Skiën in coronatijd
zaterdag 4 december 2021 om 21:58
Twijfel dus hier in huis. Gaan we op wintersportvakantie in de kerstvakantie of niet. Een tijd geleden, toen er weinig besmettingen waren en een soort optimisme dat het allemaal langzaam terug zou keren naar normaal, leek het geen enkel probleem. Nu, enkele weken voor de kerstvakantie, zitten we met een avondlockdown, torenhoge besmettingscijfers; het voelt een beetje raar om in deze situatie te gaan skiën.
Wie gaat er deze kerst toch skiën?
Wie gaat er deze kerst toch skiën?
zaterdag 25 december 2021 om 19:40
Sja je kan iets vragen aan iemand maar eisen en smeken werkt niet. Iemand besluit zelf wat ie doet. Ik had de woede lekker bij hun gelaten. Maar ik heb dan ook echt een hekel aan mensen die mij verplichten iets te doen of te laten.jerilla schreef: ↑25-12-2021 19:11Ik sprak dus zijn moeder even voor de deur vandaag. Zijn vader is ernstig ziek. Misschien wel laatste kerst. Ze hadden hem gesmeekt om niet te gaan, om gewoon minder risico te lopen (moeder zei dat hij normaal thuis werkt en zijn boodschappen online bestelt. Nu ging hij dus met vrienden in een huis daar zitten), en nu heeft hij het dus toch...
zaterdag 25 december 2021 om 23:59
Tja, balen. Is hij besmet omdat ie in Oostenrijk was, of doordat hij met vrienden in een huis zat? Dat laatste had ook in NL kunnen gebeuren.jerilla schreef: ↑25-12-2021 19:11Ik sprak dus zijn moeder even voor de deur vandaag. Zijn vader is ernstig ziek. Misschien wel laatste kerst. Ze hadden hem gesmeekt om niet te gaan, om gewoon minder risico te lopen (moeder zei dat hij normaal thuis werkt en zijn boodschappen online bestelt. Nu ging hij dus met vrienden in een huis daar zitten), en nu heeft hij het dus toch...
zondag 26 december 2021 om 14:54
Ook arme gegijzelde Oostenrijkers.
En vanaf 1 feb 2022 gaan ze hun eigen volk controleren of ze gevaccineerd zijn, zo niet een boete!

Wij zoeken een skigebied waar het nog kan met alleen een test.
Pieremachochel
zondag 26 december 2021 om 15:20
Testen dan hoop ik. 5 dagen vooraf, voor aanvang en tijdens.noglangnietjarig schreef: ↑26-12-2021 14:54
Ik ben wel gevaccineerd maar vind het zeer logisch om vooraf een pcr test te doen en neem sowieso zelftest mee.
Been there, done that, got the T-shirt.

zondag 26 december 2021 om 23:46
Ik zou willen dat Nederland wat meer van het duitse/Oostenrijkse corona beleid overnam.
Ik voel me in NL gegijzeld door een handje vol anti-vaxxers.
Dan liever de 2G.
Wij gaan dus ook skieen, voel me niet schuldig over dat Nl een lockdown heeft en wij nu toch weg gaan.
Ik verwacht relatieve rust en mn buiten te zijn.
Dus mi wei ig risico.
Bij de Ah waar de helft het mondkapje onder zijn neus draagt loop je denk ik meer risico
Ik voel me in NL gegijzeld door een handje vol anti-vaxxers.
Dan liever de 2G.
Wij gaan dus ook skieen, voel me niet schuldig over dat Nl een lockdown heeft en wij nu toch weg gaan.
Ik verwacht relatieve rust en mn buiten te zijn.
Dus mi wei ig risico.
Bij de Ah waar de helft het mondkapje onder zijn neus draagt loop je denk ik meer risico
maandag 27 december 2021 om 13:21
Net z’n moeder weer gesproken. Hij denkt zelf dat hij het heeft opgelopen in zo’n gondel, maar dat is moeilijk te achterhalen natuurlijk.

maandag 27 december 2021 om 14:50
Hou toch op! Die gijzeling is heel gemakkelijk op te heffen. Als kleurling heb je het in Oostenrijk een stuk moeilijker dan als ongevaccineerde. En dat heb je zelf niet in de hand.noglangnietjarig schreef: ↑26-12-2021 14:54Ook arme gegijzelde Oostenrijkers.
En vanaf 1 feb 2022 gaan ze hun eigen volk controleren of ze gevaccineerd zijn, zo niet een boete!![]()
maandag 27 december 2021 om 15:55
Waar ik zit in Oostenrijk ga je alleen met je eigen huishouden in de gondel. Dus je kan daarmee echt geen corona oplopen.
Met de open stoeltjesliften kunnen wel andere mensen meegaan maar tot nu toe zat ik of alleen met mijn dochter in de stoeltjeslift of met 1 of 2 zitplaatsen tussen een vreemde en mezelf.
Genoeg afstand dus en alles lekker in de buitenlucht.
Met de open stoeltjesliften kunnen wel andere mensen meegaan maar tot nu toe zat ik of alleen met mijn dochter in de stoeltjeslift of met 1 of 2 zitplaatsen tussen een vreemde en mezelf.
Genoeg afstand dus en alles lekker in de buitenlucht.
maandag 27 december 2021 om 16:19
Mag hopen dat dit de idiote uitzonderingen zijn en dat iedereen die bij hem in de buurt gekomen is een vaccinatie heeft gehad.
ik wil mensen die met een snotneus zonder testen toch nog boodschappen gaan doen ook de kost niet geven.
maandag 27 december 2021 om 16:29
AD:
13:00
Een Nederlandse toerist krijgt in Italië een boete voor het overtreden van de coronaregels. De vakantieganger moest na een positieve coronatest in hotelquarantaine, maar ging volgens Italiaanse media toch de skipiste op.
De Nederlander vierde vakantie in Sauze d'Oulx, in het bergdal Valle di Susa. Hij zou op eerste kerstdag de pistes zijn opgegaan met twee nauwe contacten, die ook in quarantaine hadden gemoeten.
De twee metgezellen van de skiër worden ook verdacht van het overtreden van coronaregels, maar die zaak zou nog in behandeling zijn. Over de identiteit van de Nederlander en zijn vrienden is verder niets bekendgemaakt.
Italiaanse media schrijven wel dat ze arriveerden met een groep van ongeveer 30 mensen om de kerstvakantie in het gebied te vieren. Hoe hoog de boete is die de positief geteste Nederlander krijgt, is niet bekend.
Nou dat lijkt me nog wel een staart(je) gaan krijgen.
Pieremachochel

maandag 27 december 2021 om 16:41
Lekkere ophef weer in Nederlandse media. Heeft niets met Nederlander zijn te maken maar met onverantwoord gedrag. En die mensen vind je overal.
maandag 27 december 2021 om 16:47
Ja? En?
Het gaat ook niet om dat het een Nederlander is, maar iemand die perse moet gaan skiën.
En dus in aanraking komt met andere toeristen, die het dan weer mee naar huis nemen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 27 december 2021 om 16:47
Ja? En?
Het gaat ook niet om dat het een Nederlander is, maar iemand die perse moet gaan skiën.
En dus in aanraking komt met andere toeristen, die het dan weer mee naar huis nemen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 27 december 2021 om 17:02
ik wil ze ook de kost niet geven die perse toch kerst met de hele familie wilden vieren, waardoor nu de hele familie in quarantaine zit.
overal heb je excessen en egoisten. Dat deze sufferd de krant haalt is omdat er in italie een boete staat op het niet houden aan de quarantaine maatregelen.
overal heb je excessen en egoisten. Dat deze sufferd de krant haalt is omdat er in italie een boete staat op het niet houden aan de quarantaine maatregelen.

maandag 27 december 2021 om 17:13
Idioot inderdaad. Net als de personen die per se moeten gaan boodschappen doen, werken, sporten, familie bezoeken, etc. Ondanks dat ze besmet zijn.
Idioten heb je overal.

maandag 27 december 2021 om 20:36
woensdag 29 december 2021 om 12:39
Ik las nu weer een stuk waaruit het lijkt dat een herstelbewijs toch geldt als booster (na dubbele vaccinatie). Voor mij is dit nog steeds de grote vraag... omdat ik niet op tijd een booster kan krijgen doordat ik onlangs corona heb gehad. https://www.austria.info/nl/praktische- ... oostenrijk
socie wijzigde dit bericht op 29-12-2021 12:40
0.58% gewijzigd
woensdag 29 december 2021 om 13:27
Het is nog steeds heerlijk in Oostenrijk. Regels worden netjes nageleefd.
Overal wordt de app gevraagd. 2 vaccinaties tonen is overal voldoende. Alleen bij de grensovergang is de booster verplicht sinds de 25e.
Wij waren al de 23e in Oostenrijk, niemand die ons om de booster vraagt als je eenmaal het land binnen bent.
Overal wordt de app gevraagd. 2 vaccinaties tonen is overal voldoende. Alleen bij de grensovergang is de booster verplicht sinds de 25e.
Wij waren al de 23e in Oostenrijk, niemand die ons om de booster vraagt als je eenmaal het land binnen bent.