Stockholm Card handig?

28-08-2011 22:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of het handig is gebruik te maken van de Stockholm Card? Haal je je investering eruit? Ik vind het namelijk een aardig bedrag.

Alvast dank!
Ik ben begin deze maand in Stockholm geweest en ik had geen card. Niet gemist ook.

Maar wij hadden dan wel fietsen bij ons dus hebben geen gebruik gemaakt van openbaar vervoer.

Sowieso is het centrum van Stockholm goed te voet te doen, al moet je soms wel een stukje lopen.
668, the neighbour of the Beast
Ik zit nu in Stockholm maar vond hem vrij duur.

Voor 5 dagen is hij bijna 900 kronen, dan heb je OV en gratis entree tot de musea. Ter vergelijking: ik heb een 7-daagse OV-kaart voor heel Stockholm (zowel metro als bus) en die was 260 kronen. Dus ik weet niet hoeveel musea jij gaat bezoeken, maar als je er maar één of twee langsgaat dan kun je beter een gewone OV-kaart kopen.

Dat werkt trouwens heel simpel. Je kunt die kaarten kopen in de winkels op het station, ik heb de mijne van een kiosk op het centraal station. Je krijgt dan een blauwe kaart en daarmee check je in op de metropoortjes en op de blauwe machines in de bus. Je hoeft niet uit te checken, alleen in te checken.
900 kroon

Zeker niet doen en lekker gaan lopen. zelfs het Vasa-museum en Skansen zijn te lopen, al is dat een aardige wandeling.

Ik geloof dat die musea gemiddeld 100 kroon kosten ofzo.

Tip; Skansen! Zoooo leuk!!

Wij hebben Skansen en Vasa op één dag gedaan, helemaal geweldig!!
668, the neighbour of the Beast
Ik denk dat je meer voordeel haalt uit een IKEA-Family pas
* Pssst Marels, jij ging toch (ook) naar IJsland? Ben je al geweest? *
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat ik wel erg leuk vond is die hop-on hop-off boat en inderdaad metro is prima te doen en nog eens hartstikke leuk vanwege de bijzondere metrostations.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Flink aantal jaren geleden erg lekker en goedkoop gegeten bij Carpe Diem, Storkyrkobrinken 11 in de oude stad, vlakbij het paleis.

Geen idee of het nog steeds goed is.

Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Heb ik niet gedaan en ook niet gemist. Tienrittenkaart van de metro gekocht (één kaart met 2 personen) en die gebruikt van en naar busstation, en toen ook nog een keer in stockholm omdat we de strippen toch over hadden een flink eind gelopen... Maar echt, nagenoeg alles in het centrum is op loopafstand, dus voor OV hoef je het niet te doen, en is apart ook veel goedkoper. Als je denkt het geld er met bezienswaardigheden uit te halen moet je het misschien overwegen, anders zou ik het lekker laten. En qua bezienswaardigheden, ik weet niet hoeveel je in een dag wil plannen, maar lijkt mij dat je overal veel te kort bent dan. Bv Skansen zijn wij de hele dag geweest, en nog niet alles gezien, aanrader trouwens!
Dank voor jullie reacties, daar kan ik wat mee! Ik ga 5 dagen en heb dus lekker de tijd. Als ik jullie verhalen lees ga ik lekker aan de wandel en zo af en toe met het openbaar vervoer. Ik zal nog even kritisch kijken naar de bezienswaardigheden.

Leuk trouwens ook de tips die niet over de card gaan.
Ik kom zelf 1 a 2 keer per jaar in Stockholm om vrienden te bezoeken.

Zeker als je een overnachtingsplek in het centrum hebt lijkt het me niet nodig. Alles is lopend te doen. Mocht je vooraf weten dat je een aantal musea wilt bezoeken dan kun je ook overwegen om voor 1 of 2 van de 5 dagen zo'n kaart aan te schaffen.

Nog een tip: maak een boattrip naar de archipelago. Zo gaan er bijvoorbeeld boten naar Vaxholm (1,5 uur vanaf Stockholm) of Södermoja. Bij een aantal kun je volgens mij ook onderweg uitstappen en een volgende boot terug naar Stockholm nemen. Voor een mooi plekje op het dek moet je niet te laat bij de boot aankomen. Deze boten vertrekjen vanaf Nybrokajen (en dus niet Strömkajen).

Veel plezier!
Stockholm is zooo leuk. Tip: fietsen huren, vraag het vvv waar je ze goedkoop kan huren, dat scheelt nogal met die je op Djurgården huurt. Dan fietsen oa naar Hagapark dat us wat uit het centrum maar heeft een fantastisch gerestaureerd paleisje (met de nadruk op je). Skansen en Vasamuseet zijn ook niet te missen maar liggen vlak bij elkaar. Struinen door Gamla Stan (oude stad) is ook iets om de tijd voor te nemen. Bij het Koninklijk paleis heeft een aanpalend museum waar de gekste dingen uit de Zweedse geschiedenis te zien zijn, ik meende Livrustkammarn, moet je wel van houden. Kaknästornet geeft prachtig uitzicht ligt op Djurgården (wel wat uit de richting) en is dan ook weer goed per fiets te bereiken.

Hoe dan ook, veel plezier!
Even een Stockholm-topic up :-)

In december ga ik met m'n moeder op stedentrip. Ik denk aan Stockholm, iemand ervaring mee in december? En niet geheel onbelangrijk: hoe is Stockholm qua kosten, uit eten, drankje, dat soort dingen? Dank alvast!
Weet iemand of je met de Stockholm Card ook van Arlanda Airport naar het centrum kunt reizen? Ik wordt er niet wijs uit.

http://www.thestockholmcard.com

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven