Vakantie horror, klein en groot.

28-07-2025 10:42 139 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Komt voort uit het ‘gierig’-topic, maar omdat het vaak niet helemaal onder die noemer past:

Vertel hier al je vreselijke vakantie- en reisverhalen, groot of klein!
De échte horrorverhalen: was jij op de poepcruise of had je tickets gekocht voor Fyre Fest ;-)

Of de wat kleinere: stonden er ineens familieleden voor de deur van je luxe, ruime vakantievilla... Je hebt toch plek genoeg?
Of nodigde je zus (met haar acht schreeuwende kinderen) zichzelf uit, al geboekt ook, voor die cruise die jullie hadden geboekt ter ere van jullie huwelijksjubileum?

Kwam de eigenaar elke dag tussen 8.00 en 21.00 uur het gras maaien met z’n karretje naast jullie huisje en zwembad (ja, dat hadden wij)... en deed hij alsof hij ons mavo-Frans en Google Translate niet begreep? Ook dat past hier, dus vertel! ;-)
missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:21
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
3.77% gewijzigd
Ik vond het kind dat zijn doedelzak meegenomen heeft op vakantie ook echt vreselijk! Hele dag door dat gejank. En hárd dat dat gaat. Liep dat ventje de hele dag alle straatjes van de camping door. Maar meest asociale: er was een muziekoptreden, een bandje wat kwam spelen op de camping. Toen de sfeer er lekker in zat, ging dat ventje met zijn doedelzak er doorheen spelen om vervolgens met de pet rond te gaan. Waarom de ouders dit toelaten is me een vraag.
apiejapie schreef:
28-07-2025 17:20
Ik vond het kind dat zijn doedelzak meegenomen heeft op vakantie ook echt vreselijk! Hele dag door dat gejank. En hárd dat dat gaat. Liep dat ventje de hele dag alle straatjes van de camping door. Maar meest asociale: er was een muziekoptreden, een bandje wat kwam spelen op de camping. Toen de sfeer er lekker in zat, ging dat ventje met zijn doedelzak er doorheen spelen om vervolgens met de pet rond te gaan. Waarom de ouders dit toelaten is me een vraag.
Zo’n ventje tackel je toch. En die doedelzak hang je hoog in een boom of geef je aan de campingeigenaar.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
apiejapie schreef:
28-07-2025 17:20
Ik zou het dan weer nog wel grappig vinden :-).

Niet persé dat ie de hele dag loopt te spelen, wel dat ie dus zo slim is om mee te gaan spelen en nadien rondgaat om wat zakgeld / geld voor het ijsje van morgen te sprokkelen.

Die wordt later ondernemer.
wissewis wijzigde dit bericht op 28-07-2025 17:22
1.86% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wat vreselijk :|

Ik heb zelf eens meegemaakt dat we op het veld waar we kampeerden, cirkelvormig, waar een Vlaams gezin stond met 4 piepkleine kinderen (zeg maar 0, 1 2 & 3 jaar) waarvan de vader telkens de hele nacht de hort op was en de moeder met 1 en soms zelfs 2 huilende baby’s rondjes liep over het veld om ze in slaap te sussen. Vre-se-lijk. En vaders kwam dan in de vroege ochtend aan kakken, beschonken en al, dan maakten ze ruzie, want hij wilde slapen, maar maakte wel met z’n gestommel zijn kinderen wakker dus zij kon weer aan de bak om 6 uur in de ochtend. Ze kwam handen tekort, de wallen hingen op haar kin. De rest van het veld ook weer wakker. Gelukkig gingen ze een week nadat wij aankwamen weg, toen we zelf nog 1,5 week te gaan hadden.
Wissewis schreef:
28-07-2025 17:22

Niet persé dat ie de hele dag loopt te spelen, wel dat ie dus zo slim is om mee te gaan spelen en nadien rondgaat om wat zakgeld / geld voor het ijsje van morgen te sprokkelen.

Grappig hoor, een kutkind dat met zijn doedelzak het optreden van andere muzikanten verpest. Ik zou de mijne om minder te vondeling leggen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
28-07-2025 17:21
Zo’n ventje tackel je toch. En die doedelzak hang je hoog in een boom of geef je aan de campingeigenaar.
Haha, ik wilde ook zoiets schrijven, maar je was me al voor.
Cum non tum age
Wissewis schreef:

Eén enkele keer is misschien leuk. Elke volgende keer niet meer. Wij zaten van de week op de camping onbedoeld naar een karaoke-avond te luisteren een 300 meter verder. Na een avond is dat ook wel klaar. Eén vrouw kon best een beetje zingen. Eén kind klonk lief en aandoenlijk, de rest was vreselijk.
Lady*Voldemort schreef:
28-07-2025 17:16
Toch snap ik niet waarom je jezelf, en anderen, dat zou aandoen. Als je toch weet dat je drie van die huilkinderen hebt ga je toch niet gezellig kamperen in een tent, op een camping?

Wel blij enig verfrissend tegengeluid te lezen op de wijdverbreide aanname dat Franse kinderen altijd zo stil en welopgevoed zijn :lol:
Mee eens.
Ik heb wel eens gelezen in discussies over herrie makers ‘s nachts tijdens kamperen, als in bijvoorbeeld huilbaby’s en snurken: dat risico neem je als je gaat kamperen, die mensen hebben ook rechten.

Ik ben het daar niet mee eens en vind het ontzettend aso om met huilbaby’s of een enorm snurk probleem toch te gaan kamperen met een tent en zo je mede campinggasten de hele nacht wakker te houden. Ik neem aan dat je thuis van te voren ook wel wist dat je baby de hele nacht huilt of dat je hele bossen om zaagt ‘s nachts?
Wissewis schreef:

Of bedelaar
Ruin it yourself.
Lady*Voldemort schreef:
Toch snap ik niet waarom je jezelf, en anderen, dat zou aandoen. Als je toch weet dat je drie van die huilkinderen hebt ga je toch niet gezellig kamperen in een tent, op een camping?

Wel blij enig verfrissend tegengeluid te lezen op de wijdverbreide aanname dat Franse kinderen altijd zo stil en welopgevoed zijn :lol:
Ik zie dat sowieso al niet. Misschien in hogere Franse kringen, maar over het algemeen zie ik in Frankrijk echt geen verschil tussen Nederlandse en Franse kinderen, de Nederlandse kinderen zijn niet zo vervelend als altijd wordt geroepen en de Franse niet zo gedrild.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lidl-Annie-Aardbei schreef:
28-07-2025 17:32
Mee eens.
Ik heb wel eens gelezen in discussies over herrie makers ‘s nachts tijdens kamperen, als in bijvoorbeeld huilbaby’s en snurken: dat risico neem je als je gaat kamperen, die mensen hebben ook rechten.

Ik ben het daar niet mee eens en vind het ontzettend aso om met huilbaby’s of een enorm snurk probleem toch te gaan kamperen met een tent en zo je mede campinggasten de hele nacht wakker te houden. Ik neem aan dat je thuis van te voren ook wel wist dat je baby de hele nacht huilt of dat je hele bossen om zaagt ‘s nachts?

Wij hadden dit jaar ook ergens een buurman met caravan. Die zette zijn apneu-apparaat 's nachts buiten. Slang door het geopende raam. Hoorde hij zelf zijn apparaat niet, maar wij wel. Heb me de eerste nacht afgevraagd wat dat geplok en gepuf steeds was.

Van mij mag je heus wel op vakantie met apneu, maar zet dat ding lekker binnen.
Wissewis schreef:

Vast. Maar het ontbreken van (aangeleerd) fatsoen zal op termijn voor een verlies aan klanten zorgen, vrees ik.
Je staat net helemaal klaar met je caravan, voortent en uitbouw.
Komen al jaren op dezelfde camping en normaal is het van elektra paal naar paal. Was het hier van boom tot boom.
De (Franse) achter buren hadden ons eerst vrolijk alles laten opzetten om vervolgens de beveiliging erbij te halen om 5 cm “grond”. Uiteindelijk vonden zij het ook onzin…

Sinds 6 jaar staan ze jaarlijks achter ons. Alleen staan wij altijd eerder en pik ik de waslijn van boom tot boom in 😉. Elk jaar weer begroet ik hen met een grote vriendelijke lach maar kijken nog altijd chagrijnig naar ons haha…
blossom_86 wijzigde dit bericht op 28-07-2025 17:47
Reden: Aanpassing
3.54% gewijzigd
apiejapie schreef:
28-07-2025 17:44
Vast. Maar het ontbreken van (aangeleerd) fatsoen zal op termijn voor een verlies aan klanten zorgen, vrees ik.
Dat wilde ik net zeggen. Bij ondernemen hoort ook begrijpen wat wel en niet gepast is om te doen, dat is in eerste instantie de taak van je ouders, maar het lijkt me niet per se een voordeel als zij je daar nooit in hebben begrensd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kaarsjevoordesfeer schreef:
28-07-2025 17:43
Wij hadden dit jaar ook ergens een buurman met caravan. Die zette zijn apneu-apparaat 's nachts buiten. Slang door het geopende raam. Hoorde hij zelf zijn apparaat niet, maar wij wel. Heb me de eerste nacht afgevraagd wat dat geplok en gepuf steeds was.

Van mij mag je heus wel op vakantie met apneu, maar zet dat ding lekker binnen.
Wasknijper op de slang :lol:
Ruin it yourself.
Bedenk me ook nog de vakantie waarbij de reis langer was dan het verblijf. Zaterdag naar Frankrijk gereden voor wintersport (10 uur). In de avond te horen krijgen dat alles dicht ging vanwege covid en zondagochtend dus weer naar huis (10 uur).
Lady*Voldemort schreef:

Oh, dat tegengeluid heb ik ook wel: ik woon in een wijk waar veel Franse expats wonen, vlakbij een Franse school, en de kinderen lijken stuk voor stuk ongeleide projectielen en de moeders lijken alleen maar te kunnen schreeuwen en schromen ook niet tikken uit te delen. De vaders zie je nauwelijks. :facepalm:

Om het nog even een vakantiedraai te geven: op de heenreis kregen we ooit een ongeluk. Auto totalloss. We mankeerden niks, behalve veel blauwe plekken, spierpijn, schrammen e.d. Het was zwarte zaterdag dus het was lastig iemand te pakken te krijgen, dus we hebben in de dagen erna veel zelf geregeld. Zelfs een huurauto die we in onze woonplaats in Nederland terug brachten. Maar het enige hotel in de buurt in het vakantieland dat die eerste dagen nog plek had, was één of andere chocoladehotel. Klinkt aantrekkelijk, was het niet perse, werkelijk ieder gerecht op de kaart had iets met chocolade. En we hadden nog geen vervoer, dus we waren echt aangewezen op al die merkwaardige gerechten. :)
Gelukkig nooit echt hele vervelende dingen of ziekte diefstal of wat dan ook meegemaakt.

1 ding ondertussen wel geleerd, altijd op je telefoon opslaan waar de auto staat. Zo hebben we uren en uren door / om Sienna gelopen omdat we de parkeerplaats niet meer konden vinden en op Gran Canaria konden we op de terugweg de autoverhuur niet vinden. Het adres klopte niet met wat er op Google maps stond . Sunnycars gebeld en die zeiden ja het is daar ergens. We stonden op een industrieterrein maar de locatie was een paar kilometer verder in de middle of nowhere. Gelukkig ben ik zo iemand die altijd overal veel te vroeg is er extra tijd incalculeert dus we waren nog op tijd voor de terugvlucht.

Wat erg vervelend was was in Gambia, op de terugweg van een tweedaagse excursie schoot er een ezel op de weg, ezel dood, bus total loss en daar zaten we met een groepje van zo’n 15 Nederlanders in de hitte in het binnenland .
We hadden geluk dat er een man met paard en wagen voorbij kwam die onze gids meenam naar en dorp ergens waar hij kon bellen en toen werd en een andere bus geregeld. Moesten toen nog haasten om de veerboot te halen maar we zaten allemaal niet meer heel op ons gemak in die bus dus wilden niet dat de chauffeur heel hard ging rijden.
Voordeel van dit was dat we dat bij de officiële reisleider geboekt hadden dus we kregen de hele prijs van de excursie terug.
Kattengekje schreef:
28-07-2025 12:05
Ruim 20 jaar geleden gingen wij 3 weken naar Griekenland. Op de heenreis brak er in de trein al een vulling van mijn kies af. In Griekenland aangekomen bleek er iets mis met de reservering. De eerste week moesten we naar een andere locatie, daarna konden we in het geboekte appartement.

Na die week kreeg mijn partner vage rugklachten. We waren een uurtje op het strand (doen we normaal nooit) , toen bleek dat hij niet meer kon staan. Mensen van het hotel hebben hem naar het hotel gedragen. Uiteindelijk met loeiende sirenes in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, omdat ie een soort spasmen kreeg van de pijn. Daar 10 dagen gelegen. De mensen in het ziekenhuis waren superlief en hebben echt alles gedaan om te helpen. Er zou een verpleegkundige via Eurocross komen om het vervoer naar Nederland te begeleiden.

De laatste dag ben ik nog een eindje in de stad gaan wandelen om te “ontspannen”, toen werd ik beroofd van mijn tas. Alles kwijt: portemonnee met bankpasjes en rijbewijs, sleutels van het hotel en de huurauto, fotocamera. Gelukkig lagen de paspoorten nog in het ziekenhuis!

De dame van de reisorganisatie is mee geweest om aangifte te doen bij de politie en ging ’s avonds mee naar het hotel om alle spullen op te halen. Onderweg kregen we een ongeluk, waarbij er een motorrijder achterop de auto is geklapt. Gelukkig alleen licht gewond. We zijn in het hotel aangekomen en hebben een half uur zo moeten lachen. Dat was gewoon alle stress die eruit kwam.

’s Nachts moesten we met de ambulance naar het vliegveld. Onderweg waren er problemen met de ambulance, die kwam de berg bijna niet meer op. Gelukkig hebben we het vliegtuig nog net op tijd gehaald. Mijn partner lag op een brancard en moest via het keukentje rechtop het vliegtuig in worden gesjouwd. Dan heb je genoeg toeschouwers in zo’n vliegtuig. We gingen ook nog een tussenlanding maken in Athene om te tanken en een band van het vliegtuig te wisselen. Dus mijn partner moest op de brancard rechtop het vliegtuig weer uit en na 2 uur er weer terug in ☹. Vreselijk als je enorme pijn in je rug hebt. Uiteindelijk zijn we na bijna 3 weken “vakantie” keurig thuis afgeleverd door de ambulance.

Omdat mijn partner in een buitenlands ziekenhuis had gelegen, mocht ie niet naar een ziekenhuis in Nederland worden gebracht. Ik zal jullie de verdere ellende besparen…….
Durf jij überhaupt nog op vakantie? Jij wint de prijs van meest ellendige vakantie
We hebben het over eind jaren 90. Zus en ik gingen naar Torhout/Werchter. Zus woonde al in Nederland, ik nog in Australië. Zus kwam mij ophalen van Schiphol en we gingen gelijk door naar Werchter.

Best brak kwamen we aan en de temperatuur was inmiddels opgelopen naar 35 graden.

We werden naar een, nog bijna leeg, veld gedirigeerd. Een grote groep punkers waren bezig met het opzetten van een grote legertent. Wij vonden een plek onder de bomen. Dat leek ons, gezien de hitte, wel een prima optie. Dat het later één grote pisplek werd, wisten we toen nog niet...

A fijn, de tent opgezet. We zaten net aan een ijskoud biertje, komt er een grote groep Belgen het veld opgelopen.

Ze liepen allemaal naar links, toen weer naar rechts en toen keken ze ons aan.
Kwam de hele groep om ons heen staan om te vragen of wij wilden verkassen, zodat zij met zijn allen bij elkaar (in een grote kring) hun 16 tenten konden opzetten...

Man, kijk om je heen, het hele veld was nog leeg. Ze konden overal staan, maar nee, het moet perce die plek zijn. De enige plek met bomen.

We waren niet van plan om te vertrekken en toen sloeg de sfeer om.
Eén gast begon te schreeuwen, een andere begon alvast de tentharingen uit de grond te trekken. Een meisje begon zelfs te huilen en de ander begon excuses te maken, etc.

Een meisje zei nog: "Ik vraag het jullie vriendelijk: wij hebben ver gereisd en zijn moe...en.."
Toen zei ik in mijn beste Nederlands (want niet mijn moedertaal): "Jullie hebben ver gereisd??! Ik zat gisteren gvd nog in Australië en nou optieven met die bende. Helemaal klaar met dat gejank.." Stilte..

Eén applaus op de achtergrond. De punkers waren er inmiddels bij komen staan en hadden de groep Belgen ingesloten.

De Belgen dropen uiteindelijk af en wij gingen wat te eten halen.

Toen we terug kwamen, hadden ze hun tenten in een kring rondom de onze gezet. Met onze tent als stralende middelpunt...

Tent toen toch maar verplaatst naar een ander plekje.

Uiteindelijk bleek het bosje gebruikt te worden als openbaar urinoir. Er kwam die dag erop nog een flinke hoosbui over de camping en al de tentjes stonden blank en dat was niet alleen water..
Kaarsjevoordesfeer schreef:
28-07-2025 17:30
Eén enkele keer is misschien leuk. Elke volgende keer niet meer. Wij zaten van de week op de camping onbedoeld naar een karaoke-avond te luisteren een 300 meter verder. Na een avond is dat ook wel klaar. Eén vrouw kon best een beetje zingen. Eén kind klonk lief en aandoenlijk, de rest was vreselijk.
Ik heb een keer in Tsjechië in al mijn onschuld tegen mijn man gezegd: “Wat leuk hé, dat ze hier al die hits vertaald hebben naar het Tsjechisch?”
“Schat, dit is Engels”
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
X aantal jaar geleden zouden man en ik met de kinderen naar Frankrijk op vakantie
We reden via Duitsland en zijn ergens op een verlaten plek gestrand met pech.
's Nachts daar in de caravan geslapen en de volgende dag heel voorzichtig weer richting Nederland.
Anwb bij de auto gehad en uiteindelijk die dag weer naar huis gereden.
Toen ik ooit met twee vriendinnen op de Pinkpop-camping stond werden wij ‘s ochtends wakker door regen op de tent.
Het was alleen wel hele plaatselijke regen. Uit iemands blaas.
Diezelfde gezelligerds stonden naast ons met een hele grote legertent de héle nacht door Blau Blüht der Enzian van Heino te draaien.
Ooit met een vriend op vakantie op een kleine camping in Nederland
Hij ging ergens heen met de auto
En had onze fietsen aan een boom vast gezet, waardoor ik geen kant op kon
Ben toen behoorlijk boos geweest

Ook naar Denemarken te camperen.
Was een hele leuke vakantie
Alleen had ik de pech dat mijn tent lek was.
En we hebben behoorlijk wat regen gehad die vakantie
Toen man en ik elkaar net kenden had hij een camperbusje, daar zijn we mee op vakantie geweest
Rondreis door Nederland, België, Luxemburg en Frankrijk
Op de terugweg in België, bij een benzinepomp, kregen we een lekke band
Prima geholpen door iemand
Wij weer verder, nog een keer lekke band, van ons aanhangertje, gelukkig kon man dat zelf oplossen
En vervolgens reden we van een heuvel en kregen we een klapband.
Iemand van de pechhulp erbij, maar die wou ons niet begrijpen en is zomaar weggereden en heeft ons laten staan
Dag erna heeft iemand ons op weg geholpen, maar uiteindelijk stonden we toch weer met een lege band, vlak bij een bedrijf (wat autobanden verkocht)
Daar kwamen ze net terug van een personeelsuitje (op zondag) Maar ze hebben ons uit de brand geholpen met een nieuwe band
Die dag zijn we in 1 ruk doorgereden naar huis

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven