Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Fijn even zo'n goede ervaring! Zoiets kan je hele dag maken :)
Die Griek met die Porsche ieuw, niet doen hoor.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
22-02-2020 15:45
Nee inderdaad! Hij vliegt uiteindelijk over een paar dagen pas terug. Dus hij zat niet op mijn vlucht. Daarmee was het opgelost en heb ik zijn nummer prompt geblokkeerd en verwijderd. Maar vervelend zijn zulke situaties wel.
TrolleyDolly schreef:
22-02-2020 16:11
Nee inderdaad! Hij vliegt uiteindelijk over een paar dagen pas terug. Dus hij zat niet op mijn vlucht. Daarmee was het opgelost en heb ik zijn nummer prompt geblokkeerd en verwijderd. Maar vervelend zijn zulke situaties wel.
Even inbreken :)

Kun je je er (voor de toekomst) niet vanaf maken met dat je geen gifts en dergelijke (persoonlijk contact) mag aannemen van (potentiële) klanten? Om belangenverstrengelingen tijdens een vlucht tegen te gaan of zo, verzin wat leuks :proud:
Dat wilde ik net zeggen! Geef er een charmante draai aan dat het niet mag van het bedrijf.
mevrouwiglesias schreef:
22-02-2020 15:45
Eens! Klinkt een beetje... vreemd ofzo. Goed dat hij een andere vlucht had.

Fijn dat het weer in Dubai wat warmer is.
Zo te lezen gaat het verder ook wat beter nu? Dat is ook fijn.
Hey! Dat is een goeie! Ik kon on the spot niet zo snel iets bedenken. Toch niet iets waar kerels niets tegenin kunnen brengen en dit exemplaar was vastberaden. Dus jullie tip hou ik erin! :high5:

---

Ik had een junior crew aan boord die nog maar 2 maanden vliegt. Op de luchthaven moesten we een half uur wachten op onze bagage omwille van een probleem met de band. Na 10 minuten negeerden we massaal de Image en uniform standaard en gingen we op de grond zitten. Na een vlucht van 13h zijn je voeten niet meer in goede staat. Junior vertelde toen dat haar relatie voor de vlucht op de klippen was gelopen. Of dat dacht ze toch.. ik zei: "Dat klinkt behoorlijk ingewikkeld. Vertel mij het hele verhaal maar eens als we allebei wat hebben uitgerust." In de bus zei ze dat ik de aardigste crew was die ze tot nu toe had getroffen. Daar was ik wat verbaasd over want ik had niks speciaal gedaan. Maar dat was wel een hartverwarmende mededeling natuurlijk.

Toen ik 's avonds na 8h slaap weer wakker werd besloot ik dat ik niet de hele layover op mijn kamer wilde doorbrengen. Dus ik ging naar de hotelbar voor een glas Australische Shiraz en een hapje eten. Ik vroeg Junior via WhatsApp of ze me wilde vergezellen voor een drankje en een babbel.

Een uurtje later zaten we samen aan tafel en vroeg haar naar de staat van haar liefdesleven. Het was inderdaad een ingewikkelde situatie. Maar het kwam erop neer dat ze een lange afstandsrelatie heeft met een woest aantrekkelijke Duitser. Ik heb foto's gezien en dat is niet overdreven. Trek hem Calvin Klein ondergoed aan en hij kan zo op de cover van een magazine. Maar hij heeft blijkbaar ook hersens en een carrière.

Afijn, Mr model doet blijkbaar een beetje afstandelijk en Junior ziet de zaak hopeloos in. Ze wilde zich niet voor gek zetten en hem laten weten dat ze heeft geboden op vluchten naar Duitsland en volgende maand 4 keer naar DE gaat. Ik vertelde haar dat lange afstandrelaties an sich al lastig zijn en dat communicatie via WhatsApp vaak voor misverstanden zorgt. "Ik zou willen dat ik pasklaar advies voor je had maar dit is lastig. But I do believe, when it comes to love, it's foolish to let pride get in the way. Liefde is het waard om risico's te nemen. In het beste geval werkt het, in het slechtste geval loop je een gebroken hart op en leer je er wat van. In beide gevallen heb je duidelijkheid. En je zit niet met de vraag "wat als...? Maar goed, ik weet als geen ander dat dat gemakkelijker gezegd dan gedaan is."

Ze zweeg even en zei vervolgens: "Dat is het beste advies dat ik ooit heb gekregen... Ik heb er nooit zo over nagedacht." Toen vroeg ik haar toch maar even hoe oud ze was. 27 jaar, zei ze. Ik knikte.

Aan het einde van de vlucht richting Dubai merkte ik dat ze een beetje somber was. Dus toen we aan de grond stonden in Dubai terwijl we moesten wachten tot de deuren open gingen vroeg ik haar in de galley of alles ok was. Blijkbaar niet. Ze had mijn raad gevolgd en haar vriend laten weten dat ze naar Duitsland zou komen. Ze had zijn reactie gelezen tijdens haar break en die was blijkbaar weer wat koeltjes en ze was van streek. Oei...

Ze stuurde me net een berichtje om te informeren naar de status van mijn verlofaanvraag om mijn vakantie te verlengen. Ik zei haar dat ik dat over 3 dagen pas weet en ik vroeg of alles ok was en dat ik me best schuldig voelde. "Alles is ok. Ik ben zo blij dat ik erover heb kunnen praten met jou. You are a gorgeous soul! Je hebt me geweldig geholpen."

Ik vond dit een goed voorbeeld van hoe cabin crew hun hart en ziel bij elkaar uitstorten ook al kennen ze elkaar van haar noch pluim. Dat maakt praten net heel makkelijk. Daarom doe ik ook liever layovers. Er is meer tijd voor zulke gesprekken. Het is ook heel boeiend om het fenomeen "eerste indruk" te verkennen. Iedere vlucht krijg ik tijdens de briefing een eerste indruk van minstens 14 crew en doorheen de vluchten en de layover leer ik hen een beetje beter kennen. Er zijn maar weinig jobs waarbij je dat proces zo veelvuldig doorloopt. Soms is die indruk juist en soms verrassen mensen je. Iedereen heeft een verhaal.
Ha! Ik ben op tijd uit bed geraakt en naar de gym gegaan! En daar ben ik bijzonder trots op. :proud: ik ben fris gewassen en klaar om mijn gescheurde nagels te laten oplappen in het schoonheidssalon.

Intussen staat de wasmachine op want ik moet nu gaan nadenken wat ik mee wil nemen op vakantie. Ik heb wat TimTam's uit Australië meegenomen voor mijn zus en mijn halfbroer. Voor mijn vader moet ik nog gerookte amandelen kopen in de supermarkt hier en mijn moeder krijgt een broek cadeau. Dat was een miskoop in de uitverkoop en ik denk dat het haar wél leuk staat. En ze krijgt ook een leuk stoffen tasje die handig is voor vakanties.
Goed bezig Dolly 👍

Altijd leuk om cadeautjes te geven, geven vind ik vaak nog leuker dan krijgen😀
Wat fijn dat je je wat beter voelt TD en vandaag ook naar de gym gaat! Goed om jezelf weer te herpakken, dat zal vast een goed gevoel geven. Net als het luisterend oor dat je je groentje hebt gegeven. Het is logisch dat je je een beetje verloren voelt daar, want echt helemaal aarden kan immers niet als je zo veel weg bent.
Wat maakt dat je niet meteen bij de blauwen mag werken als je in het buitenland hebt gewoond? Weet je dat toevallig?
TrolleyDolly schreef:
20-02-2020 10:30
Ik gebruik zelf Virgin. Daar ben ik heel tevreden over. Geen verborgen kosten die je bij Du wel vaak hebt. Maar ik geloof dat dat vooral een probleem is als je een abonnement neemt. Ik had een prepaid card van Du toen ik net in Dubai woonde. Dat ging wel probleemloos maar ik wilde natuurlijk een abonnement op termijn. Omdat mijn collega's veel problemen hadden met hun abo bij Du heb ik voor Virgin gekozen. Daar had ik nog geen klachten van gezien.
Thanks! Hier kunnen we wel wat mee :)
Self-love is the greatest middle finger of all time
Merel7 schreef:
23-02-2020 10:05
Goed bezig Dolly 👍

Altijd leuk om cadeautjes te geven, geven vind ik vaak nog leuker dan krijgen😀
Dat vind ik ook!
Blublife schreef:
23-02-2020 11:38
Wat fijn dat je je wat beter voelt TD en vandaag ook naar de gym gaat! Goed om jezelf weer te herpakken, dat zal vast een goed gevoel geven. Net als het luisterend oor dat je je groentje hebt gegeven. Het is logisch dat je je een beetje verloren voelt daar, want echt helemaal aarden kan immers niet als je zo veel weg bent.
Wat maakt dat je niet meteen bij de blauwen mag werken als je in het buitenland hebt gewoond? Weet je dat toevallig?
Dat is vooral (en wellicht alleen) van toepassing voor mensen die in dit deel van de wereld hebben gewoond.
Hier geven ze geen gegevens vrij waardoor ze in Nederland niet kunnen uitzoeken wat ik hier heb uitgespookt. Mijn contract bij TDA en een huurverklaring is niet afdoende. Zodoende kan ik geen Verklaring Geen Bezwaar (VGB) bemachtigen. En die heb je nodig voor je airportpas. Zonder airportpas kan je niet gaan werken.

Dankzij Mayou heb ik hieromtrent wat meer onduidelijkheid gekregen. Waarvoor nogmaals dank!
Ik maak er een Vlaamse zondagavond van vandaag. De worstjes die ik in Zuid Afrika gekocht heb gaan de pan in met daarbij gebakken aardappelen, erwtjes en wortelen met appelmoes uit België. Het enige dat ontbreekt is chocomousse als toetje. En daarna is het tijd voor wat Vlaamse televisie!
Graag gedaan hoor.
Fijne Vlaamse avond gewenst!
Ik ga straks genieten van Boer Zoekt Vrouw op de NL TV.
Beter.Laat schreef:
23-02-2020 18:28
Fijne Vlaamse avond gewenst!
Ik ga straks genieten van Boer Zoekt Vrouw op de NL TV.
Dat wilde ik ook doen! De Vlaamse versie dan. Maar het is hier 3h later.. en ik weet niet of ze de aflevering onmiddellijk online zetten in de vtm app. Ach.. ik heb wat YouTube gekeken en nu ga ik weer een paar afleveringen kijken van "Las chicas del cable" op Netflix. Ik heb er zodanig veel Spaans van opgepikt dat ik alvast een Franse serie in mijn lijst heb gezet. Ik wil mijn Frans wat opfrissen voor mijn terugkeer naar de belgische arbeidsmarkt en dit is echt wel the way to go!
Mooi om je verhalen te lezen Trolley!
Wat betreft je dip, dat herken ik ook wel, een leven ergens anders opbouwen is nooit makkelijk, of het nou Dubai is of de andere kant van Belgie...
Het opbouwen van een nieuw leven heeft vastigheid nodig en de enige vastigheid die jij hebt is je baan, met steeds wisselende collega's. Het is lastig vriendschappen opbouwen, want het recept voor vriendschap is dat je elkaar regelmatig ziet. Wat in jouw baan zowel met je flatgenoten, als met je collega's als met mensen om je heen lastig is door al jullie wisselende roosters. Maakt het er niet makkelijker op dat je niet tussen de 'gewone mensen' woont maar tussen je collega's die in hetzelfde schuitje zitten als jij.

Ik ken het van vrijwilligerswerk wat ik regelmatig doe in Afrika. Er zijn altijd andere vrijwilligers en die wisselen ook gedurende mijn verblijf daar. Als ik er langer blijf noem ik het ook vaak, elke week een nieuwe beste vriendin of vriend zoeken. Voor mij is het dan vakantie, voor jou is het realiteit.
Ik merk zelf als ik daar langer ben, langste was een half jaar, dat ik minder contact ga leggen met mensen, want dan realiseer ik me ineens dat het niet voor lang is.

Jouw leven lijkt me in dat opzicht best zwaar.
Respect daarvoor! :applause:
Ik vind je een topper!

Blijf voor ogen houden waarom je dit wilde doen en waarom je wilde vliegen, dat was je drijfveer om te beginnen aan dit avontuur. Wie weet is dat nog steeds zo.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
TrolleyDolly schreef:
23-02-2020 14:06
Dat is vooral (en wellicht alleen) van toepassing voor mensen die in dit deel van de wereld hebben gewoond.
Hier geven ze geen gegevens vrij waardoor ze in Nederland niet kunnen uitzoeken wat ik hier heb uitgespookt. Mijn contract bij TDA en een huurverklaring is niet afdoende. Zodoende kan ik geen Verklaring Geen Bezwaar (VGB) bemachtigen. En die heb je nodig voor je airportpas. Zonder airportpas kan je niet gaan werken.

Dankzij Mayou heb ik hieromtrent wat meer onduidelijkheid gekregen. Waarvoor nogmaals dank!
Ik had gehoopt dat je juist wat meer duidelijkheid had gekregen :devil:
:proud:
prada schreef:
23-02-2020 20:08
Ik had gehoopt dat je juist wat meer duidelijkheid had gekregen :devil:
Oh wat erg :proud: :facepalm:

Mijn engelstalige telefoon snapt helemaal niks van dat Nederlands. De hele teksten die ik hier neerschrijf zijn een hele uitdaging.

Lambchop: je hebt gelijk. Die drijfveer is er nog steeds. Anders was ik ondertussen al thuis geweest. Het is niet allemaal kommer en kwel. Ik weet zeker dat de dag dat ik vertrek alsnog heel lastig zal zijn.

---

Helemaal vergeten! Een paar weken geleden sprak ik met Jay over mijn carrière bij een locale radiozender en vervolgens bij een locale tvzender. (Valt echt niet te traceren dus geen risico op herkenning) Ik heb in die periode vaak spotjes en een televisieprogramma ingesproken. Ik heb geprobeerd om dat werk uit te breiden naar nationaal niveau maar mijn Limburgs accent zat in de weg. Voornamelijk mijn huig "r". Dat veranderen leek onmogelijk en door mijn verhuis naar het buitenland heb ik dat werk stopgezet.

Mijn talent voor accenten blijkt nu een aangename bijwerking te hebben. Door naar anderstalige collega's te luisteren en het kijken naar een paar Spaanse Netflix series blijk ik de tongpunt-r stillaan onder de knie te krijgen. Om eens te kijken of het inderdaad beter gaat heb ik hardop nieuwsberichten gelezen en ja hoor! Ik zou zeggen dat er een verbetering is van 50%. Daar kan ik wat mee.

Ik had al tegen Jay gezegd dat ik eenmaal terug in België weer werk zou kunnen maken van het inlezen. Maar met een hoop oefening zou ik misschien zelfs weer kunnen proberen om nationale opdrachten te doen en er meer geld mee te verdienen. Dat is perfect te combineren met vliegen. De stem heb ik er sowieso voor.

Ik was dat gesprek met Jay helemaal vergeten maar nu zit dat plan weer in mijn hoofd. Dat zou het lagere loon wat kunnen compenseren als ik er serieus werk van maak. Een logopediste zou een goede investering zijn.

En zelfs al lukt het toch niet om op nationaal niveau te komen, met regionaal werk valt er ook wat te verdienen. Dan moet ik dit keer wel even kijken naar het statuut zelfstandige in bijberoep.

Veel stof om over na te denken.
Morgen heb ik een turnaround naar Baghdad. 60 pax heen, 80 pax terug. Voornamelijk Amerikaanse soldaten en wat locals. Lekker makkelijk dus met 6 crew. Ik heb er zin in. Als ik terug ben in Dubai weet ik ook of mijn verlofaanvraag voor mijn Brussel vlucht goedgekeurd is. De kans is veel kleiner als je de enige taalspreker bent op je vlucht maar ik weet toevallig dat er in ieder geval 1 NL spreker standby is deze maand en nog maar 1 vlucht heeft gehad. Het is dus heel rustig voor standby crew. Dat wilt niet persé zeggen dat het gaat lukken maar een mens kan alleen maar hopen.
Aargh! Zo spannend! Ik wil zo graag naar huis morgen! :blob: Bij elke email die binnen komt slaat mijn hart over om dan hardop te vloeken omwille van hun slechte timing. :whip:
Superspannend Dolly. Ik duim dat het lukt.
Ik probeer ze mentaal te dwingen om het goed te keuren en asap te mailen. Tot nu toe blijkt die tactiek niet te werken. :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven