Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
woensdag 8 juli 2020 om 20:12
Grappig, ik herken het wel. Ik denk ook altijd goed na over alles en heb moeite met me meteen on the spot uit te spreken over iets. Het moet even bezinken. Werkgerelateerd niet altijd handig tijdens overleggen ofzo en ik vond dat soms best vervelend. Dacht altijd dat ik minder slim was dan de rest die wel meteen een antwoord had. Tot een collega zei: als hastadepasta iets zegt moet je goed luisteren, dat doet ze niet zo maar, daar is goed over nagedacht.TrolleyDolly schreef: ↑08-07-2020 15:54.
Voor mijn verblijf in het buitenland wist ik dat niet van mezelf. Ik dacht dat ik simpelweg niet intelligent genoeg was om snel te beslissen.Maar wat nou als het juist een teken van intelligentie is dat ik geen overhaaste beslissingen neem? Wow... hoe kom ik in godsnaam tot die conclusie?
![]()
Wel leuk bedacht. Al zeg ik het zelf.
Indien jullie ook onzekerheden hebben, brand maar los. Ik geef daar wel even een draai aan!![]()

woensdag 8 juli 2020 om 22:52
Precies dat Hastadepasta! Ik meen daar ooit iets over gezien te hebben in een youtube filmpje van Psyche2go. Ik weet niet meer precies wat maar dat kan aan het late uur liggen hier. Misschien dat het me morgen te binnen schiet.
Hang on! Ik weet het weer. Het filmpje had de titel "are you a deep thinker?". Moet je maar eens naar kijken. Wellicht herken je dat. Ik voelde me in ieder geval beter bij mijn "trage beslissingen" achteraf. Vooral het punt ergens rond minuut 5 is relevant (ja ik heb het dan ook maar snel nog eens even bekeken
). Er is dus niks mis mee. Ook niet op kantoor.
Zolang je je er maar bewust van bent en dat in je voordeel kan draaien.
Het filmpje kon ook meteen verklaren waarom ik het zo goed doe in quarantaine.
En met die positieve gedachte kruip ik onder de wol.
Hang on! Ik weet het weer. Het filmpje had de titel "are you a deep thinker?". Moet je maar eens naar kijken. Wellicht herken je dat. Ik voelde me in ieder geval beter bij mijn "trage beslissingen" achteraf. Vooral het punt ergens rond minuut 5 is relevant (ja ik heb het dan ook maar snel nog eens even bekeken

Het filmpje kon ook meteen verklaren waarom ik het zo goed doe in quarantaine.

En met die positieve gedachte kruip ik onder de wol.

donderdag 9 juli 2020 om 19:53
Wij vliegen eind deze maand met TUI terug naar Nederland na ons avontuur in het buitenland van helaas maar 10 maanden. Het blijft bizar dat de wereld zo op zijn kop staat door een virus. Soms heb ik nog steeds het idee dat ik het allemaal droom en dat ik straks wakker wordt en alles weer is zoals het was. Ach en tegelijkertijd brengt deze nieuwe situaties weer nieuwe keuzes met zich mee die we anders niet zouden maken. Ik hoop zo dat jij straks helemaal happy bent met jouw opleiding!
Nog een ander vraagje: zit je in het vliegtuig eigenlijk met zijn allen naast elkaar of zit je bijv met 2 personen over 3 stoelen? Ik ben benieuwd of dat eigenlijk wordt aangepast.
Ohja en ik hoor steeds jouw instagram langs komen, waar kan ik jou volgen?
Nog een ander vraagje: zit je in het vliegtuig eigenlijk met zijn allen naast elkaar of zit je bijv met 2 personen over 3 stoelen? Ik ben benieuwd of dat eigenlijk wordt aangepast.

