Superlange overstap Jakarta
maandag 3 februari 2020 om 09:54
Eind van het jaar ga ik op vakantie!
Jeej!
Ik heb een goedkoop ticket kunnen scoren maar daar horen helaas wel twee lange overstappen op Jakarta bij.
Op de heenweg bijna 10 uur en op de terugweg 14 uur, beide van ongeveer lunch - middernacht.
Nu heb ik op de terugweg een hotel geboekt naast het vliegveld, met zwembad en airco enzo.
Maar voor de heenweg leek me dat net de moeite niet. Heeft iemand goede tips om die 10 uur vol te maken? Ik denk dat van het vliegveld afgaan om iets te bezoeken iets te risicovol is vanwege het drukke verkeer. Maar misschien kan dat wel? Heb al gezocht naar een winkelcentrum met bioscoop, bijvoorbeeld, maar kon die niet echt vinden in de directe omgeving. Of zoek ik niet goed?
Iemand een gouden tip? Of ervaring met van die lounges op het vliegveld? Of dat de moeite waard is?
Jeej!
Ik heb een goedkoop ticket kunnen scoren maar daar horen helaas wel twee lange overstappen op Jakarta bij.
Op de heenweg bijna 10 uur en op de terugweg 14 uur, beide van ongeveer lunch - middernacht.
Nu heb ik op de terugweg een hotel geboekt naast het vliegveld, met zwembad en airco enzo.
Maar voor de heenweg leek me dat net de moeite niet. Heeft iemand goede tips om die 10 uur vol te maken? Ik denk dat van het vliegveld afgaan om iets te bezoeken iets te risicovol is vanwege het drukke verkeer. Maar misschien kan dat wel? Heb al gezocht naar een winkelcentrum met bioscoop, bijvoorbeeld, maar kon die niet echt vinden in de directe omgeving. Of zoek ik niet goed?
Iemand een gouden tip? Of ervaring met van die lounges op het vliegveld? Of dat de moeite waard is?
maandag 3 februari 2020 om 09:59
Neem een boek mee, installeer je ergens waar je lekker kan eten/drinken en vermaak je met lezen / naar mensen kijken. Dat is het leuke van vliegvelden, genoeg te zien. Ik zou zelf niet het vliegveld verlaten, lijkt me niet handig. Geen ervaring met lounges overigens.
rainydays wijzigde dit bericht op 03-02-2020 10:00
Reden: Quote OP
Reden: Quote OP
62.99% gewijzigd
Here am I in my little bubble
maandag 3 februari 2020 om 10:00
RainyDays schreef: ↑03-02-2020 09:59Neem een boek mee, installeer je ergens waar je lekker kan eten/drinken en vermaak je met lezen / naar mensen kijken. Dat is het leuke van vliegvelden, genoeg te zien. Ik zou zelf niet het vliegveld verlaten, lijkt me niet handig. Geen ervaring met lounges overigens.
Jaa, uiteraard staat dat allemaal op de planning. Maar heb zelf nog nooit zó'n lange overstap gehad. Zes uur was tot nu toe de max en toen was ik dat allemaal al heel erg beu. Bovendien kom ik dan net uit twee vluchten vol series kijken / boek lezen. Hoopte zelf daarom op wat shoppen ofzo.
maandag 3 februari 2020 om 10:02
Dat is zeker een optie! Ik weet alleen dus niet zo goed of zoiets de moeite waard is en welke lounge op Jakarta airport dan aangeraden kan worden. En hoe veilig m'n spullen daar dan liggen (als ik even moet plassen ofzo, dat je niet je hele daypack weer kunt inpakken om mee te nemen). En hoe hard je daar nou eigenlijk kunt chillen en of dat meer en beter is dan gewoon op het vliegveld zelf.
maandag 3 februari 2020 om 10:11
Ja, ik ben alleen. Dus als ik mezelf lekker geïnstalleerd heb met ipad, telefoon, lader, etc, dan is het wel lekker als ik dingen even kan laten liggen. Maar als dat in een lounge net zo goed niet gaat, dan levert die alweer iets aan meerwaarde in.
Tenzij mensen lyrisch zijn over airport lounges. Dan hoor ik graag over alle voordelen
.
Tenzij mensen lyrisch zijn over airport lounges. Dan hoor ik graag over alle voordelen
maandag 3 februari 2020 om 10:14
Via loungebuddy kun je de entree kopen ....
https://www.loungebuddy.com/CGK/saphire ... e=homepage
Zullen misschien wel meerdere manieren zijn om aan een kaartje te komen hoor.
https://www.loungebuddy.com/CGK/saphire ... e=homepage
Zullen misschien wel meerdere manieren zijn om aan een kaartje te komen hoor.
maandag 3 februari 2020 om 10:15
Als ik voor mijn werk vlieg, zit ik altijd in de lounge na het inchecken (omdat het dan toch gratis is). Ik kom daar voor goed internet (want werken), gratis eten en drinken, en relatieve rust. Als het een luxere lounge is, kan je eventueel douchen.
Ik zou daar niet zo snel naartoe gaan als het niet gratis was - dan kan je net zo goed een restaurantje of bar op het vliegveld zoeken. Omdat je al zulke lange vluchten hebt, waarin je stilzit, zou ik juist op zoek gaan naar beweging. Dus een stukje wandelen over een markt of door een park ofzo.
Als je 2 uur voor vertrek weer op het vliegveld wilt zijn, heb je dus nog 8 uur over. Een uur om het vliegtuig & vliegveld uit te komen, een uur om er weer in te komen - nog 6 uur. Zoek iets op max 1 uur taxi-afstand van het vliegveld, en je hebt daar nog 4 uur om rond te kijken. Ook in de taxi zie je vanalles, dus echt de moeite waard zou ik zeggen.
Ik zou daar niet zo snel naartoe gaan als het niet gratis was - dan kan je net zo goed een restaurantje of bar op het vliegveld zoeken. Omdat je al zulke lange vluchten hebt, waarin je stilzit, zou ik juist op zoek gaan naar beweging. Dus een stukje wandelen over een markt of door een park ofzo.
Als je 2 uur voor vertrek weer op het vliegveld wilt zijn, heb je dus nog 8 uur over. Een uur om het vliegtuig & vliegveld uit te komen, een uur om er weer in te komen - nog 6 uur. Zoek iets op max 1 uur taxi-afstand van het vliegveld, en je hebt daar nog 4 uur om rond te kijken. Ook in de taxi zie je vanalles, dus echt de moeite waard zou ik zeggen.
maandag 3 februari 2020 om 10:17
Thanks voor het delen van je ervaring! Ik vroeg me al af of er waren met gratis eten en drinken. Dat zou de prijzen toch weer wat meer rechtvaardigen.aliana schreef: ↑03-02-2020 10:15Als ik voor mijn werk vlieg, zit ik altijd in de lounge na het inchecken (omdat het dan toch gratis is). Ik kom daar voor goed internet (want werken), gratis eten en drinken, en relatieve rust. Als het een luxere lounge is, kan je eventueel douchen.
Iemand tips voor dingen om te bekijken op max 1 uur rijden (ook in de spits) van het vliegveld af?
maandag 3 februari 2020 om 10:30
Als je op tripadvisor zoekt naar 'things to do' in de buurt van Jakarta International Airport, dan kom je bijvoorbeeld op
https://www.tripadvisor.co.nz/Attractio ... _Java.html
Dit is een natuurgebied, maar er zijn ook restaurants en een mall enzo. Het zit op 15 taximinuten van het vliegveld.
Zelf ben ik nog nooit in Jakarta geweest, maar als ik er 10 uur was, zou ik liever een wandeling van 4 uur door een natuurgebied maken, dan in een lounge zitten. Overigens heeft dat park gemengde reviews - je kan ook kiezen voor een van de andere bezienswaardigheden, zoals een moskee (met markt) op 30 autominuten, of een waterpark met glijbanen, of een andere mall...
https://www.tripadvisor.co.nz/Attractio ... _Java.html
Dit is een natuurgebied, maar er zijn ook restaurants en een mall enzo. Het zit op 15 taximinuten van het vliegveld.
Zelf ben ik nog nooit in Jakarta geweest, maar als ik er 10 uur was, zou ik liever een wandeling van 4 uur door een natuurgebied maken, dan in een lounge zitten. Overigens heeft dat park gemengde reviews - je kan ook kiezen voor een van de andere bezienswaardigheden, zoals een moskee (met markt) op 30 autominuten, of een waterpark met glijbanen, of een andere mall...
maandag 3 februari 2020 om 10:30
Ik zou lekker op het vliegveld blijven. Het verkeer is zo'n drama dat ik er ooit 6 uur over gedaan heb om in het centrum te komen. Denk dat ik sneller had kunnen lopen. Met een uur ben je misschien net de poorten uit.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑03-02-2020 10:17
Iemand tips voor dingen om te bekijken op max 1 uur rijden (ook in de spits) van het vliegveld af?
maandag 3 februari 2020 om 10:34
Dat gaat je voordeel van het goedkope ticketredbulletje schreef: ↑03-02-2020 09:56Bieden ze geen dagexcursie aan tijdens layovers? Veel maatschappijen doen dat en zorgen dus ook dat de passagiers op tijd weer terug zijn.
Anders zou ik gewoon wederom voor het hotel met zwembad gaan. Kun je in elk geval even rusten of relaxen.
.
maandag 3 februari 2020 om 10:48
Ik lees mee, heb dit jaar ook 11u wachttijd op Jakarta, voor ik terug naar NL vlieg. Heb al eea gevonden om te ondernemen, via tripadvisor, maar het vreselijk drukke verkeer in Jakarta weerhoudt me er van om ver van het vliegveld te gaan.
Vind de optie van een goedkoop hotel in de buurt helemaal zo gek nog niet. Opfrissen, dutje doen etc.
Vind de optie van een goedkoop hotel in de buurt helemaal zo gek nog niet. Opfrissen, dutje doen etc.
maandag 3 februari 2020 om 11:09
Dit meen je toch niet serieus? Je bent toch echt niet aan het overwegen om je spullen onbeheerd achter te laten. NOOIT DOEN.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑03-02-2020 10:11Ja, ik ben alleen. Dus als ik mezelf lekker geïnstalleerd heb met ipad, telefoon, lader, etc, dan is het wel lekker als ik dingen even kan laten liggen. Maar als dat in een lounge net zo goed niet gaat, dan levert die alweer iets aan meerwaarde in.
Tenzij mensen lyrisch zijn over airport lounges. Dan hoor ik graag over alle voordelen.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
maandag 3 februari 2020 om 11:11
Haha ja dat van dat voordeel klopt wel. Maar de hotelkamer is 45 euro en mijn complete ticket naar een klein vliegveldje verderop in Indonesië slechts 650 euro, allemaal bij één (goeie) maatschappij. Dus ik vind het alsnog een goede deal. Ik kon verder ook geen directe tickets vinden. Alleen waarbij je een ticket tot aan Jakarta hebt, en dan vanaf daar weer een los ticket naar Sulawesi met een andere maatschappij. Allemaal niet goedkoper dan wat ik nu heb
.
Ik ben ook een beetje bang voor de verkeerschaos. Gelukkig is de heenweg op een zondag, en dan schijnt 't mee te vallen. Dat park ziet er 'mwah' uit. Maar denk dat ik liefst nog zo veel mogelijk airco meepak, aangezien dat er in de rest van de vakantie aan gaat ontbreken
.
Ik ben ook een beetje bang voor de verkeerschaos. Gelukkig is de heenweg op een zondag, en dan schijnt 't mee te vallen. Dat park ziet er 'mwah' uit. Maar denk dat ik liefst nog zo veel mogelijk airco meepak, aangezien dat er in de rest van de vakantie aan gaat ontbreken
maandag 3 februari 2020 om 11:13
Nee tja, dat ligt dus een beetje aan de setting. Gewoon in het vliegveld doe ik dat niet. Maar ik weet niet hoe zo'n lounge werkt. Ik bedoel, hier in NL in de trein vraag ik soms ook wel iemand om even een oogje in het zeil te houden als ik ga plassen. Natuurlijk wel met voldoende tijd voor de trein weer stopt. Als er veel personeel in zo'n lounge is bijv, dan zou dat best kunnen.... denk ik?
maandag 3 februari 2020 om 11:22
Ik zou het er met je spullen niet op wagen hoor. Je hoeft maar net de verkeerde te treffen. En die lounges zijn best groot hoor 
Ben zelf altijd in een vakantiedorpje waar het superrrr veilig is. Je kunt al je spullen uitstallen en weggaan en niemand die dr nr kijkt (op de slechte manier) maar toch neem ik het mee. Het is meer als ik wil zwemmen kan gerust mn tas blijven staan (klein overzichtelijk strand).
In een lounge kan het best 'druk' zijn en overal zijn er mensen met slechte bedoelingen helaas. Dus ff je waardevolle dingen terug in de tas is echt de meest veilige optie.
Ben zelf altijd in een vakantiedorpje waar het superrrr veilig is. Je kunt al je spullen uitstallen en weggaan en niemand die dr nr kijkt (op de slechte manier) maar toch neem ik het mee. Het is meer als ik wil zwemmen kan gerust mn tas blijven staan (klein overzichtelijk strand).
In een lounge kan het best 'druk' zijn en overal zijn er mensen met slechte bedoelingen helaas. Dus ff je waardevolle dingen terug in de tas is echt de meest veilige optie.