Vakantiezeikerds

23-06-2021 14:52 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even op de valreep een nieuw topic.
Dit naar aanleiding van een topic waarin iemand een vraag heeft over recensies over een accomodatie.
Ik vind het zelf leuk om hotels/ huisjes/ plaatsen uit te zoeken voor vakantie.
Ik google die dan ook en lees reviews en bekijk foto's.
En soms kom je van die "vakantiezeikerds" tegen.
Van die mensen die volgens mij op vakantie gaan met de intentie om zoveel mogelijk slecht bewijsmateriaal te vinden, zodat ze geld terug kunnen ragen.
Ik heb het dan niet over mega vieze of kapotte dingen, maar mensen die een foto maken van.... tja noem maar op.
*een ontbrekend kitrandje bij het zwembad
*de broodrooster in hun low-budget 2 sterren verblijf in spanje
* de balkon die uitkijkt op een grasveld (niet eens een vuilnisbelt, gewoon gras)

Enz.

Ook klachten, die ze vervolgens wel heel zwaar laten mee wegen, zoals dat er geen waslijn was.
Je de kerkklokken hoort luiden, de kinderen in het zwembad teveel lawaai maken.
Vervolgens zie je dat ze b.v. alles een 8 geven, maar dat ene puntje een 3 ofzo.

Kom maar op met vakantiezeikerds!

En vooral; lees de reviews, maak een eigen beoordeling, wat voor de een heel erg belangrijk is, is voor de ander niet belangrijk. Oh, en verwacht niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Zoals bij die "red mijn vakantie" programma's.
Met 6 man een appartementje huren in lloret, 2 weken, all inclusief, met de bus, voor omgerekend 350 euro p.p. wat verwacht je dan?
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:04
Reden: Zonder u, ziet beter uit
0.07% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
*fluistert: het is review (zonder u) *
Nummer*Zoveel schreef:
23-06-2021 14:54
:rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zag eens zo’n verzamelpost voorbij komen waar echt de meest hilarische klachten waren samengebracht. Dan kun je denken aan dingen als:

“Leuk die Safari, maar we hebben helemaal geen leeuwen gezien, dus kunnen jullie die voortaan binnen de hekken van het eigen terrein houden.”

“U adverteert met een kinderprogramma, maar we werden geacht om ze zelf te halen en te brengen, en er werd ook nog eens geld gevraagd voor een avondje oppassen! Stelletje afzetters!!!”

“Het was echt veel te warm, belachelijk dat niemand daarvoor waarschuwt!”
Zeiken over dat er geen hagelslag was :bonk: .
'Het is niet eerlijk dat wij meer dan negen uur moeten vliegen om hier te komen. We spraken met een Amerikaans gezin en zij waren er binnen vier uur'

https://www.ad.nl/reizen/10-absurde-rei ... ~ab85809d/
Nummer*Zoveel schreef:

Oeps, sorry, ik ga het asnpassen. Vond het al vreemd uitzien.

Van die mensen die klagen dat er geen stroop in hun griekse B&B is.
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:05
2.53% gewijzigd
.
thanx wijzigde dit bericht op 23-06-2021 15:05
99.03% gewijzigd
Ik had hier ook ooit een topic over geopend (toen ik nog een leuke nick had), maar terugvinden is een drama.
Ik vind het ook echt vermakelijk. Nog leuker vind ik het wanneer de eigenaar van een accommodatie gaat reageren en er een soort vakantiefittie ontstaat.
Over een hotel in Bangkok, gelegen aan de rivier:

Het stinkt hier wel een beetje naar riool.
Over mensen die vonden dat er te veel zand op het strand was.

Of dat iemand zwanger was geraakt omdat er niets te doen was.

Iemand die het stom vond dat er zoveel spanjaarden in Spanje waren.
Over de Malediven: je kunt er niet winkelen, er is geen gezellige boulevard, er is echt niks te doen!
Er was een topic inderdaad met de geweldigste verhalen.

Een stel die commetaar had op de tv zenders bij de accomodatie Geen RTL4 dus nu moesten ze de hele vakantie Boulevard missen.
Ipv aan de boulevard te gaan zitten....

Of een hotel waar allemaal kinderen waren....boek dan adult only..
Dat er teveel muggen op de camping waren. Dus ze wilde korting.

Want ja, daar kan de camping iets aan doen?
Als ik een hotel in Parijs zoek kom ik vaak in de reviews gemiep tegen van Amerikanen dat de kamers te klein zijn. En bij hotels in leuke bruisende straten in Montmartre staat altijd gezeik over het geluid dat uit de kroegen in die straat komt. Sjongejonge, als je een stille nacht zo belangrijk vindt dan moet je natuurlijk niet in een uitgaansstraat gaan zitten.

Ook staat er vaak bij accommodaties gezeik over dingen waar die eigenaar van de accommodatie helemaal niks aan kan doen, bijvoorbeeld dat een ober verderop onaardig was, ze geen glas vol ijs bij hun frisdrank kregen, of inderdaad te veel zand op het strand. Maar dan wel een lagere score geven aan die accommodatie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik doe zelf aan AirBnB. Ik kreeg een negatieve review want 'er waren geen koffiemokken'. Ik heb glazen in tig formaten staan (ja dus ook voor espresso, cappuccino en thee) maar dat was kennelijk niet ok voor die mensen. Dus ik kreeg een slecht cijfer :bonk:
Nummer*Zoveel schreef:
:rofl:
Mensen die bij het boeken een bepaalde kamer verzoeken, begane grond of zeezicht of bij het zwembad, en dit dan niet krijgen. Dan gaan zeuren, want ze hebben 6 maanden geleden al geboekt. Zo werkt het niet! Het is een verzoek, geen garantie. En kan niet altijd aan voldaan worden.
Dan nog meer gaan zeuren, want het is hun huwelijksreis/verjaardag/eerste vakantie in jaren. Sorry, maar dat veranderd de situatie niet.
Nummer*Zoveel schreef:
En het balkon ;-)
.
anoniem_405330 wijzigde dit bericht op 23-06-2021 19:52
0.00% gewijzigd
Eurus schreef:
23-06-2021 15:34
En het balkon ;-)
en geld terug kunnen vragen (i.p.v. ragen) ;-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
23-06-2021 15:38
en geld terug kunnen vragen (i.p.v. ragen) ;-)
beter begint de to opnieuw? :-D
Zat met mijn zoon aan de bar in Kenia bier te hijsen. Komt er een stel terug van safari. Zegt zij heel teleurgesteld:

“We didn’t see any tigers today”.

Je kon zoon en mij uit het zand rapen van het lachen 😹
Ik heb wel eens gelezen dat mensen een review al beginnen met dat het vliegtuig vertraging had. Toen deugde er niks meer aan het hotel........
Echt, sommige mensen hebben gewoon echt geen idee wat vakantie inhoudt, waar ze heen gaan, wat ze er kunnen verwachten, enz. Kunnen die mensen niet lezen? Of hebben ze überhaupt nooit iets van algemene ontwikkeling meegekregen? Zo bijzonder altijd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven