Stedenstrip naar België

16-01-2022 17:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Samen met mn vriend ben van plan om binnenkort naar België te reizen voor een paar dagen met eigen auto of trein. Als je weer terug naar Nederland gaat, is de voorwaarde dat je een QR code (negatieve test, gevaccineerd of genezen) kan laten zien. Echter kost het geld als je jezelf wilt laten testen in België. In hoeverre komt het voor dat iemand je controleert als je weer op de terugreis bent naar Nederland? Met name als ik met de auto reis, heb ik mn twijfels of het echt wordt gecontroleerd. In de trein kan het wellicht wel gecontroleerd worden?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele keer gecontroleerd vanuit het buitenland. Maar in BE heb je toch ook een qr-code nodig voor diverse dingen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat niemand controleert bij de grens. Tijdens de zomervakantie op de heenreis naar Frankrijk niet en terug ook niet. Mijn pubers waren toen nog niet volledig gevaccineerd, maar niemand gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in de auto nooit gecontroleerd maar in de horeca moest ik wel QR code laten zien dus als je daar een hapje wil eten is het ook wel handig om te hebben
Laat je gewoon even vaccineren joh.
Inderdaad, hier in België zijn ze in de horeca heel strikt met het tonen van je QR code. Ik neem aan dat je ook ergens gaat overnachten? Dan heb je ook een QR code nodig.
Volgens mij is hier een negatieve testuitslag niet voldoende voor.

https://www.antwerpen.be/info/5f993d8e2 ... aatregelen

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-01-2022 18:04
Laat je gewoon even vaccineren joh.
Het leven is zo eenvoudig he?
Waar ga je in België overnachten en eten zonder QR?

Of heb je soms een geheim lijstje van plekken die zogenaamd niet discrimineren :pukey:
Alle reacties Link kopieren
Wat kost testen in Belgie dan wel niet dat het zo’n drempel voor je is om dat even te doen en dat je nu eigenlijk vraagt of en hoe je onder de regels uit kan komen?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-01-2022 18:04
Laat je gewoon even vaccineren joh.
Soms kan het leven zo simpel zijn hè?!

En in antwoord op je vraag: er wordt wel steekproefsgewijs gecontroleerd, aan beide kanten
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
16-01-2022 18:58
Wat kost testen in Belgie dan wel niet dat het zo’n drempel voor je is om dat even te doen en dat je nu eigenlijk vraagt of en hoe je onder de regels uit kan komen?
Eerste de beste apotheker aangeklikt en een antigeentest kost 30,-.
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
16-01-2022 19:04
Eerste de beste apotheker aangeklikt en een antigeentest kost 30,-.
Vaccinatie is gratis
Lady*Voldemort schreef:
16-01-2022 18:04
Laat je gewoon even vaccineren joh.
Of gewoon even testen voordat je terug komt.
Hammie4ever schreef:
16-01-2022 19:04
Eerste de beste apotheker aangeklikt en een antigeentest kost 30,-.
Let wel op dat je vaak een afspraak moet maken om de test af te laten nemen. Niet bij iedere apotheek kun je trouwens terecht voor een test. Kijk op de kaart waar dit kan.

En laat ik het dan ook nog maar eens zeggen, vaccineren is makkelijker en veiliger. Niet alleen voor jezelf maar zeker ook voor de mensen om je heen.

Maar goed, antivaxxers zonder geldige medische redenen zijn niet gevoelig voor dit soort informatie. En nog even een persoonlijke noot. Van mij mag je ongevaccineerd hier wegblijven.
Alle reacties Link kopieren
QR-code was in de zomervakantie nog niet verplicht voor restaurants of winkelen.

Volgens onze telefoon zaten we in België, maar ook fysiek zijn we vaak de grens gepasseerd. Landweggetjes, fietspaden, snelweg. Nergens zijn we gecontroleerd aan de grens.

Laat je gewoon vaccineren. Kleine moeite, groot gemak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend nog in België geweest, wij wonen in de grensstreek, in de horeca controleren ze erg streng.
Verder eens met de rest, laat je vaccineren of accepteer dat je niks kunt.
Groot gelijk btw Prada!
jajajade49 schreef:
16-01-2022 19:56
Afgelopen weekend nog in België geweest, wij wonen in de grensstreek, in de horeca controleren ze erg streng.
Verder eens met de rest, laat je vaccineren of accepteer dat je niks kunt.
Groot gelijk btw Prada!
En ik ben het dan weer eens met het dikgedrukte stuk. Het is toch van de zotte dat door de ongevaccineerden al die maatregelen nodig zijn. En de gevaccineerden die wel om zichzelf en anderen geven moeten de lasten maar dragen.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
16-01-2022 20:59
En ik ben het dan weer eens met het dikgedrukte stuk. Het is toch van de zotte dat door de ongevaccineerden al die maatregelen nodig zijn. En de gevaccineerden die wel om zichzelf en anderen geven moeten de lasten maar dragen.
En nog zotter is dat we die regels hebben door die ongevaccineerden die vervolgens gaan vragen of er wel gecontroleerd wordt op de regels of dat ze die alsnog makkelijk kunnen omzeilen.
Je bent kennelijk niet gevaccineerd maar wil wel naar het buitenland. Dan betaal je dus gewoon zelf je test voor de terugreis.
En ik hoop dat er gecontroleerd wordt.
ShaunTheSheep schreef:
16-01-2022 21:12
En nog zotter is dat we die regels hebben door die ongevaccineerden die vervolgens gaan vragen of er wel gecontroleerd wordt op de regels of dat ze die alsnog makkelijk kunnen omzeilen.
Nou dat is inderdaad van de zotte. :facepalm:
Rosalind* schreef:
16-01-2022 21:19
Je bent kennelijk niet gevaccineerd maar wil wel naar het buitenland. Dan betaal je dus gewoon zelf je test voor de terugreis.
En ik hoop dat er gecontroleerd wordt.
En dit.
Alle reacties Link kopieren
Als Belg zeg ik:
Blijf weg uit ons land als je niet gevaccineerd bent.

En weet dat het 2 keer geld kost.
1 keer (1 test) bij het binnenkomen, 1 keer (1 test) bij het buitengaan.


Iedereen is wat mij betreft hier welkom, maar wel liefst gevaccineerd en zonder naar sluipwegen op zoek te gaan.
Als je die weg wil opgaan blijf je maar waar je bent.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Niemand kan jou garanderen dat je niet gecontroleerd wordt.
Ik woon in de grensstreek en steek de grens heel vaak over. Is letterlijk 5 minuten voor mij. Ik zie er vaak niemand staan maar er staat ook regelmatig wel controle.

Als je zeker wilt zijn blijf je thuis óf je laat je vaccineren. Waarom zo moeilijk doen?
Alle reacties Link kopieren
Om antwoord te geven op je vraag; ik kom vaak in België voor werk en ben bij de grens nog nooit gecontroleerd. Maar waarom in de stress zitten? Zorg dat je QR in orde is.
Alle reacties Link kopieren
Als je toch komt ... vergeet geen mondmaskers mee te nemen.

Die zijn hier in elke winkel, op openbaar vervoer en in de horeca (dus ook je hotel) verplicht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven