Thailand

06-04-2011 14:07 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen graag in september naar Thailand. Het land spreekt ons enorm aan alleen.... het is dan midden in het regenseizoen... zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
Ja wij zijn een paar jaar geleden ook in september geweest. Voor mij een uitkoms omdat het minder heet ist. De regenbuien zijn verfrissend en anders dan we hier gewend zijn, zo weer opgeklaard.
Hoi hoi, ben ook naar Thailand geweest voor een halve maand in het regenseizoen. Geen regen gehad! Volgens mij is dat ook bijna nooit maar in dat seizoen kan het wel voorkomen. Vooral gaan en je niet druk maken om het regenseizoen, ik weet zeker dat je een toptijd zult hebben!!
ja dat klopt ook wel weer want we willen graag veel dingen ondernemen en dat is niet zo fijn wanneer het 40 graden is ofzo!!

thnxx!
Ja, in september vorig jaar. Zolang je in een strandbestemming bent, is de regen niet té hinderlijk. Het regent wel met bakken, en soms een hele dag lang, maar het is uit te houden. Het ergste vond ik de hoge luchtvochtigheidsgraad toen we in het noorden waren. Tegelijkertijd is het groen dan oogverblindend mooi. Maar zodra je buiten was stonden er dus écht plasjes water op de plaats waar je stond, zó hevig transpireerden we.
Is September de enige maand wanneer jullie kunnen? Wij zijn 2 jaar geleden eind Oktober, begin November geweest. Voor oins ideaal omdat het net na het regenseizoen was. We hebben nog wel een paar lokale buitjes gehad, maar niet meer zo extreem, en alles was groen door de regen, en de temperaturen ook heel aangenaam, kan ik je echt aanraden.
In sept geweest paar jaar geleden. Af en toe een mega hevige bui, verder prima weer. Voordeel is in thailand dat het weer heel erg wisselend per plaats/streek is. Als het ergens echt rot weer is, gewoon verder reizen. Zou niet te veel vastleggen dus, flexibel reisschema... veel plezier
Sunnysunshine, er is een al langlopend Thailand topic. Daar vind je vast de informatie die je zoekt.
quote:bergamot schreef op 06 april 2011 @ 23:29:

Sunnysunshine, er is een al langlopend Thailand topic. Daar vind je vast de informatie die je zoekt.Op dat topic zie je door de bomen het bos niet meer.
quote:bergamot schreef op 06 april 2011 @ 23:29:

Sunnysunshine, er is een al langlopend Thailand topic. Daar vind je vast de informatie die je zoekt.Op dat topic zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik ben in juli/augustus geweest en dat is ook nog regenseizoen. Was prima te doen. De bui kwam meestal aan het einde van de dag. Vaak was het lekker fris (in de periode erg warm en vochtig).
Het regenseizoen is juist ideaal. Ik vond het altijd heerlijk, zo'n dikke tropische plensbui. Lekker op bed of op (overdekt) balkon slapen of een boekje lezen.

De enige reden waarom ik niet in het regenseizoen zou willen reizen is als ik zou willen duiken of snorkelen. Verder maakt het niets uit.
Ik ben in december geweest en ik vond het echt veuls te warm. Als ik ooit weer ga, weet ik zeker dat ik in het regenseizoen ga.
Chatterly want dat is juist in een groot deel van Thailand de koele periode (dec-feb). In januari in Pai onder een dekbed moeten slapen, zo koud was het 's nachts. In het noorden begint de regentijd ook eerder en zit je in september al aan het eind ervan.

Ik ben in oktober een paar keer op Tao geweest, ook midden in de regentijd en het was heerlijk weer.

Trouwens, het regent de laatste tijd erg veel in het zuiden en in Bangkok is het veel te koud voor de tijd van het jaar. Er klopt niet zo veel van nu.
Dit jaar zal er niet echt sprake zijn van een regen of droog seizoen. Wegens een kleine 'el nino' is het weer dusdanig verstoord dat we de afgelopen maanden bakken met regen hebben gehad (tot aan overstromingen en aardverschuivingen aan toe) en er geen zinnig woord over de rest van het jaar te zeggen is.

Het is nu het droge en hete seizoen officieel. Het is gemiddeld een graad of 25 geweest de afgelopen weken waar 40 gemiddeld normaal is. Het zou nu allemaal droog en dor moeten zijn, maar we zijn zowat weggespoeld...

Regenseizoen of niet, gewoon lekker hierheen komen en genieten van je vakantie!
Mayou, ik was er niet afgelopen december hoor. Klopt dat die maanden 'wintermaanden' zijn maar ik vond het te warm, te vochtig en een graadje minder vind ik echt aangenamer
Chatterly, ik had het ook niet over afgelopen december, hoewel ik toen wel in Thailand was trouwens. Toen was het ook niet zo heet. Was lekker. Ik hou ook niet van zo heel erg heet (terwijl ik in de tropen woon!)

SunnyC, hoe is het? ben je nog verhuisd?? Hier is het weer nu weer stabiel (35 gr met om 4 uur een enorme regenbui) de laatste tijd. Maar de afgelopen weken ook hier enorme regenval gehad en overstromingen in het noorden.
He Mayou, ja ben verhuisd hoor, zit niet ver bij jou vandaan... het weer begint idd weer te stabiliseren, warmer, droger, terug op normaal dus. En dat is maar goed ook want het is deze week Songkran en in de regen is daar niet veel aan!

Jij nog steeds happy daar???
Ah, leuk dat het is doorgegaan!

Ja hoor, nog steeds lekker hier behalve de hitte dan af en toe, gecombineerd met een vochtigheidsgraad van gemiddeld 75% maakt dat het soms niet uit te houden is.

Songkran, leuk! Vandaar dat hier ook veel dicht is deze week. Dus jij bent ook lekker met je waterpistool in de weer?!
Moet er nog een gaan halen!! :-)

Het wordt hier gelukkig maar 1 dag echt gevierd (donderdag) de rest van de week schijnt er niet veel aan de hand te zijn. Wat mij betreft prima want als ik op de brommer zit hoef ik niet zo nodig bakken met ijswater in m'n nek :-)
Het was hier in het noorden afgelopen dagen droog, maar sinds eergisteren rond 5 uur regenbuien. Die hopelijk zo weer stoppen zodat ik terug kan naar mijn bungalow.

Zit nu in Pai en vind het heel relaxed :-)

Hier zijn ze al sinds gister bezig met het water gooien en vandaag ook onder de poeder gegooid haha.

Morgen naar Chiang Mai, daar schijnt het heel leuk te zijn, dus ben benieuwd!
Oh Pai, leuk en CM, nog leuker!

Veel plezier!!

(wordt dit het nieuwe Thailand Topic?)
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven