Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Ah ja, dat bestaat ook in België en de experts daar lijken meer expert te zijn dan degenen in Nederland :-P
Kun je geen PA worden van een rijke zakenman?
Je ziet er goed uit, spreekt je talen en bent avontuurlijk.
Superuser2020 schreef:
12-07-2020 13:58
Ik moest even googlen, knap dat je gestaan hebt en begrijpelijk dat je pols nu even rust nodig heeft.
Ik ook, en Google zegt: "While Crow Pose (Kakasana) is an arm balance that may look “easy” compared to a one-handed handstand push-up, it is actually extremely challenging. Crow Pose takes strength, patience, and a daringness to fly."

Past dus helemaal bij dit topic en bij TD, denk ik! :lol:
Heel knap inderdaad en beterschap met de pols!
En wat zal het nu een gekke tijd zijn, denk ik. Afsluiten bij TDA, nadenken over de liefde :) , plannen maken, afscheid nemen... Succes met alles, er zullen ongetwijfeld nieuwe en mooie avonturen komen 'aanvliegen'.
Merel7 schreef:
16-07-2020 09:54
Ik zie mogelijkheden, doe mee aan “blind getrouwd”.
Je kunt er je lijstje met eisen neerleggen en alles wordt betaald.😀
Psst... dat heb ik stiekum ook gedaan.. :whistle: Ik heb dat tegen niemand gezegd. :proud: Maar de kans dat ze mij eruit pikken en dat ik nog binnen het jaar een trouwjurk zal mogen aantrekken is zodanig klein dat ik dat waarschijnlijk ook nooit hoef te doen.
redbulletje schreef:
16-07-2020 10:47
Kun je geen PA worden van een rijke zakenman?
Je ziet er goed uit, spreekt je talen en bent avontuurlijk.
It has crossed my mind. Maar ik wil nu graag eens mijn creatieve kant een beetje verkennen. Dat heb ik nooit eerder gedaan. Toch niet op zakelijk vlak.

Ik ben als 16jarige de hoofdrolspeelster geweest in een schooltoneel dankzij een zeer overtuigende performance van mij als hobbelpaard tijdens een acteeroefening. Don't ask. :facepalm: Ik mocht de auditie overslaan. Maar de rol zelf heb ik een stuk minder goed neergezet.

Ik ben een paar keer gevraagd om te zingen op feesten en partijen. Maar ook daar blink ik niet in uit en ik vind het absurd dat mensen me ervoor wilden betalen. Tijdens de optredens zat ik voortdurend de ruimte te scannen op zoek naar tekenen van mensen die wel goede smaak hadden en wisten dat het echt op geen meter trok. :$

En dan is er nog het schrijven. Ja ik kan wat leuke teksten in elkaar flantsen en ik heb veel fantasie maar een boek moet ik toch echt niet gaan schrijven.

Maw ik besloot uiteindelijk dat er vast wel wat creativiteit in mijn lijf zal zitten, maar niet genoeg om daar wat mee te kunnen doen. Maar misschien blijkt het wél de juiste hoeveelheid te zijn om leuke marketingcampagnes te verzinnen en te ontwikkelen. Wie weet is dit wel het ontbrekende puzzelstukje.

Maar misschien ook niet en dan kan ik dat PA plan bestuderen.
De eerste vlucht naar Brussel is een half uur geleden opgestegen! :cheer2: Ik heb gisteren het laatste papierwerk in orde gemaakt en mijn pasjes en uniform afgegeven. Mijn hoed, cabin bag en crew pyjama heb ik gehouden als souvenir. :proud:

Dus bij deze is alles in orde voor vertrek! Het enige dat mij nog te doen staat is de laatste spullen inpakken die maandag alvast naar cargovillage gaan. Daar ter plaatse staat mij ook wat papierwerk te wachten maar mijn verhuizers gaan mij daarbij assisteren.

En uiteraard moet ik ook nog wat afscheidsfeestjes geven. Vanavond geef ik een "finish-all-my-booze-party". Naast mijn roommates heb ik slechts 3 mensen uitgenodigd. Corona is namelijk nog steeds aanwezig en ik wil nu ook geen wild feestje organiseren uit respect voor mijn buren. We bestellen gewoon iets lekkers om te eten en maken ondertussen mijn wijnvoorraad op.
Zondag staat er nog een etentje op het programma.
Veel plezier vanavond! Raar gevoel he om (bijna) alles in te leveren (ik heb mijn wings gehouden :proud: )
Goeie vlucht naar huis en geniet ervan om weer (en nu echt) met beide benen op de grond te staan!

(Maar hoop stiekem wel je ooit in het blauw tegen te komen ergens in de lucht)
mayou schreef:
17-07-2020 07:50
Veel plezier vanavond! Raar gevoel he om (bijna) alles in te leveren (ik heb mijn wings gehouden :proud: )
Goeie vlucht naar huis en geniet ervan om weer (en nu echt) met beide benen op de grond te staan!

(Maar hoop stiekem wel je ooit in het blauw tegen te komen ergens in de lucht)
Dat was een hele vreemde ervaring. Ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven. Sommigen spreken dan van opluchting maar dat was zeker niet het geval voor mij. Ik voelde vooral verlies. Het wegvallen van veiligheid, houvast. Ik probeerde het gevoel te identificeren maar ik kon er mijn vinger niet opleggen.

Na het afgeven van mijn pasjes ging ik mijn uniform afgeven. De dame die mij hielp was een engel. Terwijl ik mijn koffer in de daarvoor voorziene ruimte ging plaatsen stelde zij mijn afgiftebon op. Toen ik weer terugkwam kwam ze naar me toe om de bon af te geven. Ik zag dat ze er in het groot "Veel succes! Liefs x" had opgeschreven. Ze wees vervolgens zonder iets te zeggen op de opmerking "Alles ontvangen. Niks verschuldigd" en knipoogde. Ik schoot vol en stamelde een hoop dankjewels die half bleven steken door de krop in mijn keel.

Eenmaal terug buiten keek ik weer naar het papier in mijn handen en rolden de tranen eindelijk over mijn wangen. Dit was het dan.

Wij hebben helaas geen wings. Bij mijn eerste airline had ik die wel (en die heb ik ook nog steeds). Ik vind dat veel toepasselijker dan onze ster. Het idee erachter is: "You are all stars". Desondanks heb ik die ster toch ook maar gehouden. :proud: Net als mijn naamplaatjes. Maar de hoed is veel iconischer dan onze ster. Ik wil daar iets speciaal mee doen. Waarschijnlijk koop ik daar een speciale kader voor ofzo.

En ik sluit een avontuur in het blauw inderdaad nog steeds niet uit. :D Je weet nooit wat de toekomst brengt.
Snap dat dit bijzonder voelt. Toch een tijdperk dat je afsluit. Op naar nieuwe avonturen!
Ik hoop dat je een fijne avond hebt, succes met de laatste regeldingetjes! Lijkt me in deze tijd echt een raar gevoel, zo af te moeten sluiten. Sterkte!
Fijne avond TD! :cheers:
TrolleyDolly schreef:
17-07-2020 08:19
Dat was een hele vreemde ervaring. Ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven. Sommigen spreken dan van opluchting maar dat was zeker niet het geval voor mij. Ik voelde vooral verlies. Het wegvallen van veiligheid, houvast. Ik probeerde het gevoel te identificeren maar ik kon er mijn vinger niet opleggen.

Heel goed omschreven. Zo heb ik het idd ook ervaren. Een gevoel van verlies, geen (blauwe) vliegfamilie meer. Dat was het dan....
Ik voelde me heel onwerkelijk toen ik zonder spullen naar buiten liep

Maar de hoed is veel iconischer dan onze ster. Ik wil daar iets speciaal mee doen. Waarschijnlijk koop ik daar een speciale kader voor ofzo.

Mijn rode hoedje van Martinair heeft lang dienst gedaan als droppot in mijn auto :proud:
:rofl: een droppot Mayou? Wel origineel.

En inderdaad, ik denk dat we het precies hetzelfde hebben ervaren. Dit heb ik nooit eerder gehad bij het verlaten van een bedrijf.

---

Het is hier nu iets over 22h en de avond is al voorbij. 1 van de genodigden had een noodgeval en een ander is gewoon niet komen opdagen. Geen punt. Had ik wel verwacht van die laatste en dat bedoel ik niet eens negatief. :proud: Hij is nogal all over the place. Heel aardige jongen verder.

De derde genodigde was er gelukkig wel. Junior. Het meisje dat ik indertijd naar de supermarkt heb geholpen. Daar kan ik op rekenen. Duitse stiptheid enzo. Echt zo iemand waar ik mij fijn bij voel. Iemand waarbij ik mezelf kan zijn zonder bang te zijn om plots uit de gratie te vallen.

Ik heb wel gewoon een hele leuke avond gehad met mijn roommates en junior. En er zijn toch 2 flessen op geraakt. :yes:

Een andere genodigde had helaas al een afspraak staan voor vanavond. Maar hij zou daarna nog langskomen. Hij stuurde net dat hij over een uurtje hier kon zijn. Helaas is er voor crewaccomodaties nog een avondklok voor niet bewoners. Om 23h moeten die het gebouw verlaten. Dus dat heeft geen zin. Wel lief dat hij die moeite nog wilde doen. Hopelijk kunnen we elkaar nog treffen om afscheid te nemen.
Klinkt toch als een leuke avond!
Dat was het zeker!
Had ik vaker moeten doen.

Ik heb zojuist een tafel voor 6 gereserveerd voor mijn afscheidsdinertje van maandag. De mensen die gisteren niet konden kunnen dan gelukkig wel. En zo heb ik de belangrijkste personen nog even samen voor ik vertrek.

Maandag is ook de dag dat ik al mijn spullen, souvenirs en kleren moet droppen in cargovillage. Het inpakken heb ik volledig onder controle dus veel hoef ik niet meer te doen. De verhuizers zullen gewoon mijn dozen moeten inladen en mij assisteren met het cargoproces. Aanvankelijk dacht ik nog dat ze me zouden moeten helpen met inpakken maar ik heb al zo goed als alles in dozen zitten. Vandaag stop ik de laatste grotere items in een doos en dan ben ik klaar met mijn cargo in te pakken. Mijn kamer gaat heel erg leeg zijn maandag.

Dinsdag moet ik dan enkel nog de 2 koffers inpakken die ik mee zal nemen op de vlucht en vroeg naar bed.
Lekker bezig DT!!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Gaat lekker allemaal💪
:D Het voelt wel lekker dat alles zo vlot verloopt. Je moet toch veel regelen voor zo'n buitenlandse verhuis. Maar ik heb het in mijn eentje toch maar mooi voor elkaar gekregen zonder al te veel stress of problemen.

Sinds gisteren zit alles in dozen dat erin moet zitten. Dus toen de verhuizers vroegen of ze om 07h30 mochten komen ipv 12h vond ik dat prima. Ik had mezelf nog een ochtend de tijd gegeven om de laatste spullen in te pakken want je vergeet altijd wat of je hebt nog dingen nodig tot het laatste moment maar dat blijkt dus niet het geval te zijn. De spullen die ik altijd nodig heb passen gewoon in mijn bagage.

Bijkomend voordeel van zo vroeg in de ochtend te verhuizen is dat je de ergste hitte wat kan vermijden en ik zeker nog ruim de tijd zal hebben om me klaar te maken voor het etentje morgenavond. Peace of mind vind ik echt heel belangrijk. Zo is het makkelijker om georgeniseerd te blijven.

Voor de zekerheid pak ik mijn koffers vandaag ook al maar grotendeels in om er zeker van te zijn dat ik niet over de bagagelimiet ga. (Peace of mind he..) Nu kan ik namelijk nog dingen in mijn dozen stoppen indien nodig. Er zijn nog wat gaatjes vrij. :D

Ik vind het wel heel spannend om mijn dierbare spullen "zomaar" achter te laten in cargovillage morgen. Het is geen ramp als het wat later aankomt in België maar ik hoop niet dat het verloren geraakt. :O
Aargh... en nu plots begin ik me zorgen te maken. Wat als ze mijn cargo naar Timbuktu sturen en het daar verloren geraakt?? :sigh: Er is 1 doos in het bijzonder die ik wel heel erg zou missen. Daar zitten heel wat souvenirs en herinneringen in die onvervangbaar zijn.

Ik probeer mijn koffers zo licht mogelijk te houden omdat overgewicht stukken van mensen kost en mijn cargo (normaal gezien) toch slechts een dag later dan ik thuis is. En thuis heb ik ook nog wat kleren liggen voor in het geval dat de cargo toch vertraging oploopt. In mijn bagage moet vooral mijn vloeistoffen en spullen met batterijen omdat die dingen niet met cargo mogen worden verstuurd. Dus ik krijg daar sowieso niet al te veel meer bij. Als het kon zou ik mijn pallet het liefst eigenhandig in het ruim plaatsen en er in Brussel weer zelf uithalen. :proud:
Komt vast goed!
Joh, het zijn maar spullen. Niet druk om maken. Materiële zaken zijn vervangbaar, en herinneringen en ervaringen zitten in je hoofd.
Hoeveel cargo verdwijnt er? Hoe groot is de kans? Klein neem ik aan!

Succes met alle afscheid. Ik ga je verhalen missen!
Ja die kans is inderdaad heel klein. Een collega die 2 dagen geleden naar Brussel is gevlogen heeft mij gerust kunnen stellen. Hij heeft gisteren zijn cargo volledig en heelhuids kunnen ophalen. :proud: Ik kon ook meteen wat vragen stellen over de procedure in Brussel dus ik ga rustig kunnen slapen vannacht. :thumbsup:

En zoals Commonsense (toepasselijke nick bij jouw opmerking) zegt; het zijn maar spullen en de herinneringen zelf zijn veel belangrijker.

Flashy je bent trouwens echt een lieverd! Vaak valt er niet veel zinnigs te reageren op mijn stukjes, maar toch doe je vaak de moeite om even kort te reageren. Alsof je me zo wilt laten weten dat er nog mensen zijn die meelezen en meeleven. Zelfs zonder reacties zou ik hier wellicht gewoon lekker voor mezelf blijven doorschrijven maar ik vind het lief dat je dat doet. :bigkiss:

En zo zijn er nog een heleboel trouwe meelezers die mij leuke pb's stuurden of die hier al tijden op mijn berichten reageren. Ik waardeer het enorm dames. :heart:

Wat ga ik dit toch missen. Het was alsof ik een eigen cheerleaderteam had dat mij vanaf de zijlijn onvermoeibaar stond aan te moedigen. :cheer2: Ik kon hier mijn hart luchten of ervaringen delen wanneer er niemand was om tegen te praten. (En dat was best vaak het geval.) Jullie wisten mij altijd op te beuren wanneer ik het moeilijk had door simpelweg mijn zielenroerselen te lezen en begripvol te reageren. Dan voelde ik me meteen minder alleen. Jullie stelden me gerust als dat nodig was. Jullie hielpen om mijn gedachten helder te krijgen door de juiste vragen te stellen. Maw: jullie hebben dit grote avontuur een stukje gemakkelijker weten te maken voor mij.

En ik zou zelfs durven zeggen dat jullie mij geholpen hebben om wat te groeien als mens. Kortom, jullie zijn eigenlijk de ideale partner! :proud:

Om dan nog maar te zwijgen over de ontmoeting met een lezeres en haar man aan boord en het hele avontuur met de TDA vertraging in AMS. :-D Jullie waren een groot deel van de hele ervaring. Als ik over 10 jaar terug denk aan mijn tijd bij TDA, zal ik ook automatisch aan jullie moeten denken.

Bedankt! :bigkiss:
Heb je foto's van je belangrijkste spullen? Als herinnering maar ook voor het geval er toch een doos vermist geraakt.
Ik zou het dan ook heel leuk vinden als je hier gewoon doorgaat met schrijven, ookal vlieg je niet meer. Ik reageer niet vaak maar lees je wel hoo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven