Reisplannen, maar wat?
dinsdag 15 mei 2012 om 18:51
Dag allemaal!
Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!
Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten
Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.
En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':
- goedkoop land of stad
- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs
- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen
- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV
- lekker weer
- fotogeniek
- een week of 2
- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...
Klinkt wel verwend als ik het zo lees...
Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?
Ik vind zoveel leuk...
Benieuwd!
Vinyl
Ik heb de afgelopen veel gereisd, variërend van door Amerika trekken met een auto en/of OV tot stedentrips in Marokko of Hong Kong. Heerlijk!
Dit jaar wil ik weer even er tussenuit. Ben uitgenodigd in Amerika, maar ik moet echt, echt ECHT een beetje op mijn geld gaan letten
Dus ik denk dat ik dat beter niet kan doen.
En nu ben ik dus aan het denken wat dan... Ik zou weg willen en heb ongeveer de volgende 'eisen':
- goedkoop land of stad
- vertrek in september oid. Hoogseizoen mag ook als dat niet uitmaakt qua prijs
- land waar je als vrouw lekker alleen kunt reizen
- vervoer ter plekke afhankelijk van hoe het verkeer daar is per auto of OV
- lekker weer
- fotogeniek
- een week of 2
- ik ben niet zo'n hosteliemand.... Heb graag privacy...
Klinkt wel verwend als ik het zo lees...
Hebben jullie tips waar het leuk en relatief goedkoop reizen is?
Ik vind zoveel leuk...
Benieuwd!
Vinyl
dinsdag 15 mei 2012 om 19:10
Een vriend van mij is vorig jaar naar Roemenie geweest. Hij vond het helemaal super daar (maar is dus een man alleen, geen idee hoe het als vrouw alleen is). Hij was ernaar toe gevlogen en had plaatselijk een motor gehuurd om dagtochten te maken. Dagelijks leven en hotelovernachting was niet zo duur.
dinsdag 15 mei 2012 om 19:24
dinsdag 15 mei 2012 om 19:24
Macedonie natuurlijk
Absoluut vrouw vriendelijk. Goedkoop.
Corendon heeft leuke aanbiedingen voor een pakketreis. En het land is redelijk makkelijk te bereizen.
Azie is zeker goedkoop om rond te reizen, maar een ticket erheen is wel wat duurder.
Tickets richting oost Europa of Balkan zijn goed te betalen.
Kijk eens wat Ryanair of Easyjet in die tijd in de aanbieding heeft. En dan kun je vast een betaalbaar onderkomen vinden.
Veel plezier.
O, en je bent dus uitgenodigd in Amerika? Waarom ga je niet heen? Vind je het ticket te duur? Als je daar onderdak hebt en verder niet te veel dure dingen onderneemt, dan kan dat ook nog een betaalbare optie zijn.
Ik weet niet wat je budget ism 'goedkoop' is voor iedereen anders.
Absoluut vrouw vriendelijk. Goedkoop.
Corendon heeft leuke aanbiedingen voor een pakketreis. En het land is redelijk makkelijk te bereizen.
Azie is zeker goedkoop om rond te reizen, maar een ticket erheen is wel wat duurder.
Tickets richting oost Europa of Balkan zijn goed te betalen.
Kijk eens wat Ryanair of Easyjet in die tijd in de aanbieding heeft. En dan kun je vast een betaalbaar onderkomen vinden.
Veel plezier.
O, en je bent dus uitgenodigd in Amerika? Waarom ga je niet heen? Vind je het ticket te duur? Als je daar onderdak hebt en verder niet te veel dure dingen onderneemt, dan kan dat ook nog een betaalbare optie zijn.
Ik weet niet wat je budget ism 'goedkoop' is voor iedereen anders.
dinsdag 15 mei 2012 om 19:30
Ooooh wat een leuke dingen al!
Thailand had ik ook over nagedacht, maar daar is het dan regenseizoen?
En ik ben uitgenodigd in Amerika, maar daar zou ik hooguit een paar dagen willen blijven, het is verre familie. Dus de rest van de tijd zou ik gewoon weer rond willen trekken, dus auto en hotels. En dan tikt het al met al wel aan...
(al is het wel verleidelijk, na 3 jaar Amerika...)
Macedonie ga ik even op Googlen! Libanon klinkt ook heel gaaf. En Nepal? Nepal klinkt zo onbewoond, haha, valt het mee?
Thailand had ik ook over nagedacht, maar daar is het dan regenseizoen?
En ik ben uitgenodigd in Amerika, maar daar zou ik hooguit een paar dagen willen blijven, het is verre familie. Dus de rest van de tijd zou ik gewoon weer rond willen trekken, dus auto en hotels. En dan tikt het al met al wel aan...
(al is het wel verleidelijk, na 3 jaar Amerika...)
Macedonie ga ik even op Googlen! Libanon klinkt ook heel gaaf. En Nepal? Nepal klinkt zo onbewoond, haha, valt het mee?
dinsdag 15 mei 2012 om 19:33
quote:Vinyl schreef op 15 mei 2012 @ 19:30:
En Nepal? Nepal klinkt zo onbewoond, haha, valt het mee?
Nee, het is zeker niet onbewoond. Tenminste, als je voor 2 weken de belangrijkste dingen gaat doen. Kathmandu, Pokhara, Chitwan NP. Een enorme variatie aan cultuur, natuur, de besneeuwde bergtoppen van de Himalaya, avontuur, lekker eten en een ontzettend kleurrijk land.
En Nepal? Nepal klinkt zo onbewoond, haha, valt het mee?
Nee, het is zeker niet onbewoond. Tenminste, als je voor 2 weken de belangrijkste dingen gaat doen. Kathmandu, Pokhara, Chitwan NP. Een enorme variatie aan cultuur, natuur, de besneeuwde bergtoppen van de Himalaya, avontuur, lekker eten en een ontzettend kleurrijk land.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 15 mei 2012 om 19:35
quote:himalaya schreef op 15 mei 2012 @ 19:33:
[...]
Klinkt wel gaaf ja! (zie nu pas je nick, haha)
Maar vliegtickets ook niet duur?
[...]
Klinkt wel gaaf ja! (zie nu pas je nick, haha)
Maar vliegtickets ook niet duur?
dinsdag 15 mei 2012 om 19:38
dinsdag 15 mei 2012 om 19:43
Israel ben ik niet geweest (niet zo handig als je in Libanon woont
dus daar kan ik niets over zeggen. Jordanie vond ik erg goed te doen. Het land is zelf niet zo duur, enige wat wel prijzig is is de toegang tot Petra, want ze weten heel goed wat de toeristische waarde ervan is. Evengoed, ik ben op heel veel plekken geweest en mijn Midden-Oosten tocht is een van de mooiste herinneringen van al mijn reizen
dinsdag 15 mei 2012 om 19:49
Kroatie klinkt ook mooi!
pfft... dit wordt nog lastig. Stomme is dat ik mijn oude droom Israel en/of Jordanie helemaal was vergeten. Wel ook erg verleidelijk om het alsnog te doen.
Of het allebei zou doen weet ik niet, dan wordt het nog keuzes maken. En dan ook nog alle andere opties bekijken.
Wat een luxeprobleem, maar heerlijk inderdaad, vakantievoorpret is zalig!
pfft... dit wordt nog lastig. Stomme is dat ik mijn oude droom Israel en/of Jordanie helemaal was vergeten. Wel ook erg verleidelijk om het alsnog te doen.
Of het allebei zou doen weet ik niet, dan wordt het nog keuzes maken. En dan ook nog alle andere opties bekijken.
Wat een luxeprobleem, maar heerlijk inderdaad, vakantievoorpret is zalig!