tips voor weekendje Maatricht

17-02-2011 16:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik gaan een weekendje naar Maastricht, kindjes bij opa en oma.

Tips?

Wat moeten we zeker niet missen?

We houden wel van een museumpje, architectuur. We willen graag goed en gezellig eten op zaterdag avond, en ook n keer ergens lekker lunchen. Leuke kroeg voor zaterdagavon natuurlijk, en een goed koffietentjes is ook welkom.

Oh ja, en ik wil natuurlijk proberen in het voorbijgaan wat te shoppen, maar man is natuurlijk niet echt voor, dus dat moet een beetje en passant gaan

Nou ja, alle tips welkom eigenlijk.
De tefaf is binnenkort...
even naar Valkenburg om de Mergelgrotten te bekijken?

Was in Maastricht niet zo'n groot Romeins museum (of was dat nou Heerlen...ik weet het niet meer).

In Zuid-Limburg zijn er in ieder geval diverse musea over de mijnbouw (als dat je interesseert), in ieder geval in Kerkrade en Heerlen.http://www.nederlandsmijnmuseum.eu/

En Abdij Rolduc, ook bij Kerkrade.

hm, maar da's dus allemaal niet in Maastricht
Museum is in Heerlen.

Ik zou ook kijken wanneer de tefaf is: leuk!
Eten bij Beluga!
Lunchen op het OLV plein en dan even een kaarsje aansteken in de kerk...
Het bonnefanten museum is wellicht ook interessant (zelf nog nooit geweest). De tefaf is trouwens van 18-27 maart.
Valkenburg, de grotten en het dorpje zelf is leuk. Gaiapark, leuke dierentuin. En verder kun je prima shoppen en terrasje zitten in Maastricht.
Als je man niet van shoppen houdt, maar wel van mooie gebouwen, en als een van jullie van boeken houdt...

Dan moet je naar de Selexyz!

Boekenwinkel Maastricht
thanx! Tefaf zal niet gaan, we gaan as weekend :-)

Beluga zal op die termijn ook niet lukken ben ik bang. zag trouwens dat t "Maastricht aan tafel 'is dit weekend: goedkoop eten in goede restaurants. Leuk, maar hoop dat reserveren nog lukt.

Selexyz hebben we in leiden ook, maar die ziet er heel anders uit! Denk dat we wel even gaan kijken.

Denk dat we naar het Bonnefantenmuseum gaan ja. Valkenburg ben ik niet zo gek op (visioenen van drommen toeristen...)
Nee, Beluga zal niet meer gaan aanstaand weekend.

Maar ze hebben vast veel meer goede restaurants.

Veel plezier in iedergeval!
quote:75twinkel schreef op 17 februari 2011 @ 16:50:

Valkenburg ben ik niet zo gek op (visioenen van drommen toeristen...)

Eh, hoeveel toeristen denk je dat er zijn in februari?

De burchtruïne is leuk om te bezoeken. Een uniek plekje, want het is de enige hoog gelegen burcht van Nederland.

Lekker eten en een schitterend uitzicht over het Geuldal heb je bij restaurant de Gerardushoeve. Zit aan de weg tussen Epen en Slenaken. Van daaruit kun je ook heel fijn wandelen. Reserveren aanbevolen.

In Gulpen zit een bierbrouwerij die je kunt bezoeken.

Vanuit Vaals kun je gemakkelijk met de bus naar Aken. Ook een mooie stad om te bezoeken (grote Dom-kerk, oud raadhuis, veel winkels).
quote:75twinkel schreef op 17 februari 2011 @ 16:50:

Selexyz hebben we in leiden ook, maar die ziet er heel anders uit! Doen hoor, hier ga je niet heen vanwege de boeken .
Een boottocht maken op de Maas.

Naar de mergelgrotten, erg mooi en mysterieus.

Een vvv rondleiding te voet, langs alle mooie plekjes en kijken naar de gevelstenen die je overal vindt.

De kerken bezoeken, Sint Jan, Sint Servaes, de Onze lieve vrouwe kerk, en de Domicaner kerk die omgebouwd is tot boekenwinkel.

ga vooral de oude brug over naar Wyck, daar zitten de mooie autentieke winkels en veel restaurantjes!!

Spaanse tapas kun je heerlijk eten in Wyck als je over de brug komt dan gelijk langs het water aan de rechterkant.

Los amigos.
Ik vind het trouwens altijd apart als mensen vragen om tips in Maastricht dat men naar Valkenburg verwijst.

Er is genoeg in Maastricht te zien en te beleven zonder na een andere stad te hoeven. Anders kun je ook in Valkenburg beter een hotel nemen.
En wandel naar de Sint-Pietersberg: Fort Sint Pieter, Kasteel ruine Lichtenberg met fantastisch uitzicht over Maastricht en het Maasdal.. *zucht* ik wil ook weer!
De Selexyz in Maastricht is adembenemend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven