Tips vakantie baby en kleuter

11-10-2017 07:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

We willen in juni naar de zon met onze kleuter van 4,5 en een baby van 2 a 3 maanden. Hebben jullie leuke tips voor ons? Ik kom steeds op een All inclusive uit.

Op zich is dat wel praktisch maar mijn laatste ervaring met een All inclusive was dat het zo druk en groot is (en het handdoekje leggen staat me tegen). Bestaat er een rustig, kleinschalige All inclusive vlakbij strand en dorpje :)?

We gaan graag naar Griekenland of Portugal (iig niet te ver vliegen) en hebben geen auto of rijbewijs. Budget max 2600,— incl alles voor ong 9 dagen. Het hoeft dus geen All in te zijn.

Wie kan ons helpen aan de vakantie :)

Heel veel dank alvast!
Nog een kleine toevoeging: een huisje huren lijkt ons ook fijn, of een b&b. Vaak is een auto dan wel handig en we hebben dus geen rijbewijs. Zelf koken en/of uit eten. Wel een plek waar genoeg voor kleuter is te beleven :)

Mogen natuurlijk ook andere landen zijn, als het maar een beetje te doen is met vliegen

Dank jullie!!
Persoonlijk zou ik eerder voor een vakantiehuis gaan en dan met meerdere slaapkamers. Zodat je ook nog leefruimte hebt als er een kind slaapt, niet perse buiten hoeft te zitten.
En dan dus idd een vakantiehuisje. Dan moet je idd wel zelf koken. Die zijn ook wel te vinden niet te ver van het vliegveld en dichtbij het strand en stadje/dorp.
Maar je hebt het over juni met een baby van 2-3 maanden, dan is het kindje nu dus nog niet geboren. Ik zou pas boeken nadat je 2e kindje geboren is, dan weet je ook hoe je bevalling is verlopen. In maart zijn er ook nog wel huisjes beschikbaar. Denk er ook aan dat zo'n klein baby'tje niet in de zon mag en je misschien meer aan je accommodatie bent gekluisterd dan je nu denkt.
Je kunt sowieso pas een vlucht boeken nadat de baby geboren is. Ik wilde destijds ook al boeken, alle gegevens muv de geboortedatum waren immers al bekend, maar dat ging niet. Verder is het misschien ook wel handig om even af te wachten hoe je je voelt. Misschien ben je 8 weken na de bevalling nog vreselijk gammel en niet in staat om daar in de hitte te zitten.
MinkeDeWit schreef:
11-10-2017 08:13
Je kunt sowieso pas een vlucht boeken nadat de baby geboren is. Ik wilde destijds ook al boeken, alle gegevens muv de geboortedatum waren immers al bekend, maar dat ging niet. Verder is het misschien ook wel handig om even af te wachten hoe je je voelt. Misschien ben je 8 weken na de bevalling nog vreselijk gammel en niet in staat om daar in de hitte te zitten.
Scherp! Haha wel raar als dat niet kan idd. De baby is immers gratis en zit gewoon op schoot in t vliegtuig. Misschien is dat tegenwoordig wel anders?

Ik zou idd wel je bevalling afwachten. Ik kon na 2 maanden nog niet eens fatsoenlijk in 1 ruk het hele huis stofzuigen, laat staan dat ik zin had om op reis te gaan.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Je kan gewoon boeken voor jullie drie en dan later de baby bijschrijven op jouw ticket. Wat dat betreft hoef je niet per se te wachten tot de baby is geboren.
Misschien is een huisje op een vakantiepark(je) iets? Dan kun je een huis kiezen met meerdere slaapkamers zodat jullie minder vast zitten als de baby slaapt bijvoorbeeld (of als ‘s avonds de kinderen slapen). Vaak heb je dan ook van alles bij de hand: zwembad, restaurantje, supermarkt, speelgebeuren.
Een hotel met zo´n jonge baby lijkt me helemaal niet handig. Ik zou eerder een huisje huren, eventueel op een klein park.
Normaal gesproken zou ik Eliza was here adviseren maar die liggen vaak op plaatsen waar je een auto nodig hebt. Maar je zou kunnen kijken.
Ah kijk, dat wist ik niet van het pas kunnen boeken wanneer de baby er is :). Het is ook wel erg logisch, wat suf dat ik dat niet zelf bedacht had. Ik schuif het idd door naar na de bevalling. Thanks!
Lizzier schreef:
11-10-2017 09:30
Ah kijk, dat wist ik niet van het pas kunnen boeken wanneer de baby er is :). Het is ook wel erg logisch, wat suf dat ik dat niet zelf bedacht had. Ik schuif het idd door naar na de bevalling. Thanks!
Nee hoor, je kunt gewoon boeken. Boek voor jezelf, partner en peuter. Baby kan er later bij. Gewoon even bellen met de maatschappij. Zo hebben wij het vorig jaar ook gedaan. En zo gaan we het nu weer doen. Ik ben begin maart uitgerekend en begin mei gaan we naar Portugal voor 3 weken.

Wij gaan naar de Oostelijke Algarve, heerlijke plek. Ouders hebben er een appartement dus dat is ons geluk. Heb je wel een op de site van Eliza was Here gekeken? Die hebben ook erg fijne accomodaties.

Als je van luxe bent en rust, kijk dan eens bij Praia Verde Boutique Hotel. Je hebt daar in principe alles, zwembad, strand, restaurant. Je kunt vanaf Faro Airport met taxi erheen (40 min).

Maar ik zie dat je aangeeft dat je geen rijbewijs hebt, dus dan is het misschien toch leuker om ergens in een stadje te gaan zitten. Kijk eens naar Tavira. Heerlijk plekje, wordt niet overlopen door toeristen, maar toch lekker veel restaurantjes, bootje naar het strand en je kunt de trein nemen naar verschillende andere plekken. Je zou daar kunnen zitten in een appartement bij Vila Galé, of daar een vakantiehuisje huren.
Live life to the fullest
Italië is het perfecte vakantie land in Europa! :heart: Wanneer ik kinderen krijg, ga ik daar de eerste jaren zeker naartoe. Toeristische trekpleisters zoals het Gardameer zullen wel erg duur zijn. Daar ben ik dan ook voor het laatst geweest toen ik zelf nog een kleuter was. Er zijn gelukkig ook minder prijzige mogelijkheden in Italië, waar het echt prachtig is. Noord Italië bijvoorbeeld.

Wij verbleven laatst in een dorpje in de bergen (Dolcedo), dat is vlakbij strand (Imperia, aan de Bloemenrivièra). Alleen is een auto dan wel erg handig. Er reed ook wel een bus naar het strand, maar die kwam alleen om 09:00 's ochtends geloof ik. Je kan natuurlijk even Googlen op vakanties naar Italië. Wel zou ik zoeken naar een huisje/appartementje of een camping vlakbij of aan het strand. Veel leuker en gezelliger dan een hotel!

Voor de kinderen van mijn zus (van 2 & 7) was Italië in ieder geval perfect. Elke dag naar het strand en uit lunchen, waar ze super lief en leuk werden benaderd door iedereen. Resultaat: extreem lieve en blije kindjes. Het huis had genoeg slaapkamers en we konden 's avonds lekker zelf koken en op het ruime dakterras eten. Als de kinderen sliepen konden wij -zus, zusje, "zwager" en ik- daar nog uren borrelen en hadden leuk uitzicht op het dorp. Veel mensen in Italië zijn zo ontzettend behulpzaam en lief, niet normaal. En natuurlijk hebben we elke dag echte Italiaanse ijsjes gegeten. Ik ben een Italië fan! :love:
Het kan alle kanten op gaan met de bevalling maar ook met je nieuwe baby. Ik zou echt nog niet boeken.
Btw zou ik sowieso niet weg gaan denk ik Grote broer of zus moet zich aanpassen aan een hele nieuwe situatie. Is niet meer de enige, moet aandacht delen, dat kan wat minder leuk gedrag opleveren. Buiten dat heb je misschien een huilbaby. Al met al zonde van je geld als je dan in een huisje met slaapgebrek en een krijsend kind in je armen andere vakantiegangers moet sussen.
Wacht gewoon nog ff En desnoods ga je rond de kerst lekker ff naar de zon.
Ik wilde een pakketreis boeken, en dat kon niet (was in 2005, maar volgens mij zijn de regels eerder strenger dan soepeler geworden). Een paspoort regelen voor de kleine was ook nog een gedoe, ze had nog lang een wiebelhoofd en er mag geen hand te zien zijn op de pasfoto.
MinkeDeWit schreef:
11-10-2017 10:54
Ik wilde een pakketreis boeken, en dat kon niet (was in 2005, maar volgens mij zijn de regels eerder strenger dan soepeler geworden). Een paspoort regelen voor de kleine was ook nog een gedoe, ze had nog lang een wiebelhoofd en er mag geen hand te zien zijn op de pasfoto.
Ik moest een ID hebben voor zoon toen nét 3 weken. Hij ligt dus gewoon in mijn arm. Niets van gezegd op geen een vluchthaven.
Was wel 16 jaar geleden maar hoe zou je dat anders moeten doen? Een baby kan niet zitten en bijschrijven kan niet.
nina1966 schreef:
11-10-2017 11:05
Ik moest een ID hebben voor zoon toen nét 3 weken. Hij ligt dus gewoon in mijn arm. Niets van gezegd op geen een vluchthaven.
Was wel 16 jaar geleden maar hoe zou je dat anders moeten doen? Een baby kan niet zitten en bijschrijven kan niet.
Apart :-) Dochter moest op een stoeltje 'zitten' terwijl ik haar ondersteunde en aan de achterkant haar hoofd met twee vingers recht hield.
Tuurlijk, die foto maken voor het paspoort is even een gedoe tegenwoordig. Hand mag echt niet te zien zijn. Bij ons nam het een paar uur in beslag, eerst geprobeerd, toen had baby er geen zin in, honger. Uurtje later teruggekomen. De foto is eigenlijk hilarisch geworden. Mijn vriend moest zich in allerlei bochten wringen zodat zijn hand er niet opstond en baby kijkt reuze moeilijk maar het is gelukt!

Met 8 weken oude baby vlogen wij naar het buitenland omdat mijn broer daar woont en ook een kindje had gekregen. Ging helemaal prima. En niet veel later vlogen we naar Portugal. Je kunt vantevoren niet alles plannen, weet natuurlijk niet hoe je bevalling gaat lopen en hoe je je voelt, hoe je baby is enz. Maar overal beren op de weg zien is ook niet nodig (zoals sommige schrijven, boek nog niet)! Ik ga ook gewoon weer lekker boeken en verheug me er nu al op!
Live life to the fullest
Ik zie zelf geen beren op de weg, maar ik zou toch pas boeken als de baby geboren is (maar goed, ik boek altijd pas heel kort van te voren). Met een huilbaby (die pech kun je hebben), wil je namelijk echt niet in een hotel of een vakantiepark met de huisjes/appartementen dicht op elkaar zitten. Onze kinderen hadden als jonge baby een dusdanige volume, dat ik daar bij de keuze van de accommodatie echt rekening mee hield (geen naaste buren en niet gehorig).
Hmm ik zie allemaal goede zaken voorbij komen. Ons eerste kind is vrij makkelijk, dus dat is mijn referentiekader, vandaar. Ik denk dat ik misschien toch wacht tot het maart is.
nina1966 schreef:
11-10-2017 10:38
Het kan alle kanten op gaan met de bevalling maar ook met je nieuwe baby. Ik zou echt nog niet boeken.
Btw zou ik sowieso niet weg gaan denk ik Grote broer of zus moet zich aanpassen aan een hele nieuwe situatie. Is niet meer de enige, moet aandacht delen, dat kan wat minder leuk gedrag opleveren. Buiten dat heb je misschien een huilbaby. Al met al zonde van je geld als je dan in een huisje met slaapgebrek en een krijsend kind in je armen andere vakantiegangers moet sussen.
Wacht gewoon nog ff En desnoods ga je rond de kerst lekker ff naar de zon.
Dit.

Waar de oudste met 3 maanden & groot gemak mee is gegaan naar verweggistan, was de jongste een heel ander verhaal.
Je kunt al boeken, dat is het 'm niet. Ik zou het alleen ook niet doen en eerst afwachten hoe het gaat als de kleine geboren is.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
*dubbel*
anoniem_301769 wijzigde dit bericht op 11-10-2017 21:50
98.90% gewijzigd
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
*driedubbel*
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
idd ik zou ook wachten. Mijn eerste was/is supermakkelijk, daarmee konden we ons oude leven van reizen, uit eten gaan etc. gewoon voortzetten. De tweede bleek een heel ander temperament te hebben, en het eerste half jaar was echt overleven. Ivm familienoodgeval heb ik wel met hem naar het buitenland moeten reizen, we hebben het gedaan maar leuk was het niet en ik had daarna helemaal geen behoefte meer aan 'voor de lol' reizen totdat hij ongeveer een jaar oud was en wat beter sliep (ik dus ook). Die paspoortfoto was trouwens nog de minste zorg dus daardoor zou ik me zeker niet laten weerhouden.

voor kleuters hoeft het ook allemaal niet spannend te zijn, dus zoek gewoon iets wat je zelf leuk vindt. De mijne geniet enorm van slapen in een andere omgeving, luxe hotel, caravan of oud vakantiehuis ver weg of dichtbij maakt hem allemaal niet uit. Qua activiteiten vindt hij ook alles leuk, of het nu een stad, romeinse opgraving of tropisch zwembad is. MAar idd, dis is een makkelijk kind. Laatst hadden we een druk weekend gehad met uitjes naar zwembad, kinderboerderij en museum en wat vertelt hij dinsdag op de opvang? Dat ie chocomel met slagroom had gedronken. Verder niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven