Superlange overstap Jakarta
maandag 3 februari 2020 om 09:54
Eind van het jaar ga ik op vakantie!
Jeej!
Ik heb een goedkoop ticket kunnen scoren maar daar horen helaas wel twee lange overstappen op Jakarta bij.
Op de heenweg bijna 10 uur en op de terugweg 14 uur, beide van ongeveer lunch - middernacht.
Nu heb ik op de terugweg een hotel geboekt naast het vliegveld, met zwembad en airco enzo.
Maar voor de heenweg leek me dat net de moeite niet. Heeft iemand goede tips om die 10 uur vol te maken? Ik denk dat van het vliegveld afgaan om iets te bezoeken iets te risicovol is vanwege het drukke verkeer. Maar misschien kan dat wel? Heb al gezocht naar een winkelcentrum met bioscoop, bijvoorbeeld, maar kon die niet echt vinden in de directe omgeving. Of zoek ik niet goed?
Iemand een gouden tip? Of ervaring met van die lounges op het vliegveld? Of dat de moeite waard is?
Jeej!
Ik heb een goedkoop ticket kunnen scoren maar daar horen helaas wel twee lange overstappen op Jakarta bij.
Op de heenweg bijna 10 uur en op de terugweg 14 uur, beide van ongeveer lunch - middernacht.
Nu heb ik op de terugweg een hotel geboekt naast het vliegveld, met zwembad en airco enzo.
Maar voor de heenweg leek me dat net de moeite niet. Heeft iemand goede tips om die 10 uur vol te maken? Ik denk dat van het vliegveld afgaan om iets te bezoeken iets te risicovol is vanwege het drukke verkeer. Maar misschien kan dat wel? Heb al gezocht naar een winkelcentrum met bioscoop, bijvoorbeeld, maar kon die niet echt vinden in de directe omgeving. Of zoek ik niet goed?
Iemand een gouden tip? Of ervaring met van die lounges op het vliegveld? Of dat de moeite waard is?
maandag 3 februari 2020 om 11:33
Zoek wel even op in welke terminal je zit. Ik dacht eens 7 uur te overbruggen (savonds/snachts) op het vliegveld van Jakarta, maar mijn terminal was dicht buiten kantooruren. De andere mocht je niet in zonder ticket voor die terminal. Ik heb dus buiten op een bankje geprobeerd te slapen. Niet heel relaxed
anoniem_144102 wijzigde dit bericht op 03-02-2020 11:33
1.98% gewijzigd
maandag 3 februari 2020 om 12:08
Thanks!
De overstap is niet 's nachts, dan had ik sowieso een hotel genomen.
Ik heb nu een hulplijn ingeschakeld van een local (neef van iemand die ik ken) en die raadt een grote mall aan (Taman Anggrek mall) met cinema en foodcourt en eigenlijk alles wat ik wil.... Ook nog een aquarium ernaast en nog het allerbeste: een stoffenwinkel erin!
In het slechtste geval een uur met de taxi en 20 euro voor een retourtje.
Ik denk dat ik eruit ben! Tenzij er nog betere tips binnenstromen uiteraard.
De overstap is niet 's nachts, dan had ik sowieso een hotel genomen.
Ik heb nu een hulplijn ingeschakeld van een local (neef van iemand die ik ken) en die raadt een grote mall aan (Taman Anggrek mall) met cinema en foodcourt en eigenlijk alles wat ik wil.... Ook nog een aquarium ernaast en nog het allerbeste: een stoffenwinkel erin!
In het slechtste geval een uur met de taxi en 20 euro voor een retourtje.
Ik denk dat ik eruit ben! Tenzij er nog betere tips binnenstromen uiteraard.
maandag 3 februari 2020 om 18:25
Hahaha dit vroeg ik me ook al af, het idee van een goedkope deal gaat er een beetje af zo. Ik zou sowieso nooit vrijwillig kiezen voor een overstap van 10 of 14 uur, dan liever meer betalen.
Here am I in my little bubble
maandag 3 februari 2020 om 21:24
Heb je al eerder gebackpackt? Want ik vind het toch wel erg bijzonder dat je überhaupt al overweegt om je spullen onbeheerd achter te laten. Je zal niet de eerste zijn waar ze drugs in je tas stoppen.
Ik wil je echt op het hart drukken om NOOIT maar dan ook NOOIT onbeheerd iets achter te laten. Heb je een hangslot/cijferslot mee voor in de hostels?
Ik wil je echt op het hart drukken om NOOIT maar dan ook NOOIT onbeheerd iets achter te laten. Heb je een hangslot/cijferslot mee voor in de hostels?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
maandag 3 februari 2020 om 21:59
Ik zou niet graag naast jou willen zitten als je na je eerste vlucht nog eens vier uur door tropisch regenwoud hebt gewandeld om vervolgens zonder te douchen weer 12 uur in een vliegtuig te gaan stinken!!aliana schreef: ↑03-02-2020 10:30Als je op tripadvisor zoekt naar 'things to do' in de buurt van Jakarta International Airport, dan kom je bijvoorbeeld op
https://www.tripadvisor.co.nz/Attractio ... _Java.html
Dit is een natuurgebied, maar er zijn ook restaurants en een mall enzo. Het zit op 15 taximinuten van het vliegveld.
Zelf ben ik nog nooit in Jakarta geweest, maar als ik er 10 uur was, zou ik liever een wandeling van 4 uur door een natuurgebied maken, dan in een lounge zitten. Overigens heeft dat park gemengde reviews - je kan ook kiezen voor een van de andere bezienswaardigheden, zoals een moskee (met markt) op 30 autominuten, of een waterpark met glijbanen, of een andere mall...
maandag 3 februari 2020 om 23:16
Zo'n soort ervaring (geen 6 uur gelukkig, maar wel meer dan 3, tijd om van de luchthaven af te komen niet meegerekend
Als je in bv Kuala Lumpur zou zijn, zou het een stuk makkelijker zijn om de stad te verkennen, dan zou je in 10 uur best veel kunnen zien. Bij Jakarta zou ik dat niet aandurven.
dinsdag 4 februari 2020 om 06:40
Haha ja hoor. Doorgewinterde backpacker hier. Alleen nog nooit een lounge gebruikt. En er zijn prima situaties waarin je je tas even alleen kunt laten. Maar in een lounge blijkbaar niet. Prima. Was maar een vraag want ik moet vaak plassen dus dat leek me handig.louti schreef: ↑03-02-2020 21:24Heb je al eerder gebackpackt? Want ik vind het toch wel erg bijzonder dat je überhaupt al overweegt om je spullen onbeheerd achter te laten. Je zal niet de eerste zijn waar ze drugs in je tas stoppen.
Hostels gebruik ik al jaren niet meer. Slotje zit standaard in de daypack. Gaat al 20 jaar goed.
dinsdag 4 februari 2020 om 07:43
Ik zou gewoon de stad in gaan. Vorige maand nog gedaan, verkeer viel mee en je kan ook de metro pakken naar het vliegveld. Oud Batavia is leuk om rond te kijken met oude Nederlandse gebouwen, heel veel eetkrampjes en gewoon een leuke sfeer op het plein.
Lounge is ok voor een uurtje of twee maar voor 10uur echt niet te doen.
Lounge is ok voor een uurtje of twee maar voor 10uur echt niet te doen.
woensdag 5 februari 2020 om 08:59
Ah, crap!
Ik heb even gechat met Qatar Airways en die zeggen dat ik toch in Jakarta m'n bagage moet ophalen en opnieuw inchecken. Ook al heb ik bij hen één ticket gekocht voor door naar de eindbestemming. Compleet geen zin om 10 uur lang met m'n tas door Jakarta te slepen natuurlijk.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb even gechat met Qatar Airways en die zeggen dat ik toch in Jakarta m'n bagage moet ophalen en opnieuw inchecken. Ook al heb ik bij hen één ticket gekocht voor door naar de eindbestemming. Compleet geen zin om 10 uur lang met m'n tas door Jakarta te slepen natuurlijk.
Iemand hier ervaring mee?