Stedentrip in Scandinavië

05-06-2012 21:40 48 berichten
Hallo allemaal,

ik wil graag eind augustus een stedentrip maken van ongeveer een week. Het liefst in een mooie stad vol cultuur en natuur! :-)

Ik ben me nu aan het oriënteren op Scandinavië en dan voornamelijk Reykyavik, Oslo en Stockholm.

Reykyavik heeft mijn voorkeur maar de vliegtickets zijn erg duur vanaf schiphol!

Optie zou zijn om naar Oslo te gaan en vanaf daar goedkoper te vliegen naar Reykyavik. Misschien dat iemand hier dit heeft gedaan?

Alle verhalen,tips en adviezen over 1 van deze steden of een andere stad in Scandinavië zijn welkom! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ijsland is leuk! en mooi! En je kunt je meer dan vermaken in een week, zeker als je een auto huurt ofzo en meer van het land kan zien.

En ja, het is niet goedkoop. Een Easyjet/Ryanair vlucht naar Stockholm is waarschijnlijk veel goedkoper.

Keuzes, keuzes, keuzes...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb geen rijbewijs dus met auto gaan touren,zit er helaas niet in! Maar zullen denk wel excursies naar populaire bestemmingen?
Stockholm is geweeeeeldig!!!

En niet genoemd; Kopenhagen is ook leuk.

Maar ik ben verliefderder op Stockholm.

Oslo schijnt saai te zijn in vergelijking met de andere steden.

Als je ook graag wat musea enzo bezoekt kun je je makkelijk vermaken in Stockholm. Supermusea (Skansen!! En Vasa is ook gaaf), je kunt er geweldig winkelen, uitgaansleven leek mij ook erg oké. Pretpark op een eilandje vlak voor de stad (Tivoli) en dus meer dan genoeg te doen!

Ik zeg doen!
668, the neighbour of the Beast
Jahoor, en er gaan ook lijndiensten naar verschillende plaatsen zodat je best nog wel een stuk het land in kan.

Ik weet niet of je in een hostel verblijft, maar misschien is daar nog wel iemand die een auto heeft gehuurd en met wie je, tegen delen van de benzinekosten, kunt meerijden.
Marels, ben jij uiteindelijk nog met je vader (toch?) naar IJsland gegaan?
Stockholm Stockholm Stockholm Stockholm Stockholm!

(En nee, ik ben bijna niet bevooroordeeld)

(En als het Stockholm wordt, mag ik meeeee?)
quote:himalaya schreef op 05 juni 2012 @ 21:54:

Marels, ben jij uiteindelijk nog met je vader (toch?) naar IJsland gegaan?

Nee!

Dat bleek niet helemaal haalbaar en praktisch enzo. Uiteindelijk is het ordinair Londen geworden
quote:Marels schreef op 05 juni 2012 @ 21:54:

Is dat nou een leuke plek voor een stedentripje?

(gaat ook op het lijstje!)
Mwah, ik vond het best geslaagd

Wij hebben daar eeh.... 4 dagen gezeten ofzo. Ik zou morgen terug gaan. En ik had me er best nog een paar dagen kunnen vermaken.
quote:Marels schreef op 05 juni 2012 @ 21:54:

(En nee, ik ben bijna niet bevooroordeeld)

(En als het Stockholm wordt, mag ik meeeee?)

Hier wil ik me graag volledig bij aansluiten

Stockholm is een supergave stad!

Vooral tijdens midsommar, wanneer het de hele nacht "licht" blijft.

Mooie natuur, leuke winkels, heerlijk eten, geweldige musea.

Ben er meerdere keren geweest en heb alweer heimwee.
.
Jaaaaaa, zie, wij gaan winnen.

Ik vond het ook geweldig. Vooral de musea, wij hebben toen een dagje dat eilandje van Skansen en Vasa gedaan, supermooie combinatie!

Alleen achteraf had ik een dag voor Skansen uitgetrokken, niet eerst naar Vasa gegaan...

Dat kan ook niet anders Marels, wie houdt er nou niet van Stockholm.

Leuke van een stedentrip is dat je het gewoon een keer lekker opnieuw kan plannen

Oh, bijna vergeten: de metro is onwaarschijnlijk mooi.

De stations zijn uitgehakt in de rotsen en ieder station heeft een andere (be)schildering.

.
Ik heb de metro niet gezien, wij hebben alles gefietst. Was ook leuk trouwens!
quote:Marels schreef op 05 juni 2012 @ 22:20:

Jaaaaaa, zie, wij gaan winnen.

Hahaha, ik merk dat stockholm de voorkeur heeft! :-) Ik las dat ryanair op stockholm vliegt maar dat het vliegveld best ver van de stad afligt. Dus misschien handiger om te vliegen met klm? of valt de reis afstand vanaf het vliegveld wel mee?

Na al deze tips zit ik te denken aan eerst paar dagen stockholm, dan door te vliegen naar Reykyavik en dan ijsland nog verkennen.

Of misschien finland? :-)
quote:tulpje1977 schreef op 05 juni 2012 @ 22:37:

Na al deze tips zit ik te denken aan eerst paar dagen stockholm, dan door te vliegen naar Reykyavik en dan ijsland nog verkennen.

Ik zou het zonde vinden om maar een paar dagen naar IJsland te gaan via Stockholm. Ga dan een andere keer een langere tijd heen.
Ik moest even komen zeggen dat Reykjavík de "place to be" is *vraag maar aan himalaya*

Als je eerst naar Stockholm gaat zou ik het eerder combineren met Finland (de tickets van Zweden naar IJsland zijn niet veel goedkoper dan Nederland-IJsland).
Snjókorn falla, á allt og alla
2-2
Vanaf Kopenhagen zijn er meerdere vluchten naar IJsland (Icelandair/IcelandExpress/Wow air)
Himalaya
.
En half/eind augustus vliegt IcelandExpress ook op Egilsstaðir (in het oosten van IJsland), dan kan je eventueel van daaruit met de bus via het zuiden of juist het noorden) richting Reykjavík reizen en in Reykjavík het vliegtuig weer naar huis nemen...
Ik heb trouwens alleen op Arlanda gevlogen. Geen ervaring met Ryan Air. Vanaf Arlanda is het een kleine 20 minuten met de trein naar Stockholm CS (met de bus kan ook, 45 minuten).
.
Ik zeg ook Stockholm! Vond het een geweldige stad. We gaan er ook zeker nog een keer naar toe.

Oslo vond ik niks. Wel mooi hoor, maar alles is belachelijk duur!
Stockholm is zeker mooi, oslo niet veel te doen. Ik adviseer ga naar Helsinki, Finland. Vandaar uit kun je een ferrytocht (ongeveer 3.5 uur) naar Tallin, Estland nemen en dit is een hele mooie oude stad. Echt de moeite waard. Zo heb je 2 mooie steden in 1 klap. En 1 week in 1 stad vind ik persoonlijk best lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven