Stedentrip met mijn dochter
woensdag 21 augustus 2019 om 13:32
Hallo,
Mijn dochter wordt in september 13 jaar, en als cadeautje voor haar verjaardag zou ik graag met haar in de herfstvakantie op stedentrip willen gaan. Dat heeft ze wel verdiend na een heel rumoerig jaar.
3 dagen naar een bestemming binnen Europa (anders gaat mijn ex niet akkoord)
Wie heeft er tips voor een leuke moeder - dochter stedentrip??
Let me know
Mijn dochter wordt in september 13 jaar, en als cadeautje voor haar verjaardag zou ik graag met haar in de herfstvakantie op stedentrip willen gaan. Dat heeft ze wel verdiend na een heel rumoerig jaar.
3 dagen naar een bestemming binnen Europa (anders gaat mijn ex niet akkoord)
Wie heeft er tips voor een leuke moeder - dochter stedentrip??
Let me know
woensdag 21 augustus 2019 om 13:36
Ik zou naar Zuid-Europa gaan, daar is het in de herfst nog lekker weer, terwijl het in Nederland al koud wordt. Kijk op skyscanner en vul bij bestemmingen 'overal' in. Dan heb je gelijk een overzicht van betaalbare bestemmingen op de data die jij wilt.
Leuke ideeen volgens mij, zijn Barcelona, Milaan, Rome, Madrid, Athene
Leuke ideeen volgens mij, zijn Barcelona, Milaan, Rome, Madrid, Athene
woensdag 21 augustus 2019 om 13:48
woensdag 21 augustus 2019 om 13:57
Vooral dit. En de prijs van de tickets, want die zijn vaak duurder dan normaal in de schoolvakanties .stippensokken schreef: ↑21-08-2019 13:48Als het om drie dagen/twee nachten gaat, zou ik vooral iets zoeken met gunstige reistijden. Dus niet dat je op dag een 's avonds laat aankomt en op dag drie 's ochtends heel vroeg weer weg moet.
Verder... Tsja, waar ligt jullie interesse? Europese steden zijn zo verschillend van elkaar.
.
woensdag 21 augustus 2019 om 13:58
Ik heb dit gedaan toen ze 16 werden en hen laten kiezen. Het werd Londen voor de Engeland-gek en Parijs voor de shopaholic, al hebben we nauwelijks geshopt. Feitelijk wilde ze alleen de Eiffeltoren en de Mona Lisa zien
Wat hier al is gezegd, wat wil ze zelf graag? Bij mij waren ze heel duidelijk, al jaren van te voren dus dat was niet moeilijk beslissen.
Wat hier al is gezegd, wat wil ze zelf graag? Bij mij waren ze heel duidelijk, al jaren van te voren dus dat was niet moeilijk beslissen.
woensdag 21 augustus 2019 om 14:03
Barcelona is mooi als je van gekke architectuur houdt.
Rome is mooi als je van ruïnes (en oude kerken) houdt.
Als je een schattig middeleeuws stadje wilt zien, denk ik aan Rothenburg ob der Tauber (niet Rothenburg aan de Oder!) maar dat heeft geen vliegveld.
Rome is mooi als je van ruïnes (en oude kerken) houdt.
Als je een schattig middeleeuws stadje wilt zien, denk ik aan Rothenburg ob der Tauber (niet Rothenburg aan de Oder!) maar dat heeft geen vliegveld.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
woensdag 21 augustus 2019 om 14:04
Ik zou niet zo ver gaan, dat is zonde van de tijd. Zelf ben ik met mijn kinderen afzonderlijk naar Rome, Londen en Kopenhagen geweest, maar dan met Hemelvaart. Woensdagavond heen en zondagavond terug. Jammer dat het geen optie is om langer te gaan. Heeft je dochter inderdaad zelf geen voorkeur?
Find people who will make you better (M. Obama)
woensdag 21 augustus 2019 om 14:10
Ik ga ieder jaar wel een weekendje weg met mijn dochter, inmiddels negen.
Afgelopen keer zijn we naar Genève geweest. De eerste dag in Genève rondgekeken, gewinkeld, uitgebreid geluncht, de tweede dag met de trein naar Montreux, naar de Queen Studio Experience en het standbeeld van Freddie Mercury, want ze is gek op Queen. Alleen die treinrit was al prachtig, met heel mooi uitzicht op het Meer van Genève. Ik vond zelf Montreux overigens leuker dan Genève, maar ik hou over het algemeen ook meer van de iets kleinere steden.
De leukste bestemming vond ik Liverpool. Er is heel veel te zien, veel musea waarvan een groot deel gratis, bijna alles op loopafstand van elkaar. Daar zou ik nog wel een keer naartoe willen,
Valletta, de hoofdstad van Malta, vind ik ook heel leuk, dat zou ik ook ooit wel willen met haar.
Afgelopen keer zijn we naar Genève geweest. De eerste dag in Genève rondgekeken, gewinkeld, uitgebreid geluncht, de tweede dag met de trein naar Montreux, naar de Queen Studio Experience en het standbeeld van Freddie Mercury, want ze is gek op Queen. Alleen die treinrit was al prachtig, met heel mooi uitzicht op het Meer van Genève. Ik vond zelf Montreux overigens leuker dan Genève, maar ik hou over het algemeen ook meer van de iets kleinere steden.
De leukste bestemming vond ik Liverpool. Er is heel veel te zien, veel musea waarvan een groot deel gratis, bijna alles op loopafstand van elkaar. Daar zou ik nog wel een keer naartoe willen,
Valletta, de hoofdstad van Malta, vind ik ook heel leuk, dat zou ik ook ooit wel willen met haar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 22 augustus 2019 om 20:08
viva-amber schreef: ↑21-08-2019 13:47Valencia is ook leuk. Strand, leuk centrum zowel oud als modern. Heeft zij zelf een favoriet?
ja mee eens. erg leuke stad en niet zo groot dat het niet meer te overzien is.
en sevilla vond ik ook erg leuk!
donderdag 22 augustus 2019 om 20:18
Ik ben met mijn dochter (13) vorig jaar naar Parijs geweest en dit jaar naar Londen.
Beide erg leuk, Parijs vonden we net wat leuker omdat het wat warmer was en we veel terrasjes hebben gepakt en verschillende dingen met zonsondergang hebben gedaan. Daarnaast is het zo leuk om met de trein te gaan. Je bent in 3,5 uur in hartje Parijs.
Lissabon en Kopenhagen staan nu bovenaan ons lijstje.
Beide erg leuk, Parijs vonden we net wat leuker omdat het wat warmer was en we veel terrasjes hebben gepakt en verschillende dingen met zonsondergang hebben gedaan. Daarnaast is het zo leuk om met de trein te gaan. Je bent in 3,5 uur in hartje Parijs.
Lissabon en Kopenhagen staan nu bovenaan ons lijstje.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:43
Dat ligt er maar net aan waar je woont. Vanuit Hengelo ben je binnen 4,5 uur in Berlijn met de trein, terwijl Parijs ruim 5 uur reizen is.Zeilboot76 schreef: ↑23-08-2019 09:35Parijs, Londen, Berlijn (al is dat wel wat tijdrovender), Bergamo/Milaan, Madrid. Dat heb ik de afgelopen twee jaar in wisselende samenstelling met de kinderen gedaan. De laatste 2 zijn qua temperatuur er lekker rond die tijd.
En vanuit Rotterdam is dat natuurlijk andersom.