Schiphol Privium

14-08-2019 07:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er hier mensen die een Schiphol Privium abonnement hebben? Is het de moeite waard? Zijn de twee lounges mooi en het geld waard?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
16-08-2019 08:07
Ik heb er nooit gezeten, klopt.

Ah ok :)
Alle reacties Link kopieren
anoniem281213 schreef:
16-08-2019 08:05
Je minimale inkomen moet wel € 60.000 bruto zijn voor de platinum kaart. Er is tevens geen aparte exclusieve security line meer voor priviumleden. Je komt in de rij met andere passagiers die priority hebben.

Ja dat minimale inkomen las ik online al. Dure kaart maar met al die voordelen haal je de kosten er wel uit denk ik.
Beleza schreef:
16-08-2019 08:47
Ja dat minimale inkomen las ik online al. Dure kaart maar met al die voordelen haal je de kosten er wel uit denk ik.
Mocht je de verzekeringen als voordeel zien, lees dan goed de voorwaarden. Ik dacht mijn reisverzekering de deur uit te kunnen doen, die zit al bij de kaart inbegrepen maar dan moet je wel je reis betalen met je Amex. Dus ga je samen met een vriendin een dagje naar het buitenland en heeft die vriendin de tickets betaald, dan dekt Amex niets.
Aanvulling op anoniem hierboven: lang niet overal wordt amex geaccepteerd, dus geen dekking.
puntillita schreef:
16-08-2019 11:53
Aanvulling op anoniem hierboven: lang niet overal wordt amex geaccepteerd, dus geen dekking.
Eens, je hebt een Visa of Mastercard ernaast nodig.
Alle reacties Link kopieren
anoniem281213 schreef:
16-08-2019 11:49
Mocht je de verzekeringen als voordeel zien, lees dan goed de voorwaarden. Ik dacht mijn reisverzekering de deur uit te kunnen doen, die zit al bij de kaart inbegrepen maar dan moet je wel je reis betalen met je Amex. Dus ga je samen met een vriendin een dagje naar het buitenland en heeft die vriendin de tickets betaald, dan dekt Amex niets.
Ja uiteraard dat spreekt voor zich natuurlijk. Wij hebben nu ook een reisverzekering bij onze ccard (een Japanse want wonen in Tokyo) en boeken altijd de vliegtickets en hotels met die kaart, geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
16-08-2019 11:53
Aanvulling op anoniem hierboven: lang niet overal wordt amex geaccepteerd, dus geen dekking.
Wij boeken altijd vliegtickets bij de vliegtuigmaatschappijen en hotel sites zelf dus dat is geen probleem, alle grote ccards worden daar geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Maar verder weet ik dat er in Nederland erg weinig met kaart betaald kan worden, hebben we ons de afgelopen jaren wel eens op verkeken (bij restaurants).

Hier in Japan kun je zelfs vaak bij de meest kleine winkels wel met kaart betalen.
Alle reacties Link kopieren
Beleza schreef:
14-08-2019 08:05
Ah ok, maar vond je het een voordeel hebben qua doorgang bij security etc? Ik las dat het ook bij een American Express kaart inbegrepen is.

Maar wat wil je:
- Privium apart kopen?
- Amex kopen, en dan Privium erbij krijgen? Amex Platinum: "Probeer nu de eerste drie maanden gratis (daarna € 58,50 per maand)" ... 58 euro per maand?!!

Hoe vaak vlieg je eigenlijk? Want als je vaak vliegt, dan mag je toch gewoon in de lounge van KLM of andere luxe airline?
En als je niet veel vliegt, dan kan je apart toegang kopen tot de lounge.

... there is no such thing as a free lounge ... :-D
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
16-08-2019 13:36
Maar wat wil je:
- Privium apart kopen?
- Amex kopen, en dan Privium erbij krijgen? Amex Platinum: "Probeer nu de eerste drie maanden gratis (daarna € 58,50 per maand)" ... 58 euro per maand?!!

Hoe vaak vlieg je eigenlijk? Want als je vaak vliegt, dan mag je toch gewoon in de lounge van KLM of andere luxe airline?
En als je niet veel vliegt, dan kan je apart toegang kopen tot de lounge.

... there is no such thing as a free lounge ... :-D
Dat ben ik nu aan het onderzoeken dus :)
We verhuizen volgend jaar vanuit Azie terug naar Europa en wil graag veel van Europa zien. Moeten nog kijken of we in de praktijk ook vaak weg zullen gaan natuurlijk.

En uiteraard snap ik dat er niks is als een gratis lounge. Ben dus aan het kijken wat het beste bij ons past en tot nu toe lijkt de amex kaart het beste door alle andere voordelen die erbij zitten. We vliegen verschillende maatschappijen en dan spaart het niet zo snel helaas.

En ja die kaart is prijzig maar als je alle voordelen optimaal gebruikt (dus ook de status voordelen van bepaalde hotels zoals gold status van Hilton) dan haal je dat geld er hopelijk in ons geval wel uit. Maar dat moet de praktijk natuurlijk uitwijzen :D

Maar goed ik wilde vooral graag ervarings verhalen van het Privium abonnement......
Ik heb heb mijn Amex weggedaan. Hij wordt irritant vaak niet geaccepteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven