Vaccinaties en malariatabletten.

01-03-2010 18:58 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet of je voor Lombok malariatabletten moet slikken?
Jee Yasmijn! gecondoleerd alsnog. Zo kort geleden nog maar...

Natuurlijk snap ik dan dat je dan geen tijd/ruimte in je hoofd hebt voor malariamiddelen. Hoewel je ze ook op schiphol kunt krijgen, ook als je geen recept hebt.

En malariamiddelen garansderen geen 100% werkzaamheid, maar maken malaria, als deze toch optreedt, minder heftig.

In mijn geval heb ik teveel mensen dood zien gaan voor mijn ogen aan malaria... Ik heb er echt wel een pilletje slikken voor extra zekerheid naast je klamboe, DEET en lange mouwen voor over, als ik dat kan voorkomen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Bedankt voor de goeie tips. Ik denk dat ik malarone meeneem, maar niet innneem.

En de vaccinatioes? Zijn die verplicht of geadviseerd? Ik bedoel hondsdolheid en buiktyfus.

Volgens de GGD moet je alles nemen, maar ja wat zij zeggen doet niet ieddereen altijd begrijp ik..
Hondsdolheid heb je echt niet nodig. Ik heb 'm toevallig wel, omdat ik een reizend bestaan heb. Kolere wat een dure vaccinaties, en slechts 2 jaar geldig! En trouwens, mocht ik gebeten worden door een rabide hond, moet ik alsnog naar het ziekenhuis voor behandeling. Ik heb alleen meer tijd om er te komen dan iemand die niet gevaccineerd is

De volgende vaccinaties zijn zeker raadzaam:

Typhus (3 jaar), DTP (10 jaar), Hepatitis A en B, en gele koorts (10 jaar), waarbij Hep A na een jaar herhaald moet worden dan is 'ie 25 jaar geldig. Hep B bestaat uit 3 prikken. Prik 1, prik 2 3 weken later en prik 3 na een half jaar tot een jaar en dan ben je er voor de rest van je leven vanaf.

Het is ook slim om een Choleraverklaring stempel in je vaccinatieboekje te hebben. DAt wordt door sommige landen vereist. Geloof niet dat het voor Indonesie hoeft, maar dan heb je'm in ieder geval.

Goed idee om de malarone wel mee te nemen maar niet te slikken. Gewoon verstandig zijn daar, dus veel smeren met Deet, lange mouwen en pijpen en een klamboe over je bed. Bij Bever (o.a.) verkopen ze trouwens met deet geimpregneerde kleding en klamboes. Erg handig lijkt me.
Oud topic, maar wel handig! Ik twijfel ook nog over die malariatabletten. Ik twijfel nog of in wel of niet naar Sumatra ga en daar wordt malariamediatie wel aangeraden.

Ik zag dat ze nu ook reisklamboes hebben die als een soort tentje over je heen staan, zodat je niet hoeft te klungelen met ophangen. Wie heeft hier ervaring mee? Of is een hangende klamboe makkelijker dan dat ik mij nu voor kan stellen?
Hebben jullie voor Lombok / Gili eilanden je laten inenten voor Hepatitis B? De GGD zegt dat het niet nodig is, maar op internet lees ik verschillende adviezen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven