vakantie Engeland (Brighton)
woensdag 8 januari 2020 om 14:20
2 weken terug heb ik een topic aangemaakt over een vakantie naar Denemarken. Na aanleiding van alle enthousiaste
reacties hier en in onze omgeving besloten toch verder te kijken. Nu gaan we richting Engeland. Het liefst zuid Engeland, in de buurt van Brighton. We gaan in de meivakantie. Bij voorkeur gaan we naar een vakantiepark. Bungalow of stacarvan ofzo maakt niet uit. Er moet iets leuks te doen zijn voor onze kinderen en we willen uiteraard wat leuke dingen bekijken. iemand leuke tips?
woensdag 8 januari 2020 om 14:27
Beachy head is spectaculair
De pier natuurlijk
Het pavillion (soort schuimgebak-kasteel)
De stad is erg alternatief, veel leuke winkels, cafes etc (erg homo-vriendelijk, dat straal het ook uit)
Aquarium is wel leuk
Mocht je in augustus gaan: Airbourne Airshow (eastbourne, sowieso leuke plaats)
En iets verder weg:Portsmouth, mooie haven, prachtige oude boten
De pier natuurlijk
De stad is erg alternatief, veel leuke winkels, cafes etc (erg homo-vriendelijk, dat straal het ook uit)
Aquarium is wel leuk
woensdag 8 januari 2020 om 14:34
En dan terug via Canterbury voor je de boot/trein pakt.lilalinda schreef: ↑08-01-2020 14:27Beachy head is spectaculair
De pier natuurlijk
Aquarium is wel leuk
woensdag 8 januari 2020 om 14:35
En doe een dagje Londen. Je bent er in een uurtje met de trein.
Het pavillion in Brighton zeker niet overslaan.
In mei is er altijd een groot festival in Brighton. Het kan heel erg druk zijn dus.
https://greatescapefestival.com/
In mei is er altijd een groot festival in Brighton. Het kan heel erg druk zijn dus.
woensdag 8 januari 2020 om 14:37
Rinepine schreef: ↑08-01-2020 14:35En doe een dagje Londen. Je bent er in een uurtje met de trein.
O ja, weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar naar de Harry Potter studios is ook leuk.
woensdag 8 januari 2020 om 14:51
ik zie het! wat een leuke tips allemaal! Kinderen zijn dan 10 en 7 jaar oud. Harry Potter, fantastisch! Dagje Londen bewaren we nog even denk ik, daar willen we volgend jaar rond de kerst een weekend heen. Zoals ik het nu bedacht heb, gaan we met de ferry van Duinkerke naar Dover. Dan nemen we de auto mee, lijkt me handig met uitstapjes maken.
Ergens Fish & chips eten staat zeker op het programma.
woensdag 8 januari 2020 om 14:52
Aquarium is wel de moeite waard?lilalinda schreef: ↑08-01-2020 14:27Beachy head is spectaculair
De pier natuurlijk
Aquarium is wel leuk
woensdag 8 januari 2020 om 14:57
Mocht je nog een geweldig kasteel zoeken? Richting Londen: hampton courtmupke80 schreef: ↑08-01-2020 14:51ik zie het! wat een leuke tips allemaal! Kinderen zijn dan 10 en 7 jaar oud. Harry Potter, fantastisch! Dagje Londen bewaren we nog even denk ik, daar willen we volgend jaar rond de kerst een weekend heen. Zoals ik het nu bedacht heb, gaan we met de ferry van Duinkerke naar Dover. Dan nemen we de auto mee, lijkt me handig met uitstapjes maken.
Ergens Fish & chips eten staat zeker op het programma.
Tip: neem de boot heen (voor het gevoel) en de tunnel terug (veel praktischer)
woensdag 8 januari 2020 om 15:52
wij zijn afgelopen jaar onder andere een weekje met de kinderen (14/17) naar Brighton geweest in de zomer.
wat wij leuk vonden:
- the Lanes, het oude centrum van brighton met hele kleine straatjes
- 2 keer een dagje Londen met oa een musical
- over de pier en over de boulevard lopen
- ghost tour: in de avond een guided tour door Brighton
- winkelcentrum van Brighton, heel nieuw en modern
- lekker makkelijk en relatief goedkoop aziatisch eten in een soort van fastfood-aziatisch restaurant Itsu (midden in het centrum). Sushi, noodles soep enzovoort.
wat wij minder leuk vonden was het royal pavillion: erg oud en vervallen.
Harry Potter studio tour in Leavesden is ontzettend leuk maar dat zit aan de noord-west kant boven Londen, ik denk dat dat een heel eind rijden is vanuit Brighton (ten zuiden van Londen).
wat wij leuk vonden:
- lekker makkelijk en relatief goedkoop aziatisch eten in een soort van fastfood-aziatisch restaurant Itsu (midden in het centrum). Sushi, noodles soep enzovoort.
Harry Potter studio tour in Leavesden is ontzettend leuk maar dat zit aan de noord-west kant boven Londen, ik denk dat dat een heel eind rijden is vanuit Brighton (ten zuiden van Londen).
The past may be in tatters
But today is all that matters
woensdag 8 januari 2020 om 17:01
bedankt voor je tips! waar verbleen jullie? ik kan nog niet echt een leuke locatie gevonden. Ik zag church farm park, maar dat is nog best even rijen naar brightongruffalo schreef: ↑08-01-2020 15:52wij zijn afgelopen jaar onder andere een weekje met de kinderen (14/17) naar Brighton geweest in de zomer.
wat wij leuk vonden:
woensdag 8 januari 2020 om 17:04
donderdag 9 januari 2020 om 08:54
Wij hadden via booking.com een appartement gehuurd midden in The Lanes. De locatie was ideaal: op loopafstand van het strand, de pier, het nieuwe centrum en echt midden in het gezellige oude centrum. Helaas viel het appartement zelf tegen, erg gehorig, veel lawaai van buiten en het interieur viel tegen. maar we hebben ondanks dat een heerlijke week daar gehad.
The past may be in tatters