Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Een leuk topic voor deze peiler : Ervaringen van reisleiders!
patsy--stone schreef:
24-06-2021 14:00
Nou want stamppot is echt iets om over naar huis te schrijven! :lol:
Niks mis met een goede stamppot. Niet met sufgekookte groenten "uit grootmoeders keuken" maar goed gemaakt is er niets mis mee. En is overigens ook niet heel typisch Nederlands. Er zijn meer landen waar ze dit hebben. Je zou het misschien eerder Noord-West-Europees moeten noemen.
KamilleT schreef:
26-06-2021 08:38
Dus die mensen mishandelen jou fysiek en worden als beloning omgeboekt naar een vijfsterren accommodatie? Ik hoop tegen een flinke meerprijs, wat een idioten.
Ik had deze gasten per direct uit het hotel gezet!!!! Zonder een nieuwe kamer of hotel te regelen.
En de mensen in het penthouse vragen om naar een mindere kamer te verhuizen? No way!!!!!
Deze gasten hebben gekregen wat ze geboekt hebben. August, dus hoogseizoen, dus alles vol. Misschien tegen een meerprijs dan nog naar een duurdere kamer. Maar voor de rest, echt jammer voor ze. Zo blijkt maar weer, de brutalen hebben de halve wereld.
Gordi schreef:
26-06-2021 08:46
Nog eentje, niet over klagers maar wel grappig. Een koppel belt me op een avond met de vraag of ze de volgende ochtend een excursie konden doen. Was een busreis rond het eiland met een plaatselijke excursie organisatie. Ik deed de verkoop, maar ging niet mee. Omdat ze op een uur rijden lagen van waar ik was, had ik ze ja gezegd en ze konden me dan de dag erna betalen als ik ze met de bus ging ophalen om terug naar het vliegveld te gaan. Ok. Op de dag van de terugreis waren ze echter een no-show en de receptie van hun hotelletje vertelde me dat ze een auto hadden gehuurd en al naar de luchthaven vertrokken waren. Bij aankomst op de luchthaven zag ik ze niet meer. Gebeld, maar ze namen niet op. Als die excursies niet betaald worden, moest ik die uit eigen zak betalen en was ongeveer 80 euro dus hell no dat ik dat ging doen. Ik kende de douaniers (echt, wat een klein eiland was dat) en liet hen 4 keer omroepen met de vraag zich naar de douane post te begeven. Achter de douane was het ook erg klein, 1 grote ruimte met wat stoelen en een kiosk. Ze kwamen niet, dus stelden de douaniers voor om me achter de douane te begeleiden. Die waren echt geschrokken toen ik met twee bewapende agenten voor hen stond om vriendelijk dat geld terug te vragen. En dan nog durven zeggen dat ze het geld wel bij terugkomst aan de reisorganisatie hadden overgemaakt hoor!
Wat schandalig zeg! Dat soort mensen kennen geen enkele schaamte.
Wel een heel goede actie van jou!!
Metallover schreef:
26-06-2021 09:20
Wat schandalig zeg! Dat soort mensen kennen geen enkele schaamte.
Wel een heel goede actie van jou!!
Wel het risico dat je zelf neemt. Zeker schandalig van de gasten. Maar helaas, en dat zal je zeker gelerd hebben in het vak, kun je hier niet op vertrouwen. Altijd vooraf laten betalen, en anders kunnen ze helaas niet mee.
yette schreef:
23-06-2021 17:11
Ik kan me rot ergeren aan Nederlanders die denken dat ze in het buitenland alles en iedereen mogen afzeiken omdat ze toch niet worden verstaan. Heb mijn Franse oma jarenlang geholpen met haar boerenterras en haar archeologie museumpje. Als er dan Hollanders tegen elkaar zaten te klagen over de plastic stoelen, het tempo van mijn oma, mij, het formaat van het expositie (die notabene gratis was!) of de vieze kippen onder hun tafeltje, liet ik tijdens het bedienen èn de rondleiding niet merken dat ik Nederlands sprak. Tot ze vertrokken: 'Fijne dag nog!' 😘
Haha beetje off topic maar dit is mij ook gebeurd.
Tijdens een binnenlandse vlucht in Amerika kwam er een heeeele dikke man naast me zitten, hij stonk heel erg en zat continue te hoesten en roggelen. Hij zat deels op mijn stoel omdat het gewoon niet paste. Dus ik heb 2 uur lang zitten klagen tegen mn zoontje die naast me zat dat ik helemaal onpasselijk werd van de stank en die man beter 2 stoelen had kunnen nemen.
Ik wist zeker dat hij ons niet verstond omdat er alleen Amerikaanse en een paar Spaanstalige passagiers waren.

Toen we geland waren en op het vliegveld waren liep hij voor ons, bellend met zn mobiel, in het Nederlands! :facepalm:
Joelle1980 schreef:
26-06-2021 12:44
Haha beetje off topic maar dit is mij ook gebeurd.
Tijdens een binnenlandse vlucht in Amerika kwam er een heeeele dikke man naast me zitten, hij stonk heel erg en zat continue te hoesten en roggelen. Hij zat deels op mijn stoel omdat het gewoon niet paste. Dus ik heb 2 uur lang zitten klagen tegen mn zoontje die naast me zat dat ik helemaal onpasselijk werd van de stank en die man beter 2 stoelen had kunnen nemen.
Ik wist zeker dat hij ons niet verstond omdat er alleen Amerikaanse en een paar Spaanstalige passagiers waren.

Toen we geland waren en op het vliegveld waren liep hij voor ons, bellend met zn mobiel, in het Nederlands! :facepalm:
Waarom heb je zoon dan niet naast die man gezet?
dolfje schreef:
26-06-2021 13:03

Dat lijkt me ook logisch, zoon is een stuk smaller dan jij.
dolfje schreef:
26-06-2021 13:03
Mijn kinderen zouden daar echt niet gaan zitten. Ik ben altijd de sukkel die naast rare mensen mag zitten. Op lange vluchten mag ik wel aan het gangpad omdat ik elk uur naar de wc ga of even lopen.
Beter.Laat schreef:
26-06-2021 09:00
Een leuk topic voor deze peiler : Ervaringen van reisleiders!

Ik roep altijd: als je de menselijke aard wilt leren kennen moet je in de schoonmaak, horeca of retail gaan werken.

Maar de reisleiders mogen ook wel in dit rijtje!
KamilleT schreef:
26-06-2021 13:10
Mijn kinderen zouden daar echt niet gaan zitten. Ik ben altijd de sukkel die naast rare mensen mag zitten. Op lange vluchten mag ik wel aan het gangpad omdat ik elk uur naar de wc ga of even lopen.
Ja precies, no way dat hij naast die man ging zitten :-D
AnAppleADay schreef:
23-06-2021 15:02
'Het is niet eerlijk dat wij meer dan negen uur moeten vliegen om hier te komen. We spraken met een Amerikaans gezin en zij waren er binnen vier uur'

https://www.ad.nl/reizen/10-absurde-rei ... ~ab85809d/

Wil je even bedanken voor de link, ik lag half onder mijn bureau van het lachen :rofl:
DontYouHatePants schreef:
26-06-2021 14:03
Wil je even bedanken voor de link, ik lag half onder mijn bureau van het lachen :rofl:
Hoe functioneren deze mensen in onze samenleving. Dat is echt de vraag waar ik de komende dag mee zal rondlopen.
Joelle1980 schreef:
26-06-2021 13:51

Mijn kind had gewoon moeten luisteren, kan wel zoveel niet willen :proud:
Metallover schreef:
26-06-2021 17:31
Ja dat zou ik ook zeggen. Ouder betaald dus bepaald wie waar zit :P
Joelle1980 schreef:
26-06-2021 13:51
Geen idee hoe oud je zoon toen was, maar over dit soort zaken zou ik tot een bepaalde leeftijd geen discussie aan gaan: 'Hup, jij zit hier!'

En als je een oplossing wil bereiken, is het natuurlijk handiger om te klagen tegen iemand die wat aan de situatie kan doen.
Ik ben trouwens ook wel eens verbaasd geweest dat er helemaal niemand over mij klaagde, terwijl ik me daar wel op had voorbereid. Alleen maar medeleven toen ik 8 uur moest vliegen met een huilende, kotsende kleuter en (jawel) een kat die aan een stuk door keihard klaagde.
Perlala_Gadeon schreef:
26-06-2021 14:35
Hoe functioneren deze mensen in onze samenleving. Dat is echt de vraag waar ik de komende dag mee zal rondlopen.
En ze mogen ook nog stemmen. Maar op een of andere manier redden die mensen het. Omdat ze genoeg inkomen hebben, omdat ze niet teveel kosten hebben, omdat hun leven verder niet ingewikkeld is. Maar o wee, als er iets wel moeilijker wordt, dan wordt het dra-ma.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Metallover schreef:
26-06-2021 17:31
Dus jij laat liever je kind naast een enge stinkende man zitten? Dat kan natuurlijk ook.
dianaf schreef:
27-06-2021 11:18
En ze mogen ook nog stemmen. Maar op een of andere manier redden die mensen het. Omdat ze genoeg inkomen hebben, omdat ze niet teveel kosten hebben, omdat hun leven verder niet ingewikkeld is. Maar o wee, als er iets wel moeilijker wordt, dan wordt het dra-ma.

Yep, ik lees ook in het burenoverlast-topic. Daar veroorzaken dit soort mensen onnoemelijk veel ellende voor anderen. Het grote taboe anno 2021, dat we mensen laten bungelen die begeleid zouden moeten worden.
Perlala_Gadeon schreef:
27-06-2021 12:05
Yep, ik lees ook in het burenoverlast-topic. Daar veroorzaken dit soort mensen onnoemelijk veel ellende voor anderen. Het grote taboe anno 2021, dat we mensen laten bungelen die begeleid zouden moeten worden.
Nou als je al die mensen wil gaan begeleiden dan mag je echt een kwart van Nederland gaan begeleiden. :-D :-D
FeeLucifer01 schreef:
27-06-2021 12:09
Nou als je al die mensen wil gaan begeleiden dan mag je echt een kwart van Nederland gaan begeleiden. :-D :-D

Niet iedereen met een lager IQ is zo, gelukkig maar!!
Perlala_Gadeon schreef:
27-06-2021 12:10
Niet iedereen met een lager IQ is zo, gelukkig maar!!
Nee zeg. Bepaalde mensen met een hoger IQ zijn ook zo. :-D
FeeLucifer01 schreef:
27-06-2021 12:13
Nee zeg. Bepaalde mensen met een hoger IQ zijn ook zo. :-D

Zo is het. Maar dat vind ik wel veel minder schrijnend dan mensen die uit onvermogen en overvraagdheid hun gedrag vertonen.
KamilleT schreef:
27-06-2021 11:24
Dus jij laat liever je kind naast een enge stinkende man zitten? Dat kan natuurlijk ook.
Ik wel dus het is maar goed dat ik geen kinderen heb :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven