Vliegen om te vliegen

30-08-2013 15:09 121 berichten
Mijn kinderen willen dit weekend ergens heen vliegen, ik dacht, doe eens gek en probeer iets te boeken. Ik zoek iets van dezelfde dag heen en terug. Iemand tips voor hele goedkope tickets naar whatever waar naar toe van ongeveer 1 of 2 uurtjes heen en terug vliegen?
Alle reacties Link kopieren
quote:gordijn87 schreef op 30 augustus 2013 @ 17:15:

Sorry vind het echt heel erg om je kinderen op deze manier bezig te houden, en stedentrip van een paar dagen snap ik maar voor de lol hem en weer vliegen. Neem ze dagje mee naar schiphol om vliegtuigen te kijken maar vind het milieuonvriendelijk,.duur en beetje overdreven om gewoon voor de lol ergens naartoe te vliegenIk dacht dat ik overdreef.
Is zeker milieu onvriendelijk maar wel superleuk! Maak je het goed door een boom te planten. Tof idee, niet?

Wens jullie vast veel plezier!!
En binnen 2u terug is bijna onmogelijk, met hetzelfde vliegtuig terug lijkt mij niet echt gangbaar....
quote:tantejo schreef op 30 augustus 2013 @ 17:35:

Is zeker milieu onvriendelijk maar wel superleuk! Maak je het goed door een boom te planten. Tof idee, niet?

Wens jullie vast veel plezier!!Nah, helemaal mee eens. Doen! Lekker vliegen met de kinderen hoor!
quote:spectral schreef op 30 augustus 2013 @ 17:35:

En binnen 2u terug is bijna onmogelijk, met hetzelfde vliegtuig terug lijkt mij niet echt gangbaar....Is heel goed mogelijk.
Hoe dan? Zodra je uitstapt begint het instappen alweer....
quote:spectral schreef op 30 augustus 2013 @ 17:41:

Hoe dan? Zodra je uitstapt begint het instappen alweer....Je hebt dan toch gewoon hetzelfde als wanneer je in transit bent? Het vliegtuig moet opgeruimd worden als de passagiers uitstappen en daarna mogen de nieuwe passagiers weer aan boord. Je kunt dan idd niet veel meer dan even wat drinken op het vliegveld en dan moet je weer gaan boarden, maar het is wel mogelijk als je dat wil.
Ik vind het een heel leuk idee! Er zijn zoveel mogelijkheden. Met easyJet kun je denk ik het goedkoopst en het meest flexibel op één dag op en neer: low cost en meerdere vluchten per dag naar Londen en Milaan.

Of als je wat meer geld over hebt voor het avontuurtje dan neem je de blauwe vogel.

Trek je niet te veel aan van de milieuargumenten. We binnenkort allemaal over op schaliegas, lang leve het milieu. Zonder gekheid, het is heel erg hypocriet om moeilijk te doen om een dagtochtje.
quote:elninjoo schreef op 30 augustus 2013 @ 17:48:

[...]

Je hebt dan toch gewoon hetzelfde als wanneer je in transit bent? Het vliegtuig moet opgeruimd worden als de passagiers uitstappen en daarna mogen de nieuwe passagiers weer aan boord. Je kunt dan idd niet veel meer dan even wat drinken op het vliegveld en dan moet je weer gaan boarden, maar het is wel mogelijk als je dat wil.Dat gaat niet altijd op ninjo. Als je bijvoorbeeld naar de UK vliegt dan moet je door de paspoortcontrole voordat je weer terug mag. Je bent dan zo een half uur verder als het druk is. Dan weer door de security...
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2013 @ 17:52:

[...]

Dat gaat niet altijd op ninjo. Als je bijvoorbeeld naar de UK vliegt dan moet je door de paspoortcontrole voordat je weer terug mag. Je bent dan zo een half uur verder als het druk is. Dan weer door de security...Maar blijf je dan niet in transit? Zoals wanneer je op 'n vlucht zit die 'n tussenlanding maakt om passagiers in en uit te laten en als je met diezelfde vlucht verder moet, moet je wel uitstappen, maar krijg je een transitkaart en kom je gelijk weer achter de douane uit.
Je kunt natuurlijk ook proberen een supervroege vlucht naar Londen te pakken. Dan gaat de tijd ook nog 'n uur terug. Dan daar 'n hele dag spenderen en 'n late avondvlucht terug. Hoef je geen hotel te betalen, maar ben je wel 'n dagje Londen in geweest.
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2013 @ 17:50:

Trek je niet te veel aan van de milieuargumenten. We binnenkort allemaal over op schaliegas, lang leve het milieu. Zonder gekheid, het is heel erg hypocriet om moeilijk te doen om een dagtochtje.Ik had niet gedacht dat ik hem nog eens zou gebruiken, maar:
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2013 @ 17:50:

Trek je niet te veel aan van de milieuargumenten. We binnenkort allemaal over op schaliegas, lang leve het milieu. Zonder gekheid, het is heel erg hypocriet om moeilijk te doen om een dagtochtje.

Het heeft wat mij betreft geen zier te maken met het milieu. Het is gewoon bijzonder decadent. En ook dat is nog daar aan toe, maar wel zolang het voor jezelf is. Kinderen moeten leren omgaan met het uitstellen van malle instant behoeften en wensen.

Ik heb in mijn studententijd ook wel eens een taxi gepakt naar Parijs met vrienden, om daar nog trachten uit te gaan. Veel geld kwijt, sloeg nergens op. Dat soort dingen.

Maar no way dat ik mijn kinderen mee zou nemen op zo'n avontuur als ze zin hebben in een gek ritje/vluchtje.
quote:armonia schreef op 30 augustus 2013 @ 18:06:

[...]

Ik had niet gedacht dat ik hem nog eens zou gebruiken, maar:

Lucht het op?

Ninjo, je hebt inderdaad gelijk met het transit verhaal! Het hangt een beetje van de maatschappij en het vliegveld af. easyJet doet niet aan 'transit', dus het is helemaal je eigen verantwoordelijkheid om op tijd aan de andere kant van de gate te staan op een vliegveld dat niet gemaakt is voor transit passagiers als Luton of Gatwick. Ik weet er het precieze niet van, maar hou hier dus wel rekening mee!
quote:strike schreef op 30 augustus 2013 @ 18:10:

[...]

Het heeft wat mij betreft geen zier te maken met het milieu. Het is gewoon bijzonder decadent. En ook dat is nog daar aan toe, maar wel zolang het voor jezelf is. Kinderen moeten leren omgaan met het uitstellen van malle instant behoeften en wensen.

Ik heb in mijn studententijd ook wel eens een taxi gepakt naar Parijs met vrienden, om daar nog trachten uit te gaan. Veel geld kwijt, sloeg nergens op. Dat soort dingen.

Maar no way dat ik mijn kinderen mee zou nemen op zo'n avontuur als ze zin hebben in een gek ritje/vluchtje.

Ach joh, decadent? Met zo'n low cost? Voor de prijs van een spijkerbroek op en neer naar Londen? Jouw kinderen lopen op klompen? Het is maar waar je je druk om maakt. Een keertje fatsoenlijk uit eten met de familie is even duur. Doe je dat ook niet met je kinderen?

Laat mensen toch lekker gekke (en decadente) dingen doen. Ik ben heel blij dat mijn ouders wel in waren voor een pleziertje op z'n tijd. Life is too short!
Decadent... ach ja. Ik vind dat decadent best wel eens een keertje mag. Het geeft het leven wat pit.

Milaan (nou, Bergamo) is een optie. Ik heb het eens voor het werken moeten doen met Ryan Air. Heen om 6u 's ochtends en tegen 14u 's middags stond ik alweer op kantoor

Londen doe ik ook voor mijn werk ook wel eens voor een dagje, maar dat is dan met de Eurostar (ik ben Belgische dus dat is makkelijk).
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2013 @ 18:18:

[...]

Ach joh, decadent? Met zo'n low cost? Voor de prijs van een spijkerbroek op en neer naar Londen? Jouw kinderen lopen op klompen? Het is maar waar je je druk om maakt. Een keertje fatsoenlijk uit eten met de familie is even duur. Doe je dat ook niet met je kinderen?

Laat mensen toch lekker gekke (en decadente) dingen doen. Ik ben heel blij dat mijn ouders wel in waren voor een pleziertje op z'n tijd. Life is too short!

Decadent ja. Het is helemaal niet vreemd kinderen te leren dat vliegen geen dagelijkse routine is. Die budgetvluchten doen daar niets aan af.

En mijn ouders waren echt wel in voor een pleziertje hoor. Bizar dat de opmerking die je nu maakt in je opkomt. En alsof alle kinderen af en toe een rondvluchtje maken in een lijnvliegtuig.

En: mijn ouders stonden ook stil bij andere zaken in het leven. Waar ik nu nog de vruchten van pluk. Zoals de waarde van zaken inschatten en je verstand gebruiken. Dat is duidelijk mislukt bij jouw opvoeding. Maar gelukkig heb je wel heel wat afgelachen.
quote:the4ofus schreef op 30 augustus 2013 @ 18:30:

Decadent... ach ja. Ik vind dat decadent best wel eens een keertje mag. Het geeft het leven wat pit.

Zeker. Er zijn een hoop zaken die het leven wat pit geven. Maar daar komen kinderen echt wel zelf achter. Dat hoef je ze echt niet allemaal voor te kauwen.
Ik vind hier de uitdrukking, "Nou, gewoon omdat het kán" wel op van toepassing.

Die uitdrukking wordt zwaar overgewaardeerd wat mij betreft.
Ach, ik maak liever zelf de fossiele brandstoffen op dan dat een ander het doet. Zo ben ik dan ook weer.
Het gaat mij niet eens om het milieu e.d., maar gewoon om het zonder meer toegeven aan alle grillen van kinderen. Je kunt je kinderen best duidelijk maken dat dit in feite geen normaal zaterdaguitje is en dat ze maar iets anders moeten verzinnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2013 @ 18:15:

Lucht het op?Ja lekker! Ga ik vaker doen!
Goed voor het milieu? Neuh, maar dat vliegtuig vliegt toch wel, of TO nu meegaat of niet. Goed voor de economie zijn deze uitgaven dan weer wel
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:pejeka schreef op 30 augustus 2013 @ 18:46:

Het gaat mij niet eens om het milieu e.d., maar gewoon om het zonder meer toegeven aan alle grillen van kinderen. Je kunt je kinderen best duidelijk maken dat dit in feite geen normaal zaterdaguitje is en dat ze maar iets anders moeten verzinnen.Dit dus. Dat vind ik eigenlijk even belangrijk als het milieu. TO, hoe oud zijn je kinderen? Hebben ze vaker dit soort wensen?
quote:flakes schreef op 30 augustus 2013 @ 15:14:

kijk even op de kleinere vliegvelden. Eersel bijvoorbeeld. Vlieg je naar de waddeneilanden en terug.In eersel is geen vliegveld! ( brabant ) woon er 15 min vandaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven