen, weet alleen niets over de prijzen daar!
I love Nepal maar als je al in andere tropische oorden geweest bent kun je Chitwan echt overslaan. Daarnaast denk ik niet dat je het met een budget van ¤1.000 gaat redden daar. Als je het goed wilt doen heb je daar nog een binnenlndse vlucht nodig, een gids. Kun je er beter heen gaan als je wat ruimer zit. Want het is het waard daar!
Ga naar Macedonie, schitterend mooi en spotgoedkoop. Als je van rondtrekken houdt, denk dan ook eens aan de overige landen uit het Oostblok. Ben vorig jaar door oa Servie, Bosnie, en Macedonie heen getrokken met het ov, echt geweldig en nog niet ontdekt door het massatoerisme.
quote:himalaya schreef op 15 mei 2012 @ 20:19:

[...]

Dan kun je Nepal wel schrappen, ticket is iets van 800,-. Jammer, gemiste kans! Pfft ook al zoveel ja....
Sri lanka! goed te doen in twee weken en voor niet al te veel geld heb je een prive chauffeur!
Macedonië ziet er verrassend schitterend uit zeg!
quote:ilona88 schreef op 15 mei 2012 @ 21:21:

Sri lanka! goed te doen in twee weken en voor niet al te veel geld heb je een prive chauffeur!Is het daar tegen die tijd ook geen regentijd? En goed als vrouw alleen te bereizen?
Hoi heb je al bij icelandair gekeken voor een vlucht naar Denver.

Zijn net begonnen met vluchten naar Denver en zijn goedkoop.

Het is daar wel schitterend hoor.

Kan je een mooi rondje rijden naar Rockymountainnp en Grand teton en yellowstone

meenemen.Het is schitterend daar.
Ik zie het! Maar helaas zijn zij nog duurder. Vanaf prijs is 742 euro, maar die kan ik niet vinden. En dan nog scheelt dat helaas weinig.
Denver: ¤631,- Wel vanaf Dusseldorf en met 1 tussenstop (Delta).

Ik hoor ook veel leuke geluiden over Kroatie. Kun je bijv een week een zeilcruise maken en een week rondtrekken (zeilen kan ik vinden vanaf 300,- per week incl ontbijt en lunch).
roodwitblauw wijzigde dit bericht op 17-05-2012 17:03
Reden: Foutje
% gewijzigd
Zeilen doe ik mezelf niet aan, dan word ik net zo groen als mijn avatar

Kroatie klinkt ook tof!

En 631 klinkt al beter! Al denk ik dat ik het gewoonweg moet vergeten... 400 voor een auto, dan heb ik al 1.000 euro op en ik moet dan ook nog overnachten.

Luxeproblemen! Ik denk dat ik me toch maar ga focussen op het oostblok!
Zullen we even terug naar Jordanië? Want dat is in september/oktober echt een pracht bestemming. Je kunt het ook als een verkapte stedentrip bezoeken van een week, of het met Libanon combineren in zeg 10-12 dagen?

Jordanië heeft echt alles in huis voor een even weg vakantie. Vanaf België ( Brussel spot ik een ticket van 299,00 retour op Aqaba, 16 sep heen en zondag 23ste retour , late aankomst Brussel , dat wel.)

Even wat tips wat te bezoeken: Aqaba, Wadi Rum (woestijn verblijf bij bedoeinen), Dana national park, Petra, Kings Highway, Karnak, Madaba, Dode Zee (scub en modderbaden niet vergeten!) Jerash (Romeinse stad), etc etc,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven