Tips single-reis-organisaties?

15-09-2013 22:37 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha beste mensen, de titel zegt het al.. ik ben op zoek naar tips voor leuke, betrouwbare reisorganisaties die (ook) single-reizen organiseren. Ben op zoek naar een leuke vakantie naar Corsica of Azoren oid met actieve mensen die wel wat cultuur en natuur willen zien, zonder allerlei verplichtingen aan elkaar en al helemaal niet wanhopig op zoek naar een partner.. maar wel gezellig vinden om wat samen te doen als het klikt, beetje een beeld? Ben benieuwd naar suggesties en ervaringen! Oh ja, overweeg dit najaar te gaan. Alvast bedankt!!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Fox heeft naast gewone groepsreizen ook single groepsreizen.. dus dat is een optie..
Ik ben dit voorjaar voor het eerst op reis geweest met Fox, singlesreis naar Zuid-Afrika.

Voordeel vond ik:

- groepsgrootte

Groep bestond uit 21 mensen

- allemaal gelijkgestemden

allemaal mensen die alleen ( al dan niet met een geliefde thuis ) op reis gaan maar toch niet helemaal alleen

- goede hotels

Je betaald misschien wat meer, maar je weet zeker dat je een erg goed bed hebt aan het eind van dag. En natuurlijk een tweepersoons kamer voor jou alleen

- de reisleider

Ik had een reisleider die nog enthousiaster was dan wij, dus dat werkte erg aanstekelijk

Ik vond het erg geslaagd en zal zeker weer een reis bij Fox boeken.
quote:sabinethabest schreef op 15 september 2013 @ 23:04:

Ik ben dit voorjaar voor het eerst op reis geweest met Fox, singlesreis naar Zuid-Afrika.

Nog nooit op een singlesreis geweest.. Vraag me wel af of daar dan ook stelletjes uit voort komen.. en of er veel geflikflooi is onderweg..
quote:Blackadder schreef op 15 september 2013 @ 23:08:

[...]

Nog nooit op een singlesreis geweest.. Vraag me wel af of daar dan ook stelletjes uit voort komen.. en of er veel geflikflooi is onderweg..Vreemd genoeg is dat op mijn reis ( bijna ) niet gebeurd. Er is ter plekke slechts één stelletje gevormd, maar die is eigenlijk snel na thuiskomst ook weer uit elkaar gegaan.
ik zou voor n groepsreis gaan, daar zitten namelijk ook een boel alleen-reizenden tussen - die meestal niet vrijgezel zijn zeg maar. Ik heb 1x een singlereis gedaan en het merendeel was er op uit (op het wanhopige af) om iemand tegen te komen via die reis... erg ontspannen was het niet. Maar misschien had ik 'pech 'om in deze groep te zitten.

Maar ik zou dus voor een groepsreis gaan via Fox of Koning aap of Djoser (die is wel duur) of shoestring (ben ik mee weggeweest)
Dank jullie wel!! Dat geeft weer wat richting, zal in elk geval een groepsreis worden inderdaad. Of ik fix zelf vliegtickets en een leuk hostel, dan ontmoet je ook vanzelf mensen denk ik en 't liefst ook wat excursies ofzo. Ervaringen bij jullie? Is dat wat in Europa? Of beter geheel georganiseerd? Niet dat ik er niet uit

kom, maar goeie tips zijn altijd welkom!! Voor mij de eerste keer zoiets..
ik ben nu voor de 2e keer een heel jaar alleen op reis, slaap in hostels en daar ontmoet je inderdaad meteen je kamergenoten en dus mede-reizigers voor de komende dagen. Nu even 3 dagen een 1-pers kamer maar dat is eigenlijk wel lekker na 10 maanden on the road te zijn

Al zijn de bestemmingen hier wel echte backpackersplekken. Weet niet of de hostel-wereld ook zo is in Europa? Nadeel is dat je toch wel eens een dag alleen bent, as je dat niet erg vind... bij een groepsreis ben je altijd in je groep. Bevalt de groep niet, zit je daar 3 weken mee te kijken. Maar ieder zn voorkeur, het is met een groepsreis wel fijn dat alles geregeld is en je niet overal moet uitzoeken waar de bus gaat, waar je wat kan eten, en je bent een stuk veiliger op straat als het donker is.
Wauw koekie, wat cool dat je dat doet!!! Heb een heel beperkte ervaring met hostels en die was zeker positief, makkelijk contact en maatjes on road. Voordelen groepsreis zie ik inderdaad ook zo, nadeel is dat dit op korte termijn niet zo snel te vinden is binnen de mogelijkheden en wensen die ik heb.. (een week naar iets warms in Zuid-Europa in okt/nov.) Maar gelukkig is het ook leuk om nog ff verder te zoeken en ideetjes op te doen. Dank voor jullie reacties!
quote:Blackadder schreef op 15 september 2013 @ 23:08:

[...]

Nog nooit op een singlesreis geweest.. Vraag me wel af of daar dan ook stelletjes uit voort komen.. en of er veel geflikflooi is onderweg..Geflikflooi onderweg niet. Maar naderhand heb ik er wel mijn vriend aan overgehouden. Inmiddels zijn we getrouwd en hebben we een kind. Dus het kan wel zo gaan op een singlesreis. Maar dat was de insteek tijdens onze reis absoluut niet.
maar wat is de gemiddelde leeftijd dan van de groepsreizen??
quote:sh0ny schreef op 24 september 2013 @ 12:29:

maar wat is de gemiddelde leeftijd dan van de groepsreizen??Hangt af van organisatie, bestemming en de mate van luxe.
Wij hadden 18 mensen tussen de 24 en 56 jaar. Het gros was 30-45.
Ik ga ook al een aantal jaren op single reizen, het bevalt heel goed. Het is wel belangrijk dat de groepsleeftijd en het doel van de reis goed aansluit bij wat je wilt.

Er zijn actieve vakanties, cultuur en rondreizen, stapreizen naar Turkije en Griekenland etc etc. En goed kijken wat voor leeftijdsgroep. Hoewel dat bij de rondreizen en cultuurreizen niet zo uitmaakt, dan heb je allemaal een gemeenschappelijke interesse.

Geflikvlooi komt niet vaak voor, je bent constant met de hele groep, de situatie is er niet naar. Bovendien is het ook niet leuk als er een klef stelletje tussen de singles zit. Wat je wel hoort is dat mensen ná de vakantie elkaar weer zien en dat er dan iets ontstaat. Voor mij is dat niet de insteek trouwens, ik wil gewoon een leuke vakantie.

Estivant, Fox reisen, singlereizen.nl , One2gether travel.
Ik ben met Fox op singlereis geweest en dat is me prima bevallen. De druk op 'relaties' lag helemaal niet hoog... was bij ons in de groep zelfs geen sprake van. Iedereen deed gewoon zijn eigen ding. Had je geen zin in de groep, dan ging je iets voor jezelf doen. Had je wel zin in de groep, dan sloot je bij mensen aan, niemand die ergens naar vroeg waarom. Ik vond het relaxed om op deze manier op vakantie te gaan.
Ik ben een aantal keer met One2Gether meegeweest. Een singlesreis is zeker geen datingreis.

Wel lekker ontspannen, leuke dingen doen met gelijkgestemde mensen! Er zitten altijd wel mensen tussen die je leuk vindt, is mijn ervaring. Ik had het niet willen missen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven