Vakantie horror, klein en groot.
maandag 28 juli 2025 om 10:42
Komt voort uit het ‘gierig’-topic, maar omdat het vaak niet helemaal onder die noemer past:
Vertel hier al je vreselijke vakantie- en reisverhalen, groot of klein!
De échte horrorverhalen: was jij op de poepcruise of had je tickets gekocht voor Fyre Fest

Of de wat kleinere: stonden er ineens familieleden voor de deur van je luxe, ruime vakantievilla... Je hebt toch plek genoeg?
Of nodigde je zus (met haar acht schreeuwende kinderen) zichzelf uit, al geboekt ook, voor die cruise die jullie hadden geboekt ter ere van jullie huwelijksjubileum?
Kwam de eigenaar elke dag tussen 8.00 en 21.00 uur het gras maaien met z’n karretje naast jullie huisje en zwembad (ja, dat hadden wij)... en deed hij alsof hij ons mavo-Frans en Google Translate niet begreep? Ook dat past hier, dus vertel!

missnuada wijzigde dit bericht op 28-07-2025 11:21
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
Reden: Spelling, zal nog wel eens gebeuren. Sorry.
3.77% gewijzigd
dinsdag 5 augustus 2025 om 18:28
Man, kinderen van 9 en 11 en ik vertrokken op vakantie. Rustigaan met de caravan, met wat vertraging aan het begin omdat mijn man zijn portemonnee met bankpas en paspoort vergeten was. Hij heeft ons met de caravan achtergelaten op een Limburgs marktplein en is zelf nog even op en neer naar huis gereden. Daarna halverwege een overnachting, ‘s middags na aankomst alles opgezet, boodschappen gedaan, lekker gegeten en op tijd naar bed, helemaal klaar voor 2 weken genieten.
De volgende morgen werden we in alle vroegte wakkergebeld door mijn zwager, omdat (schoon)vader ineens heel hard achteruitging. Die was al jaren ziek, ging steeds een beetje minder, maar hij had ons verzekerd dat hij voorlopig nog niet dood zou gaan. We hebben de caravan met bijna alle spullen op een parkeerplaatsje op de camping achtergelaten en zijn in een ruk terug naar huis gereden. Daar hebben we nog een emotionele dag gehad met (schoon)vader/opa om afscheid te nemen.
Na de uitvaart zijn we teruggegaan naar de camping, en hebben daar nog 2 mooie weken vakantie gehad.
De volgende morgen werden we in alle vroegte wakkergebeld door mijn zwager, omdat (schoon)vader ineens heel hard achteruitging. Die was al jaren ziek, ging steeds een beetje minder, maar hij had ons verzekerd dat hij voorlopig nog niet dood zou gaan. We hebben de caravan met bijna alle spullen op een parkeerplaatsje op de camping achtergelaten en zijn in een ruk terug naar huis gereden. Daar hebben we nog een emotionele dag gehad met (schoon)vader/opa om afscheid te nemen.
Na de uitvaart zijn we teruggegaan naar de camping, en hebben daar nog 2 mooie weken vakantie gehad.
dinsdag 5 augustus 2025 om 18:51
Oh ja, oude (schoon-)ouders…. Vlak voordat wij een verre reis (11 uur vliegen) zouden maken ging mijn moeder ineens enorm achteruit waardoor we in plaats van een tropisch eiland op de Veluwe zaten die zomervakantie. Niet lang daarna overleed ze dus ik was blij dat we in de buurt zijn gebleven.
En 2 jaar later op een geweldige camping waar iedereen het enorm naar de zin had, werden we wakker met 10 gemiste oproepen. Had mijn schoonvader een herseninfarct gehad en moesten we ook ineens met spoed naar huis racen omdat hij er slecht bij lag. Dat was ons eerste jaar zonder eigen tent, gelukkig want daardoor waren we snel weg en konden we sneller rijden (zonder aanhanger). En hebben we dus nog afscheid kunnen nemen van mijn schoonvader.
En 2 jaar later op een geweldige camping waar iedereen het enorm naar de zin had, werden we wakker met 10 gemiste oproepen. Had mijn schoonvader een herseninfarct gehad en moesten we ook ineens met spoed naar huis racen omdat hij er slecht bij lag. Dat was ons eerste jaar zonder eigen tent, gelukkig want daardoor waren we snel weg en konden we sneller rijden (zonder aanhanger). En hebben we dus nog afscheid kunnen nemen van mijn schoonvader.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in