tips all inclusive

15-10-2012 16:11 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips?

Ergens volgend jaar willen we graag met zn tweetjes zonder kinderen op vakantie. Buiten het seizoen.

We willen niks anders dan op een strandbedje liggen, beetje zwemmen, veel lezen, lekker eten en drinken.

Wie heeft de gouden tip voor een niet al te grootschalig complex in bv Griekenland of Turkije?

All incl lijkt ons de voordeligste optie.
Let bij all-inclusive op, dat je geen hotel hebt met 80% russen. Die hebben heel andere gewoontes bij een buffet.

Blue lagoon op kos is een aanrader, daar kan je adults only boeken. Heb je apart gedeelte waar ook geen kinderen in en rond je zwembad lopen. Heeft ook een kind-vrij restaurant. Handdoekje van te voren leggen mag daar ook niet enz.
Zou Egypte ook een optie zijn?
I choose happy!
quote:EssentialBliss schreef op 15 oktober 2012 @ 16:16:

Waarom wil je naar een kinderrijk complex als je zonder ze op vakantie gaat?sorry zal het duidelijker in mn OP zetten. Bedoel juist niet kinderrijk.

Zou Egypte ook een optie zijn?Nee. Al eens geweest en eens maar nooit weer.
Grand Kaptan in Turkije vond ik wel relaxed, voor all-inclusive. Maar dat is de enige keer dat ik zoiets heb gedaan, dus hecht niet teveel waarde aan mijn oordeel.
quote:moccagourmet schreef op 15 oktober 2012 @ 16:16:

Let bij all-inclusive op, dat je geen hotel hebt met 80% russen. Die hebben heel andere gewoontes bij een buffet.

Blue lagoon op kos is een aanrader, daar kan je adults only boeken. Heb je apart gedeelte waar ook geen kinderen in en rond je zwembad lopen. Heeft ook een kind-vrij restaurant. Handdoekje van te voren leggen mag daar ook niet enz.Dat klinkt al goed.
Mallorca heeft ook een aantal leuke all-inclusive hotels. Iberostar Royal Cupido bijv, aan de boulevard/strand en het hotel is adults-only.
Als je lekker wilt eten en drinken, moet je volgens mij niet naar een all-inclusive resort gaan. Dan kun je toch beter in een stadje zitten en elke dag uit eten gaan? Tenminste, dat vind ik...
Mitsis Blue Domes op Kos, wel groot, maar ik was er in augustus en ondanks dat het helemaal vol was, zag je

bijna niemand. En de beste sushi ooit!

Zou Egypte ook een optie zijn?

Let ook daar op, dat er geen hordes Russen rondlopen. Dat bepaalt de hele sfeer. 's Ochtends om 10.00 uur al gezellig aan de wodka, de hele dag door aan de sterke drank, 's avonds aan de wodka, borden torenhoog volscheppen, vervolgens 95% ervan zomaar laten staan, geen boe of ba, geen goedemorgen, geen dankjewel etc. etc.

Het zijn vast aardige mensen, maar de meesten spreken geen woord over de grens. Je krijgt dan ook geen enkel contact. Ik hoef geen hele avonden met anderen te praten, maar als je bij de bar staat en je hoort alleen maar op blaffende toon geroepen bestellingen, vind ik dat minder sfeervol.
quote:aaquamarine schreef op 15 oktober 2012 @ 16:24:

Als je lekker wilt eten en drinken, moet je volgens mij niet naar een all-inclusive resort gaan. Dan kun je toch beter in een stadje zitten en elke dag uit eten gaan? Tenminste, dat vind ik... Dat lijkt ons ook heerlijk, maar financieel is het volgens mij aantrekkelijker om all inclusive te gaan.?
Als je echt alleen maar bij het hotel blijft zou ik eens kijken voor een hotel in Antalya, Turkije.

De meest fantastische en luxe hotels daar en de transfer van het vliegveld is maar een kwartiertje.

Ik zal er eens een paar opzoeken waarvan ik zeker weet dat ze goed zijn, momentje.
klik

Bij drie van de bovenste vier hotels ben ik geweest. Geweldig!

Edit: en geen Russen gezien!
All in. is zo E 500 pp extra voor een week. Dan moet je bedenken of je voor dat geld zelf kunt eten en drinken. Voordeel van all in zijn de voorzieningen, mooie zwembaden etc. Nadeel vind ik de massaliteit, een appartementje in een dorpje tussen de lokale bevolking vind ik veel sfeervoller.
Ik was begin september all-inclusive in Turkije. Voor mij niet meer. Wel lekker eten, maar wat een gekrijs in de (vr)eetzaal zeg. savonds en smiddag trek ik dat wel, maar smorgen hecht ik waarde aan een rustig ontbijt. Daar niet dus...
Club Maxima in Ozdere, Turkije. Kleinschalig, luxe, geen Russen en niet of nauwelijks kinderen.

http://www.maximapark.nl/index.html
Financieel is het mss aantrekelijker om all-inclusive te gaan, maar als je lekker eten belangrijk vindt, zou ik het niet doen, want doorgaans is het allemaal standaard vreetschuur buffet eten. ( en idd let op een russen-vrij hotel).

Ik hou niet van allinclusive, en kan je ook niet helpen aan een naam van een goede. Maar k zou zeggen check zoover en tripadvisor. Ikzelf ga liever op zoek naar echt goede restaurants en heb dan dan wel een tip voor je: Malta, als je van Vis houdt kun je daar overal heerlijk eten.
In sommige landen is uit eten gaan niet duur, zeker niet als je met zijn tweetjes gaat en niet met een horde kinderen. En inderdaad, het zijn allemaal vreetschuurbuffetten.
quote:malu3 schreef op 15 oktober 2012 @ 16:38:

Club Maxima in Ozdere, Turkije. Kleinschalig, luxe, geen Russen en niet of nauwelijks kinderen.

http://www.maximapark.nl/index.htmlDit ziet er trouwens wel mooi uit!
Voyage in Bodrum. Heerlijk luxe. Alleen zijn er geen kinderen onder de 12 jaar toegestaan en is er overdag geen animatie. Maar dat wilden wij bewust niet.
quote:malu3 schreef op 15 oktober 2012 @ 16:38:

http://www.maximapark.nl/index.htmlDeze kost in mei bv 600 EUR per persoon voor 8 dgn. En wat ziet het er super uit!!!
quote:aaquamarine schreef op 15 oktober 2012 @ 16:42:

[...]

Dit ziet er trouwens wel mooi uit!Het is ook superdeluxe daar en totaal geen last gehad van ordinaire, vervelende schreeuwers mensen.
quote:malu3 schreef op 15 oktober 2012 @ 16:45:

[...]

Het is ook superdeluxe daar en totaal geen last gehad van ordinaire, vervelende schreeuwers mensen.Het eten ook goed? En de kamers schoon?
Gran Canaria, hotel IFA Continental.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven