Still flying

07-01-2020 09:29 1297 berichten
Welkom in mijn 2de vervolgtopic! :cheer:

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.

In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.

Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...

Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
Alle reacties Link kopieren
Knap dolley dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen!

Ik kan me grotendeels vinden in het stukje van meisje85. Al een tijdje volg ik je ook op Instagram en hoe tof/uitdagend de baan ook mag zijn mis ik de 'sparkle' in je ogen op veel van je foto's. Oprecht super stoer dat je de uitdaging bent aangegaan in het verre oosten maar vergeet niet dat er altijd een weg terug is en dat het zeker geen falen is als je je eigen doelstellingen niet haalt.

Kwestie van het geld, weegt dat zwaarder dan nog ruim 1,5 jaar doorzwoegen?
Joe.
Bij de blauwen is het rooster en de voorwaarden (ziekte) lang niet zo moordend als bij TDA.

De crew van de blauwen zijn zonder uitzondering ontzet over de roosters bij TDA.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
19-02-2020 00:36
Bij de blauwen is het rooster en de voorwaarden (ziekte) lang niet zo moordend als bij TDA.

De crew van de blauwen zijn zonder uitzondering ontzet over de roosters bij TDA.
Bijzonder om te weten... Ik ken deze maatschappijen alleen als passagier. En hoewel ik hele goede ervaringen heb met TDA, krijg ik toch de indruk dat het daar keihard werken is. Niet dat de blauwen niet hard werken ;-) (ook daar fijn mee gevlogen), maar bij TDA lijkt het daarnaast veel meer om het totaalplaatje /presentatie te gaan.

Zo’n vliegschema lijkt mij vrij heftig inderdaad. En Ik vind het naar om na te moeten denken over wat je moet doen als je ziek bent. Moeilijke werkomstandigheden.

Plus de thuisbasis is anders, lijkt mij. Bijzonder om DB met eigen ogen te zien, maar ik ervaar het heel erg als ‘buitenkant’. Het is dan echt een basis en minder ‘thuis’ denk ik.

Pas goed op jezelf TD!
Jullie mooie posts hebben me weer veel stof gegeven om na te denken. Dat komt goed uit aangezien ik zometeen naar Melbourne vertrek. Veel tijd om na te denken dus en om gedachten te wisselen met collega's die ik daarna nooit meer zie. Ik kijk er wel als een berg tegenop. Weer 13h in de lucht...
Goede vlucht Dolly :hug:
yasmijn schreef:
19-02-2020 00:36

Ik heb een paar jaar bij Martinair gevlogen, qua roosters vergelijkbaar met TDA, voordat ik naar de Koninklijke ging. Van de hel naar de hemel!
td Ene kant klinkt jouw baan als een droom andere kant als het ideale recept voor een burn out. Het klinkt zo gehaast allemaal. De dagen dat je vrij bent heb je nodig om bij te slapen kleding naar wasserij te brengen. Echt vrij ben je volgens mij bijna nooit.
Ik kan me je overwegingen zo goed voorstellen TD! Nep vind ik je allerminst, ik vind juist dat je heel menselijk en oprecht overkomt. Wel vind ik het leven dat je nu leidt een beetje fake...Maar dan wel op een positieve manier. Je zit in een soort van TDA-bubble. Daar horen hele bijzondere, bijna surrealistische belevenissen bij maar ook hele bijzondere visies. TDA doordrenkt jullie van hun gedachtegoed waardoor jullie misschien wel een beetje als marionetjes leven. Maar! Als je jezelf eraan herinnert dat je nu ook niet op een 'thuis' uit bent, dat je huidige doel is om op de meest bijzondere plekken te komen en zelfs op een bijzondere plek te wonen, veel mensen te ontmoeten en volop te profiteren van de bubble ( zoals met het promotion team), dan kun je het nare gevoel misschien makkelijker relativeren. Die sandwiches halen bij de bakker (Bakkerij Schoofs 😃?), die tijd gaat weer komen. Maar dan wel met een prachtige portie reis- en levenservaring in je chakoche!
Ik leef op afstand nog steeds mee met je. Alles zo overziend vind ik dat je heel veel levenservaring opdoet, maar het lijkt me geen goede baan om nog jaren te doen.
Voornamelijk qua gezondheid en het leggen van sociale contacten voor de toekomst.
Volgens mij is jouw rooster deze maand ook niet echt fijn, dacht ik? En als je niet fit bent, komen minder prettige dingen misschien wat harder aan. (zo werkt dat bij mij tenminste wel. ;-) )

Misschien is het handig om dit op een rustig moment (voor zover het rustig kan zijn ;-) ) te bekijken. Als je een prettig rooster hebt en je voelt je verder fit, blijft dan dat gevoel?

Aan de ene kant is die ervaring prachtig, zeker met het promotie-team erbij, maar ik zou ook afwegen of de omstandigheden niet te zwaar zijn. Want zo te lezen trekt het wel een grote wissel op de gezondheid. Als je een mooie kans ziet ergens anders, waarom niet? Maar die keuze blijft persoonlijk.

Goede vlucht!
TD je hebt weer een PB

Het antwoord staat in het laatste pb, onder de eerste post van het bericht
mayou wijzigde dit bericht op 19-02-2020 10:58
63.33% gewijzigd
mayou schreef:
19-02-2020 08:40
Ik heb een paar jaar bij Martinair gevlogen, qua roosters vergelijkbaar met TDA, voordat ik naar de Koninklijke ging. Van de hel naar de hemel!
Dat bedoel ik.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
18-02-2020 15:59
Jay! Doe haar mijn groeten!

Ik wil wel even intern bij KLM vragen hoe of wat. Ik ken daar wel wat mensen 😀
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt me dat als je dit spartaanse werkschema aan kan als crew dat juist goed zou staan op je CV als je bij een NL maatschappij solliciteert.
ik zie jouw baan bij TDA ook echt als iets wat men een periode doet als je jong bent en waar je super veel ervaring mee op doet en wat ook nog zeer behoorlijk staat op je CV ;-) maar wat niemand voor de rest van z`n leven volhoudt.

Ik ken iemand die een tijd op Curacao heeft gewoond en die had er ook veel moeite mee dat alle vriendschappen slechts kort duurden want weinig mensen blijven voor lange tijd op het eiland, het zijn veel stagiairs en jonge mensen die een tijdleijk buitenlands avontuur willen beleven.
TrolleyDolly schreef:
19-02-2020 04:30
Jullie mooie posts hebben me weer veel stof gegeven om na te denken. Dat komt goed uit aangezien ik zometeen naar Melbourne vertrek. Veel tijd om na te denken dus en om gedachten te wisselen met collega's die ik daarna nooit meer zie. Ik kijk er wel als een berg tegenop. Weer 13h in de lucht...
Ik denk dat je hier je eigen vraag hebt beantwoord. Als een berg tegenop een vlucht naar Melbourne zien is niet waarom je met deze baan begonnen bent. Ik denk dat de andere dames al hele wijze woorden hebben gesproken, en hoop dat je wat tijd kan nemen om na te denken wanneer je weg wil uit de zandbak...

Ik woon zelf al 25 jaar buiten Nederland, als expat iedere paar jaar ergens anders (nu ook op de grens van een zandbak niet zo ver bij je vandaan :-)). Grote verschil is dat ik hier - in ieder geval voor een paar jaar - mijn leven heb, met week, vrienden, school, etc, en iedere avond terug naar huis ga.

Daarnaast zou het uiterlijk vertoon van TDA mij echt opbreken, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Sterkte in ieder geval met het nemen van een beslissing!
Beter.Laat schreef:
19-02-2020 09:13
Ik leef op afstand nog steeds mee met je. Alles zo overziend vind ik dat je heel veel levenservaring opdoet, maar het lijkt me geen goede baan om nog jaren te doen.
Voornamelijk qua gezondheid en het leggen van sociale contacten voor de toekomst.
Dit ja. Mooi avontuur voor eventjes.
Ik had vroeger een gelijkwaardig avontuur willen doen maar had het lef niet en verliefd en onzeker om man ( toen vriend) alleen te laten voor een lange periode.
Ik zie je post nu ook pas. Jammer dat de blauwe niet meteen een optie is. Ik zou pas een beslissing nemen als het weer iets beter met je gaat.
Hoi Dolly!

Even een vraag van een qndere orde. Ik kom in april richting Dubai en zag dat mobiel internet aan de prijs is maar dat een tijdelijke SIM wel een optie is.. heb jij tips voor de beste provider / beste pakket?
Self-love is the greatest middle finger of all time
Roodkaarsje schreef:
19-02-2020 23:05
Hoi Dolly!

Even een vraag van een qndere orde. Ik kom in april richting Dubai en zag dat mobiel internet aan de prijs is maar dat een tijdelijke SIM wel een optie is.. heb jij tips voor de beste provider / beste pakket?
Ik gebruik zelf Virgin. Daar ben ik heel tevreden over. Geen verborgen kosten die je bij Du wel vaak hebt. Maar ik geloof dat dat vooral een probleem is als je een abonnement neemt. Ik had een prepaid card van Du toen ik net in Dubai woonde. Dat ging wel probleemloos maar ik wilde natuurlijk een abonnement op termijn. Omdat mijn collega's veel problemen hadden met hun abo bij Du heb ik voor Virgin gekozen. Daar had ik nog geen klachten van gezien.
Kun je je ook zo voelen omdat je bijna vakantie hebt en dan je familie weer ziet?
Ik doe het je sowieso niet na hoor. Heb zelf met regelmaat in buitenland gewerkt (Europa) en het was wel leuk maar thuiskomen was het allerleukst. Toen ik ben gevraagd om dat voor langere aaneengesloten periode te doen (6 - 12 maanden) durfde ik dat niet, omdat ik bang was m'n vriendinnen thuis te missen.
Jay maakt je appartement/woonplaats nu enigszins een thuis voor je heb ik het idee omdat het contact zo goed is en dat ze weg gaat helpt dan ook niet echt.
Bloemenmeisje97 schreef:
18-02-2020 23:15

Kwestie van het geld, weegt dat zwaarder dan nog ruim 1,5 jaar doorzwoegen?
Ik weet het niet. Ik heb het al ooit jaren met heel weinig geld moeten doen. Dat wil ik nooit meer meemaken. Dat speelt ook mee.

Het is lastig om aan deze somberheid te ontsnappen. Ik ben al tijden niet meer naar de gym geweest en ik zou echt weer moeten gaan. Het zou wellicht ook mijn mentale toestand verbeteren Maar ik kan me er niet toe zetten. Ik ben niet blij als ik in de spiegel kijk. Integendeel. Ik word er zo boos van op mezelf. Het maakt me ook onzeker waardoor ik me nog meer terugtrek en de stap om naar de gym te gaan nog groter is geworden.

Ik hoop dat het snel beter gaat.

---

Zoals zo vaak met dingen waar je als een berg tegenop kijkt, valt het achteraf meestal wel mee. Zo ook mijn Melbourne vlucht. De passagiers zijn altijd heel aardig. De crew viel een beetje tegen. De meest senior crew in economy had er overduidelijk ook niet veel zin in. Dat helpt niet natuurlijk. Maar ik heb er het beste van gemaakt. De passagiers hielden ons continue aan het werk dus ik was blij toen het tijd was voor mijn break. Eenmaal in crewpyjama ging ik als laatste de crc in om te concluderen dat alle bunks bezet waren... huh? Ze hadden iedereen van de vorige break toch wakker gemaakt?

Ik ging de crc weer uit en belde de purser om hem te laten uitzoeken wat er aan de hand was. Nadat hij zelf ook alle bunks had gecheckt moest hij mij gelijk geven. Er was iets mis gegaan. Uiteindelijk bleek dat 2 crew van First Class van positie hadden gewisseld. 1 van de 2 ging ervan uit dat haar break desondanks idem bleef terwijl de andere dacht dat ze ook van break hadden gewisseld. Gevolg: zij gingen samen op dezelfde break waardoor er dus 1 persoon teveel in de crc lag en er geen plaats meer was voor mij.

Hun csv was niet op de hoogte van de wissel omdat zij op dat moment haar break had. Zij heeft zich 5 keer verontschuldigd en zei prompt: "Maak je geen zorgen! Jij krijgt je break. We laten ze nu slapen maar van zodra iedereen wakker is neem jij je pauze. De crew die nu onterecht pauze heeft genomen zal de service voor jou doen."

Ik: Prima!! :proud:

Ik trok mijn uniform terug aan en ging terug naar mijn galley. Er was op dat moment niet veel te doen omdat de nacht inmiddels was aangebroken en alle passagiers sliepen. Ik herinnerde mij dat we ook een leuke jonge FO hadden dus ik besloot dat het tijd was voor een cockpitbezoek.

Daar trof ik mijn purser en csv die mij als een prinses ontvingen. "Oh, you must be so tired!" waarop mijn csv prompt opstond en zijn stoel aanbood, "Here, sit down, relax..."

Toen waren de captain en de FO wel heel nieuwschierig waar dat allemaal op sloeg. Ze waren verbaasd te horen dat ik nog steeds geen break had gehad.

Ik heb een half uur zitten kletsen en ik concludeerde dat ik de FO best aardig vond. Hij is van Sydney en is knap op een nerdy manier. Ik gaf aan dat ik de laatste keer dat ik in Melbourne was naar een Karaokebar was geweest. De FO zei daarop: "Really? I'm going to a karoakebar tonight with some friends. Are you any good? If you are, you can come along as the third wheel." Een grapje natuurlijk. Jammer...

Na het bezoek was het tijd om nog een laatste keer rond te gaan met een dienblad met drankjes voor ik eindelijk mijn break had. Terwijl de crc leegliep stond ik klaar om erin te duiken. De slaapdronken crew snapten er niks van. Dit was de laatste break... er waren geen pauze's meer. Klopt, maar vandaag wel..

En zo kwam het dat ik helemaal alleen in de crc lag te slapen terwijl een First Class crew de laatste service in mijn plaats deed. Dat kunnen er niet veel zeggen :proud:

Toen mijn break voorbij was maakte de csv van BC en FC mij stilletjes wakker. Het was tijd om te landen...
Hee Dolley,

Wat vervelend voor je dat het even iets minder gaat. Ik hoop voor je dat je je gauw weer wat beter voelt en het plezier weer wat kunt terugvinden in je werk.

Heerlijk dat je heel de rustruimte voor jezelf had! Zo was de vlucht zo voorbij dan toch zeker?

Ik heb net op jouw aanraden 'Blind getrouwd' gekeken. Het was echt een stuk leuker als de nederlandse versie vond ik. Die blik op hun gezichten toen ze elkaar voor he eerst zagen! :flirting: Dankjewel voor de tip!
Echt he!? In beiden gevallen was het meteen raak! Zo bijzonder. En dan het homokoppel dat elkaar meteen om de hals vloog... Ze waren meteen verkocht. Zo benieuwd hoe het verder gaat! :love:
Cabin crew life continues. Ik zat buiten voor het hotel toen een grijze man uit een grijze Porsche stapte.

"Werk jij op de TDA vlucht van morgen?", vroeg hij out of the blue.
Ik keek verbaasd op en zei: "Dat klopt? Vliegt u met ons mee morgen?"
Hij: "Ja inderdaad!"
Ik: "Oh echt? Bussiness class of First class?" Omwille van de Porsche ging ik ervan uit dat hij een 13h lange vlucht niet in Economy class zou doorbrengen.
Hij: "Bussiness class. Jij?"

...

Dat gesprek ging even door. Hij is een Griek die omwille van vastgoedprojecten regelmatig naar Australië vliegt. Hij trakteerde mij op een glas wijn maar moest al snel vertrekken voor een conference call naar Milaan. Voor hij vertrok zei hij dat ik gerust nog wat eten mocht bestellen op zijn naam. Ik heb hem gezegd dat dat echt niet nodig was en dat ik hem morgen nog gedag zou komen zeggen in Bussiness class morgen.

Lastige situatie.. Hij gaf zijn nummer voor het geval ik ooit in Griekenland ben voor een layover. Hij zou dan een boottocht voor mij regelen. Lief, maar ik heb natuurlijk geen interesse in een veel oudere man. Gezien het feit dat hij morgen mijn passagier is moest ik het wel subtiel aanpakken. Na de vlucht kan ik altijd nog zijn nummer blokkeren indien nodig.
Mijn pity party is voorbij. De enige oplossing is om mezelf bij elkaar te rapen en buiten te komen, terug naar de gym te gaan, beter te eten.

Aangezien ik vanochtend pas om 8h in bed lag en ik nog moe ben moet de gym even wachten tot morgen. Maar ik ben wel al productief geweest en dat voelt fijn.

Vanochtend toen ik uit de bus stapte liet een mannelijke collega zich van zijn schattigste kant zien. Hij zat achter mij in de bus en hoewel ik nog neerzat liet hij mij voorgaan. "Oh dankjewel!"
Even later probeerde ik mijn koffer uit de bus te sleuren. Omdat het een andere bus was dan normaal was dat niet eenvoudig en ik mompelde "oh jee" tegen mezelf. Onmiddellijk schoten een paar handen mij te hulp. Toen ik opkeek zag ik dat het dezelfde man was als net in de bus. Hij haalde mijn koffer uit de bagageruimte en vroeg: "Are you ok?" "Oh... yes. Thank you!"

Toen ik naar mijn gebouw liep keek ik nog even achterom, verbaasd door zoveel vriendelijkheid zo vroeg in de ochtend en zag dat hij mij nakeek.

---

Het is vandaag eindelijk weer warm in Dubai. We hebben vandaag 29 graden gehaald en ik kon weer met korte mouwen rondlopen. Fijn was dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven