Tips voor Orlando (Florida)

23-10-2019 07:54 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort vlieg ik naar Orlando. Heeft iemand tips m.b.t. wat ik echt moet zien?
Ik ben heel erg benieuwd.
Alvast bedankt!
Mieky80 schreef:
24-10-2019 06:40
Vooral prijstechnisch.
Dat snap ik. Ik zou zelf ook nooit in Miami gaan zitten als uitvalsbasis. Daarom roadtrippen en in eenvoudige motelketens verblijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in Orlando prima zit als uitvalsbasis, lekker centraal, als je het niet erg vindt vrij veel te rijden. En als je naar de Florida Keys wil kun je altijd voor 1 nacht dan toch nog een accommodatie daar in de buurt nemen.

Ik vond Miami ook vrij saai maar ik hou ook niet van strandhangen. Het stadje St Petersburg vond ik leuk, gezellig.
Als je naar de Everglades gaat, hou dan rekening met muggen die door je spijkerbroek heen steken. Deet eronder gebruiken dus..
redbulletje schreef:
25-10-2019 07:20
Dan zou ik dat hotel gewoon annuleren en gaan roadtrippen. Zo zonde dat je daar gaat zitten als je niet speciaal voor de pretparken komt. Veel dingen zijn het best 's ochtendsvroeg (snorkelen met manatees zie je er meer als je de vroeg van 6.30 doet bijv) en dan moet je er eerst 2 uur voor rijden. En waarom zou je elke dag terug naar Orlando rijden? Dan kom je niet bij de Everglades, de Keys, Miami etc.
Dit zou ik ook doen. Of je nou elke dag heen en weer rijdt of je elke dag verplaatst lijkt me niet veel uitmaken. Hooguit dat je minder kilometers op een dag maakt en veel meer tijd overhoudt om wat te zien.
Alle reacties Link kopieren
Mieky80 schreef:
25-10-2019 06:59
Voor diegenen die zich afvragen waarom Orlando....ik ga het beleven.
Maar je opent dit topic toch om tips te krijgen? De tip is om niet een week in Orlando te blijven maar een auto te huren en te gaan roadtrippen.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
25-10-2019 12:50
Maar je opent dit topic toch om tips te krijgen? De tip is om niet een week in Orlando te blijven maar een auto te huren en te gaan roadtrippen.
Klopt, ik open het topic om tips te krijgen. Daarvoor ook dank!
Maar als ik dan een aantal keren te horen krijg dat er niet wordt gesnapt waarom ik naar Orlando ga dan is mijn antwoord op die reacties dat ik dat ga beleven daar.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
25-10-2019 08:54
Ik denk dat je in Orlando prima zit als uitvalsbasis, lekker centraal, als je het niet erg vindt vrij veel te rijden. En als je naar de Florida Keys wil kun je altijd voor 1 nacht dan toch nog een accommodatie daar in de buurt nemen.

Ik vond Miami ook vrij saai maar ik hou ook niet van strandhangen. Het stadje St Petersburg vond ik leuk, gezellig.
Als je naar de Everglades gaat, hou dan rekening met muggen die door je spijkerbroek heen steken. Deet eronder gebruiken dus..
Ik quote deze even, maar ook dankjewel aan anderen voor de tips!
Waarschijnlijk gaan wij ook af en toe een nachtje elders slapen dan in ons hotel.
Suðri schreef:
23-10-2019 21:47
Klopt. En heel veel onderhoud en renovatie geweest de afgelopen jaren.
Ah dat is mooi, want dat was dus 10 jaar geleden hard nodig. Maar ben dan ook wel benieuwd of ze wat spannendere achtbanen hebben aangelegd. Ik vond het nogal tam. Het was maar goed dat ik gratis toegang had, anders had ik echt gebaald van m'n entreegeld.
En Miami vond ik de saaiste plek ever. (Ik klink wel heel negatief zo, maar ja, Disney en Miami waren echt de dompers die reis).

Maar: Miami Beach is mooi met de Jugendstil gebouwen. Daar kun je je wel een middagje vermaken.

Een dagje Everglades vond ik ook echt heel leuk. Op zo'n propellorboot, en een alligator vasthouden....tof.
Alle reacties Link kopieren
Kennedy space center is zeker de moeite waard! En smaken verschillen, maar wij vonden de sfeer in Miami juist leuk (voor een paar dagen).
Ocala national park is trouwens ook mooi, en niet ver van Orlando.
turtlerain wijzigde dit bericht op 25-10-2019 16:56
21.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
24-10-2019 14:08
Ja ik snap het dus ook niet echt. Als je niet van vermaak houdt heb je In Orlando niks te zoeken. Tenzij je aan het zwembad wil of elke dag wil gaan shoppen.
Ik heb collega’s die elk jaar twee weken naar Orlando gaan zonder een attractiepark te bezoeken en die vermaken zich er steeds weer prima.

TO, op her AllesAmerikaForum vind je ook tips voor Orlando ‘Beyond the theme parks’ . Veel plezier alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken wat je allemaal in de omgeving van Orlando kunt doen, bijvoorbeeld via het AllesAmerika forum. Bevalt dat je? Hartstikke leuk, vooral doen!

Mijn eigen voorkeur zou het echter niet hebben. Ik ben in Orlando geweest, maar ben ook een groot fan van de themaparken daar. Voor andere dingen ben je al snel aangewezen op je auto. Het Kennedy Space Center is dan prima te doen als dagtripje (1 uur enkele reis) en St Augustine ook nog wel (2 uur) maar veel leuke dingen zijn verder weg. Miami ongeveer 3,5 uur, Key West 6,5 uur, Everglades 4 uur, allemaal enkele reis. Als je deze plekken graag wil zien, zou ik toch voor een roadtrip gaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden het Dali museum in St Petersburg ook leuk.
Ik ben nu 8 of 9 keer naar Florida geweest en had elke keer Orlando als uitvalsbasis. Perfect!
Wel druk met verkeer, probeer als het even kan de I4 te vermijden...
Als je van shoppen houdt heb je prachtig malls en outletcenters. Ik ben zelf niet van de parken, dus Disney en Universal nog nooit geweest. Seaworld en Discovery Cove kan ik wel aanraden.
Verder heb je prachtig stateparks, in de buurt Blue Spring State Park, Kelly Park, Wekiwa Springs State Park.
Ook een dagje naar de kust kan je eigenlijk niet overslaan, naar de oostkust is Daytona/New Smyrna of Cocoa Beach leuk om te bezoeken, goed uurtje rijden.
Naar de westkant is Clearwater Beach erg mooi, ook 1 a 1.5 uur rijden, je kan als je iets verder rijden niet erg vindt ook naar Honeymoon Island State Park, prachtig!

Ben er vaak geweest inmiddels, en nog lang niet uitgekeken. Zelf laatste keer gevallen voor de westkust, omgeving Ft Myers, dus ik verblijf het grootste deel komende keer daar. Sanibel, Captiva, Napels, allemaal prachtig, met de mooiste stranden zoals Siesta Key in Sarasota.

Bij Orlando heb je ook nog Celebration, ook een must see. Is ooit gebouwd voor medewerkers van Disney, alles is er perfect, bijna elk grassprietje op de perfecte lengte gemaaid. Leuk om te zien en een wandeling te maken rondom het meer. Daarna iets drinken met uitzicht op het meer.
Wild Florida kan ik ook adviseren, leuk om een airboat ride te doen, en een klein dierenparkje erbij, heel kleinschalig, maar wel heel leuk. Ook ongeveer een uurtje rijden.

Veel plezier alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven