Stranden Vietnam

05-09-2013 09:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje... Morgen vliegen mijn vriend en ik voor 3 weken naar Vietnam.

We zullen gaan backpacken en vliegen op Hanoi en hebben een retour ticket vanaf Saigon.

We hebben niets vast gelegd behalve een hotel voor de eerste 2 dagen. De bedoeling is om naar Sapa te gaan en Halong bay dan door naar het midden naar Hue en nog ergens in het midden naar het strand,

Nou vroeg ik me af welke stranden er in het midden echt aan te raden zijn?

Ik het ook wat gelezen over Phu quoc (vanuit het zuiden) iemand hier ervaringen mee?

Zijn er verder nog absolute do's en don'ts??

Alvast bedankt voor de tips
Hoi An is een prachtige stad, één van de weinige waar nog wat van overgebleven is na de Vietnam-oorlog.

In de buurt van Hoi An ligt een mooi, rustig strand.

Ik weet de naam niet meer, maar het ligt er dicht in de buurt, je kan er naartoe fietsen.
Bij Nha Trang heb je prachtige stranden, en je kunt er voor weinig overnachten op een piepklein onbewoond eilandje.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik zou ook zeker kiezen voor Hoi-An. Ik vond Hoi-An een van de leukste plekken in Vietnam. Op de fiets kun je zo naar het strand. Fietsen zijn overal te huur.

Ik vond Nha Trang geen fijne plek.

In het midden zou je ook nog naar Danang kunnen, ik ben daar zelf niet geweest maar misschien is dat iets?

Vergeet iig niet Hoi-An tijdens je reis!
Nin Binh vond ik ook de moeite waard.
Zeker Hoi-An! Maar als je 3 weken gaat kun je ook makkelijk een paar dagen naar Nha Trang hoor. Absolute 'Do': een motortrip met easy riders, (in de buurt van Dalat/Nha Trang kun je dat makkelijk regelen). Dan kom je ook op minder toeristische plekken, je leert een heleboel over de cultuur en je zit achterop de motor dus je kan heerlijk genieten van de waanzinnig mooie landschappen! Check ze anders even op tripadvisor, echt de moeite waard.
Danang vind ik absoluut geen aanrader. Relatief grote stad, maar weinig uitstraling. Stranden zijn ook niet super. Stranden bij Hoi An zijn veel leuker!
Er zijn leukere plaatsen al Danang, maar de stranden zijn er best oke.

Nog wat zuidelijker heb je meerdere kleine plaatsjes ook met mooie stranden, dat zou ik aanraden.

Ik probeer te herinneren waar ik ook alweer geweest ben, maar ik weet het niet meer. In ieder geval ten zuiden van Danang en Nha Trang. Ik ben in het noorden begonnen, en toen richting het zuiden gegaan, en na Nha Trang ergens een paar dagen op het strand door gebracht. Er was weinig in de omgeving te doen, maar heerlijk even relaxen.
O, ik weet het alweer. Mui Ne.
quote:vivagirl schreef op 05 september 2013 @ 11:38:

O, ik weet het alweer. Mui Ne.Ook HEEL mooi
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 05 september 2013 @ 12:48:

[...]

Ook HEEL mooi

Brede stranden, met fijn zand.

Ik ging vroeg op staan om de zonsopgang te zien, en dan waren alle vissers aan het werk met van die grote netten. Heel mooi.

En dan 's avonds at ik die vis lekker op
Mui Ne is ook leuk om te leren kitesurfen, mocht je dat leuk vinden. Maar t licht wel vrij zuidelijk.

In het midden vond ik ook Hoi An het leukst met fijn strand.
Oke Hoi An en Mui Ne staan genoteerd!!!

Tassen zijn ingepakt. Ben benieuwd in welke plaatsen we allemaal terecht komen uiteindelijk!
Ik vond het strand van Nha thrang mooi. Fijne eettentjes ook. Mui Ne waren mensen ook enthousiast over. Verder bezochten wij Hanoi, Ha Long Bay, Hue, Hoi An, Qui Nonh (maar daar regende het alleen maar, dus waren we snel weg), Nha Thrang en Saigon. Heerlijke vakantie gehad. Veel plezier!
Weet niet of je dit nog leest, maar Hoi An inderdaad is erg leuk. Strand hierbij heet China Beach als ik me niet vergis maar echte aanrader is om naar Cham Island te gaan. Hebben wij toen geboekt via ons hostel, dagtripje met snorkelen en eten op het strand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven