Tui valet parking Schiphol

07-08-2019 18:59 47 berichten
Wij overwegen dit, iemand ervaring met de valet parking van Tui?

Ik lees online verschillende reviews. Maar die gaan vooral over als je zelf je auto parkeert, niet valet dus.

Mochten de ervaringen met valet van tui slecht zijn parkeren we liever op P3.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
07-08-2019 19:57
Je doet een foute aanname. P3 of P4 voor 17 dagen hoogseizoen zit met reservering tussen 130 en 160 euro. Jij betaalt dus 80-110 euro extra voor comfort. Da’s best veel extra geld.
Dus zeg dat je voor 17 dagen 160 euro betaalt. Maar je moet er ook heen rijden en weer terug naar huis rijden, dus die benzinekosten komen erbij. Ik stap voor de deur in een taxi (en dan geen busje wat nog allerlei adressen af moet rijden, maar gewoon een eigen taxi) in Zuid-Oost-Brabant en bent voor 135 euro op Schiphol en weer 135 euro terug. Ofwel 270 euro retour. En OK, dan betaal ik wellicht 50-60 euro meer (ofwel 25 euro enkele reis) door die taxi te nemen, maar dat heb ik er graag voor over. Ben ik van al het gehannes met parkeren en shuttlebusjes en gedoe af, en word voor de vertrekhal afgezet en bij het meetingpoint weer keurig opgehaald. Hoef ook niet meer zelf te rijden na een vlucht van 8 uur, dus win-win.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
friezinnetje2014 schreef:
07-08-2019 19:50
Ik zag vandaag op FB een bericht langskomen van iemand die de auto ook via zo'n bedrijf had gestald, en er is 1400 km mee gereden, diverse schades aan de auto, 2 bekeuringen tot nu toe opgelopen en de sleutel van de auto kwijt.

Is via TopParking, onderdeel van Topvalet Service BV.
Om die reden heb ik het dus via Schiphol parkeren zelf gedaan, en niet een externe aanbieder. Is wel minder goedkoop, maar in mijn ogen een stuk betrouwbaarder.
(Ja, ze kunnen natuurlijk altijd alsnog schade rijden op het stukje dat ze hem wegzetten, maar ik woon in een grote stad. Hij heeft net zoveel kans op schade als ik hem hier voor de deur laat staan tijdens mijn vakantie. En bij hen zijn een gewoon beelden en denk ik ook wel dat dat netjes afgehandeld zou worden, alhoewel ik daar geen ervaring mee heb).
Die van Tui is niet goedkoper hoor.
Onlangs P3 parkeren geboekt voor een week. Als ANWB lid krijg je 25% korting. Was voor een week nog geen € 80,— kwijt.

Was ons 2 jaar geleden ook prima bevallen. Had wat recensies gelezen vd andere bedrijven. Midden in de nacht rijden de shuttlebussen dan bijv opeens minder, of er waren andere zaken wat ik niks vind. Dus gewoon weer fijn op de P3.
Ik heb alleen maar heel goede ervaringen met parkeren op P3. De laatste keer betaalde ik net iets meer dan 100 euro voor 13 dagen, dus nog geen tientje per dag. Daarmee is het net iets duurder dan een taxi, maar ik vind het fijner om mijn vervoer zelf in de hand te hebben. Niets engs aan het parkeerterrein, er is personeel, en er zijn ook altijd wel andere reizigers. Verlichting is ook prima.
Toevallig net dit gelezen op de Stentor.
Joyriden met je auto.... daar word je toch niet blij van !

https://www.destentor.nl/noordoostpolde ... ~a3961f43/
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3022901 ... g-schiphol

Al jaren zijn er vele klachten over Valet parking. De bedrijfjes springen als paddenstoelen uit de grond, gaan failliet en komen onder andere naam weer terug.

Via groupon en social deal bijvoorbeeld kan je ook gebruik maken van deze bedrijven, ik snap niet dat ze daarmee in zee gaan.
Niet helemaal related maar moet je als je vanaf P3 de pendelbus neemt ook je boardingpass of iets laten zien of kun je gewoon instappen?
TsumTsum schreef:
09-08-2019 14:07
Niet helemaal related maar moet je als je vanaf P3 de pendelbus neemt ook je boardingpass of iets laten zien of kun je gewoon instappen?

In mijn herinnering (2 jaar geleden) kon je gewoon instappen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zou nooit mijn auto en sleutels afgeven aan een vreemde! Je hebt geen idee waar die auto komt te staan en hoe ze ermee rijden.

Vrienden hebben achteraf veel gedoe gehad over een bepaalde deuk. Bewijs maar is dat jij dat niet was. Je maakt geen 20 foto's van alle hoeken.

Anderen hadden de accu kapot (waarschijnlijk lamp niet goed uitgedaan).

Wij boeken een parkeerplaats met shuttle of gaan logeren bij vroege vluchten. Kan de auto gratis staan.
Via TUI lijkt het me betrouwbaar genoeg, zou dat zeker overwegen bij een goede prijs.
Ik zou ook niet in zee gaan met die kleinere, vage bedrijven.
I'm not lazy
chocho schreef:
07-08-2019 19:13
Quick oarking heeft een 4,4 bij de reviews op Google dus dat is wel oké denk ik.
Maken wij al jaren gebruik van. Echt dikke prima. Om de havenklap een pendelbus.
Nog een tip voor P3, hoewel het misschien een open deur is :-) Ik maak altijd een foto van het rijnummer, en van het uitzicht als ik bij de auto sta. Anders vind ik hem nooit meer terug.
Wij hebben dit jaar beide gedaan. Met een klein (onbekend) bedrijf de valetparking en p4. In het begin van het jaar was de valet prima bevallen (communicatie was prima, de auto was zonder problemen weer terug) maar ik zou het toch niet nog een keer doen. Los van het bedrijf dat het uitvoert is het door alle valet aanbieders zo ontzettend druk bij 'de bocht'. Je staat met tientallen mensen te wachten op je auto, alles gaat door elkaar heen en als je pech hebt moet je nog een stuk lopen met je koffers omdat de auto niet geparkeerd kan worden.
Geef mij dan maar een shuttelbus naar p3 of p4. Vond ik echt wel een betere optie.
MinkeDeWit schreef:
09-08-2019 16:15
Nog een tip voor P3, hoewel het misschien een open deur is :-) Ik maak altijd een foto van het rijnummer, en van het uitzicht als ik bij de auto sta. Anders vind ik hem nooit meer terug.

Doe ik ook altijd :)
(Of ik schrijf nummer het op het parkeerticket)

Eergisteren nog een foto gemaakt in een grote parkeergarage. Dit keer had ik het onthouden, maar ik ben het ook weleens vergeten.

Ik moet er niet aan denken mijn auto kwijt te zijn op P3...
I'm not lazy
Bedankt Vivapimpelmees en Malibu.

Ja, daarom schreef ik ook specifiek via Tui bij Quick.
En dat ik wéét dat er vele louche bedrijfjes bestaan.

Maar ja, viva forum he :-D
malibu82 schreef:
09-08-2019 16:22
Doe ik ook altijd :)
(Of ik schrijf nummer het op het parkeerticket)

Eergisteren nog een foto gemaakt in een grote parkeergarage. Dit keer had ik het onthouden, maar ik ben het ook weleens vergeten.

Ik moet er niet aan denken mijn auto kwijt te zijn op P3...
Als ik mijn jongste bij me heb zou het in principe niet hoeven. Die heeft me als peuter zelfs meerdere malen uit de brand geholpen in een grote parkeergarage. De eerste twee keer geloofde ik haar niet als ze zei dat we de andere kant op moesten, maar daarna vertrouwde ik blindelings op haar inzicht. Ook in vreemde steden, ze heeft gewoon een opmerkelijk richtingsgevoel en geheugen voor routes en plekken.
TsumTsum schreef:
09-08-2019 14:07
Je kunt gewoon instappen. Ze gaan er niet vanuit dat er erg veel mensen voor de lol van/naar een parkeerplaats in de weilanden willen, dus die enkeling die dat leuk vindt, mag ook mee.
chocho schreef:
09-08-2019 16:28
Bedankt Vivapimpelmees en Malibu.

Ja, daarom schreef ik ook specifiek via Tui bij Quick.
En dat ik wéét dat er vele louche bedrijfjes bestaan.

Maar ja, viva forum he :-D

Beetje een bijzondere reactie als er verder ook nuttige tips worden gegeven. Als je mijn reactie las is je ophaalplek waarschijnlijk hetzelfde als die van de kleinere bedrijven. Dus, wat ik al schreef, sta je nog te dringen/wachten tussen allemaal andere mensen die wachten op hun auto's wat de situatie onoverzichtelijk maakt. Ook al boek je via tui...
Maar goed, graag gedaan...
nausicaa schreef:
07-08-2019 19:09
Geen ervaring met Tui, wel met de valet parking van Schiphol zelf. Parkeren in de garage aan de terminal vast, en dan zetten zij hem elders. De ochtend van terugkomst zetten ze hem weer neer, en kun je zo weer instappen. Voordeel vond ik dat ik op Schiphol dus niet met een shuttle busje hoefde, wat weer een keer slepen scheelde (alleen met bagage en baby). En bij terugkomst had ik enorme vertraging, maar hoefde ik dus niet telkens iemand op de hoogte te houden hoe laat het zou worden. En het is gewoon betrouwbaar, auto wordt gefilmd bij binnenrijden voor mogelijke schade etc.

Ik zou denken dat Tui ook wel ok zou moeten zijn, als het echt van hen zelf is, en niet gewoon iemand die die naam gebruikt.
Hier hetzelfde, ook via Schiphol zelf. Betrouwbaar en niet eens heel duur. Super simpel, tegenover de vertrekhal parkeren, oversteken en je bent er. En terug idd geen gedoe, je auto staat er als je aan komt. Met of zonder vertraging. Ik vind dat moeten bellen enz niet prettig. Bij Schiphol rij je de parking in, zet je auto bij de balie en levert de sleutel in. Ook geen gedoe op dat drukke stuk voor de hal waar al die andere valetparkings de auto’s afgeven. Gewoon op je gemak in de garage :)
Tui zou ik idd ook wel aandurven. Klinkt betrouwbaar genoeg.
nausicaa schreef:
09-08-2019 17:11
Je kunt gewoon instappen. Ze gaan er niet vanuit dat er erg veel mensen voor de lol van/naar een parkeerplaats in de weilanden willen, dus die enkeling die dat leuk vindt, mag ook mee.
Mijn idee was om een keer mee te gaan, mits de vluchttijden gunstig zijn, en dan na het uitzwaaien een dagje Amsterdam te doen en dan weer met de trein naar huis.
pejeka schreef:
07-08-2019 19:53
Ik neem altijd een taxi naar Schiphol. Wordt voor de vertrekhal afgezet en geen zorgen verder. Heb al van collega's gehoord dat lang parkeren kan oplopen tot honderden euro's). Bij ons zou het dan om 17 dagen gaan. Laten we zeggen dat je daar tegen de 200 euro voor kwijt bent. Voor 40 euro meer ben ik er met de taxi (heen én terug) en geen sores...
154 euro bij P3 als je nu boekt voor 17 dagen startend op 17-8.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven