Snorkelset?

24-09-2010 10:37 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand waar ik een snorkelset in ZO Brabant kan kopen?

Wordt de eerste snorkelervaring dus hoeft niet heel duur te zijn...
Bij Intersport, Perry sport en alle andere goedgesorteerde sportzaken. En waarschijnlijk kun je op je vakantieadres, als daar wat leuk zeeleven te bespeuren valt, bij zowat alle toeristenwinkeltjes een snorkelset kopen.
verwacht dan geen kwaliteit als je een snorkelsetje bij de perry oid koopt, als je wat beters wilt kun je beter naar een duikwinkel (google kan je vast vertellen waar je die in de buurt vind).
quote:germanwings schreef op 24 september 2010 @ 10:47:

verwacht dan geen kwaliteit als je een snorkelsetje bij de perry oid koopt, als je wat beters wilt kun je beter naar een duikwinkel (google kan je vast vertellen waar je die in de buurt vind).TO zegt dus "Wordt de eerste snorkelervaring dus hoeft niet heel duur te zijn" Dan zou ik dus niet naar een duikwinkel gaan. Ik heb er ook 1 van de Intersport, setje gaat al 3 jaar mee op vakantie. Niks mis mee hoor.
Bedankt! Ik ga een skijken bij Intersport.
Mijn intersportsetje gaat ook al jaren mee trouwens. Die flippers zijn al helemaal niet af te beulen.
Als je een slecht zittend/passende duikbril hebt is dat erg irritant, vandaar mijn tip. Maar goed, als je er niet veel geld aan wilt uitgeven omdat het de 1e keer is is het mss een ander verhaal.
Zijn flippers wel aan te raden? Die wilde ik eigenlijk niet kopen.
Ja zou ik wel doen, is wel praktisch hoor.
Als ik snorkel dan vind ik flippers juist wel heel fijn, je kunt een veel groter gebied besnorkelen met flippers dan zonder. Verder vind ik het fijn om iets aan mijn voeten te hebben in een zee zonder zandbodem. En meestal is het onderwaterleven vooral leuk in stukken zee met rotsbodem, vandaar.

Maar flippers nemen wel veel ruimte in de koffer in. Je kunt ze vast ook wel op je vakantieadres kopen. Want je kunt het ook eerst eens aankijken hoe je het vindt zonder flippers natuurlijk.
Eens met GW. Als je bril niet zit, of je hebt een rotsnorkel, kan dat je hele pret bederven Vinnen zijn fijn, schoentjes kan ook een overweging zijn afhankelijk van de plek.
Computer says nooooo
quote:Vl43inder schreef op 24 september 2010 @ 10:59:

Maar flippers nemen wel veel ruimte in de koffer in. Dan doe je ze toch gewoon aan in het vliegtuig?
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 24 september 2010 @ 11:05:

[...]

Dan doe je ze toch gewoon aan in het vliegtuig?Maar die dingen zijn met droge voeten bij de douane best wel lastig uit en aan te doen. En ook de vijf uur durende overstap in New York hield me toch tegen dit jaar. Duikbril en snorkel had ik wel gewoon op, dat spreekt voor zich. Die vent van die irisscan moet gewoon niet zo piepen, door een duikbril een foto maken kan best.
hahaha ik zie mezelf het vliegtuig al instappen...

Maar ik was van plan om sportsandalen aan te trekken. Dan gebruik ik die ook nog eens .

Ja er zal daar vast wel iets te koop zijn ook!
Als je een snorkelsetje aanschaft bij Intersport ofzo, en niet bij een duikwinkel, voor de hoofdprijs, dan is het wel handig om een postelastiek mee te nemen. Het bevestigingsding van de snorkel aan de bril is bij de goedkopere varianten niet zo heel sterk namelijk.

Mijn snorkel zit al 10 jaar aan mijn duikbril vast met een postelastiek. Maar het setje snorkelt verder helemaal prima en ik heb er weinig voor betaald.
net even gebeld met intersport, bril+snorkel ¤ 22.95

Ik ga de postelastiek meenemen!
Als je gaat snorkelen he, dan moet je eerst een beetje spuug uitwrijven over de binnenkant van de bril vlak voor je 'm opzet, anders beslaan de glazen.

En als je water in je bril krijgt dan moet je je hoofd een beetje achterover doen en op de bovenkant drukken, dan ontstaat er aan de onderkant een kiertje waardoor het water er uit kan. Als je de bovenkant dan loslaat zit ie gelijk weer goed.

Op zich zou dat van het spuug ook bij de binnenkant van mijn autoruit moeten werken maar dat heb ik nog niet geprobeerd
quote:Vl43inder schreef op 24 september 2010 @ 11:33:

Als je gaat snorkelen he, dan moet je eerst een beetje spuug uitwrijven over de binnenkant van de bril vlak voor je 'm opzet, anders beslaan de glazen.

En als je water in je bril krijgt dan moet je je hoofd een beetje achterover doen en op de bovenkant drukken, dan ontstaat er aan de onderkant een kiertje waardoor het water er uit kan. Als je de bovenkant dan loslaat zit ie gelijk weer goed.

Op zich zou dat van het spuug ook bij de binnenkant van mijn autoruit moeten werken maar dat heb ik nog niet geprobeerd Moet je wel tegelijkertijd door je neus uitademen.
Regio eindhoven, dan zou ik naar vd Biggelaar sport gaan op de ring rondom eindhoven. Zit een duikwinkel in, ik heb mn set daar gekocht, die goedkope meuk werkt bij mij voor geen meter.

Omdat ik een smal hoofd heb paste een van de kinderbrillen, t viel me in prijs reuze mee. Overigens kan ik met mijn bril ook gewoon duiken, met die goedkope vaak niet.
Quote:

germanwings, 21 uur geleden

quote:

Vl43inder schreef op 24 september 2010 @ 11:33:

Moet je wel tegelijkertijd door je neus uitademen.

TO, ter verduidelijking.... deze situatie is dus onder water.
Aanvulling op vlinder en germanwings: voordat je je bril in gebruik neemt eerst de glazen van binnen met een doekje tandpasta poetsen, Dan goed afwassen en vervolgens voor elk gebruik in beide glazen spugen, goe uitsmeren met je vinger en 1 maal wat water erin laten lopen. Dan beslaat je bril niet.

Om goed te passen voordat je er 1 koopt: hoofd achterover houden, bril op je hoofd leggen. Lichtjes door je neus in ademen en je hoofd naar beneden draaien. als de bril goed op je hoofd blijft plakken terwijl je je adem in houdt (ook als je er lichtjes aan trekt), heb je geen "luchtlek" en zit je masker / bril goed.
Computer says nooooo
Bij een sportzaak hebben ze goede niet te dure snorkelsets.

Intersport bijvoorbeeld. Ik gebruik al ca. 8 jaar dezelfde set.

Met flippers aan ACHTERUIT het water inlopen, daar gaat veel makkelijker dan vooruit.
Tandpasta... dat was het.

Zwemvliezen trek ik pas aan in het water. Maar ieder zn voorkeur.
Kijk anders even bij de littl of bristol!
We hebben beiden een setje gekocht bij intersport, ¤22.95. Ziet er degelijk uit. Alleen geen flippers, maar kijken we daar wel voor, wordt anders ook zoveel in de koffer.

En er moeten al zoveel boeken mee .

Bedankt allemaal voor jullie tips!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven