Stedenstrip naar België

16-01-2022 17:49 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Samen met mn vriend ben van plan om binnenkort naar België te reizen voor een paar dagen met eigen auto of trein. Als je weer terug naar Nederland gaat, is de voorwaarde dat je een QR code (negatieve test, gevaccineerd of genezen) kan laten zien. Echter kost het geld als je jezelf wilt laten testen in België. In hoeverre komt het voor dat iemand je controleert als je weer op de terugreis bent naar Nederland? Met name als ik met de auto reis, heb ik mn twijfels of het echt wordt gecontroleerd. In de trein kan het wellicht wel gecontroleerd worden?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Fijn. Jullie land in lockdown, kom je hier wat rondhangen zonder vaccinatie of test. Gezellig.

Zorg dat je qr in orde is. Vaccineren of voldoende Pcr testen.
En draag je mondmasker aub! Onvoorstelbaar hoe je hier de bezoekers uit Nederland er uit kunt halen adhv hun (afwezig) mondmasker…
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
16-01-2022 21:19
Je bent kennelijk niet gevaccineerd maar wil wel naar het buitenland. Dan betaal je dus gewoon zelf je test voor de terugreis.
En ik hoop dat er gecontroleerd wordt.
En graag ook testen vóór je vertrekt! Dankjewel.

Dankzij dit soort ‘praktijken’ kan mijn kind van 6 jaar leren lezen en schrijven met een mondmasker op. Word ik heel erg boos van. Moest iedereen zich nu eens altijd gewoon aan de maatregelen houden, het zou er écht wel anders uit zien vandaag de dag.
Winterland schreef:
16-01-2022 23:16
En graag ook testen vóór je vertrekt! Dankjewel.
Ik neem aan dat ze dat doet, maar daarvoor hoeft ze niet te betalen. Daar lijkt het om te draaien bij TO.
minnimouse schreef:
16-01-2022 22:28
Niemand kan jou garanderen dat je niet gecontroleerd wordt.
Ik woon in de grensstreek en steek de grens heel vaak over. Is letterlijk 5 minuten voor mij. Ik zie er vaak niemand staan maar er staat ook regelmatig wel controle.

Als je zeker wilt zijn blijf je thuis óf je laat je vaccineren. Waarom zo moeilijk doen?
Ha, hier ook 5 minuten van de grens en inderdaad, je kan er zomaar uitgepikt worden. En ook op de sluipwegen staat regelmatig controle.
Alle reacties Link kopieren
Winterland schreef:
16-01-2022 23:14
Fijn. Jullie land in lockdown, kom je hier wat rondhangen zonder vaccinatie of test. Gezellig.

Zorg dat je qr in orde is. Vaccineren of voldoende Pcr testen.
En draag je mondmasker aub! Onvoorstelbaar hoe je hier de bezoekers uit Nederland er uit kunt halen adhv hun (afwezig) mondmasker…
Je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren.
Ik zie hier ook genoeg Belgen die hun mondkapje niet of verkeerd dragen en ook de Belgen kwamen massaal de grens over toen België in een lockdown zat.
Maar goed, verder eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven