Verhuizen naar Engeland
vrijdag 5 juli 2019 om 17:54
Hallo!!
Ik ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen! Ik ben 25 jaar en van plan om dit jaar te verhuizen naar Engeland. Ik heb nu twee jaar een relatie met een iemand die daar vandaar komt en we zijn nu toch echt wel meer dan ready om de volgende stap te zetten! Ik heb al vele tripjes naar Engeland gemaakt en ben bekend met de manier van leven.
Zelf heb ik pedagogisch werker jeugdzorg gestudeerd maar ik lees eigenlijk overal dat het vrij moeilijk is om aan een baan te komen? Heeft iemand hier op het forum ervaring met het verhuizen naar Engeland is mijn vraag! Mijn partner werkt voor de royal airforce in waddington (lincolnshire) en we zouden dan ook daar in de buurt ons willen gaan vestigen.
Kan iemand mij zijn/haar ervaring vertellen rondom de gang van zaken met betrekking tot emigreren, de beste opties voor werk, papieren en alles dat hier bij komt kijken!?
Ik hoop op deze manier zoveel mogelijk informatie te vergaren en zo een plan te kunnen opstellen om alles in werking te zetten!
Hopelijk zitten hier mensen op het forum die in dezelfde situatie hebben gezeten!!
Lieve groetjes,
Kelly
Ik ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen! Ik ben 25 jaar en van plan om dit jaar te verhuizen naar Engeland. Ik heb nu twee jaar een relatie met een iemand die daar vandaar komt en we zijn nu toch echt wel meer dan ready om de volgende stap te zetten! Ik heb al vele tripjes naar Engeland gemaakt en ben bekend met de manier van leven.
Zelf heb ik pedagogisch werker jeugdzorg gestudeerd maar ik lees eigenlijk overal dat het vrij moeilijk is om aan een baan te komen? Heeft iemand hier op het forum ervaring met het verhuizen naar Engeland is mijn vraag! Mijn partner werkt voor de royal airforce in waddington (lincolnshire) en we zouden dan ook daar in de buurt ons willen gaan vestigen.
Kan iemand mij zijn/haar ervaring vertellen rondom de gang van zaken met betrekking tot emigreren, de beste opties voor werk, papieren en alles dat hier bij komt kijken!?
Ik hoop op deze manier zoveel mogelijk informatie te vergaren en zo een plan te kunnen opstellen om alles in werking te zetten!
Hopelijk zitten hier mensen op het forum die in dezelfde situatie hebben gezeten!!
Lieve groetjes,
Kelly
vrijdag 5 juli 2019 om 19:39
vrijdag 5 juli 2019 om 19:47
Dit. Niemand weet wat er gaat gebeuren met regelgeving. De Nederlanders die er al wonen doen allemaal verwoede pogingen om helderheid te krijgen of zelfs de Britse nationaliteit te krijgen, en ze lopen allemaal tegen muren op.
vrijdag 5 juli 2019 om 19:56
En al voor Brexit is het chaos qua papieren. Kennis (commonwealth nationaliteit) moest voor een permanente verblijfsvergunning het originele paspoort insturen. Dat hield de Home Office gedurende de procedure vast, duurde maanden en gelukkig gebeurde er niets onverwachts in de tussentijd. Als er iemand ziek was geworden of overleden of simpelweg voor werk of een bruiloft, kennis kon het land in de tussentijd niet verlaten.
Dan begin ik nog maar niet over het wonen op het Engelse platteland, lijkt me persoonlijk vreselijk.
Dan begin ik nog maar niet over het wonen op het Engelse platteland, lijkt me persoonlijk vreselijk.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 05-07-2019 21:24
4.13% gewijzigd
vrijdag 5 juli 2019 om 20:53
Als je echt serieus bent over het naar Engeland verhuizen kun je dat het beste zo snel mogelijk doen. Je moet er in het geval van een no-deal (niet ondenkbaar) wonen voordat de Brexit plaatsheeft om settled status (bewijs dat je er gevestigd bent) aan te kunnen vragen. Wat erna gebeurt is onduidelijk.
Als er wel een deal komt, moet je voor 31 december 2020 een aanvraag indienen.
Maar diploma's uit andere landen worden niet automatisch erkend in het VK; dat zou je voor jouw kwalificaties moeten nagaan. Je kunt bijvoorbeeld hier beginnen: https://www.enic-naric.net/index.aspx?c ... %20Kingdom
Maar ook dit is een EU-initiatief, dus wat er na de Brexit mee gebeurt is onbekend.
Over hoe het zit met banen in de jeugdzorg weet ik niet, maar je zou bijvoorbeeld hier een kijkje kunnen nemen: https://www.indeed.co.uk/Youth-Services-jobs. Heel makkelijk is het niet volgens mij.
Als er wel een deal komt, moet je voor 31 december 2020 een aanvraag indienen.
Maar diploma's uit andere landen worden niet automatisch erkend in het VK; dat zou je voor jouw kwalificaties moeten nagaan. Je kunt bijvoorbeeld hier beginnen: https://www.enic-naric.net/index.aspx?c ... %20Kingdom
Maar ook dit is een EU-initiatief, dus wat er na de Brexit mee gebeurt is onbekend.
Over hoe het zit met banen in de jeugdzorg weet ik niet, maar je zou bijvoorbeeld hier een kijkje kunnen nemen: https://www.indeed.co.uk/Youth-Services-jobs. Heel makkelijk is het niet volgens mij.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
vrijdag 5 juli 2019 om 21:21
Grappig. Lijkt mij juist heerlijk. Eigen moestuin, geitjes..puntillita schreef: ↑05-07-2019 19:56En al voor Brexit is het chaos qua papieren. Kennis (commonwealth nationaliteit) moest voor een permanente verblijfsvergunning her originele paspoort insturen. Dat hield de Home Office gedurende de procedure vast, duurde maanden en gelukkig gebeurde er niets onverwachts in de tussentijd. Als er iemand ziek was geworden of overleden of simpelweg voor werk of een bruiloft, kennis kon het land in de tussentijd niet verlaten.
vrijdag 5 juli 2019 om 21:30
Ach... laten we niet generaliseren.puntillita schreef: ↑05-07-2019 21:27Maar je hebt daar ook buren AmgelEyes en de gemiddelde Engelse plattelandsbewoner is nogal egocentrisch en bekrompen in mijn ervaring (vandaar Brexit).
vrijdag 5 juli 2019 om 22:01
Ik ken meerdere mensen die de settled status hebben aangevraagd, en die zijn afgewezen. Zij wonen daar al decennia, hebben werk, een vaste partner en sommigen zelfs kinderen. De kans dat je die status krijgt als je pas een paar maanden in de UK woont, acht ik nihil.
vrijdag 5 juli 2019 om 22:10
Nummer*Zoveel schreef: ↑05-07-2019 22:01Ik ken meerdere mensen die de settled status hebben aangevraagd, en die zijn afgewezen. Zij wonen daar al decennia, hebben werk, een vaste partner en sommigen zelfs kinderen. De kans dat je die status krijgt als je pas een paar maanden in de UK woont, acht ik nihil.
Dat denk ik ook. Kijk maar eens naar Hostile Environment en Windrush. Engeland is voor buitenlanders een heel naar land geworden. En als er straks een no deal komt of weer een uitstel van Brexit wordt het er zeker niet duidelijker of beter op.
To, dit klinkt allemaal heel negatief, maar het is echt verstandig om niet te denken dat je zomaar in Engeland kunt gaan wonen. Het zou zonde zijn als je hier je hele leven opgeeft en daar gaat wonen als je er na een tijdje weer uitgezet wordt.
vrijdag 5 juli 2019 om 22:48
Ik heb zelf een tijdje in Londen gewoond voor de studies van mijn man.
Maar nu met de naderende Brexit is het niet de beste tijd om naar Engeland te verhuizen en kan denk ik ook niemand je hier iets vertellen, het kan na 31 oktober namelijk heel anders zijn en het zijn rare tijden nu in het VK.
Geen idee hoe het vanaf 1 november gaat zijn.
Maar nu met de naderende Brexit is het niet de beste tijd om naar Engeland te verhuizen en kan denk ik ook niemand je hier iets vertellen, het kan na 31 oktober namelijk heel anders zijn en het zijn rare tijden nu in het VK.
Geen idee hoe het vanaf 1 november gaat zijn.
vrijdag 5 juli 2019 om 22:51
AngelEyes0192 schreef: ↑05-07-2019 21:21Grappig. Lijkt mij juist heerlijk. Eigen moestuin, geitjes..
Ze willen daar liever geen buitenlanders en zijn er echt niet zo open. Eerder bekrompen.