Stranden Vietnam
donderdag 5 september 2013 om 09:25
Hallo,
Ik heb een vraagje... Morgen vliegen mijn vriend en ik voor 3 weken naar Vietnam.
We zullen gaan backpacken en vliegen op Hanoi en hebben een retour ticket vanaf Saigon.
We hebben niets vast gelegd behalve een hotel voor de eerste 2 dagen. De bedoeling is om naar Sapa te gaan en Halong bay dan door naar het midden naar Hue en nog ergens in het midden naar het strand,
Nou vroeg ik me af welke stranden er in het midden echt aan te raden zijn?
Ik het ook wat gelezen over Phu quoc (vanuit het zuiden) iemand hier ervaringen mee?
Zijn er verder nog absolute do's en don'ts??
Alvast bedankt voor de tips
Ik heb een vraagje... Morgen vliegen mijn vriend en ik voor 3 weken naar Vietnam.
We zullen gaan backpacken en vliegen op Hanoi en hebben een retour ticket vanaf Saigon.
We hebben niets vast gelegd behalve een hotel voor de eerste 2 dagen. De bedoeling is om naar Sapa te gaan en Halong bay dan door naar het midden naar Hue en nog ergens in het midden naar het strand,
Nou vroeg ik me af welke stranden er in het midden echt aan te raden zijn?
Ik het ook wat gelezen over Phu quoc (vanuit het zuiden) iemand hier ervaringen mee?
Zijn er verder nog absolute do's en don'ts??
Alvast bedankt voor de tips
donderdag 5 september 2013 om 09:32
donderdag 5 september 2013 om 10:57
Ik zou ook zeker kiezen voor Hoi-An. Ik vond Hoi-An een van de leukste plekken in Vietnam. Op de fiets kun je zo naar het strand. Fietsen zijn overal te huur.
Ik vond Nha Trang geen fijne plek.
In het midden zou je ook nog naar Danang kunnen, ik ben daar zelf niet geweest maar misschien is dat iets?
Vergeet iig niet Hoi-An tijdens je reis!
Ik vond Nha Trang geen fijne plek.
In het midden zou je ook nog naar Danang kunnen, ik ben daar zelf niet geweest maar misschien is dat iets?
Vergeet iig niet Hoi-An tijdens je reis!
donderdag 5 september 2013 om 11:05
Zeker Hoi-An! Maar als je 3 weken gaat kun je ook makkelijk een paar dagen naar Nha Trang hoor. Absolute 'Do': een motortrip met easy riders, (in de buurt van Dalat/Nha Trang kun je dat makkelijk regelen). Dan kom je ook op minder toeristische plekken, je leert een heleboel over de cultuur en je zit achterop de motor dus je kan heerlijk genieten van de waanzinnig mooie landschappen! Check ze anders even op tripadvisor, echt de moeite waard.
donderdag 5 september 2013 om 11:37
Er zijn leukere plaatsen al Danang, maar de stranden zijn er best oke.
Nog wat zuidelijker heb je meerdere kleine plaatsjes ook met mooie stranden, dat zou ik aanraden.
Ik probeer te herinneren waar ik ook alweer geweest ben, maar ik weet het niet meer. In ieder geval ten zuiden van Danang en Nha Trang. Ik ben in het noorden begonnen, en toen richting het zuiden gegaan, en na Nha Trang ergens een paar dagen op het strand door gebracht. Er was weinig in de omgeving te doen, maar heerlijk even relaxen.
Nog wat zuidelijker heb je meerdere kleine plaatsjes ook met mooie stranden, dat zou ik aanraden.
Ik probeer te herinneren waar ik ook alweer geweest ben, maar ik weet het niet meer. In ieder geval ten zuiden van Danang en Nha Trang. Ik ben in het noorden begonnen, en toen richting het zuiden gegaan, en na Nha Trang ergens een paar dagen op het strand door gebracht. Er was weinig in de omgeving te doen, maar heerlijk even relaxen.
donderdag 5 september 2013 om 13:30
donderdag 5 september 2013 om 19:50
dinsdag 10 september 2013 om 15:49