zaterdag 11 juli 2020 om 11:50
Oh wat jammer dat jouw buitenlandse avontuur vroegtijdig moest worden afgebroken! Maar wie weet wat de toekomst brengt.MH778 schreef: ↑09-07-2020 19:53Wij vliegen eind deze maand met TUI terug naar Nederland na ons avontuur in het buitenland van helaas maar 10 maanden. Het blijft bizar dat de wereld zo op zijn kop staat door een virus. Soms heb ik nog steeds het idee dat ik het allemaal droom en dat ik straks wakker wordt en alles weer is zoals het was. Ach en tegelijkertijd brengt deze nieuwe situaties weer nieuwe keuzes met zich mee die we anders niet zouden maken. Ik hoop zo dat jij straks helemaal happy bent met jouw opleiding!
"Life it what happens when you've made other plans."
Dat surrealistische gevoel heb ik ook lang gehad en nu heb ik dat nog af en toe. Zeker nu mijn laatste werkdag in zicht komt (woensdag). Ik ben mijn bescheiden afscheidsfeestje aan het plannen en nu ik mijn cargo toestemming heb gekregen kan ik daar ook mee aan de slag. Vanaf nu gaat het snel gaan.
Wat betreft social distancing in het vliegtuig: dat doen ze enkel als daar plaats voor is. Ze gaan geen tickets weigeren ten voordele van social distancing.
Dus in het geval van een vrij leeg toestel zullen ze iedereen in jouw boeking naast elkaar zetten maar zorgen voor afstand met andere passagiers zolang de load dat toestaat. Zo gaat dat iig bij TDA.
Toen ik met 11 passagiers naar TDAland vloog zaten we allemaal ver uit elkaar maar dat was niet het geval voor de passagiers op mijn vlucht naar Islamabad die voor meer dan 2/3de vol zat.
Ik stuur je een pb voor mijn instagram.

zondag 12 juli 2020 om 12:05
Gisteren ben ik er eindelijk in geslaagd om de crow pose uit te voeren tijdens mijn dagelijkse workout. Wat een fantastisch gevoel! Na een paar seconden voelde ik echter dat ik langzaam maar zeker naar voren begon te kantelen. Omdat ik wilde vermijden dat ik met mijn hoofd in mijn nachtkastje zou belanden leunde ik maar opzij waardoor 1 van mijn polsen te fel doorboog terwijl het nagenoeg mijn volledige lichaamsgewicht droeg.
'S avonds merkte ik dat mijn pols een stuk pijnlijker aanvoelde dan net na de vreemde crash.
Een polsblessure dus. Net voor ik ga verhuizen.
Lekker bezig Dolly! Ik zal mijn workouts dus tijdelijk moeten aanpassen en hopen dat het over een paar dagen beter is.
'S avonds merkte ik dat mijn pols een stuk pijnlijker aanvoelde dan net na de vreemde crash.
Een polsblessure dus. Net voor ik ga verhuizen.

maandag 13 juli 2020 om 09:38
Hopelijk op 22/7. De dag van de waarheid is overmorgen. Dan gaat, als het goed is, onze eerste vlucht richting Brussel. De reden dat dit langer duurde dan verwacht is wellicht het faillissement van 1 van de 2 bagagehandlers in Brussel. Dus als de vlucht van de 15de doorgaat weet ik dat ik de 22ste zal kunnen vertrekken. Fingers crossed!Superuser2020 schreef: ↑12-07-2020 13:58Ik moest even googlen, knap dat je gestaan hebt en begrijpelijk dat je pols nu even rust nodig heeft.
Vermaak je je nog een beetje in Dubai? Lijkt me niks om hele dagen te wachten op een misschien vlucht. Wanneer vlieg je echt terug?

maandag 13 juli 2020 om 09:56
Single zijn in coronatijden is een stuk minder evident dan normaal. Dus ik heb mijn tinder app maar weer even van onder het stof gehaald. Tegenwoordig kan je je locatie aanpassen en zo doende matchte ik met een man net over de Belgische grens. De eerste (en voorlopig de enige) die ik na lang swipen het voordeel van de twijfel gaf. Dat resulteerde meteen in een match.
Vooruitstrevend als ik ben (not), stuurde ik gisterenochtend het eerste bericht. Tot mijn verrassing reageerde hij al snel. Daarop volgde een leuk gesprek tot er rond de middag opeens geen reactie meer kwam. Leuk, daar heb je het weer...
Toen ik mij op een onchristelijk uur opmaakte om toch maar eens te gaan slapen zag ik plots dat mijn match weer een berichtje had gestuurd. Hij vroeg hoe mijn dag was geweest.
Omdat de dag hier al een poosje voorbij was besloot ik mijn reactie te bewaren tot de volgende ochtend. En ook nu reageerde hij al snel en zitten we as we speak weer in een leuk gesprek verwikkeld.
Het is de eerste keer dat ik zulke leuke gesprekken heb via deze veel besproken app. Ik ben benieuwd of hij blijft plakken tot ik terug in België ben.
Vooruitstrevend als ik ben (not), stuurde ik gisterenochtend het eerste bericht. Tot mijn verrassing reageerde hij al snel. Daarop volgde een leuk gesprek tot er rond de middag opeens geen reactie meer kwam. Leuk, daar heb je het weer...
Toen ik mij op een onchristelijk uur opmaakte om toch maar eens te gaan slapen zag ik plots dat mijn match weer een berichtje had gestuurd. Hij vroeg hoe mijn dag was geweest.

Omdat de dag hier al een poosje voorbij was besloot ik mijn reactie te bewaren tot de volgende ochtend. En ook nu reageerde hij al snel en zitten we as we speak weer in een leuk gesprek verwikkeld.

Het is de eerste keer dat ik zulke leuke gesprekken heb via deze veel besproken app. Ik ben benieuwd of hij blijft plakken tot ik terug in België ben.

maandag 13 juli 2020 om 19:55
Ik heb trouwens je topic nog eens doorgelezen en stiekum ben ik heel blij voor je dat je zelf eigenlijk al twijfelde en op het punt stond de knoop door te hakken toen corona begon met alle gevolgen voor de luchtvaart van dien.
Alijd beter om zelf het besluit te nemen in plaats van dat het voor je gemaakt wordt. Ook al was het misschien wel net het duwtje dat je nodig had.
Echt super gedaan!
Alijd beter om zelf het besluit te nemen in plaats van dat het voor je gemaakt wordt. Ook al was het misschien wel net het duwtje dat je nodig had.
Echt super gedaan!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

dinsdag 14 juli 2020 om 07:05
Dankje Lambchop! Je hebt gelijk. Dat maakt echt een wereld van verschil.
Toen ik gisteren mijn uniform in mijn werkkoffer stak om alles terug te brengen morgen kreeg ik desondanks toch even een krop in mijn keel..
De vlucht van 15/07 is trouwens alsnog gecancelled.
2 dagen uitgesteld. Hopelijk gaat die van de 17de wél door.
Toen ik gisteren mijn uniform in mijn werkkoffer stak om alles terug te brengen morgen kreeg ik desondanks toch even een krop in mijn keel..
De vlucht van 15/07 is trouwens alsnog gecancelled.

dinsdag 14 juli 2020 om 08:09
dinsdag 14 juli 2020 om 09:32
Zolang hij uitgesteld is hoeven die passagiers niet op jouw vlucht en is jouw stoel nog vrij de 22e.TrolleyDolly schreef: ↑14-07-2020 07:05De vlucht van 15/07 is trouwens alsnog gecancelled.2 dagen uitgesteld. Hopelijk gaat die van de 17de wél door.
Ik duim mee dat het gaat lukken, kan me voorstellen dat het slikken is. Het is afscheid nemen van een mooie en bijzondere tijd.

dinsdag 14 juli 2020 om 13:40
Mijn God zeg! Ik ben zelf maar op onderzoek uitgegaan in ons intern bookingssysteem (ik kan uiteraard enkel aan mijn eigen info. Via dat systeem kunnen wij onze personeelstickets boeken) en ontdekte zo al snel dat er 12 dagen geleden reeds een ticket naar Brussel voor mij geboekt is op 22/7. 
Dat hadden ze me wel even mogen laten weten. Ik heb vervolgens zelf maar een receipt naar mezelf gemaild in de hoop zo het boekinsnummer te achterhalen. En jawel hoor! Toen ik eenmaal een boekingsnummer had kon ik mijn boeking openen in de TDA app. Dan kan ik in ieder geval op tijd inchecken.
Toch alweer een vinkje extra op mijn To Do list.

Dat hadden ze me wel even mogen laten weten. Ik heb vervolgens zelf maar een receipt naar mezelf gemaild in de hoop zo het boekinsnummer te achterhalen. En jawel hoor! Toen ik eenmaal een boekingsnummer had kon ik mijn boeking openen in de TDA app. Dan kan ik in ieder geval op tijd inchecken.
Toch alweer een vinkje extra op mijn To Do list.

woensdag 15 juli 2020 om 15:11
TrolleyDolly schreef: ↑11-07-2020 11:50Oh wat jammer dat jouw buitenlandse avontuur vroegtijdig moest worden afgebroken! Maar wie weet wat de toekomst brengt.
"Life it what happens when you've made other plans."
Dat surrealistische gevoel heb ik ook lang gehad en nu heb ik dat nog af en toe. Zeker nu mijn laatste werkdag in zicht komt (woensdag). Ik ben mijn bescheiden afscheidsfeestje aan het plannen en nu ik mijn cargo toestemming heb gekregen kan ik daar ook mee aan de slag. Vanaf nu gaat het snel gaan.
Wat betreft social distancing in het vliegtuig: dat doen ze enkel als daar plaats voor is. Ze gaan geen tickets weigeren ten voordele van social distancing.
Dus in het geval van een vrij leeg toestel zullen ze iedereen in jouw boeking naast elkaar zetten maar zorgen voor afstand met andere passagiers zolang de load dat toestaat. Zo gaat dat iig bij TDA.
Toen ik met 11 passagiers naar TDAland vloog zaten we allemaal ver uit elkaar maar dat was niet het geval voor de passagiers op mijn vlucht naar Islamabad die voor meer dan 2/3de vol zat.
Ik stuur je een pb voor mijn instagram.![]()
Helemaal mee eens, het zal ook vast ergens goed voor zijn. Even op de reset button klikken

Ik kijk uit naar je pb! Ik zag dat nog niks binnen was.

woensdag 15 juli 2020 om 19:10
Dat heb ik bij deze, als het goed is, recht gezet MH778.
Toevallig heb ik net zelf mijn story's nog eens bekeken. Maanden later besef je pas echt hoe bijzonder het allemaal was. Ik heb echt heel leuke dingen mogen meemaken.
Mijn volgende avontuur mag echter gerust van romantische aard zijn.
Hoewel dat zelfs na TDA nog steeds niet echt goed uitkomt. Het komende jaar ga ik geen inkomsten hebben dus elke week op date gaan is geen haalbare kaart.
Dat is natuurlijk geen echte ramp aangezien ik dan al mijn energie in mijn studie kan steken. Maar toch, ik begin me af te vragen of er überhaubt nog wel iemand op mijn pad zal komen. Ik word er zelf namelijk niet minder kieskeurig op. Integendeel. En dat maakt dat ik ook extra streng naar mezelf kijk. Wie zit er nu in hemelsnaam op mij te wachten?
Ik ben
niet bijzonder sportief,
geen keukenprinses,
ik heb nog niks opgebouwd (noch een huis, noch een carrière),
Ik haat schoonmaken,
ik heb geen bijzondere talenten en ook wat uiterlijk bertreft ben ik "the girl next door" (vraag maar aan mijn buren).
Maar ik zoek wel een
grappige,
knappe,
aardige,
fitte,
romantische man die
graag kookt,
geen kinderen heeft (ook al is hij 30+), met liefde een schoonmaakster in huis haalt en
zelf wél alles op orde heeft in zijn leven.
Tja.. je hoeft niet lang gestudeerd te hebben om in te zien dat dat nog een behoorlijk lange zoektocht kan worden.
En dan denk ik, ach... het is eigenlijk ook wel prettig zo. Ik kan gewoon lekker een scheet laten in bed zonder dat iemand daarop afknapt.
Toevallig heb ik net zelf mijn story's nog eens bekeken. Maanden later besef je pas echt hoe bijzonder het allemaal was. Ik heb echt heel leuke dingen mogen meemaken.

Mijn volgende avontuur mag echter gerust van romantische aard zijn.

Dat is natuurlijk geen echte ramp aangezien ik dan al mijn energie in mijn studie kan steken. Maar toch, ik begin me af te vragen of er überhaubt nog wel iemand op mijn pad zal komen. Ik word er zelf namelijk niet minder kieskeurig op. Integendeel. En dat maakt dat ik ook extra streng naar mezelf kijk. Wie zit er nu in hemelsnaam op mij te wachten?
Ik ben
niet bijzonder sportief,
geen keukenprinses,
ik heb nog niks opgebouwd (noch een huis, noch een carrière),
Ik haat schoonmaken,
ik heb geen bijzondere talenten en ook wat uiterlijk bertreft ben ik "the girl next door" (vraag maar aan mijn buren).
Maar ik zoek wel een
grappige,
knappe,
aardige,
fitte,
romantische man die
graag kookt,
geen kinderen heeft (ook al is hij 30+), met liefde een schoonmaakster in huis haalt en
zelf wél alles op orde heeft in zijn leven.
Tja.. je hoeft niet lang gestudeerd te hebben om in te zien dat dat nog een behoorlijk lange zoektocht kan worden.
En dan denk ik, ach... het is eigenlijk ook wel prettig zo. Ik kan gewoon lekker een scheet laten in bed zonder dat iemand daarop afknapt.

donderdag 16 juli 2020 om 09:12
Jazeker! Maar ik denk niet dat die beschrijvingen een gunstig effect gaan hebben op het aantal matches.poppie0022 schreef: ↑16-07-2020 08:05Heb je in Belgie al een dating account actief met bovenstaande beschrijvingen?
Fotootje erbij ?![]()