Schiphol en inchecken
dinsdag 23 september 2014 om 09:11
Ik heb een vraag, ik ga volgende week een stedentrip maken binnen Europa en heb alleen handbagage mee. De vlucht vertrekt echt heel vroeg en ik heb weinig zin om al 2uur van te voren aanwezig te zijn.
Wie heeft er ervaring met later komen? Hoe ging dat en was er genoeg tijd? Ik wil van te voren online inchecken als dat met mijn vlucht mogelijk is.
Mijn trein komt 6uur 'sochtends aan en 7uur vertrekt het vliegtuig.
Ik hoop op geen vertraging bij NS natuurlijk
Of is dit te tricky? Als ik mij online incheck moet ik dan alsnog naar die incheck balie voor mijn tas? Hoe gaat dat?
Ik hoor graag ervaringen.
Wie heeft er ervaring met later komen? Hoe ging dat en was er genoeg tijd? Ik wil van te voren online inchecken als dat met mijn vlucht mogelijk is.
Mijn trein komt 6uur 'sochtends aan en 7uur vertrekt het vliegtuig.
Ik hoop op geen vertraging bij NS natuurlijk
Of is dit te tricky? Als ik mij online incheck moet ik dan alsnog naar die incheck balie voor mijn tas? Hoe gaat dat?
Ik hoor graag ervaringen.
dinsdag 23 september 2014 om 10:00
5.30 is prima te doen zonder incheck bagage en met boardingpass. Grote kans dat je ook nog tijd hebt voor een ontbijtje. 6 uur zou ik ook net te krap vinden, maar dan met name ivm treinvertraging. Bij 5.30 geplande aankomst kun je desnoods nog op een taxi stappen voor je de schipholtunnel in gaat als er gedoe is. Dat 1 keer meegemaakt op de tientallen keren dat ik met een soortgelijke planning reisde, en nog zonder veel moeite vliegtuig gehaald
dinsdag 23 september 2014 om 10:09
Die shuttles zijn vaak pas vanaf 6 uur.
To, de security voor de B / C gates waar Vueling vandaan vertrekt is net vernieuwd en nu een stuk sneller. Was voorheen vaak drama, erger dan de low cost... Maar dan nog kan het rond 6 uur druk zijn vanwege zakelijke reizigers met al hun zooi (laptops, toiletartikelen in handbagage). Ik zou inderdaad een trein eerder nemen. Maar logeren zou ik alleen evt op Schiphol zelf doen, dus CitizenM of Sheraton, maar dat is vaak prijzig zo kort vantevoren.
Veel plezier in Spanje!
To, de security voor de B / C gates waar Vueling vandaan vertrekt is net vernieuwd en nu een stuk sneller. Was voorheen vaak drama, erger dan de low cost... Maar dan nog kan het rond 6 uur druk zijn vanwege zakelijke reizigers met al hun zooi (laptops, toiletartikelen in handbagage). Ik zou inderdaad een trein eerder nemen. Maar logeren zou ik alleen evt op Schiphol zelf doen, dus CitizenM of Sheraton, maar dat is vaak prijzig zo kort vantevoren.
Veel plezier in Spanje!
dinsdag 23 september 2014 om 10:16
Quote:Bij 5.30 geplande aankomst kun je desnoods nog op een taxi stappen voor je de schipholtunnel in gaat als er gedoe is. Dat 1 keer meegemaakt op de tientallen keren dat ik met een soortgelijke planning reisde, en nog zonder veel moeite vliegtuig gehaald
-
Ik weet niet waar to vandaan komt, maar op het station waar ik de trein naar schiphol neem, staan geen taxis. En ze komen ook niet snel voorrijden, al helemaal niet om die tijd. Ik heb al 2x gehad dat de Schipholtrein niet reed. Gelukkig kon ik iemand bellen die me met de auto bracht, maar ik vertrouw die trein niet meer. De laatste keer reed ie weer niet toen ik terugkwam op Schiphol.
-
Ik weet niet waar to vandaan komt, maar op het station waar ik de trein naar schiphol neem, staan geen taxis. En ze komen ook niet snel voorrijden, al helemaal niet om die tijd. Ik heb al 2x gehad dat de Schipholtrein niet reed. Gelukkig kon ik iemand bellen die me met de auto bracht, maar ik vertrouw die trein niet meer. De laatste keer reed ie weer niet toen ik terugkwam op Schiphol.
.
dinsdag 23 september 2014 om 10:17
dinsdag 23 september 2014 om 10:20
quote:himalaya schreef op 23 september 2014 @ 09:19:
omdat 7 uur vliegen niet betekent dat je dan om 6.59 nog het vliegtuig in mag... ik zou niet gokken dat je dit in een uurtje gaat lukken.
Dit. Een vliegtuig is geen trein waar je nog in de laatste minuut in kunt springen, gates gaan 15 minuten voor vertrek dicht. Dat kwartier heb je dus al minder, hou daar ook rekening mee.
omdat 7 uur vliegen niet betekent dat je dan om 6.59 nog het vliegtuig in mag... ik zou niet gokken dat je dit in een uurtje gaat lukken.
Dit. Een vliegtuig is geen trein waar je nog in de laatste minuut in kunt springen, gates gaan 15 minuten voor vertrek dicht. Dat kwartier heb je dus al minder, hou daar ook rekening mee.
dinsdag 23 september 2014 om 10:26
Das lullig impala. Nooit problemen gehad met een taxi bellen, ook niet om die tijd. Die keer ook een taxi gedeeld want er waren veel anderen in hetzelfde bootje. In principe is het reisadvies van 2 uur voor de vlucht natuurlijk inclusief de tijd voor het inchecken van bagage, dus zonder bagage vind ik 1,5 uur niet enorm kamikaze.
Maar Eva, doe waar je je het prettigst bij voelt! Het blijft vroeg opstaan, maar als je liever een uurtje of twee langer wil blijven liggen is een hotel misschien een relaxtere optie. Maar een half uurtje meer kan ook niet perse alle mogelijke debacles van de NS voor zijn...
Maar Eva, doe waar je je het prettigst bij voelt! Het blijft vroeg opstaan, maar als je liever een uurtje of twee langer wil blijven liggen is een hotel misschien een relaxtere optie. Maar een half uurtje meer kan ook niet perse alle mogelijke debacles van de NS voor zijn...
dinsdag 23 september 2014 om 10:41
Klopt, als er een echte storing is, is die niet in een uur opgelost.
daarom heeft de NS nu die garantieservice. Maar ik weet niet hoe lang van te voren je dan van de NS moet vertrekken. Zal wel erg vroeg zijn.
http://www.ns.nl/over-ns/ ... ie-service-van-start.html
edit: het was dus maar een proef van de NS en die is alweer afgelopen. Benieuwd of de service blijft, ik kan er niks over vinden. Het is wel beter dan niks.
daarom heeft de NS nu die garantieservice. Maar ik weet niet hoe lang van te voren je dan van de NS moet vertrekken. Zal wel erg vroeg zijn.
http://www.ns.nl/over-ns/ ... ie-service-van-start.html
edit: het was dus maar een proef van de NS en die is alweer afgelopen. Benieuwd of de service blijft, ik kan er niks over vinden. Het is wel beter dan niks.
.
dinsdag 23 september 2014 om 10:51
dinsdag 23 september 2014 om 11:02
dinsdag 23 september 2014 om 11:27
Als je je boardingpass uitprint kun je (meestal?) zien wanneer de gate gaat sluiten, dat is dus de tijd dat je echt bij de gate moet zijn en het liefst 5 minuten eerder. Wanneer boarden begint maakt niet zoveel uit. De gate sluit mogelijk later dan de aangegeven tijd, maar je moet je er wel aan houden, want het kan wel. -Meestal zit ik met 1,5 uur van te voren aanwezig, nog minstens 45 minuten voor vertrek bij de gate, na mijn ontbijt-
De taxi's slaan op een taxi die je neemt op een station in de buurt van Schiphol mocht je (overstap)trein niet (verder) gaan.
De taxi's slaan op een taxi die je neemt op een station in de buurt van Schiphol mocht je (overstap)trein niet (verder) gaan.
dinsdag 23 september 2014 om 11:33
Ik zou de trein een uurtje eerder pakken. Ik vlieg morgen zelf en ben er echt wel 2 uur voor vertrek. Lekker ontspannen op mijn gemak de douane door enzo en zo hoeft ook niemand op me te wachten bij het boarden.
Super irritant "te laat komers"...
Inchecken ligt aan de maatschappij waarmee je vliegt, meestal is dat binnen europa zo geregeld. En met handbagage hoef je dan ook geen koffer meer af te geven en loop je zo door naar de douane.
Neem die trein eerder nou maar
Super irritant "te laat komers"...
Inchecken ligt aan de maatschappij waarmee je vliegt, meestal is dat binnen europa zo geregeld. En met handbagage hoef je dan ook geen koffer meer af te geven en loop je zo door naar de douane.
Neem die trein eerder nou maar
..popcorn?
dinsdag 23 september 2014 om 11:37
Het lukt waarschijnlijk wel als je meteen begint te rennen als je uit de trein springt.
Ze hebben voor Europese vluchten machines die de paspoortcontrole doen, dat scheelt tijd. Bagagecheck is irritant, mensen zijn daar altijd ontzettend traag. En dan die kilometer(s) rennen naar de gate.
Maar er hoeft maar 1 ding tegen te zitten en je red het niet. Dat zou zonde zijn. En je zit sowieso een uur lang in de stress, is ook een stom begin van je vakantie.
Ze hebben voor Europese vluchten machines die de paspoortcontrole doen, dat scheelt tijd. Bagagecheck is irritant, mensen zijn daar altijd ontzettend traag. En dan die kilometer(s) rennen naar de gate.
Maar er hoeft maar 1 ding tegen te zitten en je red het niet. Dat zou zonde zijn. En je zit sowieso een uur lang in de stress, is ook een stom begin van je vakantie.
dinsdag 23 september 2014 om 12:02
Zelf vlieg ik ongeveer 10 keer per jaar vanaf Schiphol en ik heb de ervaring dat een uur op het vliegveld ruim voldoende is. Een paar weken geleden was ik 1,5 uur van te voren aanwezig en heb toen mijn koffer ingecheckt (dat hoef jij niet), ben door de douane gegaan, heb gewinkeld, geluncht en zitten internetten. Toen ik bij de gate kwam (ongeveer 25 minuten voor vertrek), was het boarden net begonnen en moest ik dus zelfs nog wachten. Als je dus het inchecken, winkelen, lunchen en internetten overslaat, heb je heel veel tijd. De douane duurt (binnen Europa) hooguit 20 minuten als het extreem druk is. Normaal maar 5 minuten. Overigens kun je in de app van Schiphol zien of het boarden al begonnen is.
Ik zou echter vanwege eventuele treinstoringen toch op tijd vertrekken want dat heb je helaas niet zelf in de hand.
Ik zou echter vanwege eventuele treinstoringen toch op tijd vertrekken want dat heb je helaas niet zelf in de hand.