Reizen
alle pijlers
Verzorging op de camping
maandag 29 juli 2024 om 18:21
Naar aanleiding van opmerkingen in het topic 'Van die dingen die je niet snapt', waar het ging over persoonlijke verzorging op de camping vroeg ik me wat af.
Daar werden voorbeelden aangehaald van mensen die zich uren aan het verzorgen waren versus mensen die er onverzorgd bij lopen.
Zelf doe ik op vakantie, dus ook op de camping, precies wat ik thuis ook doe. Enige verschil is dat ik niet de hele dag op nette schoenen loop want niet handig in het natte gras en dat ik ze steeds uit moet trekken als ik de tent in wil.
Hoe doen jullie dat op vakantie?
Eerste vier antwoorden voor verzorging
Drie laatste antwoorden voor kleding
Daar werden voorbeelden aangehaald van mensen die zich uren aan het verzorgen waren versus mensen die er onverzorgd bij lopen.
Zelf doe ik op vakantie, dus ook op de camping, precies wat ik thuis ook doe. Enige verschil is dat ik niet de hele dag op nette schoenen loop want niet handig in het natte gras en dat ik ze steeds uit moet trekken als ik de tent in wil.
Hoe doen jullie dat op vakantie?
Eerste vier antwoorden voor verzorging
Drie laatste antwoorden voor kleding
zondag 4 augustus 2024 om 16:52
Dank
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
dinsdag 6 augustus 2024 om 21:34
Ik ben inmiddels zelf op de camping en loop al twee dagen (geheel tegen de gewoonte in) met ongeföhnde haren rond.
Bij het sanitair is geen stopcontact bij een spiegel. Er hangt een föhn voor algemeen gebruik, maar die heeft maar één stand. Te heet en te hard. Daar wordt je haar wel droog van, maar kan ik geen model mee föhnen.
In de vouwwagen wel stopcontacten maar buiten een lenzenspiegeltje geen spiegel mee. En er staat hier overdag behoorlijk wat wind dus is de boel zo weer uit elkaar gewaaid.
Niks voor mij.
Bij het sanitair is geen stopcontact bij een spiegel. Er hangt een föhn voor algemeen gebruik, maar die heeft maar één stand. Te heet en te hard. Daar wordt je haar wel droog van, maar kan ik geen model mee föhnen.
In de vouwwagen wel stopcontacten maar buiten een lenzenspiegeltje geen spiegel mee. En er staat hier overdag behoorlijk wat wind dus is de boel zo weer uit elkaar gewaaid.
Niks voor mij.
kaarsjevoordesfeer wijzigde dit bericht op 12-08-2024 19:11
0.37% gewijzigd
zondag 11 augustus 2024 om 16:58
Ik ben wel gemakkelijker op de camping dan thuis, daar is het vakantie voor. Ik was bijvoorbeeld m’n haar wat minder vaak, ben nauwelijks met gel en lak in de weer. Verder loop ik de hele dag in een korte broek en op m’n wandelsandalen, dat doe ik thuis niet. Jurkjes, nette schoenen etc. gaan niet mee op vakantie. Douchen of mezelf wassen doe ik wanneer ik dat nodig vind, net als thuis. Tanden poetsen gewoon 2x per dag. Het is soms een beetje behelpen met het sanitair op het soort campings waar wij staan, maar daar heb ik geen moeite mee. Onderweg ben ik ook heel blij met m’n kunststof plastuit, mega goed ding, ik kan tegenwoordig overal plassen. Voel me wat dat betreft net een man, ha ha.
M’n partner vindt mij net zo leuk in camping outfit als in nette kleding, en dat is omgekeerd ook zo. Het gaat om de inhoud tenslotte
Wij vinden dat kneuterige op een camping heerlijk. Beetje lezen, spelletjes doen, ik wat handwerken en verder vooral samen de omgeving verkennen. Erg sociaal zijn wij niet op een camping, dat is echt geen ‘moeten’. Gedag zeggen uiteraard, soms een klein praatje tijdens de afwas of kleding wassen (op de hand), maar meer dan dat niet. De vakantie is er voor ons om lekker tijd samen door te brengen.
We zijn al weer een paar weken thuis, maar ik zou zo weer weg willen, heerlijk! Misschien in september nog even er tussen uit, wordt dan in ieder geval weer kamperen.
M’n partner vindt mij net zo leuk in camping outfit als in nette kleding, en dat is omgekeerd ook zo. Het gaat om de inhoud tenslotte
Wij vinden dat kneuterige op een camping heerlijk. Beetje lezen, spelletjes doen, ik wat handwerken en verder vooral samen de omgeving verkennen. Erg sociaal zijn wij niet op een camping, dat is echt geen ‘moeten’. Gedag zeggen uiteraard, soms een klein praatje tijdens de afwas of kleding wassen (op de hand), maar meer dan dat niet. De vakantie is er voor ons om lekker tijd samen door te brengen.
We zijn al weer een paar weken thuis, maar ik zou zo weer weg willen, heerlijk! Misschien in september nog even er tussen uit, wordt dan in ieder geval weer kamperen.
zondag 11 augustus 2024 om 20:23
Ik heb dus naar aanleiding van dit topic ook een plastuit gekocht, en jemig wat is dat een handig ding zeg! Echt een topper.Jeetjejee schreef: ↑11-08-2024 16:58Ik ben wel gemakkelijker op de camping dan thuis, daar is het vakantie voor. Ik was bijvoorbeeld m’n haar wat minder vaak, ben nauwelijks met gel en lak in de weer. Verder loop ik de hele dag in een korte broek en op m’n wandelsandalen, dat doe ik thuis niet. Jurkjes, nette schoenen etc. gaan niet mee op vakantie. Douchen of mezelf wassen doe ik wanneer ik dat nodig vind, net als thuis. Tanden poetsen gewoon 2x per dag. Het is soms een beetje behelpen met het sanitair op het soort campings waar wij staan, maar daar heb ik geen moeite mee. Onderweg ben ik ook heel blij met m’n kunststof plastuit, mega goed ding, ik kan tegenwoordig overal plassen. Voel me wat dat betreft net een man, ha ha. .
Voor de anderen die wellicht geïnspireerd zijn geraakt: koop idd kunststof, geen silliconen want daarbij meer kans op ongelukjes
zondag 11 augustus 2024 om 20:41
Geen idee of je een merk mag noemen, of een link mag plaatsen van een product op het viva forum, maar ik ben echt heel blij met die van mij. Werkt perfect. Ik gebruik ‘m ook bij openbare (en vaak niet zo schone) toiletten als ik op vakantie ben. Niet meer boven een toilet hangen, dat gaat niet altijd even handig. Zeker niet als het een wat hoger toilet betreft. Hurktoilet, in de bosjes, tegen een boom, kan allemaal
maandag 12 augustus 2024 om 00:09
zou je willen delen welke? Ik heb die wegwerpdingen van Urinelle maar dat is dus drie keer niets inderdaadJeetjejee schreef: ↑11-08-2024 20:41Geen idee of je een merk mag noemen, of een link mag plaatsen van een product op het viva forum, maar ik ben echt heel blij met die van mij. Werkt perfect. Ik gebruik ‘m ook bij openbare (en vaak niet zo schone) toiletten als ik op vakantie ben. Niet meer boven een toilet hangen, dat gaat niet altijd even handig. Zeker niet als het een wat hoger toilet betreft. Hurktoilet, in de bosjes, tegen een boom, kan allemaal
maandag 12 augustus 2024 om 21:39
Liberpee inderdaad, zoals hierboven al aangegeven. Toen ik ‘m kocht had hij nog een andere naam, maar het is precies dezelfde. Ik vond het toen best wel veel geld voor een plastic ding maar het is het echt waard! M’n zus heeft er daarna ook eentje gekocht en is er net zo blij mee. Ik heb inderdaad ook altijd een pakje zakdoekjes mee als toiletpapiertje en een plastic boterhamzakje om dat na gebruik op te bergen.
jeetjejee wijzigde dit bericht op 12-08-2024 21:46
20.56% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in