Verre bestemming september

16-07-2013 07:56 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik willen in September op vakantie.

Het liefst willen we naar een verre bestemming.

Een bestemming met mooie witte stranden, palmbomen etc.

Dus een mooie strandbestemming, maar waar ook genoeg te doen is als je even een keer niet naar het strand gaat.

Het liefst op basis van all inclusive, dit is nou eenmaal niet bij alle bestemmingen mogelijk dus minder mag ook als het daar verder goed betaalbaar is.

Een bestemming die natuurlijk buiten het regen/orkaan seizoen valt.

Vorige jaar zijn we al naar de Dominicaanse Republiek geweest, dus die valt voor nu af.

Oh ja het budget zal rond de ¤ 1000,- p.p. liggen.

Beetje afhankelijk van de bestemming of verzorging in het hotel kunnen we hierin nog wat spelen qua prijs.

Ben benieuwd naar jullie tips/ervaringen etc.

Thanks Adorabull!

Zal het in de gaten houden.
Oh ja als er nog tips voor bestemmingen met witte stranden en helder blauw water zijn binnen Europa zijn ook welkom.

Maar dan niet graag de hele bekende toeristische bestemmingen.
Rebeccah, niet alleen Sri Lanka is gevaarlijk. Ook Brazilië is dat, zie hier: http://www.lonelyplanet.c ... ctical-information/health

Veel van mijn vrienden die er heen zijn gegaan, inclusief ikzelf, zijn er overvallen. Ik denk ongeveer de helft van de mensen van wie ik weet dat ze er heen zijn geweest. Bij de een was opeens de portemonnee weg, bij de ander een serieuze overval met gun tegen hoofd. Ik wil je niet laten schrikken, maar het is een bekend probleem in Brazilie. Staat ook zo in de LP en de Rough Guide geschreven.

Als je de tips uit de link volgt, dan scheelt het een hele hoop. Wijzelf zijn beroofd uit achteloosheid, als we even hadden nagedacht was het niet gebeurd. In het begin erg geschrokken en blij weer in Nederland te zijn, maar nu een mooi verhaal. Én niet onbelangrijk, het is niet overal supergevaarlijk. Maar het is geen Nederland waar dit soort overvallen ed niet tot nauwelijks voorkomen, je bent niet in Europa.

Het is een prachtig land met heel mooie eilanden langs de gehele kust. Wij zijn er in sept/okt geweest en het weer was prima! Vooral het noorden dat tropisch is, dat is vele malen warmer dan hier. Een prachtige vakantiebestemming ondanks de grotere criminaliteit.
jaar of 8 terug naar Thailand in september geweest, 3 weken, slechts 3 dagen een enkele bui, weet niet of het gewoon mazzel was.

5 jaar terug naar mexico in oktober geweest (huwelijksreis, 9 dagen) en toen wel een dag of 3 met (miezer)regen, maar ook met opklaringen tussendoor. Tempertuur niet koud. Rest van de dagen was het heerlijk.

Maar als je ook openstaat voor binnen europa, ik vind parga heel mooi in Griekenland, supervakantie gehad, zou graag terug willen.

Ik boek alleen bijna nooit all-in, vind het leuker om te eten waar je ook veel locals ziet (vaak het lekkerste eten).
Not my circus, not my monkeys
Ik zat een paar jaar geleden in september 12 dagen in Mexico voor 1000 pp.

All inclusive.

Was idd regenseizoen maar hooguit 3 buien gehad van hooguit 10 min.
Be the change you want to see in the world
quote:rebeccah schreef op 16 juli 2013 @ 10:25:

Oh ja als er nog tips voor bestemmingen met witte stranden en helder blauw water zijn binnen Europa zijn ook welkom.

Maar dan niet graag de hele bekende toeristische bestemmingen.

Paxos! Een paradijs en een zee net zo blauw als de duurste tropische bestemmingen maar dan dichterbij. Witte stranden en veel verlaten baaitjes met een privestrand voor jezelf! Niet zo toeristisch. Google eens op afbeeldingen van paxos! Je vliegt op Corfu (goedkoop want alle charters vliegen daarop in september) en neemt de pont naar Paxos (45 minuutjes) et voila! Paradijs! Maar niet doorvertellen hoor! Ik ben er nu twee keer geweest en straks gaat iedereen er naar toe

Ben ook naar het caraibbisch gebied gewees EN de Malediven, maar werkelijk waar, ik wist niet dat dit in europa bestond!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
In september zijn wij nu een aantal keer naar Mexico geweest. Super helder water, mooie witte stranden. Maar hier stopt bijna iedereen en dat is jammer. Het is nl een schitterend land.

Je kunt er gemakkelijk een auto huren en het binnenland ingaan. Bezoek dan Tulum, Chitzen Itza etc. Ontzettend mooi.

Oh het gaat dan wel om de oostkust, Yucatan. Bij Mexico city die kant op, is het wat gevaarlijk Maar het schiereiland Yucatan is een mooie bestemming.

Overigens haal je 1000 pp dan niet. Je moet eetder naar de 1300 tot 1500 pp. Maar dat is dan wel all innclusive (het eten daar is top).
Turkije kan voor ¤1000 pp ai....
Arke heeft soms hele goedkope dag aanbiedingen naar verre bestemmingen.
quote:rebeccah schreef op 16 juli 2013 @ 09:44:

@ blue Yoshi dus qua prijzen uit eten en zelf eten kopen ligt het ongeveer gelijk als hier?

En wat is het verschil precies tussen Aruba en Curacao?

Ja, de prijzen liggen ongeveer gelijk. Maar, het is natuurlijk ook wat je er zelf van maakt hè. Ik hoef persoonlijk met dergelijke temperaturen niet elke avond een stevige maaltijd

Van wat ik ervan gehoord heb, trekt Aruba meer Amerikaanse toeristen dan Curaçao. Sowieso is Curaçao groter.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Je kunt ook kiezen voor een appartementje op Mauritius, vlakbij het strand. Hebben wij ook gedaan. Uit eten gaan is er heel goedkoop en lekker (veel Indiaas en ook vis) en de rum krijg je er gratis bij. Met een autootje (300 euro per week) kun je alle stranden langs, het ene nog mooier dan het andere.
Brazilië, het land met 7000km kustlijn. Bijvoorbeeld Pipa (Praia da Pipa). http://www.lonelyplanet.com/brazil/weather

Maar waarom het persé ver weg moet zijn, begrijp ik eerlijk gezegd niet. Het klinkt alsof jullie toch vooral voor strand gaan. En af en toe "wat anders", zonder specifieke interesse in een bepaald land. Dat heb je ook veel dichterbij, bijvoorbeeld Tenerife.

Ver weg zou ik alleen gaan als je ook echt interesse hebt in dat specifieke land, want ver weg is langer vliegen (geen pretje) en meestal ook duurder.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:adorabull schreef op 16 juli 2013 @ 10:49:

Paxos! Een paradijs en een zee net zo blauw als de duurste tropische bestemmingen maar dan dichterbij. Witte stranden en veel verlaten baaitjes met een privestrand voor jezelf! Niet zo toeristisch. Google eens op afbeeldingen van paxos! Je vliegt op Corfu (goedkoop want alle charters vliegen daarop in september) en neemt de pont naar Paxos (45 minuutjes) et voila! Paradijs! Maar niet doorvertellen hoor! Ik ben er nu twee keer geweest en straks gaat iedereen er naar toe

Ben ook naar het caraibbisch gebied gewees EN de Malediven, maar werkelijk waar, ik wist niet dat dit in europa bestond!Oe, die ga ik ook even opslaan.... Dank je! Zal het niet verder vertellen...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Zelf zijn wij in september 2010 op Curacao geweest. Mazzel gehad met het weer, de week voordat wij er waren heel veel regen.

Toen wij er waren wel alle nachten regen, maar overdag goed te doen. Prijzen zijn inderdaad vergelijkbaar met hier.

En 5 weken geleden zijn wij op de Kaapverdische Eilanden geweest. Wij zijn op Boa Vista geweest bij Riu Touareg. Een echte aanrader!!!

Even goed de prijzen bij Arke in de gaten houden, komen geregeld aanbiedingen voorbij.

Zij gaven zelf aan dat het regenseizoen daar inhoudt dat als het regenseizoen van juli t/m september is, ze in juli 1 dagen regen hebben, in augustus 2 dagen en in september misschien nog 1 dag. En dan een enkel buitje op de dag, stelt dus niks voor.

Verder geen orkanen daar.

Bij Riu Touareg is de zee wel erg ruw, bijna altijd rode vlag. Dus als je echt de zee in wil kun je beter Riu op de noordkant pakken (ben de naam ff kwijt) of op eiland Sal.

Is 6 uurtjes vliegen, nog niet mega toeristisch (maar bij de Riu Resorts wel alles wat je wil) en ik vond het helemaal geweldig, een echte aanrader!!
Life is what happens to you while you are busy making other plans...
quote:adorabull schreef op 16 juli 2013 @ 10:49:

[...]

Ben ook naar het caraibbisch gebied gewees EN de Malediven, maar werkelijk waar, ik wist niet dat dit in europa bestond!ow wauw! Die moet ik onthouden voor als we 10 jaar getrouwd zijn zeg! Duurt nog wel ff, maar tegen die tijd heeft dochter er ook echt iets aan :D
quote:blue_yoshi schreef op 16 juli 2013 @ 11:41:

[...]

Ja, de prijzen liggen ongeveer gelijk. Maar, het is natuurlijk ook wat je er zelf van maakt hè. Ik hoef persoonlijk met dergelijke temperaturen niet elke avond een stevige maaltijd

Van wat ik ervan gehoord heb, trekt Aruba meer Amerikaanse toeristen dan Curaçao. Sowieso is Curaçao groter.

Dit klopt,er waren ontzettend veel Amerikanen. Zeker in de grote resorts in Palm Beach.

Zelf zaten wij in Arubiana inn,erg eenvoudig maar schoon en prima.

Niet al te ver van een grote supermarkt waar wij de spullen voor lunch en ontbijt haalden en bier en fris etc.

. Bier en chips waren in de supermarkt wel iets duurder dan hier.

Je hebt er overal trouwens happy hours en als je daar op let kan je echt wel goedkoop cocktails drinken.

Wij hebben inclusief de excursies(jeep safari met snorkelen en 1x zeilen met snorkelen) en bijna elke avond uit eten(1x chinees gehaald en 1x taco bell) nog geen 1000 euro opgemaakt samen in 13 dagen.

Maar ons hotel lag dus wel wat meer achteraf en niet aan het strand maar 10-15 minuten lopen ongeveer.
@Cecilia74 Wij zoeken zeker niet alleen strand, wij willen ook graag ergens heen waar genoeg van het land te zien is en genoeg te doen is qua activiteiten en cultuur uiteraard.

Daarnaast ook strand en ja dus als het kan ver weg het is gewoon leuk om naar verre landen te gaan en deze te verkennen.
@thevoemen Even over de Kaapverdische eilanden is er daar buiten het strand veel te zien/te doen?
@ Emma95 Hebben jullie apart de tickets en het appartement geboekt?

Zo ja, mag ik vragen waar en hoeveel het heeft gekost?
quote:Emma95 schreef op 16 juli 2013 @ 13:02:

Je kunt ook kiezen voor een appartementje op Mauritius, vlakbij het strand. Hebben wij ook gedaan. Uit eten gaan is er heel goedkoop en lekker (veel Indiaas en ook vis) en de rum krijg je er gratis bij. Met een autootje (300 euro per week) kun je alle stranden langs, het ene nog mooier dan het andere.

quote:thevoemen schreef op 16 juli 2013 @ 13:47:

Zelf zijn wij in september 2010 op Curacao geweest. Mazzel gehad met het weer, de week voordat wij er waren heel veel regen.

Toen wij er waren wel alle nachten regen, maar overdag goed te doen. Prijzen zijn inderdaad vergelijkbaar met hier.

En 5 weken geleden zijn wij op de Kaapverdische Eilanden geweest. Wij zijn op Boa Vista geweest bij Riu Touareg. Een echte aanrader!!!

Even goed de prijzen bij Arke in de gaten houden, komen geregeld aanbiedingen voorbij.

Zij gaven zelf aan dat het regenseizoen daar inhoudt dat als het regenseizoen van juli t/m september is, ze in juli 1 dagen regen hebben, in augustus 2 dagen en in september misschien nog 1 dag. En dan een enkel buitje op de dag, stelt dus niks voor.

Verder geen orkanen daar.

Bij Riu Touareg is de zee wel erg ruw, bijna altijd rode vlag. Dus als je echt de zee in wil kun je beter Riu op de noordkant pakken (ben de naam ff kwijt) of op eiland Sal.

Is 6 uurtjes vliegen, nog niet mega toeristisch (maar bij de Riu Resorts wel alles wat je wil) en ik vond het helemaal geweldig, een echte aanrader!!

@ thevoemen

Oh sorry gaat niet helemaal goed.

Ben nog niet zo lang hier.

Maar mijn vraag was is er buiten het strand nog veel te zien/doen bij Kaapverdische eilanden?
Rebeccah, buiten het resort is wel wat te doen, maar niet heel veel.

Hoe het op Sal is weet ik niet, maar op Boa Vista werden vanuit Riu Touareg 3 tours aangeboden: de Noord-tour, de Zuid-tour en de Sal Rei-tour (hoofdstad)

Alle tours duren een halve dag (van 8.30 to 13.00 ongeveer)

Wij hebben de Noord- en de Zuidtour gedaan. Je bekijkt wat dorpjes, gaat naar Santa Monica Beach (uitgeroepen tot één van de 5 mooiste stranden van de wereld) en ziet een kerkje. Heel spectaculair is het niet, maar wel leuk om er even uit te zijn.

Sal Rei tour hebben wij niet gedaan, hebben van anderen gehoord dat deze ook wel leuk was.

Ligt er ook wel aan hoe lang je wilt gaan. Wij zijn 1 week geweest, en wij vonden het een mooi evenwicht om 2 tours te doen en verder lekker luieren.

Ze boden eerst ook tours naar andere eilanden aan, maar omdat de vliegmaatschappij op de zwarte lijst terecht was gekomen kon je dit via Arke niet meer boeken.

Ook bootreisjes kon je maken, maar mijn laatste bootreis was naar Klein Curacao en toen heb ik anderhalf uur lang "visjes gevoerd", dus mij krijg je niet meer op een boot

En je kunt ook nog een quad tour boeken.

Op het resort zelf is leuk en goed entertainment (professioneel team en verschillende shows, herhaalt pas na 14 dagen), een karaoke bar, een discotheek, een fitnessruimte, wellness/spa, groot zwembad en je ligt recht aan zee dus kunt ook op het strand liggen. Dan wordt er ook nog van alles georganiseerd waar je aan deel kunt nemen (lessen yoga, steps, aerobics, bingo, beachvolleybal, jeu de boules enz. enz.)

O ja, en er was ook nog een Riu Art, waar je kon schilderen en zo, maar daar ben ik zelf niet geweest. (was wel ook op het resort)

Riu Touareg zit overigens wel in de middle of nowhere, je loopt niet zomaar even van het resort af want dan is er gewoon helemaal niks...

Al met al is het geen eiland waar je heel veel cultuur kunt snuiven en waar je buiten het resort nog een boulevard hebt.

Anderzijds heeft het resort veel te bieden en is er wel iets te doen op het eiland.

Voor ons was het prima, maar dat ligt natuurlijk aan je persoonlijke voorkeur.
Life is what happens to you while you are busy making other plans...
Rebeccah, we hebben alles apart geboekt en daar een auto gehuurd.

We zijn met Emirates gevlogen. Ticket rond de 900 euro dacht ik, met overstap in Dubai. Ons appartement was iets van het strand vandaan, maar als je goed zoekt, zijn er ook appartementen vlakbij het strand. Vanuit Dusseldorf vliegen is goedkoper.
Vietnam. Geen all in en de vlucht is duur, maar daarna geef je echt niets meer uit, eten en slapen kost niets. Nha Trang heeft witte stranden, verder is Vietnam mooi en bijzonder. Ga naar Ha Long Bay, dat is echt speciaal.

Binnen europa heb je witte stranden en blauwe zee op Corsica. Is ook erg mooi, maar vooral als je ook van wandelen houdt. En jd kunt er mooie boottochten maken.

Iemand noemde nog Azoren, maar daar heb ik 1 strand gezien. Da's voornamelijk rotskust en echt geen all-in type vakantie, je kunt daar wandelen, fietsen, zwemmen, walvissen spotten en heerlijk uitrusten, maar het is geen entertainment bestemming.

Malta heeft ook witte stranden en blauwe, heerlijke zee. Is ook veel te zien. Maar wel toeristisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven