Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Het bungalowpark kreeg een onvoldoende, want :
" in de snackbar kregen we vier kroketten en twee frikandellen, in plaats van vier frikandellen en twee kroketten." ...
Miskotto schreef:
23-06-2021 16:40
Maar hoezo noem jij mensen die een review geven zeikerds???
Mensen mogen hun mening geven, en dat doen ze vanuit hun visie, en wil je dat niet horen, geef mensen dan ook niet de gelegenheid om hun mening te ventileren.

Mensen mogen hun mening geven, echter soms kiezen ze bewust iets dat niet bij hun visie aansluit en dan gaan ze daar enorm over klagen. Dat is best gek.

VOORBEELD:
uit de brochure: Op onze melkveehouderij ontvangen wij sinds twintig jaar elke zomers kampeerders om in onze boomgaard te verblijven. Naast 50 melkkoeien hebben we ook nog 3 dwerggeitjes, een hok vol konijnen en kippen die vrij over de camping scharrelen. etc etc.
Review: Wat een stank, het leek wel of we naast een boerderij moesten kamperen. In de ochtend werden we gewekt door het loeien van heel veel koeien.

Dat is toch onterecht dat je daar over klaagt.

uit de brochure: Op onze camping geen disco, geen animatie, geen restaurant en zelfs geen zwembad. Wij bieden u vooral rust, ruimte en heel veel natuur.
Review: Er was geen zwembad en de kinderen verveelden zich dood.

Tja, dat stond in de brochure hè.
yette schreef:
23-06-2021 17:11
Ik kan me rot ergeren aan Nederlanders die denken dat ze in het buitenland alles en iedereen mogen afzeiken omdat ze toch niet worden verstaan. Heb mijn Franse oma jarenlang geholpen met haar boerenterras en haar archeologie museumpje. Als er dan Hollanders tegen elkaar zaten te klagen over de plastic stoelen, het tempo van mijn oma, mij, het formaat van het expositie (die notabene gratis was!) of de vieze kippen onder hun tafeltje, liet ik tijdens het bedienen èn de rondleiding niet merken dat ik Nederlands sprak. Tot ze vertrokken: 'Fijne dag nog!' 😘
Ja of dat het zo anders is "maar in Nederland...." Ja en? Je bent nu niet in Nederland. Ik vind het soms wel grappig, dan zie je ze denken van waarom lacht die vrouw?! Niet doorhebbende dat ik gewoon alles kan verstaan. Echt je komt Nederlanders op de meest gekke plekken tegen, zelfs waar je het niet zou verwachten.
anoniem_405330 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 05:19
95.10% gewijzigd
Op Sicilië, een agriturismo op één van de mooiste plekjes van het eiland.
Mooi groen, heuvelig, prachtig zwembad, de kamers waren prachtig. Echt alles helemaal geweldig.
Van mij een dikke 10. Op alles.

Stond er ook een onvoldoende bij... Want het meisje in de ontbijtzaal sprak alleen Italiaans.
:bonk:
Een van mijn ouders is zo'n iemand. Tot huilen aan toe. Vliegtuigen die te laag overvliegen, een waterkoker die lang doet over het water koken, geen wasknijpers, lamp boven de spiegel kapot, douchegordijn sluit niet aan, etc.
"Heb ik daar nou het hele jaar voor gewerkt?"
Vreselijk. Ga dan niet als je je niet kan ontspannen.
https://www.thebestsocial.media/nl/hote ... e-reviews/
:popcorn: :rofl:
heavydrizzle schreef:
23-06-2021 17:04
Wij zaten een paar jaar geleden in Granada in een superfijn hotel aan een heel schattig pleintje met een paar terrasjes, een kioskje, heel leuk. Er zaten ook vogels in de bomen op het pleintje, een beetje van die parkiet-achtige beestjes. Die floten/kwetterden 's ochtends vroeg. Want, tja, vogels.

Ik heb daar in de Tripadvisor-reviews serieus klachten over gelezen. Kom op zeg. Als er elke dag een Harley Davidson-fanmeeting naast je hotel is of de plaatselijke gabberscene heeft daar z'n vaste hangout van gemaakt dán heb je recht tot klagen. Maar kwetterende vogels....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in reviews ook melding maak van lawaai. Niet per se om te klagen, maar wel als waarschuwing voor mede-lichte slapers. Bv de airco van de keuken onder mijn raam in een hotel, of slaapkamer van airbnb pal aan een groot plein waar hele nacht de lokale jeugd zat te zuipen met veel geschreeuw.

Ik let daar zelf op bij doorlezen van reviews
TsumTsum schreef:
23-06-2021 17:05
Ik heb net geprobeerd die oude topic proberen te vinden. Was iets met tripadvisor en reviews maar kan um niet vinden. En daar was toen inderdaad ook een eigenaar die op iedere slechte review ging reageren enzo wat echt zo grappig was, volgens mij was daar toen ook een site voor?

Ja, dat was een hoteleigenaar uit Amersfoort volgens mij.
smulrol schreef:
23-06-2021 17:57
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in reviews ook melding maak van lawaai. Niet per se om te klagen, maar wel als waarschuwing voor mede-lichte slapers. Bv de airco van de keuken onder mijn raam in een hotel, of slaapkamer van airbnb pal aan een groot plein waar hele nacht de lokale jeugd zat te zuipen met veel geschreeuw.

Yep, ik ook. Zeker als er 'geluidsisolatie' bijstaat.
Life is short. Eat dessert first.
Klagen mag natuurlijk, als dat terecht is. Maar boek je 2*, dan kun je niet klagen omdat dat je geen 5* accommodatie aantreft.

Overigens vind ik dat je ook met 2* mag verwachten dat het gewoon schoon en veilig is, en als je ook voor ontbijt betaalt dan hoef je niet afgescheept te worden met een appel en lauwe thee. Is dat al te lastig, dan is klagen wat mij betreft heel terecht.

Wij hebben zelf overigens ook een paar keer echt slechte hotels meegemaakt.

De ergste stond in Venezuela. Denk aan schimmel op de muren en op de matrassen van de strandbedden, kakkerlakken in de kamer (niet een verdwaalde maar een hele familie), het bed dat scheef stond omdat er een poot mistte, enz. En de medehotelgast die werd afgevoerd per ambulance nadat hij onderweg van de hotelbar naar zijn kamer geweldadig werd overvallen, verhoogde de feestvreugde niet.

Toen we daarna eens bij een hotel in de VS kwamen waar de taxichauffeur ons naar de kamer reed, omdat lopen niet veilig was, namen we dat dan ook bloedserieus. Net als de vele veiligheidswaarschuwingen op de hoteldeur. Dat was niet echt relaxt.

En dat hotel waar in de ontbijtzaal een doodgeplette kakkerlak tegen de muur hing terwijl hij opgevreten werd door een leger mieren die er in verschillende zwarte colonnes op af liepen, deed ook de eetlust wel vergaan.

Je zult mij niet horen over de beruchte kleine kamer in Parijs, een verdwaalde kakkerlak in tropisch klimaat, een koffieautomaat die eens een dagje stuk is of een serviceprobleem dat snel en goed wordt opgelost. Maar een zeker minimum mag je overal wel verwachten.
Vroeger boekte ik altijd goedkope vakanties aan de middellandse zee. Een keertje waren we in een appartement in Griekenland, ik geloof iets van 350 euro voor de vlucht en 16 dagen appartement. Het appartement werd gerund door een oud Grieks vrouwtje die de benen uit haar lijf liep. En hoewel er heus wel wat op aan te merken was (wat wil je voor die prijs) gingen de klachten over de gratis koekjes die je kreeg die te klein waren, over de fruitsalade waarin geen druiven zaten (serieus die vrouw maakte gratis fruitsalade die ze serveerde aan de mensen aan het zwembad) en over te weinig gratis snoepjes die je meekreeg als je weer naar het vliegveld ging. En dit was geen all inclusive, nee gewoon een simpele logies. De verwachtingen die mensen hebben liggen soms zo ver van de werkelijkheid.

Ook een keer een review van een moeder en dochter die met hun kleinzoon buiten het hoogseizoen met de bus naar Spanje gingen voor een prikkie. Ze hadden gedacht dat kleinzoon de hele dag wel bezig gehouden zou worden maar in de ochtend was er geen animatie. Wat een klaagzang was dat.
las toevallig gisteren zo een review

de pleerol hing te veel naar achter, in de stacaravan. En nu moesten ze half hun nek breken om wat papier te pakken.
En stond er ook bij 'tip: wcrol meer naar voren plaatsen'.

Waar je je al niet druk om maakt in je caravan.
Er was toch ooit hier een topic van iemand die klaagde over de enorme hoeveelheid zand op het strand van Scheveningen? Kan iemand dat nog opduikelen?
Birdie schreef:
23-06-2021 17:32
Op Sicilië, een agriturismo op één van de mooiste plekjes van het eiland.
Mooi groen, heuvelig, prachtig zwembad, de kamers waren prachtig. Echt alles helemaal geweldig.
Van mij een dikke 10. Op alles.
Heb je een naam van de accommodatie? Ik ben al wat aan het rondkijken voor volgend jaar ;-D
Lady*Voldemort schreef:
23-06-2021 19:11
Er was toch ooit hier een topic van iemand die klaagde over de enorme hoeveelheid zand op het strand van Scheveningen? Kan iemand dat nog opduikelen?
b
anoniem_405330 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 05:10
1.49% gewijzigd
smulrol schreef:
23-06-2021 17:57

Melding maken is één ding. Maar om het dan een laag cijfer in de beoordeling te geven gaat weerwat ver, imho.
Ik zat eens in een luxe resort op de Malediven. Het was erg klein met een kamer of 20, maar echt alles was perfect geregeld, tot een eigen butler aan toe die elke dag lekkers kwam brengen, je kamer 3x op een dag in orde maakte terwijl jij zat te ontbijten/lunchen/dineren, en als het regende werd je zelfs met een overdekte golfkar opgehaald voor het restaurant.

Het eten was all-inclusive (en echt heel erg lekker), en voor het diner was het restaurant op gezette tijden geopend; van 19.00-23.00 uur. Je kon er ook voor kiezen om het op je kamer te laten bezorgen.

Nou zat er ook een Rus in dat hotel, en die klaagde dus over van alles en nog wat en zo ook over dat restaurant, want meneer wenste niet met de andere gasten te eten. Die eiste dus dat het personeel (dat dus 7 dagen per week alle drie de shifts werkte, van ‘s ochtends 7 tot ‘s avonds 11 uur!) het restaurant na sluitingstijd voor hem en zijn hoertje (dat lag er nogal dik bovenop) open hield. En die arme drommels deden dat dus ook nog, in het kader van “alles voor de klant!”.

Nou vond ik dat al waanzin en kon ik die Rus zijn bloed wel zuipen, maar later zag ik dat hij dus ook nog het gore lef had om dat resort online af te kraken. En waar ging het vooral over? De openingstijden van dat restaurant! :swear:
london_calling schreef:
23-06-2021 19:12
Heb je een naam van de accommodatie? Ik ben al wat aan het rondkijken voor volgend jaar ;-D

https://www.kallikoros.it/

(Via Bebsy ook voordelig te boeken)
De moeder van een vriendin was ook zo’n klager. Ze gingen nogal vaak op vakantie, maar hadden beter thuis kunnen blijven want nergens deugde het. Ook op een grappige manier. De vakantie naar Suriname was niet bevallen want het was daar echt veel te warm (goh, dat verwacht je niet). En op wintersport in Canada, daar was het toch koud!
Nederlanders zijn sowieso vreselijk als ze op vakantie mogen.
Het zijn net olifanten in een porseleinkast.
Net als Russen, maar die zijn dan de lompe dronken variant, wij zeiken gewoon de hele dag door en iedereen mag het ook horen.

In Australië ben ik vaak genoeg weggerend als mijn vriend en ik een Nederlands stel zagen aankomen. En ja, ons volk is dan ook erg makkelijk en snel te herkennen (en te horen)

Desalniettemin doe ik soms ook mee hoor, met de zeik hype. En ben ik toch soms best trots om een kaaskop te zijn.
cuculuscanorus schreef:
23-06-2021 15:05
Ik had hier ook ooit een topic over geopend (toen ik nog een leuke nick had), maar terugvinden is een drama.
Ik vind het ook echt vermakelijk. Nog leuker vind ik het wanneer de eigenaar van een accommodatie gaat reageren en er een soort vakantiefittie ontstaat.
Misschien off topic, maar bij reviews over "Thermen R" (Wellness complex in België) reageert de eigenaar onbeleefd, onbeschoft tot hilarisch op de beoordelingen van bezoekers. Wil je wat leuke proza, bekijk eens de reviews op tripadvisor enz.
Birdie schreef:
23-06-2021 19:41
https://www.kallikoros.it/
(Via Bebsy ook voordelig te boeken)
Dank je voor de link, ziet er goed uit!
TsumTsum schreef:
23-06-2021 17:05
Ik heb net geprobeerd die oude topic proberen te vinden. Was iets met tripadvisor en reviews maar kan um niet vinden. En daar was toen inderdaad ook een eigenaar die op iedere slechte review ging reageren enzo wat echt zo grappig was, volgens mij was daar toen ook een site voor?
We hebben hier toch ook eens erg veel lol gehad over een camping in Brabant/Limburg die liep te miepen over de reviews. Iets met een zwembad en kinderen. Er mochten geen kinderen in dat zwembad ofzo....
In een Frans hotel een keer een Amerikaan horen klagen dat er ‘no American movies’ op de tv waren.
Ook zat hij heel boos te doen aan het ontbijt (alles te klein, de broodjes, de sapglaasjes, etc). Hij zei tegen zijn reisgenoot: ‘At least they have hard boiled eggs, but I’m not gonna go write home about it.’
Tot dat toe wist ik niet dat dat ook een Engelse uitdrukking was!
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven