Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Oef, dat gevoel lijkt mij ook lastig. Als ik jou zo lees, lijk je niet aan de beslissing te twijfelen, maar meer over het moment? Als je echt geen vlucht meer wil doen, dan zou het verstandig zijn om dit zo snel mogelijk te doen (als ik jouw verhaal goed begrijp). Aan de andere kant wordt het dan ook opeens zo definitief, denk ik. Is dat het? :hug:

Het lijkt mij niet zo dat je nooit meer terugkan naar het vliegen; het zal een tijd duren en door corona is heel veel onzeker geworden. Maar ik snap het dat het nu misschien voelt als een deur die je (voor een behoorlijke tijd) dicht moet doen. Dat is rot, ook al is het voor jou de juiste beslissing. Je hebt natuurlijk ook heel veel meegemaakt en mooie herinneringen gemaakt. En inderdaad: je kunt heel trots zijn op jouw 'blanco file'! Fantastisch gedaan.

Sterkte met alles wat gaat komen. Overigens ben ik ervan overtuigd dat er nieuwe avonturen voor je gaan komen, op welke manier dan ook. :) Zolang je doet waar je blij van wordt.
TrolleyDolly schreef:
16-06-2020 15:38

Ik vermoed dat deze ontslagrondes nog zeker de hele week gaan duren. Na wat gesprekken met mijn roommates werd het mij helaas duidelijk dat mijn file echt helemaal blanco is en dat het heel erg onwaarschijnlijk is dat ik een mail zal ontvangen.

Wat hebben de anderen dan in hun file staan? Klachten van passagiers of collega's ofzo?

Dat jouw file blanco is is inderdaad wel een compliment 😁 maar nu misschien niet zo handig.....
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Tja2 schreef:
16-06-2020 18:00
Oef, dat gevoel lijkt mij ook lastig. Als ik jou zo lees, lijk je niet aan de beslissing te twijfelen, maar meer over het moment? Als je echt geen vlucht meer wil doen, dan zou het verstandig zijn om dit zo snel mogelijk te doen (als ik jouw verhaal goed begrijp). Aan de andere kant wordt het dan ook opeens zo definitief, denk ik. Is dat het? :hug:

Heel fijn berichtje. :heart: Ik kreeg het niet zo goed op papier (scherm) maar je hebt eea er wel goed uit weten te halen.

Het probleem is echter dat dit een zeer definitief afscheid is van TDA. Eens de deur uit, gaat die deur op slot om tot in de eeuwigheid potdicht te blijven. Dus ik zou het veel fijner vinden als ze de keuze in mijn plaats maken zodat ik mezelf later niks kan verwijten.

Ik zit nu dus een beetje tussen 2 vuren.
Of ik neem ontslag, beperk de kans op een duty maar ga met vrijwel lege handen terug naar huis. En dan moet ik zelf de knoop doorhakken.
Of ik blijf wachten op ontslag met een betere ontslagregeling en een gegarandeerd vluchtvrij rooster tijdens mijn opzegperiode maar meer kans op een vlucht als het wachten tevergeefs blijkt te zijn.

Pfff
Lambchop schreef:
16-06-2020 19:39
Wat hebben de anderen dan in hun file staan? Klachten van passagiers of collega's ofzo?

Dat jouw file blanco is is inderdaad wel een compliment 😁 maar nu misschien niet zo handig.....
Dat kan echt vanalles zijn. Te veel ziek, documenten niet bij voor een vlucht, 1 of meer minuten te laat voor inchecktijd, uniform/nagels/make-up/schoenen/koffer niet in orde, fouten maken aan boord, je misdragen tijdens de layover, het brandalarm laten afgaan in je accomodatie (die zijn nogal gevoelig*), ruzie hebben met je roommate en het niet zelf kunnen oplossen, geluidsoverlast, je collega die een rapport over je schrijft, niet meteen slagen voor je jaarlijkse examens, pas na de coronacurfew binnen komen, met je cabinshoes door de luchthaven lopen omdat je vergeten was die te wisselen met je hakken,... ik kan zo nog wel even doorgaan

*en dat is maar goed ook. Een week of 2 geleden is er een volledig appartementsgebouw afgebrand. Die toren stond in lichterlaaie. De beelden waren spectaculair om te zien. De bewoners zijn helaas alles kwijt.
Waarom neem je het heft niet gewoon in eigen handen? Ik begrijp uit de media dat ongeveer een derde van het cabinepersoneel eruit moet. Dan heb je dus twee derde kans dat jij daar niet bij zit. Ga je nu zitten afwachten alleen maar vanwege iets gunstigere ontslagvoorwaarden?
Wil je niet nog een laatste vlucht uitvoeren als 'afscheid'? Of vind je dat coronatechnisch eng?
TrolleyDolly schreef:
16-06-2020 20:21
Heel fijn berichtje. :heart: Ik kreeg het niet zo goed op papier (scherm) maar je hebt eea er wel goed uit weten te halen.
Ah, dank je wel!
Dat maakt het inderdaad lastig als de deur dan ook dichtgaat wat TDA betreft. En corona maakt het dan ook ontzettend lastig om het bij een andere maatschappij te proberen. (ik heb een tijdje geleden -voor corona enzo- geroepen dat je prima naar 'de blauwen' zou kunnen, maar dat lijkt me nu ook geen optie)

Wat ik mij afvraag: zou het écht veel fijner zijn als TDA de keuze maakt in plaats van dat je het zelf doet?
Ja, voor het gevoel misschien, maar is dat waar? Wat we weten: TDA kan tot misschien ontslag overgaan, maar misschien ook niet. Die onzekerheid zou ik dan persoonlijk niet fijn vinden als ik in jouw situatie zou zitten. Ik denk: als je niet weet hoe dingen verder gaan, dan kun je ook niet verder... Ofzo (beetje gekke zin, haha).
We leven sowieso in een super-onzekere tijd; dan kan het helpen om invloed te blijven hebben op de dingen die je wel in de hand hebt.

Je geeft ook aan dat je geen vlucht meer wilt doen, misschien dat je daarin al het antwoord hebt? Ik maak daaruit op dat je feitelijk een keuze hebt gemaakt en dat je weet wat je moet doen. Super begrijpelijk ook dat verstand en gevoel daarbij niet op één lijn liggen, dat is ook ingewikkeld, maar jezelf daarin iets verwijten? Ik snap dat gevoel, denk ik, maar ik weet niet of dat terecht is. (aangezien jij niet degene bent die de deur definitief dichtgooit)

Wellicht helpt het voor nu om even af te wachten, als je je daar beter bij voelt. Als dat betekent dat je toch die vlucht moet doen (wat je volgens mij niet wil), dan is het misschien beter om meteen te handelen. De tijden zijn veranderd: kies vooral waar je zelf achter kunt staan.
Avena schreef:
16-06-2020 20:51
Waarom neem je het heft niet gewoon in eigen handen? Ik begrijp uit de media dat ongeveer een derde van het cabinepersoneel eruit moet. Dan heb je dus twee derde kans dat jij daar niet bij zit. Ga je nu zitten afwachten alleen maar vanwege iets gunstigere ontslagvoorwaarden?
Ah, jij schrijft het wat korter dan ik. :-) Maar als ik het goed begrijp, is het vooral omdat je dan als ex-werknemer in de toekomst niet meer bij TDA terechtkunt? Al lijkt het mij ook 'fijner' om het heft in eigen handen te nemen, 'afwachten' lijkt mij heel rot (sowieso is het een rot-situatie, maar zeker als je er geen grip meer op hebt)
Ik heb even de tijd genomen om alles nog eens te laten bezinken. Vanochtend kwam het besef dat ik echt geen ontslag zal krijgen. Dus het heeft ook geen zin om het nog langer uit te stellen. Dat kost me alleen maar geld.

Mijn ontslagmail is de deur uit. Na office hours want daar geven ze de laatste tijd duidelijk de voorkeur aan. :proud: Na anderhalve gin tonic had ik eindelijk voldoende moed verzameld om de mail te versturen die ik vanmiddag al had opgesteld. Best een goede mail trouwens. En nu is er geen weg meer terug. 19/07 is mijn laatste werkdag.

De kans is enorm groot dat ik voor die tijd nog wat vluchten zal moeten doen. Dus nog niet gaan lopen! ;-)
Topper!!

Wat goed dat je uiteindelijk zelf het heft in handen hebt genomen!
Nu duimen voor zo min mogelijk vluchten voor die tijd.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Wat goed dat je hebt gemaild! Zal misschien heel dubbel voelen, denk ik, maar ik denk ook dat het uiteindelijk meer rust zal geven.
Wat goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Dapper hoor!
Goed gedaan, nog een maandje op TD stand en dan op naar het nieuwe in je leven.
Goed gedaan!
Goed gedaan, je kan trots zijn op jezelf!!
Dankjewel allemaal! :proud:

De enthousiaste reacties doen deugd. Mijn manager heeft mijn ontslag "erkend" dus er is geen weg meer terug nu. Mijn laatste werkdag is 15/07. Die dag moet ik mijn paspoort inleveren om mijn visum te laten cancellen. Op 20/07 krijg ik die terug en kan ik naar huis. Dus er staan nog 18 werkdagen op de teller. Mijn laatste 5 dagen hier zijn gegarandeerd vluchtvrij.

Op dit moment vind de jaarlijkse zonsverduistering plaats. Best bijzonder. Vorig jaar heb ik die gemist door een layover. Ik heb helaas geen zicht op de zon maar ik kan het licht buiten duidelijk zien veranderen.

Gisteren was het international yogaday. Speciaal voor die gelegenheid organiseerde Adriene (van Yoga with Adriene) een livestream op haar YouTube kanaal. Voor mij vond die plaats om 20h. Iets na 20h waren er 22.000 yogis van over de hele wereld live aan het volgen. Helaas waren er technische problemen en konden we pas 45 minuten later beginnen. Hierdoor moesten veel mensen afhaken omdat het in hun tijdszone veel te laat werd of omdat ze afspraken/werk/school hadden. Dus uiteindelijk bleven er 14.000 mensen over die op hetzelfde moment op hun mat kronkelden. En zo kan je nog steeds bijzondere dingen doen op je kamer in quarantaine. :proud:

Na al die yoga en voedingkeuze's zie ik eindelijk dat ik mijn doel nader. Ik ben al heel blij met wat ik zie in de spiegel. :yes: En dat allemaal terwijl ik werkloos thuis zit. :proud:
Goed dat je zelf de keuze gemaakt hebt!
Misschien helpt het je ook nog om te denken dat er nu 1 persoon minder gedwongen ontslagen wordt doordat jij deze keuze gemaakt hebt.
En fijn dat je je verder zo goed voelt nu :)
Fijn dat je de keuze definitief hebt gemaakt! Vond je verhalen altijd leuk om te lezen.
Een stille meelezer hier vanaf het begin van je eerste topic. Lijkt me een bevrijdend gevoel, dat je nu de knoop hebt doorgehakt en zelf de beslissing hebt genomen te stoppen. Ik ben heel benieuwd wat er in de toekomst op je pad komt. Hopelijk blijf je ons daar deel van uitmaken :heart:
Mataranka schreef:
22-06-2020 15:16
Een stille meelezer hier vanaf het begin van je eerste topic. Lijkt me een bevrijdend gevoel, dat je nu de knoop hebt doorgehakt en zelf de beslissing hebt genomen te stoppen. Ik ben heel benieuwd wat er in de toekomst op je pad komt. Hopelijk blijf je ons daar deel van uitmaken :heart:
:D oh wat lief dat je me zou willen blijven volgen hierna. Ik weet alleen niet of dat heel erg interessant gaat zijn. Het zou wel een goede oefening zijn als ik column achtige posts kan schrijven. Ik laat het idee even sudderen.

Sinds donderdag zijn er blijkbaar geen mails meer verstuurd. Op vrijdag heb ik mijn ontslag gegeven... Het gerucht gaat dat TDA het er hier voorlopig bij gaat laten en het boekingsgedrag van de passagiers gaat afwachten. Indien nodig zullen de ontslagen in September hervat worden. Als dat klopt had het echt geen enkele zin om nog langer te wachten en te hopen op mijn ontslag. Mijn timing lijkt dus uitstekend te zijn geweest.

Daarbij komt dat ik mijn ontslag indiende op de dag dat het rooster voor volgende maand werd gepubliceerd. Alle vluchten hebben dus reeds een crew. Ik vreesde eerst dat ik de vluchten zou moeten gaan overnemen van crew die nog zou worden ontslagen, maar vermits er geen ontslagen meer zijn gevallen (onder de crew) is de kans op een vlucht weer een stuk gedaald. Ik kraai nog geen victorie want de kans is nog steeds niet onbestaande. Er kunnen altijd vluchten of standby shifts uit de lucht vallen. Crew kan nog steeds ziek worden of ontslag indienen met onmiddellijke ingang.

Ik zou een cargovlucht nog wel zien zitten. Dat heb ik nog niet kunnen afvinken. ;-)
Fijn dat je de juiste beslissing hebt gemaakt! Ik ben ook wel benieuwd naar je verdere avonturen, ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden :)
Mag je na 2 weken wel je appartement uit? Of moet je de rest vd tijd nu binnen uitzitten?
En zijn er nog andere dingen op je bucket list die je daar nog wil doen?

En hoe gaat het nu verder met je? Als in: hoe voel je je?
Goede beslissing! Wat is de reden dat je liever geen vluchten meer doet? Financieel toch aantrekkelijker dan thuis zitten lijkt me. Of zou je daarna weer in quarantaine moeten?
Dolly, hoe moet ik dat voor mij zien,
een cargo vlucht bij jullie vliegmaatschappij.
Hoe gaat dat z’n vlucht ?

Je zegt dat je nog niet eerder een cargo vlucht hebt gehad. Is dat een niet vaak voorkomende vlucht onder crew ?
Karakter is wat je bent in het donker.
Als je naar air crash investigation kijkt (sorry voor juist die verwijzing) dan zie ik eigenlijk nooit ander personeel dan het personeel die gewoon in de cockpit zit bij cargo vluchten. Volgens mij zijn ze dan meestal met 2 of 3 personen in de cockpit en that's it.

Maar ik neem aan dat TD daar meer van weet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven