Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hey Mayou, gefeliciteerd alvast met jullie trouwen! En cool plan hoor om verder te reizen op de fiets.

Ik ben zelf nu net een maand terug na ruim 3 maanden ZO-Azië en ik vond het er echt fantastisch. Ik ben nu lekker aan het samenwonen met mijn vriend en werk aan het zoeken maar stiekem is het alweer aan het kriebelen bij me en ben ik in mijn hoofd al de volgende reis aan het plannen.
Haha Moondancer, ja als het eenmaal kriebelt, blijft het jeuken!!

Bonny: wat lief van hem!!

Jurk is van DKNY en is hoofdzakelijk zwart met een bruine band langs de boven en onderkant en op mijn ribben 2 rode vlakken. Verder heeft ie spaghettibandjes en is ie strak en zit als gegoten! Ik heb er bruine sandaaltjes bij gekocht. Staat echt super! Vriend heeft'm al gezien en vond'm ook top.
Wat leuk Bonny een surprise party!

Mayou klinkt mooi de jurk!
Ja dat was echt heel leuk! Had het een beetje door, maar heb dat Donny niet laten merken uiteraard. En was uiteindelijk nog steeds heel verrast over hóe hij het had geregeld en hoeveel mensen er waren X-d

@Mayou: Heb je jurk even gegoogled, sjeun hoor. Wanneer trouwen jullie precies?
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Deze is het

Maar bij mij staat ie veel mooier uiteraard Ik heb de zakken dicht laten maken want daar kreeg ik dubbele dijen van en hij is bij mij iets langer.
Leuk!
Ja, die had ik gevonden, je had hem zeer treffend omschreven. Wanneer trouwen jullie? En gaat je Freund in pak of heeft hij ook zo'n mooie jurk?

En nou wil ik niet meer met jou praten, want iedere keer dat ik dat doe, krijg ik zo'n zin in die bolletjes met avocado en kaas en ei en zo bij BD
fantastische jurk!!
Ha, dank allemaal!!

Bonny, oooooh die bolletjes waren zo lekker!!!! Heb heimwee naar de bollen!

We gaan trouwen op 5 september en Verloofde (ondertussen, want in ondertrouw) gaat in pak. Alleen wet ie nog niet wat voor pak, want die moeten we nog huren. Zometeen fietsen we naar de locatie om die eens live te bekijken en meteen te regelen wat we zoal gaan eten en drinken.

Later
Oh Mayou wat romantisch allemaal.

We hebben plannen om in 2010 naar Indonesië af te reizen.

Het plan is Kalimantan en Sulawesi en dan nog een weekje Samui of Bali. Ben je er al eens geweest? En zo ja, heb je dan tips?
Mayou, wat geweldig allemaal, heb je er zin in? Kan haast niet anders! Groetjes ook aan je Verloofde . Heeft hij nog genoten verder van de wítte rijst bij BD?

Vraagje even aan allen: Ik ben het recept aan het googlen voor Pad Thai (Ja Mayou, ook ik ben om, haha) Maar heeft iemand als ervaring met een daadwerkelijk goed recept? Kan me niet voorstellen dat je dat hier voor elkaar krijgt dat het net zo smaakt als daar.
Bonny,

Het lukt ook bijna nooit hier. Het smaakt toch anders. Maar bij de toko heb je Pad Thai saus in flesjes of anders een potje tamarinde.

Je moet in ieder geval eerst je garnaaltjes roerbakken met tofu en taugé en pas op 't laatst je noedels erbij en dan een scheut Pad Thai saus. Pinda's fijnhakken en bosuitjes fijnsnijden

Straigth to Wok noodles voldoen best. Het is het niet helemaal, maar prima te doen.

Mijn vriend vroeg van de week aan een oud thais vrouwtje wat nou het geheim is van een goede curry. Haar antwoord was: "Gewoon naar de toko voor een zakje curry, blik cocosmelk erbij en een schep bruine suiker. Niks meer aan doen." "Heel lekkel hoor"
quote:kaar schreef op 14 augustus 2009 @ 11:49:

Oh Mayou wat romantisch allemaal.

We hebben plannen om in 2010 naar Indonesië af te reizen.

Het plan is Kalimantan en Sulawesi en dan nog een weekje Samui of Bali. Ben je er al eens geweest? En zo ja, heb je dan tips?De laatste keer dat ik er was, lag Samui bij Thailand. Maar het kan zijn dat ze het recent verplaatst hebben hoor...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 14 augustus 2009 @ 17:29:

[...]

De laatste keer dat ik er was, lag Samui bij Thailand. Maar het kan zijn dat ze het recent verplaatst hebben hoor...
quote:himalaya schreef op 14 augustus 2009 @ 17:29:

[...]

De laatste keer dat ik er was, lag Samui bij Thailand. Maar het kan zijn dat ze het recent verplaatst hebben hoor...

Duh en wat is je punt?

Ik heb net van Mayou vernomen dat je kunt vliegen van Kuala Lumpur naar Samui. Dus of ik nou naar Samui of Bali vlieg, dat blijft hetzelfde.

Ik hoef toch niet in 1 land te blijven?
quote:kaar schreef op 16 augustus 2009 @ 07:44:

[...]

Duh en wat is je punt?

Ik heb net van Mayou vernomen dat je kunt vliegen van Kuala Lumpur naar Samui. Dus of ik nou naar Samui of Bali vlieg, dat blijft hetzelfde.

Ik hoef toch niet in 1 land te blijven?

Pfff Kaar, met je verkeerde been uit bed gestapt?

Je zegt dat je naar Indonesie afreist, daar Kalimantan en Sulawesie bezoekt. (Beide Indonesië). Daarna wil je nog een weekje naar Bali (Indonesië) of Samui ('opeens' Thailand).

Vandaar mijn opmerking mét een smiley er achter.

Het maakt mij niet uit waar je heen gaat, waar vandaan en hoe. Het stond gewoon een beetje vreemd in je berichtje, niets meer en niets minder.

Morgen weer met je goede been uit bed he?!

(Dat laatste ding is een smiley en dat betekent dat het een grapje is...)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik was niet met m'n verkeerde been uit bed gestapt, maar wel vroeg.

Maar ik kom al 9 of 10 jaar in Thailand, dus voor mij is het niet "opeens" Samui. Maar wel bijzonder omdat je dus nu met een andere maatschappij dan Bangkok Airways op Samui kan landen. Dat kon voorheen nl. nooit.
Vanaf Maleisie kun je met firefly direct op Samui vliegen.

Toen wij dat deden (vorig jaar februari), was dat alleen mogelijk vanaf Penang. Maar wellicht inmiddels dus ook vanaf KL.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ja, nu ook vanaf KL, niet iedere dag en erg vroeg, maar da's wel weer lekker omdat je dan nog veel tijd hebt op Samui.

Ik vond Indonesie geweldig, maar Kalimantan en Sulawesi ben ik helaas nog niet geweest. Wij zijn naar Bali, Gili, Ambon, Banda en Papua geweest. Kalimantan, Sulawesi, Flores en Timor staan hoog op de verlanglijst!

Ik kan je niet veel zeggen over Bali. Ik vond het er leuk, maar wij hadden erg slecht weer toen we er waren, dus zijn niet veel verder gekomen dan Legian en Ubud. Beiden erg de moeite waard trouwens. Wil heel graag nog eens terug om de rest te zien, maar dan in een droger seizoen.

Samui was weer heerlijk. De volgende keer dat we gaan willen we in het zuiden gaan zitten. Zo lekker rustig daar.

Phad Thai heb ik ooit weten te maken , maar ik eet liever dan dat ik kook, dus hou me aanbevolen voor wie me als proefkonijn wil gebruiken!!
quote:Bonny82 schreef op 14 augustus 2009 @ 15:05:

Mayou, wat geweldig allemaal, heb je er zin in? Kan haast niet anders! Groetjes ook aan je Verloofde . Heeft hij nog genoten verder van de wítte rijst bij BD?

Vraagje even aan allen: Ik ben het recept aan het googlen voor Pad Thai (Ja Mayou, ook ik ben om, haha) Maar heeft iemand als ervaring met een daadwerkelijk goed recept? Kan me niet voorstellen dat je dat hier voor elkaar krijgt dat het net zo smaakt als daar.Ik heb zo'n kookcursus gedaan in Krabi. Heb het recept van pad thai daar ook in. Zal even mijn boekje uit mijn backpack gaan vissen en dan post ik het. Moet wel eerlijk zeggen dat ik die pad thai helemaal niet zo lekker vind...Geef mij maar Panang curry! Jammie ;)
Zie nu jullie postings en denk dju, die zitten daar en het is daar niet zo laat als hier. Ik begin Thailand echt te missen. Voor iedereen die niet Mayou is en dus niet helemaal weet wat dat inhoudt: Ik word omschreven als ti-ta-tuttebel en bij het idee dat ik met een rugzak ging rondhuppelen werd er smakelijk gelachen om het feit dat ik dan mijn parelketting niet om mocht. Ergo: Ik ben niet het backpacktype en niet het Thailandtype. En ik mis Thailand.
@Bonny, ik ben ook geen backpacker hoor. Zit het liefst in een 4 sterrenaccommodatie of luxe bungalow. En ook ik mis Thailand zo'n 48 weken per jaar. In februari of maart gaan we weer, voor de 7e keer. En het verveelt nooit. Sterker nog, we zouden er dolgraag willen wonen.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Dat is ook het probleem met het uitkiezen van een nieuwe bestemming. Grootse plannen, de hele wereld wil ik over trekken en altijd zeg ik dat ik nou wel genoeg heb gezien van Thailand. En toch, als de datum van boeken naderbij komt, check ik weer de vluchten naar BKK en telkens komt Thailand dan toch weer als beste optie uit de bus.

Bali ben ik zelf ook al weer 4x geweest al is dat lang geleden. Gili eilanden ook. Nu dus plannen voor Kalimantan en Sulawesi en dan komt het mooi uit als je nog een weekje kan relaxen in Thailand. Best of both worlds zeg maar.
Tjee Bon, dat had ik echt niet verwacht, dat je't zou gaan missen, zelfs Erawan Dus volgende keer zien we jou en Donnie bij BD? Zal de shake vast koudzetten....

Klinkt goed Kaar, die combi. Een vriendin van mij is net terug uit Sulawesi. Die is daar ook naar een paar erg mooie kleine tropische eilandjes geweest, de Togeans en dan met name Kadidiri. Zij vond het er geweldig relaxed en erg bounty. Verder schijnt ook Alor bij oost Flores erg de moeite waard te zijn, vooral als je ook duikt.
O ja, hou op! Die banaan-kokos shake Denk inderdaad dat ik Donny maar eens mee moet sleuren. Maar Erawan niet, nee, dat zal ik nooit missen. Mocht ik Doinny daar mee heen slepen, dan vrolijk naar level 2 en de rest bekijkt hij maar op mijn foto's... Ik word trouwens helemaal enthousiast van al die plekken die ik hier lees, naast Thailand...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven