Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
KamilleT schreef:
22-08-2021 20:32
Ik zat nog eens te denken over die ‘subtiele’ reviews en ga dat toch niet doen. Liever duidelijk zodat andere mensen er ook echt wat aan hebben zonder verder te hoeven nadenken. Dus het dinerbuffet met oma’s keuken is zonde van je geld. Je kunt beter alleen ontbijt nemen en lekker gaan eten in een van de 50 andere restaurants in de buurt.
Ik denk dat men met subtiel bedoelt: ‘niet onnodig kwetsend’.
Als je schrijft dat het dinerbuffet een ‘aanrader is voor de liefhebber van oma’s keuken/zoals je vroeger thuis AGV at’ dat iedere niet-liefhebber dan inderdaad een tafeltje boekt in een van die 50 restaurants. Klinkt toch heel anders dan ‘ranzig dinerbuffet met lauwe aardappelpuree uit een zakje of gecremeerde aardappelreepjes als een zwak excuus voor frites, stukjes draadvlees drijvend in baggervette jus of een gehaktbal van betonmix en stinkende bloemkool met een goor bechamelsausje of rode bieten verzopen in sladressing’
Ik heb ook wel eens gehad dat het eten in het hotel niet zo geweldig was over het algemeen. Niet dat het vies was maar het was veel hetzelfde en de groenten ontbraken vaak maar het bleek wel een typische basis maaltijd van het land. En we wisten voordat we aankwamen niet eens dat het naast incl. ontbijt ook incl. avondeten was.

Dus in de review stond alleen dat ik niet verwacht had dat er ook een basis avondmaaltijd inclusief was. En dat bepaalde gerechten op de kaart, die dus niet incl. waren, een aanrader waren.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
22-08-2021 20:32
Ik zat nog eens te denken over die ‘subtiele’ reviews en ga dat toch niet doen. Liever duidelijk zodat andere mensen er ook echt wat aan hebben zonder verder te hoeven nadenken. Dus het dinerbuffet met oma’s keuken is zonde van je geld. Je kunt beter alleen ontbijt nemen en lekker gaan eten in een van de 50 andere restaurants in de buurt.
Ik houd gewoon niet van afkraken, als het verder prima welwillende huiseigenaren (ofzo) zijn. Bij eikels, vind ik het geen probleem.
Ik schrijf het dan zo, dat het de advertentietekst verduidelijkt.
Als de tekst zegt: Dinerbuffet
Dan maak ik er van: Het buffet is oud-hollands, in het nabijgelegen plaatsje X, zijn diverse restaurants

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven