Thailand Topic 2
maandag 15 april 2013 om 01:26
http://www.travelfish.org ... bangkok/khao_san_road/all
Lamphu House is heel centraal gelegen, 1 minuut lopen van Kao San Road. Hele aardige mensen daar en lekkere kamers. Weet alleen niet hoe de single rooms zijn
Baan Sabai js heel rustig en heeft een goed restaurant, de single rooms zijn alleen heel klein, zonder raam. Double rooms hebben een raam en zijn prima. Erg schoon.
New Siam 2 heeft een zwembad en is ook heel rustig.
Nog meer: http://www.khaosanroad.co ... 7&city_id=52&country_id=1
Lamphu House is heel centraal gelegen, 1 minuut lopen van Kao San Road. Hele aardige mensen daar en lekkere kamers. Weet alleen niet hoe de single rooms zijn
Baan Sabai js heel rustig en heeft een goed restaurant, de single rooms zijn alleen heel klein, zonder raam. Double rooms hebben een raam en zijn prima. Erg schoon.
New Siam 2 heeft een zwembad en is ook heel rustig.
Nog meer: http://www.khaosanroad.co ... 7&city_id=52&country_id=1
maandag 15 april 2013 om 21:01
Leuk, New Siam II en Lamphu House was ik zelf ook al tegen gekomen en al bij favorieten terecht gekomen
Budget is tussen de ¤20 en ¤30, het liefst zo goedkoop mogelijk, maar vind het na een lange vlucht en zo de eerste 2 nachten belangrijk dat ik goed m'n rust kan pakken en me op m'n gemak voel. In de backpackerswijk vind ik dus prima, maar wel in een rustige straat en gewoon net verzorgd.
Wat betreft de reis van airport naar Bangkok zelf, hoe doen/deden jullie dat? Taxi, bus, trein? Ik denk dat ik, gezien mijn onervarenheid, in Bangkok best even moet wennen aan het op mezelf zijn en dingen regelen, hoe kan ik daar het beste mee omgaan?
Ik wil absoluut nog geen planning maken (deze controlefreak gaat juist proberen met de dag te leven daar ), maar een grove schatting is wel nodig. Ik heb feitelijk 30 dagen in Thailand, waarvan:
2 dagen Bangkok bij aankomst
2 dagen Bangkok bij terugreis (ik vlieg 19-8 om 01:00 terug, dus wil 17-8 weer in Bangkok zijn).
Ik houd dus 26 dagen over, wat is realistisch binnen dit tijdsbestek? De rest van m'n route ligt nog volledig open, ik wil in ieder geval richting het noorden trekken en voor Bangkok afsluiten op een leuk eiland voor een dag of 3/4. Mogelijk in het noorden nog een trekking doen van een dag of 2. Iemand tips mbt wat ik richting het noorden echt moet zien/doen?
Ik schreef eerder dat ik Laos ook graag wilde bezoeken maar dat heb ik inmiddels laten varen, dat gaat niet lukken en gaat ten koste van mijn reisplezier denk ik.
Budget is tussen de ¤20 en ¤30, het liefst zo goedkoop mogelijk, maar vind het na een lange vlucht en zo de eerste 2 nachten belangrijk dat ik goed m'n rust kan pakken en me op m'n gemak voel. In de backpackerswijk vind ik dus prima, maar wel in een rustige straat en gewoon net verzorgd.
Wat betreft de reis van airport naar Bangkok zelf, hoe doen/deden jullie dat? Taxi, bus, trein? Ik denk dat ik, gezien mijn onervarenheid, in Bangkok best even moet wennen aan het op mezelf zijn en dingen regelen, hoe kan ik daar het beste mee omgaan?
Ik wil absoluut nog geen planning maken (deze controlefreak gaat juist proberen met de dag te leven daar ), maar een grove schatting is wel nodig. Ik heb feitelijk 30 dagen in Thailand, waarvan:
2 dagen Bangkok bij aankomst
2 dagen Bangkok bij terugreis (ik vlieg 19-8 om 01:00 terug, dus wil 17-8 weer in Bangkok zijn).
Ik houd dus 26 dagen over, wat is realistisch binnen dit tijdsbestek? De rest van m'n route ligt nog volledig open, ik wil in ieder geval richting het noorden trekken en voor Bangkok afsluiten op een leuk eiland voor een dag of 3/4. Mogelijk in het noorden nog een trekking doen van een dag of 2. Iemand tips mbt wat ik richting het noorden echt moet zien/doen?
Ik schreef eerder dat ik Laos ook graag wilde bezoeken maar dat heb ik inmiddels laten varen, dat gaat niet lukken en gaat ten koste van mijn reisplezier denk ik.
dinsdag 16 april 2013 om 03:16
Is een goed plan om niet alles vast te leggen. Plannen veranderen nogal eens onderweg, helemaal als je andere reizigers tegenkomt waarmee je verder gaat reizen en je dus heel ergens anders uitkomt dan je gepland had (in Laos bijvoorbeeld!)
Is dat budget van 20-30 euro alleen voor slapen? Gemiddeld kost een goeie 2 persoons kamer in een guesthouse in het zuiden 600 baht en in het noorden 400 baht, dus daar red je het dan makkelijk mee. Als het je budget is voor de hele dag, red je het ook nog steeds hoor maar dan in simpelere kamers, vaak met een gedeelde badkamer.
Ik zou lekker met de taxi gaan van het vliegveld naar de stad. Anders moet je meteen van alles en nog wat uit gaan zoeken met je jetlag, da's niet fijn. Taxi zet je voor de deur van je hotel af.
New Siam 2 zit en een rustig steegje bij Rambuttri, vlakbij Baan Sabai. Lamphu house zit aan Rambuttri, maar ligt een beetje achteraf, waardoor het ook rustig is. Ik zou niet op Kao San Road zelf gaan zitten, dat is echt druk.
Niet te veel troep meenemen hoor, echt alles is te koop in Thailand, en vaak beter dan wat je meeneemt.
Is dat budget van 20-30 euro alleen voor slapen? Gemiddeld kost een goeie 2 persoons kamer in een guesthouse in het zuiden 600 baht en in het noorden 400 baht, dus daar red je het dan makkelijk mee. Als het je budget is voor de hele dag, red je het ook nog steeds hoor maar dan in simpelere kamers, vaak met een gedeelde badkamer.
Ik zou lekker met de taxi gaan van het vliegveld naar de stad. Anders moet je meteen van alles en nog wat uit gaan zoeken met je jetlag, da's niet fijn. Taxi zet je voor de deur van je hotel af.
New Siam 2 zit en een rustig steegje bij Rambuttri, vlakbij Baan Sabai. Lamphu house zit aan Rambuttri, maar ligt een beetje achteraf, waardoor het ook rustig is. Ik zou niet op Kao San Road zelf gaan zitten, dat is echt druk.
Niet te veel troep meenemen hoor, echt alles is te koop in Thailand, en vaak beter dan wat je meeneemt.
dinsdag 16 april 2013 om 23:22
Heb niet alles gelezen maar even een reactie op eeka...
Ik zou niet 4 nachten in Bangkok bij Patong willen zitten! Weet niet met wie je op reis gaat maar Patong is (naar mijn mening) geen fijne plek in BKK. Verder is BKK super, maar PAtong moet je opzoeken omdat je een 'wilde' avond wil en niet om er te logeren. Ik heb een aantal jaar in BKK gewoond en ben GEK op die stad, maar kijk eens naar guesthouses/hotels in de omgeving van soi Rambuthri of (dichterbij Patong denk ik) soi Kasemsan 1. Erg leuk, schoon, betaalbaar, goed openbaar vervoer maar niet het constate geleur van massage en bargirls etc...
Verder eens met dolfje... ga naar Treetops in Khao Sok. Supermooi en daar kun je ook een olifantentocht boeken als je wilt. 2 dagen alleen olifant lijkt mij persoonlijk wat lang... In ieder geval heel veel plezier in Thailand en boek wel wat dingen van te voren, in de kerstvakantie kan het druk zijn.
Ik zou niet 4 nachten in Bangkok bij Patong willen zitten! Weet niet met wie je op reis gaat maar Patong is (naar mijn mening) geen fijne plek in BKK. Verder is BKK super, maar PAtong moet je opzoeken omdat je een 'wilde' avond wil en niet om er te logeren. Ik heb een aantal jaar in BKK gewoond en ben GEK op die stad, maar kijk eens naar guesthouses/hotels in de omgeving van soi Rambuthri of (dichterbij Patong denk ik) soi Kasemsan 1. Erg leuk, schoon, betaalbaar, goed openbaar vervoer maar niet het constate geleur van massage en bargirls etc...
Verder eens met dolfje... ga naar Treetops in Khao Sok. Supermooi en daar kun je ook een olifantentocht boeken als je wilt. 2 dagen alleen olifant lijkt mij persoonlijk wat lang... In ieder geval heel veel plezier in Thailand en boek wel wat dingen van te voren, in de kerstvakantie kan het druk zijn.
woensdag 17 april 2013 om 08:18
Lamphu house is idd een aanrader, maar zit vaak ver van tevoren vol. Ik ben zelf ook altijd goed te spreken over Rambuttri Village, heeft 2 zwembaden die mij altijd helpen over mijn jetlag heen te komen. Zit naast Lamphu house. Goedkoopste kamer(single) 650 bht. Ook hierbij is op tijd reserveren aan te raden. Je zit bij alle drukte, maar in het hotel nooit last van lawaai gehad.
woensdag 17 april 2013 om 08:20
Nog een aanrader voor je voorbereiding: www.travelfish.org
woensdag 17 april 2013 om 13:07
Hoi Iedereen! Wat een leuk topic!
Ik ga samen met mijn vriendin van 24 Juli t/m 14 Augustus naar Thailand!
Althans, we hebben een optie genomen op een vlucht en morgen gaat we echt boeken. (Leuk verjaardagen cadeautje voor mezelf, ben morgen jarig
)
Ik vroeg mij af of mensen ervaringen hebben met vliegmaatschappij Etihad ?
Verder weten we het nog niet. We willen sowieso naar Chiang Mai, en naar de Eilanden, maar ook graag iets bijzonders met de olifanten en in de boomhutten slapen.
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, mijn vriendin wel, heeft al veel gereisd, maar nog nooit in Azie geweest.
Fromfebruary, we gaan dus in de zelfde periode! Leuk!
Ik ga samen met mijn vriendin van 24 Juli t/m 14 Augustus naar Thailand!
Althans, we hebben een optie genomen op een vlucht en morgen gaat we echt boeken. (Leuk verjaardagen cadeautje voor mezelf, ben morgen jarig
Ik vroeg mij af of mensen ervaringen hebben met vliegmaatschappij Etihad ?
Verder weten we het nog niet. We willen sowieso naar Chiang Mai, en naar de Eilanden, maar ook graag iets bijzonders met de olifanten en in de boomhutten slapen.
Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, mijn vriendin wel, heeft al veel gereisd, maar nog nooit in Azie geweest.
Fromfebruary, we gaan dus in de zelfde periode! Leuk!
donderdag 18 april 2013 om 11:29
zaterdag 20 april 2013 om 21:37
Ik geniet al zo van de voorpret, over precies 3 maanden zit ik m'n eerste dag in Bangkok. Helaas nog even geduld dus
Heb inmiddels al een paar teva's gekocht, een zijden lakenzak en een dagrugzak.
Ik ben van plan na het noorden Khao Sok ook op te nemen in m'n planning en daarna af te sluiten met een aantal dagen luieren op een heerlijk strand. Nu begreep ik op internet al wel dat eilanden aan de oostkust 's zomers het best te doen zijn ivm regen.Welke eilanden raden jullie aan als ik de keuze heb uit Koh Samuï, Koh Pha-ngan of Koh Tao? Ik hoef absoluut geen party-eiland, maar denk meer richting een mooi strand, wat natuur en vooral lekker eten en relaxen (wil ook best wat meer betalen voor een luxe bungalow bijv.).
Zie ik andere opties nog over het hoofd? Aangezien mijn idee grofweg Bangkok --> noorden --> Khao Sok --> eiland --> Bangkok is, dacht ik dat deze eilanden het meest geschikt waren.
Heb inmiddels al een paar teva's gekocht, een zijden lakenzak en een dagrugzak.
Ik ben van plan na het noorden Khao Sok ook op te nemen in m'n planning en daarna af te sluiten met een aantal dagen luieren op een heerlijk strand. Nu begreep ik op internet al wel dat eilanden aan de oostkust 's zomers het best te doen zijn ivm regen.Welke eilanden raden jullie aan als ik de keuze heb uit Koh Samuï, Koh Pha-ngan of Koh Tao? Ik hoef absoluut geen party-eiland, maar denk meer richting een mooi strand, wat natuur en vooral lekker eten en relaxen (wil ook best wat meer betalen voor een luxe bungalow bijv.).
Zie ik andere opties nog over het hoofd? Aangezien mijn idee grofweg Bangkok --> noorden --> Khao Sok --> eiland --> Bangkok is, dacht ik dat deze eilanden het meest geschikt waren.
zondag 21 april 2013 om 04:45
De eilanden zijn niet aan de oostkust want Thailand heeft geen oostkust
. Ze zitten ook gewoon in in het zuiden, net als Phuket en koh Lipe en je hebt er dezelfde regentijd. Maar regentijd wil niet zeggen dat het iedere dag de hele dag giet van de regen. Het kan dat er een dag tussenzit dat het stortbakt, maar meestal valt er een goeie bui in de middag en dat was het wel. Ik ben vaak op de eilanden geweest in juli en heb altijd prima weer gehad. Van de 3 vind ik Phangan het relaxst. Ik heb 2x aan de noord-westkant gezeten, was prima, maar de oostkant schijnt mooier te zijn. Bottle beach is ook heerlijk trouwens.
Op ko Tao is het lekker in Buddha Bay, Ao Leuk en Tanote bay. Geweldig snorkelen daar en hutjes op het strand enzo.
Als je ook wilt duiken, kun je beter op Tao gaan zitten trouwens.
Op ko Tao is het lekker in Buddha Bay, Ao Leuk en Tanote bay. Geweldig snorkelen daar en hutjes op het strand enzo.
Als je ook wilt duiken, kun je beter op Tao gaan zitten trouwens.
zondag 21 april 2013 om 19:00
Ik bedoelde het oosten van het schiereiland (Thaise Golf). Uit de modellen op internet kon ik opmaken dat er in juli/augustus gemiddeld minder regendagen zijn en gemiddeld minder valt in provincies die aan de Thaise golf grenzen dan die aan de Andaman Sea. Maar goed, gemiddelden blijven gemiddelden en ik lees inderdaad gelukkig ook veel verhalen zoals die van jou Ter plekke gewoon verwachtingen in de gaten houden en iedere dag een bui heb ik al ingecalculeerd.
Phangan ziet er erg mooi uit, gelukkig ook geen full moon party als ik er ongeveer ben.
Phangan ziet er erg mooi uit, gelukkig ook geen full moon party als ik er ongeveer ben.
dinsdag 23 april 2013 om 12:05
dinsdag 23 april 2013 om 12:39
Hmm ik zou het niet doen een legging aan in een tempel. Het makkelijkst is een sarong in je tas stoppen en die als rok omknopen. Sarongs kun je op iedere hoek van de straat kopen (vaak ook nog bij de 7eleven)
FF, dat is het lekkere van ongepland reizen. Als het kaloteweer is, neem je gewoon de bus/trein/vliegtuig naar waar het wel lekker is.
Ik heb gelukkig ook nog nooit een full moon party meegemaakt en dat wil ik graag zo houden
Klopt trouwens wel dat het op de eilanden vaak mooier weer is dan op Phuket.
FF, dat is het lekkere van ongepland reizen. Als het kaloteweer is, neem je gewoon de bus/trein/vliegtuig naar waar het wel lekker is.
Ik heb gelukkig ook nog nooit een full moon party meegemaakt en dat wil ik graag zo houden
Klopt trouwens wel dat het op de eilanden vaak mooier weer is dan op Phuket.
dinsdag 23 april 2013 om 21:56
Natasja, in die plakkerige hitte is een legging niet confortabel. Ik draag meestal een rok net over mijn knieen met een mouwloze top (geen strappy top) en hang een luchtige sjaal om mijn nek. Die werkt tegen de zon, sla ik om mijn schouders bij een tempel en veeg ik het zweet mee van mijn voorhoofd 
Fishies vind ik - oh horror - ook heel praktisch, maar worden niet overal op prijs gesteld (bijv bij Vimanmek - aanrader!) staan fishies specifiek vermeld als niet toegestaan op het bord met kledingvoorschrift. Ze zijn wel ontzettend prakisch als je gaat fietsen of op straat eet zittend op zo'n laag plastic krukje.
Fishies vind ik - oh horror - ook heel praktisch, maar worden niet overal op prijs gesteld (bijv bij Vimanmek - aanrader!) staan fishies specifiek vermeld als niet toegestaan op het bord met kledingvoorschrift. Ze zijn wel ontzettend prakisch als je gaat fietsen of op straat eet zittend op zo'n laag plastic krukje.
donderdag 25 april 2013 om 09:12
donderdag 25 april 2013 om 15:05
De legging blijft thuis dus.
Bedankt voor de tips erg fijn wat je uit dit topic kan halen.
Mijn birkenstocks vallen denk ik ook onder flipflops dus maar de stevige wandelschoenen aan.
Nog twee dagen ben zo benieuwd hoe het daar is.
Helaas moest mijn dochter gister voor oorpijn naar de dokter.
En schijnt ze een ingeklapt trommelvlies te hebben.
Antibiotica druppels mee.
Hoop alleen dat ze niet teveel last krijgt met vliegen
Bedankt voor de tips erg fijn wat je uit dit topic kan halen.
Mijn birkenstocks vallen denk ik ook onder flipflops dus maar de stevige wandelschoenen aan.
Nog twee dagen ben zo benieuwd hoe het daar is.
Helaas moest mijn dochter gister voor oorpijn naar de dokter.
En schijnt ze een ingeklapt trommelvlies te hebben.
Antibiotica druppels mee.
Hoop alleen dat ze niet teveel last krijgt met vliegen
donderdag 25 april 2013 om 16:48
Da's lullig voor je dochter zeg! Neem neusdruppels mee voor in het vliegtuig. Half uur voor de start en de landing, neus druppelen, daar gaan de oren ook van open, zodat ze minder last heeft, of vraag anders aan de crew om 2 bekertjes met warme natte doekjes erin. Die moet ze over haar oren doen tijdens de daling/landing. Dat helpt ook enigszins. Sterkte en veel plezier!
vrijdag 7 juni 2013 om 12:34
quote:ericito schreef op 07 juni 2013 @ 08:27:
Qstix, even uit nieuwsgierigheid: wat noem jij low budget?
Veel plezier trouwens, Bangkok is leuk!
Uuhm low budget is ¤ 3,- / nacht incl. ontbijt.
Dat lukt me vaak nog wel. Soms met airco, soms met fan, hoe het allemaal uitziet maakt mij weinig uit als het maar schoon is. Ik ben iemand die een hotel alleen gebruikt om te slapen en douchen. Dus meer heb ik dan ook niet nodig.
Dan lig je wel ergens buiten de toeristen gebieden.
Ik denk dat de goedkoopste opties in Bangkok centrum een beetje vanaf 500 baht / ¤ 13 beginnen?
Qstix, even uit nieuwsgierigheid: wat noem jij low budget?
Veel plezier trouwens, Bangkok is leuk!
Uuhm low budget is ¤ 3,- / nacht incl. ontbijt.
Dat lukt me vaak nog wel. Soms met airco, soms met fan, hoe het allemaal uitziet maakt mij weinig uit als het maar schoon is. Ik ben iemand die een hotel alleen gebruikt om te slapen en douchen. Dus meer heb ik dan ook niet nodig.
Dan lig je wel ergens buiten de toeristen gebieden.
Ik denk dat de goedkoopste opties in Bangkok centrum een beetje vanaf 500 baht / ¤ 13 beginnen?