Tips oostkust Spanje

20-03-2010 17:23 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eraan te denken om in mijn vakantie naar Valencia te vliegen en vanaf daar een auto te huren en naar het zuiden (Malaga) af te reizen, en onderweg wat plaatsen aan te doen.

Nu ben ik in diverse boekwinkels geweest, maar er is geen boek te vinden met tips voor de oostkust. Wel binnenland, maar ik wil het liefste langs de kust reizen. Ik begin me af te vragen of het uberhaupt de moeite waard is om zo te reizen.. Misschien is er hier iemand die me meer kan vertellen wat leuke dorpjes/steden zijn en wat leuke tips heeft?

Andalucie ben ik al een paar keer geweest, vandaar nu het idee om een andere kant van Spanje te bekijken (en ook wat warme temperaturen, vandaar het zuiden). Het idee is om te eindigen met een weekje strand, maar vooraf dus ook wat te zien. Ben geen museumfan, maar hou van natuur, en massatoerisme hoeft voor mij niet zo.

Hoop dat iemand me wat tips kan geven!

allemaal boekjes van te verkrijgen bij de boekhandel of bij de ANWB.
Toevallig was ik in het weekend op zoek naar gidsjes over Valencia. Ik zag dat er een Michelin-gids is van Oost-Spanje.
Waarom bel je het spaans verkeersbureau niet op of vraag folders aan. Kun je ook kaarten aanvragen van de steden die je gaat bezoeken. Erg handig. In Andalucie kun je ook alle kaarten afhalen van de andere andalucische steden

Leuk route is

-Valencia moet prachtige stad zijn

-Alicante is niet zo heel mooie,daarom niet meer dan 1 dag boeken

-Cartagena

-Almeria

-eventueel naar Malaga of

-Granada

-Elche en dan weer naar Valencia.

Naar het binnenland heb je behoorlijk duren hotels vandaar dat je beter naar Elche kan gaan. 100 euro voor 2 sterren hotel per nacht vind ik duur.

Over een paar maanden gaan we deze route doen.

Boeken bij Transvagina :-) of Air Berlin

Hotels boeken via www.wotif.com of http://www.bookings.com

Let op leuke aanbiedingen!!

Autootje huren via bijvoorbeeld www.cars4holliday.nl

Valencia - Alicante - Almeria daar zijn gratis gidsjes beschikbaar.

http://www.arrivalguides.com/

Zijn verkrijgbaar in het Nederlands.

Als je in Juni/Juli/augustus gaat kun je ook naar de noorden rijden.
Vlakbij Almeria heb je ook Nerja. Is een mooi stadje wel. Veel Engelsen, maar je struikelt over de toeristen aan de Costa del Sol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven