Vakantie horror, klein en groot.

28-07-2025 10:42 139 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Komt voort uit het ‘gierig’-topic, maar omdat het vaak niet helemaal onder die noemer past:

Vertel hier al je vreselijke vakantie- en reisverhalen, groot of klein!
De échte horrorverhalen: was jij op de poepcruise of had je tickets gekocht voor Fyre Fest ;-)

Of de wat kleinere: stonden er ineens familieleden voor de deur van je luxe, ruime vakantievilla... Je hebt toch plek genoeg?
Of nodigde je zus (met haar acht schreeuwende kinderen) zichzelf uit, al geboekt ook, voor die cruise die jullie hadden geboekt ter ere van jullie huwelijksjubileum?

Kwam de eigenaar elke dag tussen 8.00 en 21.00 uur het gras maaien met z’n karretje naast jullie huisje en zwembad (ja, dat hadden wij)... en deed hij alsof hij ons mavo-Frans en Google Translate niet begreep? Ook dat past hier, dus vertel! ;-)
missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:21
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
3.77% gewijzigd
apiejapie schreef:
28-07-2025 18:23
Durf jij überhaupt nog op vakantie? Jij wint de prijs van meest ellendige vakantie
Betere vraag: durft er nog iemand met haar op vakantie
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Mijn vriend heeft een camper. Een grote waar we ook al met zes personen in hebben gekampeerd. Nu gingen we met vijf personen op een weekendtrip en sliepen we onderweg in Deventer. Het regende toen we aankwamen maar hebben nog gezellig een drankje in de stad gedaan. Een half uur nadat we waren gaan slapen begon het te druppen binnen. Boven ons bed en boven het bed van dochter. Eruit en toen we weg wilden rijden bleek de camper te zijn weggezakt in de klei en weigerde ook maar een meter voor of achter te kunnen rijden. Ik heb in de stromende regen staan duwen. En dankzij de regen steeds meer klei in de profielen van de banden die spekglad werden. Ondanks verzoeken aan de buren bleven mensen in hun caravan. Er werd niet geholpen.
Ik heb het heldere idee gekregen na een uur drukken terwijl het lekken binnen steeds erger werd, om de automatten voor de banden te leggen voor grip. En met krachtig meedrukken konden we om half 2 's nachts weer naar huis. De twee kleintjes werden toen pas wakker.
Vroeger had ik een beste vriendinnetje / buurmeisje waar ik veel mee speelde. Onze ouders waren ook goed met elkaar bevriend waardoor we weleens samen op vakantie gingen.

Tijdens de zomervakantie dus kamperen in Zuid-Frankrijk met beide families. Op een avond lagen wij als kind in onze tent en hoorden we onze ouders echt gieren van de lach. Ze kwamen niet meer bij met z’n allen.

Toen we de volgende dag wilde weten waarom ze zo hard moesten lachen bleken de overburen op de camping het heel gezellig te hebben gehad in hun bijzettentje met de lamp aan….. waardoor ze precies de schaduwen konden zien van een seksend stelletje dat nogal een showtje weggaf ;-).
Kaarsjevoordesfeer schreef:
28-07-2025 17:43
Wij hadden dit jaar ook ergens een buurman met caravan. Die zette zijn apneu-apparaat 's nachts buiten. Slang door het geopende raam. Hoorde hij zelf zijn apparaat niet, maar wij wel. Heb me de eerste nacht afgevraagd wat dat geplok en gepuf steeds was.

Van mij mag je heus wel op vakantie met apneu, maar zet dat ding lekker binnen.
Vast een verouderd model. Het apneu-apparaat van mijn man is geruisloos.

2 jaar geleden zaten man en ik een weekje op het vasteland van Griekenland. De eerste avond ging het daar regenen en dat bleef het 3 dagen doen. Wegen weggespoeld, brug ingestort. We wilden een auto huren maar konden natuurlijk geen kant op. Ook het personeel kon niet meer naar huis. Na die dagen werd het gelukkig weer lekker weer en konden we aan het strand liggen. En we konden op de geplande dag weer naar huis omdat de brug weer gerepareerd was.

