Stedentrip met mijn dochter

21-08-2019 13:32 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn dochter wordt in september 13 jaar, en als cadeautje voor haar verjaardag zou ik graag met haar in de herfstvakantie op stedentrip willen gaan. Dat heeft ze wel verdiend na een heel rumoerig jaar.

3 dagen naar een bestemming binnen Europa (anders gaat mijn ex niet akkoord)

Wie heeft er tips voor een leuke moeder - dochter stedentrip??

Let me know :-)
eigenlijk zijn alle hoofdsteden leuk
Waar is ze al geweest?
Wat voor type kind is het? Romantisch als Parijs? Rauw als Berlijn?
Ik zou naar Zuid-Europa gaan, daar is het in de herfst nog lekker weer, terwijl het in Nederland al koud wordt. Kijk op skyscanner en vul bij bestemmingen 'overal' in. Dan heb je gelijk een overzicht van betaalbare bestemmingen op de data die jij wilt.
Leuke ideeen volgens mij, zijn Barcelona, Milaan, Rome, Madrid, Athene
Malaga. Is het nog lekker weer, leuk shoppen, strand, lekker eten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat zou je dochter zelf willen? Hier wilde de een de rode dubbeldekkerbussen zien in Londen. De ander de Eiffeltoren in Parijs. En de derde wil graag naar Barcelona door de voetbalclub.
Valencia is ook leuk. Strand, leuk centrum zowel oud als modern. Heeft zij zelf een favoriet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als het om drie dagen/twee nachten gaat, zou ik vooral iets zoeken met gunstige reistijden. Dus niet dat je op dag een 's avonds laat aankomt en op dag drie 's ochtends heel vroeg weer weg moet.

Verder... Tsja, waar ligt jullie interesse? Europese steden zijn zo verschillend van elkaar.
Ik zou haar laten kiezen. Misschien kan je het onbewust vragen naar welke stad ze nog eens heel wil.
Lissabon
stippensokken schreef:
21-08-2019 13:48
Als het om drie dagen/twee nachten gaat, zou ik vooral iets zoeken met gunstige reistijden. Dus niet dat je op dag een 's avonds laat aankomt en op dag drie 's ochtends heel vroeg weer weg moet.

Verder... Tsja, waar ligt jullie interesse? Europese steden zijn zo verschillend van elkaar.
Vooral dit. En de prijs van de tickets, want die zijn vaak duurder dan normaal in de schoolvakanties .
.
Ik heb dit gedaan toen ze 16 werden en hen laten kiezen. Het werd Londen voor de Engeland-gek en Parijs voor de shopaholic, al hebben we nauwelijks geshopt. Feitelijk wilde ze alleen de Eiffeltoren en de Mona Lisa zien :)

Wat hier al is gezegd, wat wil ze zelf graag? Bij mij waren ze heel duidelijk, al jaren van te voren dus dat was niet moeilijk beslissen.
Barcelona is mooi als je van gekke architectuur houdt.

Rome is mooi als je van ruïnes (en oude kerken) houdt.

Als je een schattig middeleeuws stadje wilt zien, denk ik aan Rothenburg ob der Tauber (niet Rothenburg aan de Oder!) maar dat heeft geen vliegveld.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik zou niet zo ver gaan, dat is zonde van de tijd. Zelf ben ik met mijn kinderen afzonderlijk naar Rome, Londen en Kopenhagen geweest, maar dan met Hemelvaart. Woensdagavond heen en zondagavond terug. Jammer dat het geen optie is om langer te gaan. Heeft je dochter inderdaad zelf geen voorkeur?
Find people who will make you better (M. Obama)
Mijne zou voor London kiezen.
Zelf laten kiezen of een verrassingsbestemming ? (sprs.me)
Barcelona of dergelijke is natuurlijk altijd leuk, maar 3 dagen is kort dan.
Londen of Antwerpen/Gent zou ik kiezen dan, zodat je genoeg tijd in de stad bent.
Ik ga ieder jaar wel een weekendje weg met mijn dochter, inmiddels negen.

Afgelopen keer zijn we naar Genève geweest. De eerste dag in Genève rondgekeken, gewinkeld, uitgebreid geluncht, de tweede dag met de trein naar Montreux, naar de Queen Studio Experience en het standbeeld van Freddie Mercury, want ze is gek op Queen. Alleen die treinrit was al prachtig, met heel mooi uitzicht op het Meer van Genève. Ik vond zelf Montreux overigens leuker dan Genève, maar ik hou over het algemeen ook meer van de iets kleinere steden.

De leukste bestemming vond ik Liverpool. Er is heel veel te zien, veel musea waarvan een groot deel gratis, bijna alles op loopafstand van elkaar. Daar zou ik nog wel een keer naartoe willen,

Valletta, de hoofdstad van Malta, vind ik ook heel leuk, dat zou ik ook ooit wel willen met haar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Helemaal afhankelijk van wat zij leuk vindt natuurlijk. Opties zijn ook : Helsinki, Stockholm, Dublin, Wenen, milaan, londen, edinburgh, Budapest, praag
Praag vond ik leuk met mijn kind, compact centrum betaalbaar en fijne sfeer. Berlijn vonden we ook enorm leuk. Kan eventueel met de trein.
Boedapest is ook prachtig. Wij hadden een echt mooi en goedkoop appartement midden in de stad. Je kan varen, rondlopen, naar kastelen etc. Vond het den prachtige stad.
Kopenhagen, goed te doen en niet te ver weg
viva-amber schreef:
21-08-2019 13:47
Valencia is ook leuk. Strand, leuk centrum zowel oud als modern. Heeft zij zelf een favoriet?

ja mee eens. erg leuke stad en niet zo groot dat het niet meer te overzien is.
en sevilla vond ik ook erg leuk!
Ik ben met mijn dochter (13) vorig jaar naar Parijs geweest en dit jaar naar Londen.

Beide erg leuk, Parijs vonden we net wat leuker omdat het wat warmer was en we veel terrasjes hebben gepakt en verschillende dingen met zonsondergang hebben gedaan. Daarnaast is het zo leuk om met de trein te gaan. Je bent in 3,5 uur in hartje Parijs.

Lissabon en Kopenhagen staan nu bovenaan ons lijstje.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2019 09:16
Reden: Spam
98.42% gewijzigd
Parijs, Londen, Berlijn (al is dat wel wat tijdrovender), Bergamo/Milaan, Madrid. Dat heb ik de afgelopen twee jaar in wisselende samenstelling met de kinderen gedaan. De laatste 2 zijn qua temperatuur er lekker rond die tijd.
Zeilboot76 schreef:
23-08-2019 09:35
Parijs, Londen, Berlijn (al is dat wel wat tijdrovender), Bergamo/Milaan, Madrid. Dat heb ik de afgelopen twee jaar in wisselende samenstelling met de kinderen gedaan. De laatste 2 zijn qua temperatuur er lekker rond die tijd.
Dat ligt er maar net aan waar je woont. Vanuit Hengelo ben je binnen 4,5 uur in Berlijn met de trein, terwijl Parijs ruim 5 uur reizen is.
En vanuit Rotterdam is dat natuurlijk andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven