Tips doorkomen lange reisdagen
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:32
Hi allemaal,
Superblij want ik heb deze week een al langgewenste reis naar Patagonie geboekt. Staat al heel lang op mijn verlanglijst dus kijk er enorm naar uit!! Ik vertrek tweede kerstdag.
Enige mini minpuntje aan de reis is dat er een aantal lange reisdagen bij zullen zitten om de grote afstanden te overbruggen. Ik zoek dus tips om die door te komen.
Ipod vol met muziek had ik uiteraard zelf al bedacht. Helaas heb ik in bussen erg snel last van reisziekte dus voor busreizen zijn boeken/puzzelboekjes geen optie. Ook het schermpje van mijn mobiel gaat dan niet goed dus iets van een serie kijken lukt ook niet. Voor de binnenlandse vluchten kan dit uiteraard wel.
Is er misschien nog een gouden tip waar ik nog niet aan gedacht heb?
Superblij want ik heb deze week een al langgewenste reis naar Patagonie geboekt. Staat al heel lang op mijn verlanglijst dus kijk er enorm naar uit!! Ik vertrek tweede kerstdag.
Enige mini minpuntje aan de reis is dat er een aantal lange reisdagen bij zullen zitten om de grote afstanden te overbruggen. Ik zoek dus tips om die door te komen.
Ipod vol met muziek had ik uiteraard zelf al bedacht. Helaas heb ik in bussen erg snel last van reisziekte dus voor busreizen zijn boeken/puzzelboekjes geen optie. Ook het schermpje van mijn mobiel gaat dan niet goed dus iets van een serie kijken lukt ook niet. Voor de binnenlandse vluchten kan dit uiteraard wel.
Is er misschien nog een gouden tip waar ik nog niet aan gedacht heb?
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:37
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:40
Je gaat naar Patagonië, dat lijkt me ongelofelijk mooi. Dan is het toch eigenlijk zonde om tijdens een busreis door dat prachtige gebied constant op het scherm van je iPad te kijken? Wat is daarop te zien dat mooier is dan het live uitzicht in de bus?
Dus inderdaad, geniet ervan...
Dus inderdaad, geniet ervan...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:42
Als je lid bent van de bibliotheek kan ik de luisterbieb app aanraden voor luisterboeken.
Maar het is geen lange reisdag in Nederland. Waarschijnlijk kom je de dag wel door met naar buiten kijken, met je buurman/buurvrouw kletsen (doe je een groepsreis ?), beetje soezelen ....
Wat misschien ook nog zou kunnen, weet niet of je daar last van krijgt in de bus, is duo lingo. Ga je Spaans leren onderweg.
Veel plezier in ieder geval. Patagonië is prachtig !!!!!!
Maar het is geen lange reisdag in Nederland. Waarschijnlijk kom je de dag wel door met naar buiten kijken, met je buurman/buurvrouw kletsen (doe je een groepsreis ?), beetje soezelen ....
Wat misschien ook nog zou kunnen, weet niet of je daar last van krijgt in de bus, is duo lingo. Ga je Spaans leren onderweg.
Veel plezier in ieder geval. Patagonië is prachtig !!!!!!
zaterdag 24 augustus 2019 om 10:51
zaterdag 24 augustus 2019 om 11:35
Het mooie daaraan is, dat als ik nu bepaalde nummers/bands terug luister ik direct herinneringen heb aan mijn reis. Als ik mijn ogen dicht doe ben ik daar weer....
zaterdag 24 augustus 2019 om 11:50
Dank voor alle tips! Ik heb idd altijd medicatie bij me, maar die wil ik het liefst zo min mogelijk innemen omdat je er als bijwerking ook zo suf van wordt. Ik hoop natuurlijk dat we een beetje een comfortabele bus hebben, maar dat is altijd maar afwachten.
Podcasts had ik nog niet aan gedacht, dank voor de tip!
zaterdag 24 augustus 2019 om 11:53
Luisterboeken! Naar buiten kijken is leuk, maar wordt op een gegeven moment dodelijk saai. Patagonië is erg mooi, maar na twintig uur dezelfde struikjes heb je dat echt wel gezien (afhankelijk van je route natuurlijk). Toch voelde voor mij een busrit van 29 uur in Patagonië minder lang dan een treinrit van 2,5 uur in Nederland. Op reis staar ik altijd een beetje voor me uit en voordat ik het weet zijn we er weer.
Wel een tip: neem genoeg eten mee. Wij gingen er vanuit dat we tijdens die 29 uur wel wat eten zouden krijgen, maar dat eten bestond uit 1 bakje met rijst voor de hele rit. Wat was ik blij met die noodvoorraad in mijn tas.. Maar wij reisden alleen, mocht je met een groepsreis gaan dan zal dat vast beter geregeld zijn.
Wel een tip: neem genoeg eten mee. Wij gingen er vanuit dat we tijdens die 29 uur wel wat eten zouden krijgen, maar dat eten bestond uit 1 bakje met rijst voor de hele rit. Wat was ik blij met die noodvoorraad in mijn tas.. Maar wij reisden alleen, mocht je met een groepsreis gaan dan zal dat vast beter geregeld zijn.
zaterdag 24 augustus 2019 om 12:04
Ik vond die lange busreizen in Zuid-Amerika heerlijk. Ik reisde in m'n eentje en kon dan dus helemaal tot rust komen. Ik heb veel podcasts geluisterd, lezen ging vaak ook wel in de luxere bussen, uit het raam kijken, beetje slapen, eten en vooral veel dagdromen. Tegenwoordig heb je trouwens vaak ook wel wifi op bussen, dus in principe kun je helemaal losgaan met netflix ofzo, maar destijds was het echt een moment dat ik totaal onbereikbaar was.
zaterdag 24 augustus 2019 om 12:07
ClaireSophie schreef: ↑24-08-2019 11:35
Het mooie daaraan is, dat als ik nu bepaalde nummers/bands terug luister ik direct herinneringen heb aan mijn reis.
Herkenbaar, als ik Surfing USA hoor, ben ik weer helemaal terug in West Australië
En zo zijn er nog wel wat nummers..
@TO, reis je met een groep of zelfstandig?
I'm not lazy
zaterdag 24 augustus 2019 om 12:09
zaterdag 24 augustus 2019 om 14:39
Ook dat kan. Maar vaak is de totale reistijd niet veel korter, zeker niet als je tussen twee plaatsen reist zonder vliegveld of zonder rechtstreekse verbinding.redbulletje schreef: ↑24-08-2019 12:15Als het geen mooie scenic drive is die als lange afstand overbrugt moet worden zou ik een binnenlandse vlucht boeken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 24 augustus 2019 om 18:12
Dat suf worden valt in mijn ervaring best mee. Niet te veel er van nemen, dat is niet zo handigdignity schreef: ↑24-08-2019 11:50Dank voor alle tips! Ik heb idd altijd medicatie bij me, maar die wil ik het liefst zo min mogelijk innemen omdat je er als bijwerking ook zo suf van wordt. Ik hoop natuurlijk dat we een beetje een comfortabele bus hebben, maar dat is altijd maar afwachten.