En een jaar op 32 geleden heb ik een verbrijzeld been opgelopen op een Grieks eiland zonder ziekenhuis. Ik heb daar een dag op een EHBO post doorgebracht voordat ik met de flying docters naar Athene werd gebracht. Daar geopereerd en een week moeten blijven.
Dat was echt mijn naarste vakantie ooit.
apiejapie schreef:
28-07-2025 18:23
Durf jij überhaupt nog op vakantie? Jij wint de prijs van meest ellendige vakantie

Als ik de jaren erna een vakantie aan het uitzoeken was, keek ik altijd waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis was. Was het er niet, dan gingen we daar niet heen.

We hebben er ook fijne vriendschappen aan over gehouden met mensen die ons toen hebben geholpen
Wij hebben zo vaak pech op vakantie, we weten eigenlijk niet beter. Sowieso hebben we van de afgelopen 16 zomervakanties met onze kinderen 14x een ziekenhuis of huisartsenpost moeten bezoeken. Ik zit nu ook op vakantie dus ik klop maar even af…

De meest vervelende waren:

Zomervakantie in Schotland in stacaravans. Het vroor er ‘s nachts dus het was steenkoud. Overdag heeft het 2 weken lang alleen maar keihard geregend. Man kreeg holte- en keelontsteking en kreeg medicatie waar hij allergisch voor was dus hij lag compleet van de wereld te ijlen in bed. Van de 2 weken vakantie is hij er 1,5 ziek geweest.

Op Texel kreeg man nierstenen maar we wisten nog niet dat dit het was dus met enorme pijn opgenomen in het ziekenhuis en ik met een dreumes en een peuter in een tentje op de camping en elke dag op de boot om op bezoek te gaan in het ziekenhuis in Den Helder.

In Frankrijk werd ik geprikt door een raar klein vliegje waardoor mijn been zo opzwol dat de huid letterlijk barstte. Ik mocht een week niet lopen en alleen met mijn been hoog zitten. Wederom heel fijn op een camping met 2 kleine kinderen. Diezelfde vakantie had dochter een enorme oorontsteking waardoor ze de hele nacht alleen maar krijste. Man is met haar in de auto gaan slapen zodat zij half rechtop op hem kon slapen.

Het ‘leukste’ was dat we naar Turkije gingen en op het vliegveld in Duitsland werd ons gemeld dat de reisorganisatie onze tickets had geannuleerd. Wij wisten van niks, alles was betaald en bevestigd. Uiteindelijk, na lullen als brugman, konden we toch mee op de vlucht. Onze vooraf gereserveerde plekken hadden we niet meer, maar we waren allang blij dat we mee konden. Helaas was het all inclusive resort er eentje vol met dronken asociale Engelsen die gingen vechten om bedjes bij het zwembad, gingen schreeuwen tegen de medewerkers. Ik vond het er vreselijk! Zoon was zo van slag van al die schreeuwende aso’s dat hij liever niet meer van de kamer kwam. Ik ging te hard van een enorme glijbaan en kneusde mijn enkel waardoor ik op krukken moest lopen en dochter kreeg zoals bijna altijd een oorontsteking. Heerlijke week was dat.
Lente19251003- schreef:
28-07-2025 22:37
Wij hebben zo vaak pech op vakantie, we weten eigenlijk niet beter. Sowieso hebben we van de afgelopen 16 zomervakanties met onze kinderen 14x een ziekenhuis of huisartsenpost moeten bezoeken. Ik zit nu ook op vakantie dus ik klop maar even af…

De meest vervelende waren:

Zomervakantie in Schotland in stacaravans. Het vroor er ‘s nachts dus het was steenkoud. Overdag heeft het 2 weken lang alleen maar keihard geregend. Man kreeg holte- en keelontsteking en kreeg medicatie waar hij allergisch voor was dus hij lag compleet van de wereld te ijlen in bed. Van de 2 weken vakantie is hij er 1,5 ziek geweest.

Op Texel kreeg man nierstenen maar we wisten nog niet dat dit het was dus met enorme pijn opgenomen in het ziekenhuis en ik met een dreumes en een peuter in een tentje op de camping en elke dag op de boot om op bezoek te gaan in het ziekenhuis in Den Helder.

In Frankrijk werd ik geprikt door een raar klein vliegje waardoor mijn been zo opzwol dat de huid letterlijk barstte. Ik mocht een week niet lopen en alleen met mijn been hoog zitten. Wederom heel fijn op een camping met 2 kleine kinderen. Diezelfde vakantie had dochter een enorme oorontsteking waardoor ze de hele nacht alleen maar krijste. Man is met haar in de auto gaan slapen zodat zij half rechtop op hem kon slapen.

Het ‘leukste’ was dat we naar Turkije gingen en op het vliegveld in Duitsland werd ons gemeld dat de reisorganisatie onze tickets had geannuleerd. Wij wisten van niks, alles was betaald en bevestigd. Uiteindelijk, na lullen als brugman, konden we toch mee op de vlucht. Onze vooraf gereserveerde plekken hadden we niet meer, maar we waren allang blij dat we mee konden. Helaas was het all inclusive resort er eentje vol met dronken asociale Engelsen die gingen vechten om bedjes bij het zwembad, gingen schreeuwen tegen de medewerkers. Ik vond het er vreselijk! Zoon was zo van slag van al die schreeuwende aso’s dat hij liever niet meer van de kamer kwam. Ik ging te hard van een enorme glijbaan en kneusde mijn enkel waardoor ik op krukken moest lopen en dochter kreeg zoals bijna altijd een oorontsteking. Heerlijke week was dat.
Wellicht is de oorzaak bij je bekend hoor maar kan het zijn dat je dochter oorontsteking krijgt van het water? Ik heb dat namelijk, en draag dus speciale oordoppen zodat er geen druppel water in mn oor komt.

Zeg het toch maar even omdat het blijkbaar elke x raak is op vakantie
Oh die doppen hebben we idd al jaaaren, maar helaas, ze had altijd prijs. Gelukkig is ze daar nu wel overheen gegroeid (of misschien is het omdat ze niet meer constant koppie onder haar omdat dan haar kapsel verpest wordt (puber)).
AR78 schreef:
28-07-2025 20:32
Mijn vriend heeft een camper. Een grote waar we ook al met zes personen in hebben gekampeerd. Nu gingen we met vijf personen op een weekendtrip en sliepen we onderweg in Deventer. Het regende toen we aankwamen maar hebben nog gezellig een drankje in de stad gedaan. Een half uur nadat we waren gaan slapen begon het te druppen binnen. Boven ons bed en boven het bed van dochter. Eruit en toen we weg wilden rijden bleek de camper te zijn weggezakt in de klei en weigerde ook maar een meter voor of achter te kunnen rijden. Ik heb in de stromende regen staan duwen. En dankzij de regen steeds meer klei in de profielen van de banden die spekglad werden. Ondanks verzoeken aan de buren bleven mensen in hun caravan. Er werd niet geholpen.
Ik heb het heldere idee gekregen na een uur drukken terwijl het lekken binnen steeds erger werd, om de automatten voor de banden te leggen voor grip. En met krachtig meedrukken konden we om half 2 's nachts weer naar huis. De twee kleintjes werden toen pas wakker.

Zoiets hadden wij ook een keer. Het neuswiel van de vouwwagen was vast komen te zitten in de blubber. De regen kletterde op onze ruggen en vanuit diverse tenten werd naar ons gegluurd. Onze kinderen (jonger dan twaalf) zaten in de auto te wachten tot de wagen was uitgeklapt. Niemand schoot ons te hulp.

Uiteindelijk toch de boel opgezet gekregen. Twee dagen later gingen wij verder en was het inmiddels zonnig. Van diverse kanten kwamen mensen even helpen duwen toen er aangekoppeld moest worden. Nou laat maar hoor, nu de blubber weer droog en hard is kunnen we dat ding met twee volwassen prima verplaatsen.
LemoosGaatDoor schreef:
28-07-2025 13:19
Duitsland, Schwarzwald. Bij een B&B geboekt die zichzelf aanprees als ‘uitermate geschikt voor wandelaars met hond’.

Te plaatse bleek dat het de bedoeling was dat je de hond in een smerige kennel in de tuin moest zetten als je naar je kamer/eetzaal ging. Verder verdachten ze onze toenmalige hond (14 kg, formaat opgeblazen Jack Russel en ook 50% jr) ervan dat het een ‘Kampfhund’ was. Man nog zo suf achter ons kijken op zoek naar de ‘Kampfhund’ :-). We konden wel zonder problemen de rest van de week annuleren en een dorpje lager geschikte accomodatie gevonden last minute.

De rest van zijn natuurlijke leven werd dat een running gag rond onze hond: Vorsicht!! Kampfhund!’

Wat betekent kampfhund dan?
Ik snap het verhaal niet.
BeeDifferent schreef:
28-07-2025 23:54
Vechthond
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
BeeDifferent schreef:
28-07-2025 23:54
Vechthond. Pitbull-achtigen en zo. En onze hond was een opgeblazen Jack Russel.
meisje85 schreef:
28-07-2025 18:05
Oh, dat tegengeluid heb ik ook wel: ik woon in een wijk waar veel Franse expats wonen, vlakbij een Franse school, en de kinderen lijken stuk voor stuk ongeleide projectielen en de moeders lijken alleen maar te kunnen schreeuwen en schromen ook niet tikken uit te delen. De vaders zie je nauwelijks. :facepalm:

Om het nog even een vakantiedraai te geven: op de heenreis kregen we ooit een ongeluk. Auto totalloss. We mankeerden niks, behalve veel blauwe plekken, spierpijn, schrammen e.d. Het was zwarte zaterdag dus het was lastig iemand te pakken te krijgen, dus we hebben in de dagen erna veel zelf geregeld. Zelfs een huurauto die we in onze woonplaats in Nederland terug brachten. Maar het enige hotel in de buurt in het vakantieland dat die eerste dagen nog plek had, was één of andere chocoladehotel. Klinkt aantrekkelijk, was het niet perse, werkelijk ieder gerecht op de kaart had iets met chocolade. En we hadden nog geen vervoer, dus we waren echt aangewezen op al die merkwaardige gerechten. :)
Fransen zijn kortaf, klaar is klaar…

Zie ik hiernaast ook, geen discussies. Kinderen geven ook geen kick 🤭
Jaren geleden superluxe naar een Engels Caribbisch eiland geweest. Geen hotelkamers maar losse villas met zwembadje tegen de berg op. Prachtig. Alles nagelnieuw. Wakker worden met jungle geluiden. Geur van vers fruit. Een butler per 3 huisjes. Machtig mooi. Tot ik ging douchen en me wat bekeken voelde. Ik keek opzij en zag twee zwarte oogjes. Daarna volgden er twee harige zwarte poten en daarna nog meer poten. Aaaargh. Een joekel van een tarantula. Nu weet ik inmiddels dat ze zelden iets doen maar mijn vriend geroepen. Meer gegild eigenlijk en een handoekje omgegaan. Vriend belde de ‘butler’. Maar zeer goed resort dus die was er meteen. Met een platte steen die hij boven op het beest gooide. Stond ik daar met mijn handdoekje. So! That is solved! Zei hij. Please call me when you see the second one. Eh welke second one? Bleek dat dit het mannetje was en ze altijd met zijn tweetjes waren. Die tweede hebben we nooit gezien maar ik sliep echt best wat minder goed
buzziebee wijzigde dit bericht op 29-07-2025 08:23
0.10% gewijzigd
En als kind. Maar deze was wel grappig. Met pa en ma en de vouwwagen naar (toen nog) Joegoslavie. De camping die we geboekt hadden te goor voor woorden. Pa ging naar de WC, kwam terug en zei; “meiden! Inpakken! We gaan”

Een paar dorpjes was later was er een camping met plek. Het was al donker. Toen kwam de klapkar vast te zitten. Moe moest eruit om te duwen en pa gas proberen te geven. Niets hielp en uit het niets kwamen er 5 mannen helpen. Geweldig. Alleen…. Poedelnaakt. Bleken we op een naturisten/nudistencamping terecht gekomen. Maar die was zo mooi en superschoon. Wij nog heel klein dus zijn wel lekker bloot drie weken gebleven.

Eenmaal weer thuis kwam de buurvrouw naar mijn moeder rennen. Of ze wist dat mijn jongste zusje (3 jaar oud) al haar kleren had uitgedaan en in haar blootje in de speeltuin aan het spelen was. :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
28-07-2025 15:22
Kent u die mop van die mensen die naar Esch-sur-Sûre zouden gaan?

Vriend en ik zouden gaan kamperen in Luxemburg. Vriend had een prachtig middeleeuws dorpje gevonden, midden in de heuvels, met uitgebreide wandelmogelijkheden. Ons budget liet te wensen over, maar dat was niet erg want wandelen kost niets en onze geesten zouden we voeden met weidse vergezichten.

Eenmaal aangekomen in het dorpje wachtte ons een hevige teleurstelling. Het glooiende heuvellandschap bleek een reusachtige afgraving waar de hele dag onder donderend geraas ijzererts werd gedolven. De wandelmogelijkheden bestonden uit een heel klein parkje met een trimbaan. En het regende er 23,5 uur per dag. Helaas voorzag het beperkte budget niet in de middelen om een treinkaartje naar een leukere plaats te kopen, dus onze vakantie hebben we grotendeels doorgebracht met yahtzeeën in het kruiptentje onder het genot van een (1) flesje zeer goedkoop supermarktbier.

Pas vele jaren later heb ik begrepen wat er was gebeurd: we waren abusievelijk naar Esch-sur-Alzette gegaan in plaats van naar Esch-sur-Sûre :rofl:
Haha ik snapte er al niks van want Esch-sur-Sûre is toch hartstikke leuk? Oke, met 23u regen per dag valt het daar vast ook tegen
BuzzieBee schreef:
29-07-2025 08:10

Eenmaal weer thuis kwam de buurvrouw naar mijn moeder rennen. Of ze wist dat mijn jongste zusje (3 jaar oud) al haar kleren had uitgedaan en in haar blootje in de speeltuin aan het spelen was. :rofl:
:rofl:
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Overigens zijn we drie keer naar dat prachtige resort gegaan. De eerste keer twee weken. Na de eerste week lag er een enveloppe onder onze deur. Of we de tweede week op hun kosten in een ander resort wilden verblijven. Daarbij een gratis voucher om het jaar daarna gratis een week terug te komen. Yes! Yes! Natuurlijk. Andere resort was ook best mooi maar niet zo prachtig als de eerste. Masr who cares. We gingen het jaar daarop in december weer naar het hotel! Omdat het huisje (meer villa) in de woonkamer een bedbank had dachten we leuk zuslief mee te nemen die net een nare scheiding had.

Het eiland wordt zelden tot nooit door een orkaan getroffen. Alleen dat jaar dus wel……. Halve resort wat tegen de berg was opgebouwd met een mudslide in zee gedonderd. Maar ze belden of we toch wilden komen. Met een vette upgrade naar een enorme villa met gruwelijk groot zwembad. En een uitzicht ‘to die for’ Maar of we dan in januari konden. Geen probleem. En heerlijke vakantie gehad. Maar we wilden toch wat doen dus een wandeling met een local geboekt. Begon superleuk en hij wist alles te vertellen. Tot ie zei! Ah look! En op zijn blote poten klom ie in een boom om terug te komen met een slang. Na mijn tarantula avontuur het jaar daarvoor was ik wel even klaar met potentieel enge dieren…. Maar wie kreeg ongevraagd die slang in haar handen geduwd. Juist. Ik. Achteraf bleek het een Fer de Lanche (of zoiets) te zijn en nog giftig ook. Ik stond daar dus compleet bevroren en stijf van de adrenaline met dat ding in mijn handen. Vroeg me af of dat beest dat kon voelen of ruiken. Maar na een voor mij eindeloos durend moment nam ie hem weer terug en gooide hij hem tussen de varens. Om daarna een soort miljoenpoot te pakken. Die ook giftig was. En kwam naar ons toe. Nope nope nope!
buzziebee wijzigde dit bericht op 29-07-2025 08:57
0.87% gewijzigd
het jaar na ons trouwen zijn we op rondreis gegaan door Costa Rica. We hadden nog geen kinderen maar wel een grote wens dus dit was de laatste keer voor voorlopig (inmiddels doen we het weer hoor).

een maand lang zelf door Costa Rica reizen. top.

Het eerste verblijf kon je alleen bereiken door een uur oid met een bootje door de mangrove bossen te varen. De lodges waren ergens op een berg gebouwd en waren redelijk basic. Dat betekende: warm water en stroom alleen tussen 16.00 en 18.00 en verder was het basic.
Het huisje zelf was zoals kinderen een huisje tekenen. Vierkant met een puntdakje. De ramen waren gaas ipv glas alleen de punt was open.

De eerste nacht hadden we 2 mega mega kakkerlakken in de badkamer. we hebben ze gevangen en over het balkon gegooid.

de tweede nacht werd ik wakker omdat ik iets over mee heen voelde lopen. Ik trok van schrik mijn laken strak en voelde het laken gewoon doorzakken van het lopende dier. Doodsbang maakte ik mijn man wakker die me op zijn beurt en zaklamp gaf. Ik had alleen het hart niet om te kijken wat het was en het was pas 23.00 uur dus ik moest nog wel ff.

De volgende dag vertelde de eigenaresse dat het vermoedelijk een aapje was. Die nieuwsgierig even kwam kijken. (op zich maar goed dat ik niet heb gekeken want die beestjes zijn echt niet vriendelijk).

De derde dag zouden we gaan snorkelen, helaas regende het s nachts zo hard dat snorkelen geen optie meer was. De eigenaresse van de locatie zei: ga leuk paardrijden langs het strand. Goeie optie, al zijn wij geen rijders, maar oke.

Helaas ging de gids juist de heuvels in. Daar waar het ook de hele nacht had gegoten en alles dus een grote modderbende was. Mijn paard gleed steeds uit en viel dan. Het was echt vreselijk. Ik zat huilend op dat paard maar kon er ook niet af of terug.

Dat waren de eerste drie dagen van een reis van 30 dagen. Ik dacht echt als dit het wordt, mijn god.

De hele trip was geweldig. Maar dat begin was voor mij wel even een slechte start.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Horror vakantie niet zo maar wel de terug reis ....vorig jaar. We zouden vanuit Napels naar Rome reizen om daar terug te vliegen naar NL. Napels is overigens echt niet mijn stad en ik ben half Italiaans maar phoe phoe phoe.....

Afijn, 's ochtend de trein gepakt om naar Rome te gaan, om onze vlucht daar te halen. We kwamen ruimschoots op het vliegveld in Rome aan, via 2 treinen. (Van Napels - Rome en van Rome centraal - Rome airport).

Wachten totdat we boarding on konden...ik heb vliegangst en ineens zag ik 'vertraging'. Dan begin het al bij mij te kriebelen. Afijn...vertraging oké niks nieuws en helemaal niet via Ryanair. Ineens nog een uur vertraging erbij...dus 2 uur in totaal. Ineens weer terug naar anderhalf uur. Uiteindelijk stond er dat we naar de boarding on konden gaan.

Staan we daar in de rij en ik neem dan altijd mijn kalmeringspilletje. Ik had hem net naar binnen gewerkt kregen we de melding - vlucht is geannuleerd. Wacht effe? Vlucht geannuleerd? GEANULLEERD?!!!!

Ik dacht alleen maar 'Ik heb dat laatste pilletje net naar binnen gewerkt o_o )
Mijn moeder waarmee ik was meteen gekeken....ja had ook inmiddels een mail binnen van Ryanair. Sommige passagiers hadden het niet eens door, dat de vlucht geannuleerd was.

Mijn moeder gekeken welke opties er waren en ze kon de vlucht omboeken naar een vlucht in de ochtend vanuit Napels. (G***dfdfdf*** daar komen we net vanaf!). Naja doe maar...want de eerst volgende vlucht ging pas zondag vanuit Rome en het was donderdag....in de middag/avond.

Een aantal mensen vroeg wat wij gingen doen, uitgelegd dat we vanaf Napels nu gingen. Uiteindelijk voegde er 5 mensen tot ons...3 jonge meiden en een koppel. Alleen onze koffers? Dus wij moesten eerst onze koffers als vermiste op gaan geven, toen we daar stonden zagen we onze koffers op de band. WAT EEN GELUK!

Snel verder naar de Ryanair helpdesk...daar stonden dus een hele rij met de overige passagiers. Oké laat maar we hebben toch omgeboekt, naar NAPELS! Mijn moeder is gelukkig handig met het treinsysteem in Italië, we moesten vanuit Rome Airport weer terug naar Rome Centraal en vanuit daar naar Napels Centraal.

Nou op Rome centraal aangekomen, mijn moeder 5 tickets geregeld (gereserveerde plekken, dat is normaal in Italië) vanuit daar naar Napels. Alleen die trein had vertraging. Gelukkig want onze vlucht vloog pas om vrijdag 07:45 uur en het was donderdag 20:30 uur. Hoe later die trein zou gaan, hoe minder lang we op het vliegveld in Napels hoefde rond te hangen.

Gegeten en uiteindelijk ging onze trein om 22:00 uur, reis duurde zo n 2 uur. Iedereen kon even was slapen. Nou in Napels aangekomen, dachten wij 'we kunne hier wel blijven'. Ja dag! Om middernacht sloot Napels Centraal en werden wij vriendelijk de stationshal uit geveegd. Geluk bij een ongeluk, stonden daar nog twee taxi busjes en die vroegen waar wij heen moesten. Mijn moeder in het Italiaans uitgelegd en een dealtje gemaakt met ze. Normaal is de rit van Centraal naar Airport 20 min...nou we stonden er binnen 10 min.

Daar stonden we dan...om 01:00 uur 's nachts buiten voor Napels Airport. Een militair adviseerde ons om in de aankomst hal te gaan zitten. Wel niet te vermelden dat die om 02:00 uur sloot. Zaten we daar om 02:00 uur 's nachts tot 04:30 's nachts buiten.....Uiteindelijk mochten we toen naar binnen en hebben we onze vlucht kunnen pakken. Maar jeetje...24-uur wakker blijven en zonder kalmeringspil ook nog eens vliegen....ik was blij toe.

Ik kan er nu om lachen maar op dat moment wilde ik alleen nog maar naar huis
Oh shit! Paarden! Heb ik er ook nog een van! In Frankrijk leuk paard rijden met mijn ex en een begeleider. Ik ben als de dood voor die beesten maar de begeleider gaf me daarom heel lief het meest makke en oude paard. Type lulletje rozenwater. Eenmaal op dat beest geklommen wat mijns inziens er nog best profi uitzag vond ik hem toch wel wat hoog. Maar goed, in een sukkelloopje op weg. Mijn ex kreeg het warm en deed zijn helm even af om zweet weg te vegen en mijn paard zag ineens die helm in zijn gezichtveld en ging er met een noodgang ende in volle galoop vandoor. Met mij erop. Remmen zitten er niet op dus ik me maar zo goed mogelijk half liggend vastgehouden tot ie eindelijk stopte. Een wonder dat ik er niet af ben gedonderd. Dat was mijn eerste en meteen ook laatste paard ervaring. Jammer want als kind zag ik me al in vol galop door weidse weilanden als heuze amazone stoer zijn op zo’n beest. Zit er niet in voor me.
Zoiets

https://m.youtube.com/watch?v=Ius9S0hbd ... GM7w%3D%3D
Kaarsjevoordesfeer schreef:
28-07-2025 17:43
Wij hadden dit jaar ook ergens een buurman met caravan. Die zette zijn apneu-apparaat 's nachts buiten. Slang door het geopende raam. Hoorde hij zelf zijn apparaat niet, maar wij wel. Heb me de eerste nacht afgevraagd wat dat geplok en gepuf steeds was.

Van mij mag je heus wel op vakantie met apneu, maar zet dat ding lekker binnen.
Dan moet hij dat apparaat eens na laten kijken. Ik slaap daar ook mee en die staat 50 centimeter van mijn hoofd. Die hoor ik helemaal niet.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
Vorig jaar Duitsland. Mijn man is slecht ter been, maar het ging nog allemaal goed. Totdat hij de op een na laatste dag ging douchen en uitgleed op de gladde vloer van de douche. Hij sloeg achterover door de douchedeur heen met zijn hoofd op een kastje. Gat in zijn hoofd, het bloed spoot eruit. Hotel receptionist belde een ambulance, die was er binnen 5 minuten. Gelukkig 2 sterke broeders, want blote, half bewusteloze man kon helemaal niets meer. Met zijn 3-en hem op het bed getild, aangekleed en met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Hij sprak geen woord Duits meer (kon sowieso niet echt samenhangend praten) en daarom mocht ik bij hem blijven tijdens de onderzoeken, want dat was niet gewoon daar.
Na een aantal hechtingen vonden ze het toch slimmer om een nachtje te blijven. Ondertussen kwam er een schoonmaakster om onze badkamer te reinigen, er was geen plekje daar zonder bloed.
Gelukkig mocht ik hem de volgende ochtend meenemen naar huis. Maar het einde van de vakantie hadden we toch wat anders voorgesteld.
Deze valt wat meer in de categorie klein leed, maar het was toch een behoorlijk teleurstellende vakantie.
Midweekje in NL met een peuter en baby.
De hele maand ervoor prachtig weer tot veel te warm, maar sowieso droog. Wij vertrekken en het begint te regenen en dat stopte dus de hele midweek niet meer. Het zwembad op het bungalowpark bleek 3 dagen afgehuurd voor zwemlessen, waardoor we er amper gebruik van konden maken. En toen werd peuter ook nog ziek op dag 2. Gewoon een zomergriepje, niks ernstigs. Maar de vakantie viel eigenlijk toch wel compleet in duigen zo.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven