Van Mombasa naar Malindi

18-02-2012 11:30 12 berichten
Hallo allemaal,

Kan iemand mij tips geven hoe ik het best van Mombasa Airport naar Malindi kan reizen? Kunnen we ter plekke een taxi regelen of zijn er nog andere vervoersmogelijkheden? En wat zijn ongeveer de kosten waar ik dan aan moet denken?

Bedankt alvast voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Mogelijkheden genoeg, ik zou persoonlijk niet voor taxi gaan, relatief duur (ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met onderhandelen - maar zelfs als je een redelijke prijs weet te regelen - 5000-6000 KES - zit je meer dan 10x zo duur als de bus).

Genoeg bussen die vanuit Mombasa naar Malindi gaan, je kunt met een matatu, maar ik weet niet hoeveel bagage je bij je hebt? Anders zijn er verschillende touringcar busmaatschappijen die de route rijden, het is een ritje van een uur of 2 uit mn hoofd gezegd. Ik weet zeker welke op dit moment het beste bekend staan, prijzen liggen rond de 500 KES denk ik (maar pin me er niet op vast). Wat je het beste kunt doen is vanuit vliegveld richting busstation gaan, bekijk op het busstation even welke maatschappijen er bussen hebben staan en hoe ze eruit zien. Evt overleggen met een local of andere reiziger welke bus je het beste kunt nemen. Kaartjes kun je toch meestal niet vooruit kopen, en pas op het busstation (en dan wachten tot de bus vol is..)...

Om vanuit de airport naar het busstation te komen zou je wel een taxi kunnen regelen (google van te voren even op welke prijs je ongeveer zou moeten uitkomen, taxis die op het vliegveld staan zijn meestal extreem duur, dus ook hier harde onderhandelingen), of je neemt een tuctuc (die rijden overal in Mombasa, dus ik neem aan dat er ook wel een paar bij het vliegveld wachten). En in Malindi neem je vanaf het busstation ook weer taxi/tuctuc.

Ga je nog naar andere plaatsen in Kenia?
Ik zou de matatu maar nemen, geeft je direct het Keniaanse gevoel
Bedankt voor de info! We gaan nog op safari in Tsavo, maar verder blijven we in Malindi.
@Yasmijn: wat is een matatu eigenlijk precies? Rijden die gewoon af en aan en is dat te doen met twee grote koffers?
@blibla, ben je gewend te reizen in ontwikkelingslanden? Zo niet dan zou ik die matatu (minibusje dat aan alle kanten uit elkaar rammelt met veel te veel mensen) maar even laten voor wat het is (tenzij je houdt van een uitdaging).
In een matatu met grote/veel koffers is niet een heel goed plan, want dan kun je erop rekenen dat je het ofwel de hele reis op schoot hebt, ofwel dat het met een dun touwtje op het dak of aan de bumper gebonden wordt.

Matatus zijn wel een ervaring, dus ik zou er zeker mee op pad gaan, maar dan gewoon ergens in Malindi als je ergens heen wilt. Reken erop dat je minstens een halve bil van iemand anders op schoot hebt, dat het moeilijk is om een fatsoenlijk gesprek te hebben omdat het een hobby is van de bestuurders (althans in Nairobi is dat zo) om die dingen van binnen te pimpen met grote speakers, leren bekleding op de banken en op het dak, flatscreens (op die flatscreens videos van de hits die op dat moment in de discotheken zijn, maar de radio speelt ondertussen Mariah Carey), discolampen en de muziek heel hard te zetten. En inderdaad altijd veelste vol. Maar wel leuk, en een ervaring die er wel echt bij hoort.

In plaatsen als Mombasa en Malindi rijden ze ook met tuktuks, wat een soort brommer/driewieler is met plek voor 2 passagiers.
quote:blibla schreef op 18 februari 2012 @ 17:43:

@Yasmijn: wat is een matatu eigenlijk precies? Rijden die gewoon af en aan en is dat te doen met twee grote koffers?

Zoals hierboven al gezegd.

Ik zag dat je je bericht ook op het keniaforum hebt geplaatst, zag ik dat goed?

Maar je moet echt wel de matatu ervaring meemaken, hoor! Inderdaad niet handig met 2 koffers.

Je hebt dus geen package deal? Losse vluchten en hotel in Malindi geboekt? Anders word je gewoon opgehaald door de reisorganisatie van het vliegveld.

Wanneer ga je? Ik vertrek 29 maart.

Nog nooit in Kenia geweest?
*breekt even in*

@ yasmijn, weet jij of mombassa en omgeving een beetje te doen is rond half april? Ik twijfel om nog een paar dagen van nakuru naar mombassa te gaan maar heb geen zin in de hele dag regen. De regen komt hier in Nakuru alweer met bakken uit de hemel
Normaliter is mei regentijd aan de kust.

Paar jaar geleden was ik er de 2de helft van april, niets aan de hand, alleen 'snachts wat regen.

Nu vertrek ik 29 maart, denk dat het wel goedkomt, de eerste helft van april.

Nu al regen in Nakuru? De hele dag?

Soms denk ik weleens eens dat alles omgedraaid is.
Even een upje. Ik ga in december en kom in de nacht (1.30) aan op Mombasa. Ik wil dus zeker wel een taxi boeken, echt iemand die me aldaar op komt ophalen om naar Malindi te brengen. Toevallig iemand ervaring met een betrouwbaar bedrijf? Het zal wel ongeveer 100 euro (?) gaan kosten maar dat is OK.
Ik ben toen gevlogen vanaf nairobi, veel beter dan in de bus Ik ging toen naar het eiland Lamu. Vergeet daar niet ook heen te gaan. Prachtig en leuke mensen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven