Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Ik geloof dat ik wel klaar ben met Thailand.

Ben ook zeker geen backpack type maar het hoeft niet altijd 5* te zijn. Dat vind ik ook heel prettig (zou in BKK bijvoorbeeld niet anders willen dan een heel luxe hotel) maar schoon en een eigen badkamer vind ik het belangrijkste.

En natuurlijk sfeer.

Maar ja, daar ging het niet over.

Ik ben klaar met Thailand geloof ik.

Zelfs Koh Pagnan vond ik de laatste keer te toeristisch (zat aan de noordkant en helemaal niet met een full moon party dus...), Samui vond ik echt vreselijk.

Toen we daar een jaar of 12 geleden voor het eerst kwamen was het er druk maar wel gezellig.

Nu heb ik het idee dat Thailand redelijk aan het verTorrmolinossen is.

Niet in het Noorden en in de Isaan natuurlijk maar wel daar waar je de zee kan zien.

Wij gaan over een paar maanden naar Borneo.

Helamaal anders.

Misschien dat ik Thailand dan ook weer ga missen...
Ik wil zeker een keer terug naar Thailand maar ben er ook pas 1 keer geweest.

Denk graag terug aan de heerlijke pineapple shakes en de tom ka kai en de noodles met holy basil jammie jammie...

Ik heb alleen zo'n hekel aan zo lang vliegen...
Dolfje, volgens "ontdek je plaatsgenoot" wonen wij echt vlak bij elkaar, misschien moeten we dan maar samen vliegen en de hele vlucht liedjes zingen om ons te vermaken, of zoveel mogelijk van de lekkere dingen opnoemen die we dan gaan eten. Ik zeg lang leve Pad Thai!!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Ha dat is wel gezellig! Gaan Dolfman en Donny ook mee dan is de vlucht zo om!
Date!
Je moet gewoon een geweldig hotel in BKK boeken en je bent die vlucht zo vergeten.

De laatste keer boekten wij iets minder chique omdat er een peuter meeging en kwamen we in het Mariott.

Ik kan je vertellen, als je om 07.00 sochtends al je kamer in mag en heerlijk op het terras aan de rivier aan de lekker verse vruchten en koffie zit, je het zo kwijt bent die vlucht.
[quote]Bonny82 schreef op 17 augustus 2009 @ 09:29: Maar Erawan niet, nee, dat zal ik nooit missen. [quote]

Nu ben ik best nieuwsgierig Erawan van de watervallen? Vervelende ervaring gehad of viel het erg tegen?

Ik moet nog 37 dagen wachten!! Ik heb er zo verschrikkelijk veel zin in.
quote:so_what schreef op 17 augustus 2009 @ 19:12:

[quote]Bonny82 schreef op 17 augustus 2009 @ 09:29: Maar Erawan niet, nee, dat zal ik nooit missen. [quote]

Nu ben ik best nieuwsgierig Erawan van de watervallen? Vervelende ervaring gehad of viel het erg tegen?

Ik moet nog 37 dagen wachten!! Ik heb er zo verschrikkelijk veel zin in.Heel vervelende ervaring gehad, heb daar in mijn eentje moeten rondklimmen een aantal uur lang, omdat ik niemand had om mee samen te gaan en de stomme Amerikanen die ik er ontmoette me al gauw in de steek lieten, ook al zei ik dat het alleen heel erg zwaar was. Ik bedacht telkens dat als ik al zo ver gekomen was, dat ik dan het 7e level wel moest kunnen halen. Uiteindelijk heb ik het gehaald, maar vraag niet hoe. En dan moet je nog terug. Erawan is paradijselijk, maar daar zie je dan niks meer van. Lekker tot level 5 gaan als je veel wilt zien en het daar bij laten. Zeker als je alleen bent. En achteraf hoorde ik ook nog dat er groene mamba's rondkropen waar zelfs de ranger van schrok. Heel fijn.
Oh wat jammer dat het zo'n rotervaring is geweest!

Erawan is juist een van de dingen waar ik heel erg naar uit kijk, maar als ik het zo hoor, is het niet echt fijn om alleen te gaan.

Wat flauw dat die mensen je daar achter hebben gelaten, dan kan je wel janken op zo'n moment.

En groene mamba's brrrr!
Erawan was ook een van de dingen die ik het liefst wilde zien in Thailand en je moet er ook zeker heen gaan! Onthoud alleen de les van tante Bonny: Als je er alleen bent, ga dan niet verder dan level 5. Het is niet erg als je faalt. De foto's van level 6 en 7 laat vriend google je ook zien.

Ik had liever gehad dat iemand mij dit zo ook vertelde, wat dat betreft was Thailand een goede leerschool voor mij om dat eeuwige stemmetje "als anderen het kunnen, moet jij dat ook kunnen, anders ben je STOM" te smoren.

Maarrr...

*kijkt trots om zich heen*

in de jungle heb ik het laatste stuk van de tocht, over vlijmscherpe rotsen, niet gedaan, terwijl de rest van de groep wel ging. En ik vond mezelf niet stom. Was voor mij een grotere overwinning om aan te geven dat ik iets niet wilde, en dan nog tegen vreemden ook, dan om die rotsen te beklimmen.

En dan nu deze beschouwende modus weer uit.
Je hebt helemaal gelijk tante Bon en ook heel goed dat je in de jungle naar jezelf hebt geluisterd. Ik heb je niet kunnen waarschuwen voor Erawan omdat ik het niet eng vond, maar ik had dan ook schoenen aan én een vent bij me..... Het enige vervelende vond ik de knabbelende vissen aan mijn tenen toen ik bij level 7 in de poel zat.
Haha dat vond ik ook het engste. Ik heb het ook helemaal tot boven gered en wat een weelde om in die poel te springen boven. Mijn vriend is daar nog op de rots geklommen. Leuke foto's hebben dat opgeleverd.
Ja die vissen vond ik ook niks, maar die zaten ook al bij level 2, overal zitten ze. Geeft niks Mayou, ik had gewoon naar mezelf moeten luisteren toen ik bedacht dat ik het helemaal niet leuk vond en terug wilde, ipv gewoon doorhuppelen. Dus So_What, gewoon gaan!
Knabbelende vissen?? Knabbelend sabbelend of knabbelend knagend/bijtend?

Getver, ik vind vissen best leuk maar van een afstandje net als vogels, dan heb ik nog liever een spin.

Maar Bonny, je hebt inderdaad gelijk dat het veel beter is om iets aan te geven wat je niet wil dan dat je het doet omdat het "moet" maar je er eigenlijk niet achter staat.

Zeker als je alleen op reis bent, dan lijkt het me toch extra rot als er iets gebeurt.

Toch wel een voordeel van zulke ervaringen, je leert jezelf echt kennen!

Ben je trouwens uiteindelijk gewend aan Bangkok, of ben je er niet meer terug geweest?

Ik heb trouwens ook een reisboek voor Laos bij de bieb gehaald en ik ben aan het twijfelen of ik daar ook naartoe zal gaan of niet. Het lijkt me een prachtig land, dat wel.
De vissen zijn knabbelend sabbelend. Het beste kun je gewoon even op de rand gaan zitten met je voeten in het water, dan komen ze vanzelf en kun je voelen hoe het voelt. Gaat echt zachtjes, maar is een beetje gek.

In Bangkok ben ik op het laatst nog terug geweest en toen begreep ik niet wat nou het probleem was geweest. Maar dat komt omdat Bangkok gewoon heel erg Thailand en dan heel erg in het groot is, en als je na een reis gewend bent aan het land, de mensen en de cultuur, is er aan Bangkok niks vreemds. Maar als dat je eerste kennismaking is, dan is het wel heel overweldigend. Dus mijn advies: 1 nacht in Bangkok boeken, niet teveel doen, alleen bijkomen van je vlucht en dan direct er weg. Einde van je reis een aantal dagen daar en je hebt veel plezier!
Tjeez Bon ik blijf me verbazen over hoeveel je geleerd hebt deze reis (en dit is echt niet belerend bedoeld of zo iets). Jij blijft maar tot inzichten komen, nog steeds. Ik heb echt oprecht bewondering voor je! (mag ook wel eens gezegd worden toch??)
1x is wel genoeg
Fijn Bonny dat je nu toch met zo'n gevoel teruggekomen bent en dat je Bangkok achteraf wel leuk vond.
Wat lief! voor Mayou en Dolfje. En tja, Mayou, zo'n reis moet wel goed uitpakken met zo'n gids!
Is het topic overleden?
Ik denk dat we even in een tussenfase zitten.

Regenseizoen daar, vakantie's weer voorbij geen Mayou waarbij we aan haar lippen hangen :-)
Vakantie is nog niet voorbij,ik moet nog gaan!
nog 22 dagen
Ik ben d'r nog hoor, lippen en al....
Heej thailandfans!

Ik heb een vraag... het plan is om in april naar Thailand te gaan, nu lees ik dat het daar dan erg heet kan zijn.

Is dit toch wel een goeie tijd om te gaan of is het echt TE heet zeg maar?

En ik wil afsluiten op een rustig eilandje, geen drukke toeristische toestanden.

Ik zat zelf al te denken aan eilandjes in de Trang-archipel of naar Ko Raya of zo.

Zit ik dan goed voor wat ik zoek en in die tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven