Tips voor Orlando (Florida)

23-10-2019 07:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vlieg ik naar Orlando. Heeft iemand tips m.b.t. wat ik echt moet zien?
Ik ben heel erg benieuwd.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Kennedy Space Center vond mijn man wel de moeite waard (ik ook wel hoor) en lekker een dagje @ Daytona Beach vond ik ook leuk.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-10-2019 13:58
Speak for yourself. Bovendien, heel veel dichterbij kun je niet naar een Harry Potter pretpark. En dat gedeelte van het park is dus écht wel gaaf, vernieuwend en bijzonder. Zeker als je fan bent.
Ik vind de Universal parken sowieso leuk. Vermaak me er met gemak een week :) En vind het ook nog eens money well spent.
Alle reacties Link kopieren
Fort de Soto is een state park bij Tampa, 2u rijden vanaf Orlando. Vonden wij echt super mooi, zachtste zand dat ik ooit gevoeld heb en heerlijk rustig (zeker voor Florida!). Je kunt er ook kamperen, als je daarvan houdt.

http://www.pinellascounty.org/park/05_f ... achparking
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat pretparken in het algemeen je niet trekken of de Disney Parken niet? In het eerste geval heb je volgens mij niet zoveel te zoeken in Orlando. Ik vond Universal met Harry Potter inderdaad, geweldig. In 1996 heb ik Kennedy Space Center gezien, erg interessant. Weet niet hoe dat nu is natuurlijk. Dat is niet al te ver van Orlando. Maar hoe lang blijf je daar en moet je in Orlando blijven of is het alleen dat je daarheen vliegt en heb je nog geen hotels geboekt? Anders zou je naar Naples (mooie luxe badplaats) kunnen gaan en van daaruit een dagtochtje naar de Everglades. Je kunt er ook een motorboot huren en zelf rondvaren, prachtige tweede huizen van Amerikanen vaar je dan langs, kastelen bijna en het stikt van de dolfijnen. Of je gaat juist de andere kant op naar bijvoorbeeld Savannah en Charleston.
Wij vonden Kennedy space vorig jaar erg interessant. Net park en niet zo hysterisch, echt gericht op educatie.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
23-10-2019 11:11
Die parken zijn echt niet zo bijzonder. Daar hoef je niet voor naar Amerika.
De omgeving is vele malen boeiender. Je opsluiten in die parken is zonde van je tijd en geld.
Florida is niet zo boeiend hoor. Voor mooie natuur moet je ergens anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-10-2019 13:56
De Disney in Orlando is ook echt rete saai, oud en voor kleine kinderen.
Echt waar haal je het vandaan.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-10-2019 13:56
De Disney in Orlando is ook echt rete saai, oud en voor kleine kinderen.
Dubbel
Ik miste in Disney Orlando alleen de Indiana Jones attractie die ze in LA wel hebben. Maar Disney blijft voor mij leuk. Ik was er tijdens de Halloween-periode en dan is het park ook op die manier gedecoreerd.

Venice beach lijkt me ook leuk, vrienden van mij zijn er dit jaar naartoe verhuisd, dus wellicht kom ik daar nog wel 'n keer.
Alle reacties Link kopieren
Klopt van die Indiana Jones. Evenals de Bob is gewoon jammer dan hé. Maar Animal Kingdom maakt veel goed. Als je niet van themaparken en ander vermaak houdt is Orlando geen goede locatie. Daar moet je dan zsm vandaan gaan.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
23-10-2019 14:38
Bedoel je dat pretparken in het algemeen je niet trekken of de Disney Parken niet? In het eerste geval heb je volgens mij niet zoveel te zoeken in Orlando. Ik vond Universal met Harry Potter inderdaad, geweldig. In 1996 heb ik Kennedy Space Center gezien, erg interessant. Weet niet hoe dat nu is natuurlijk. Dat is niet al te ver van Orlando. Maar hoe lang blijf je daar en moet je in Orlando blijven of is het alleen dat je daarheen vliegt en heb je nog geen hotels geboekt? Anders zou je naar Naples (mooie luxe badplaats) kunnen gaan en van daaruit een dagtochtje naar de Everglades. Je kunt er ook een motorboot huren en zelf rondvaren, prachtige tweede huizen van Amerikanen vaar je dan langs, kastelen bijna en het stikt van de dolfijnen. Of je gaat juist de andere kant op naar bijvoorbeeld Savannah en Charleston.
Wij hebben vooral niet zoveel met Disney parken. Wij blijven ruim een week in Orlando, vast hotel. Bedoeling is vooral dagtochten maken.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt allemaal voor de adviezen. Ik hoor erg leuke dingen!
Alle reacties Link kopieren
Hmm op zich kun je eea wel doen vanuit Orlando. Maar echt leuke dingen als Everglades of miami is eigenlijk te ver. Ik heb mij er ruim 2 weken vermaakt in de kerstperiode. Was fantastisch. Maar ik hou van Disney en voor natuur bezoek ik andere Staten.
Mieky80 schreef:
23-10-2019 20:52
Wij hebben vooral niet zoveel met Disney parken. Wij blijven ruim een week in Orlando, vast hotel. Bedoeling is vooral dagtochten maken.
Waarom Orlando en niet Miami?
Flashy schreef:
23-10-2019 15:35
Echt waar haal je het vandaan.

Van toen ik er was bijna 10 jaar geleden. Je mocht in alle achtbanen je rugzak meenemen. Dan weet je wel hoe suf ze zijn. De Space Mountain in Parijs is echt super gaaf. De Space Mountain in Orlando is meer een vogelrock.

Echt gewoon meer voor kleine kinderen. Ik vond het een beetje vergane glorie. Zeker na Universal.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-10-2019 21:20
Van toen ik er was bijna 10 jaar geleden. Je mocht in alle achtbanen je rugzak meenemen. Dan weet je wel hoe suf ze zijn. De Space Mountain in Parijs is echt super gaaf. De Space Mountain in Orlando is meer een vogelrock.

Echt gewoon meer voor kleine kinderen. Ik vond het een beetje vergane glorie. Zeker na Universal.
Ik ben er in december geweest en het is zeker geen vergane glorie. Thematisch zo mooi vindt je nergens anders.
Flashy schreef:
23-10-2019 21:46
Ik ben er in december geweest en het is zeker geen vergane glorie. Thematisch zo mooi vindt je nergens anders.
Klopt. En heel veel onderhoud en renovatie geweest de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er in augustus geweest en vond het zeker geen vergane glorie. En ze zijn ondertussen al weer heel wat aan het (ver)bouwen. Oa Epcot en de nieuwe Star Wars attractie is sinds eind augustus open. En in Animal Kingdom heb je Avatar. Dat is echt geen vergane glorie!
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-10-2019 21:17
Waarom Orlando en niet Miami?
Vooral prijstechnisch.
Mieky80 schreef:
24-10-2019 06:40
Vooral prijstechnisch.
Naar Miami rijden en daar de rest van de tijd blijven? Orlando is vrij saai.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap het dus ook niet echt. Als je niet van vermaak houdt heb je In Orlando niks te zoeken. Tenzij je aan het zwembad wil of elke dag wil gaan shoppen.
Flashy schreef:
24-10-2019 14:08
Ja ik snap het dus ook niet echt. Als je niet van vermaak houdt heb je In Orlando niks te zoeken. Tenzij je aan het zwembad wil of elke dag wil gaan shoppen.
Precies. En regio Miami is een veel handigere uitvalsbasis.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de buurt en snap dus ook niet waarom je in Orlando gaat zitten als je niet van pretparken houdt...
Alle reacties Link kopieren
Voor diegenen die zich afvragen waarom Orlando....ik ga het beleven.
Mieky80 schreef:
23-10-2019 20:52
Wij hebben vooral niet zoveel met Disney parken. Wij blijven ruim een week in Orlando, vast hotel. Bedoeling is vooral dagtochten maken.
Dan zou ik dat hotel gewoon annuleren en gaan roadtrippen. Zo zonde dat je daar gaat zitten als je niet speciaal voor de pretparken komt. Veel dingen zijn het best 's ochtendsvroeg (snorkelen met manatees zie je er meer als je de vroeg van 6.30 doet bijv) en dan moet je er eerst 2 uur voor rijden. En waarom zou je elke dag terug naar Orlando rijden? Dan kom je niet bij de Everglades, de Keys, Miami etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven