Visum Vietnam?
donderdag 29 augustus 2019 om 20:19
Hoi allemaal,
Wij gaan binnenkort 3 weken naar Vietnam. Ontzettend veel zin in, alleen zitten we een beetje te twijfelen of we online een visum moeten regelen (e-visum via de Vietnamese overheid) of voor een visum on arrival moeten gaan. We hebben ons natuurlijk ingelezen, maar krijgen van mensen om ons heen verschillende adviezen. Zo was het e-visum van vrienden niet geldig en moesten zij bij aankomst in Vietnam alsnog een visum aanvragen. Zij bleken niet de enigen in het vliegtuig te zijn bij wie het e-visum niet geaccepteerd werd. Van iemand anders hoorden we dat het aanvragen van een visum on arrival ook een gedoe is en dat dit veel tijd in beslag neemt. Nu lees ik online dat de wachttijd daarvoor gemiddeld 15-30 minuten is en dit vind ik nog wel meevallen, maar die wachttijd zal ongetwijfeld verschillen... (en na een lange vlucht kan die wachttijd misschien extra vervelend zijn.)
Zijn er mensen die onlangs in Vietnam geweest zijn en advies kunnen geven mbt een visum? Ik lees overal op internet dat het aanvragen van een e-visum zo eenvoudig is, het lijkt me sterk dat dit dan vervolgens bij aankomst in het land niet geldig is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij gaan binnenkort 3 weken naar Vietnam. Ontzettend veel zin in, alleen zitten we een beetje te twijfelen of we online een visum moeten regelen (e-visum via de Vietnamese overheid) of voor een visum on arrival moeten gaan. We hebben ons natuurlijk ingelezen, maar krijgen van mensen om ons heen verschillende adviezen. Zo was het e-visum van vrienden niet geldig en moesten zij bij aankomst in Vietnam alsnog een visum aanvragen. Zij bleken niet de enigen in het vliegtuig te zijn bij wie het e-visum niet geaccepteerd werd. Van iemand anders hoorden we dat het aanvragen van een visum on arrival ook een gedoe is en dat dit veel tijd in beslag neemt. Nu lees ik online dat de wachttijd daarvoor gemiddeld 15-30 minuten is en dit vind ik nog wel meevallen, maar die wachttijd zal ongetwijfeld verschillen... (en na een lange vlucht kan die wachttijd misschien extra vervelend zijn.)
Zijn er mensen die onlangs in Vietnam geweest zijn en advies kunnen geven mbt een visum? Ik lees overal op internet dat het aanvragen van een e-visum zo eenvoudig is, het lijkt me sterk dat dit dan vervolgens bij aankomst in het land niet geldig is?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
donderdag 29 augustus 2019 om 21:17
Net terug uit Vietnam: ze hebben helemaal geen visum on arrival. Van te voren regelen dus, of je hebt de kans dat je het vliegtuig niet in mag.
https://vnembassy-thehague.mofa.gov.vn/ ... fault.aspx
of e-visum.
https://vnembassy-thehague.mofa.gov.vn/ ... fault.aspx
of e-visum.
donderdag 29 augustus 2019 om 21:24
Gewoon het advies van Rijksoverheid en Vietnam zelf volgen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/actu ... or-vietnam
https://www.nederlandwereldwijd.nl/actu ... or-vietnam
•
donderdag 29 augustus 2019 om 21:45
Het is niet echt een visum on arrival, zoals bijvoorbeeld bij Laos waar je je gewoon aan de grens meldt en dan betaalt en klaar. Je moet van te voren een approval letter aanvragen (en daarvoor betalen) en dan terplekke weer een stempel halen (en betalen). Dus als je naar Vietnam vliegt kan je veel makkelijker een e-visum halen (of als je bij een goedgekeurde e-visum grensovergang over land het land in komt).
donderdag 29 augustus 2019 om 21:46
Idd gewoon hier regelen bij de Vietnamese ambassade. Op de ambassade ben je op ‘Vietnamese grond’, dus dan krijg je echt heus gewoon een officieel visum. Dat je mensen kent die in scammers trappen is vervelend voor hen, maar dat betekent niet dat jij niet gewoon keurig je visum bij de ambassade kunt regelen. Oh in die link van een andere forummer krijg je zelfs de link waar je het online kunt regelen via de ambassade EN een lijst met scammers. Makkelijker KAN niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 29 augustus 2019 om 21:48
Een e-visum werkt prima hoor, zolang alle gegevens maar kloppen en je de juiste grensovergang kiest. Ik ging in een klein gehucht met een rammelbus de grens over met mijn evisum; ging prima.lux- schreef: ↑29-08-2019 21:46Idd gewoon hier regelen bij de Vietnamese ambassade. Op de ambassade ben je op ‘Vietnamese grond’, dus dan krijg je echt heus gewoon een officieel visum. Dat je mensen kent die in scammers trappen is vervelend voor hen, maar dat betekent niet dat jij niet gewoon keurig je visum bij de ambassade kunt regelen. Oh in die link van een andere forummer krijg je zelfs de link waar je het online kunt regelen via de ambassade EN een lijst met scammers. Makkelijker KAN niet.
donderdag 29 augustus 2019 om 21:52
Bedankt!
Dat van die approval letter had ik begrepen inderdaad en dat je daarmee je visum on arrival kunt halen.
Voor het e-visum kom ik op deze website uit https://www.xuatnhapcanh.gov.vn/web/gue ... g-chu-ttdt
Die is dus wel te vertrouwen?
Misschien is via de ambassade regelen toch het betrouwbaarst... wel duurder maar het klinkt alsof je dan tenminste zeker weet dat je een geldig visum hebt.
Dat van die approval letter had ik begrepen inderdaad en dat je daarmee je visum on arrival kunt halen.
Voor het e-visum kom ik op deze website uit https://www.xuatnhapcanh.gov.vn/web/gue ... g-chu-ttdt
Die is dus wel te vertrouwen?
Misschien is via de ambassade regelen toch het betrouwbaarst... wel duurder maar het klinkt alsof je dan tenminste zeker weet dat je een geldig visum hebt.
donderdag 29 augustus 2019 om 21:57
Ja maar ik dacht dat ze dat dus niet durfde. Tot ik zag dat je die e-visum site gewoon via de Rijksoverheid kunt vinden. Als je die link volgt weet je dus ook zeker dat je het goede visum krijgt.ClumsyNinja schreef: ↑29-08-2019 21:48Een e-visum werkt prima hoor, zolang alle gegevens maar kloppen en je de juiste grensovergang kiest. Ik ging in een klein gehucht met een rammelbus de grens over met mijn evisum; ging prima.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 29 augustus 2019 om 23:54
Ja, daar zit verschil tussen inderdaad.ClumsyNinja schreef: ↑29-08-2019 21:45Het is niet echt een visum on arrival, zoals bijvoorbeeld bij Laos waar je je gewoon aan de grens meldt en dan betaalt en klaar. Je moet van te voren een approval letter aanvragen (en daarvoor betalen) en dan terplekke weer een stempel halen (en betalen). Dus als je naar Vietnam vliegt kan je veel makkelijker een e-visum halen (of als je bij een goedgekeurde e-visum grensovergang over land het land in komt).
Ik heb zelf 2 jaar geleden een 'VOA' gedaan voor Vietnam: ik vloog er toen naartoe vanuit Thailand. Je moet hiervoor van tevoren een approval letter aanvragen en meenemen; wat ClumsyNinja ook zegt. Zonder visum of toestemmingsbrief kun je geweigerd worden als je naar Vietnam vliegt. Zorg er ook voor dat je geld bij je hebt om dat visum te betalen (Amerikaanse dollars vond ik toen erg handig om mee te nemen daarvoor ) en ik moest toen ook 1 of 2 pasfoto's inleveren (dacht eentje, maar weet dat niet zeker)
Op de luchthaven (Hanoi, Danang of Ho Chi Minh) kun je hiervoor terecht bij een loket. Volgens mij viel de extra tijd wel mee, maar het blijft een extra handeling. Voor de gemoedsrust kan het daarom fijner zijn om van tevoren een visum aan te vragen, dan weet je zeker dat het goedkomt.
Een e-visum was toen volgens mij nog niet mogelijk. En volgens mij is dat ook alleen voor een single-entry? Mocht je ook een buurland kunnen bezoeken kun je dus beter voor een multi-entry gaan.
Ik zou sowieso nog even de regels doornemen, mogelijk kunnen deze veranderen. En fijne reis natuurlijk!
vrijdag 30 augustus 2019 om 00:08
zaterdag 31 augustus 2019 om 14:23
Bedankt voor alle reacties!
Nu ik dit allemaal zo lees denk ik dat degenen bij wie het e-visum niet geldig was, helemaal geen e-visum hadden, maar een approval letter die ze via (blijkbaar) iets onbetrouwbaars verkregen hadden.
Het e-visum dat je via de link van de Rijksoverheid kunt krijgen moet wel goed zijn. Het leek me al sterk dat dat mis kon gaan, maar ik werd er zo voor gewaarschuwd dat ik er even aan ging twijfelen!
Bedankt allemaal, ik ben gerustgesteld!
Nu ik dit allemaal zo lees denk ik dat degenen bij wie het e-visum niet geldig was, helemaal geen e-visum hadden, maar een approval letter die ze via (blijkbaar) iets onbetrouwbaars verkregen hadden.
Het e-visum dat je via de link van de Rijksoverheid kunt krijgen moet wel goed zijn. Het leek me al sterk dat dat mis kon gaan, maar ik werd er zo voor gewaarschuwd dat ik er even aan ging twijfelen!
Bedankt allemaal, ik ben gerustgesteld!
zaterdag 31 augustus 2019 om 14:45
Gewoon online letter of approval aanvragen, kostte mij 12,50. Zelf de formulieren netjes invullen en bij aankomst je visum ophalen (30 dollar).
Ging heel snel en ik vond het hilarisch. Je paspoort komt op een groot scherm en iemand spreekt heel deftig je naam uit, nou doe dat maar in al die verschillende nationaliteiten
Ging heel snel en ik vond het hilarisch. Je paspoort komt op een groot scherm en iemand spreekt heel deftig je naam uit, nou doe dat maar in al die verschillende nationaliteiten
zaterdag 31 augustus 2019 om 14:50
Wel fijn om te horen dat verschillende manieren blijken te werken! Vraag me toch echt af wat vrienden van ons dan online hadden geregeld dat het niet geldig was, of dachten ze dat het een e-visum was maar was het alleen maar een letter of approval en wisten ze niet dat ze alsnog hun visum moesten ophalen...
Geen idee, maar we zijn in ieder geval weer gerustgesteld en gaan nu toch een e-visum aanvragen via de link van de Rijksoverheid. Via de ambassade regelen vinden we toch iets duur, vooral als we de reiskosten erbij optellen, we wonen niet bepaald in de buurt van Den Haag.
Geen idee, maar we zijn in ieder geval weer gerustgesteld en gaan nu toch een e-visum aanvragen via de link van de Rijksoverheid. Via de ambassade regelen vinden we toch iets duur, vooral als we de reiskosten erbij optellen, we wonen niet bepaald in de buurt van Den Haag.
anoniem_646600827e666 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 14:52
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
30.72% gewijzigd
zaterdag 31 augustus 2019 om 15:13
ik heb het via deze gedaan: https://www.visumvietnam.nl/voa/del_tim ... timezone=1
zie nu dat het 20 euro is en bij aankomst Vietnam betaal je dan nog 30 dollar.
Je moet dan wel via een van de aangegeven luchthavens aankomen
Ik vond het top, ze hadden bij mijn eerste aanvraag een tikfoutje in mijn gegevens gemaakt (door het bureau zelf opgemerk) en meteen een nieuwe aanvraag de deur uit gedaan.
Verder goede instructie hoe je de overige formulieren moet invullen.
En bij aankomst is het dus echt $30,-, cash en geen andere valuta mogelijk.
zie nu dat het 20 euro is en bij aankomst Vietnam betaal je dan nog 30 dollar.
Je moet dan wel via een van de aangegeven luchthavens aankomen
Ik vond het top, ze hadden bij mijn eerste aanvraag een tikfoutje in mijn gegevens gemaakt (door het bureau zelf opgemerk) en meteen een nieuwe aanvraag de deur uit gedaan.
Verder goede instructie hoe je de overige formulieren moet invullen.
En bij aankomst is het dus echt $30,-, cash en geen andere valuta mogelijk.
zondag 1 september 2019 om 12:14
Ja, dat was wel een mooie ervaring.pongpeng schreef: ↑31-08-2019 14:45Gewoon online letter of approval aanvragen, kostte mij 12,50. Zelf de formulieren netjes invullen en bij aankomst je visum ophalen (30 dollar).
Ging heel snel en ik vond het hilarisch. Je paspoort komt op een groot scherm en iemand spreekt heel deftig je naam uit, nou doe dat maar in al die verschillende nationaliteiten![]()
Ik ken ook iemand die het e-visum heeft aangevraagd. Dat ging bij die persoon ook goed. Maar dan mis je bovenstaande ervaring.
Fijn @robinnn89 dat je gerustgesteld bent. Vietnam is prachtig! <3
tja2 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 19:12
Reden: verduidelijking
Reden: verduidelijking
7.17% gewijzigd