Vliegen om te vliegen

30-08-2013 15:09 121 berichten
Mijn kinderen willen dit weekend ergens heen vliegen, ik dacht, doe eens gek en probeer iets te boeken. Ik zoek iets van dezelfde dag heen en terug. Iemand tips voor hele goedkope tickets naar whatever waar naar toe van ongeveer 1 of 2 uurtjes heen en terug vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Buiten het feit dat ik vind dat je nogal springt voor de wensen van je kinderen, zou ik toch gaan voor een kleiner rondvaartvliegtuigje, zodat je kinderen toch ook beetje leuk naar buiten kunnen kijken.

Een gewone vlucht vind ik nu niet zo bijzonder als kinderuitje. Binnen de 20minuten zit je boven de wolken en dan valt er toch gewoon niets meer te beleven? Om daarvoor de hele rompslomp van inchecken, scannen, aanschuiven etc door te gaan, pfff.

En dan met vreselijk opgewonden kinderen in de vlieger, waar de rest van de passagiers niet zit op te wachten.

Dus, boek een rondvlucht bij plaatselijke vliegclub, vlieg over je eigen huis, zorg dat familie staat te zwaaien,etc. Dat is toch leuker?
Of neem ze met de trein mee naar schiphol, ritje in de vluchtsimulator en een kijkje over de luchthaven vanaf het panoramaterras is toch ook leuk.
Of Dit
quote:pejeka schreef op 30 augustus 2013 @ 18:46:

Het gaat mij niet eens om het milieu e.d., maar gewoon om het zonder meer toegeven aan alle grillen van kinderen. Je kunt je kinderen best duidelijk maken dat dit in feite geen normaal zaterdaguitje is en dat ze maar iets anders moeten verzinnen.Dacht je nu heus dat ik zomaar aan alle grillen van mijn kinderen toegeef? En dat ze het ook vanzelfsprekend vinden dat als ze iets willen het ook gebeurd? Echt niet, maar ik ben wel van spontane acties en zo af en toe lekker samen uit de band springen. Nadat wij op het onderwerp vliegen uitkwamen en ze vertelden dat ze het leuk leken om weer eens te gaan vliegen aan de hand van een vliegtuig die we zagen, had ik zoiets van hey, leuk, een goedkope vlucht boeken en gewoon gaan met die banaan. Ik heb trouwens voor volgende week vrijdag een weekendje Londen geboekt.
quote:strike schreef op 30 augustus 2013 @ 18:35:

[...]

Decadent ja. Het is helemaal niet vreemd kinderen te leren dat vliegen geen dagelijkse routine is. Die budgetvluchten doen daar niets aan af.

En mijn ouders waren echt wel in voor een pleziertje hoor. Bizar dat de opmerking die je nu maakt in je opkomt. En alsof alle kinderen af en toe een rondvluchtje maken in een lijnvliegtuig.

En: mijn ouders stonden ook stil bij andere zaken in het leven. Waar ik nu nog de vruchten van pluk. Zoals de waarde van zaken inschatten en je verstand gebruiken. Dat is duidelijk mislukt bij jouw opvoeding. Maar gelukkig heb je wel heel wat afgelachen.

Zo kan-ie wel weer!

Het hoofdstuk oordelen en relativeren hebben ze zeker overgeslagen b tijdens je opvoeding. Ze zijn zeker blijven steken bij Calvijn en de zijnen. Mij best. Back on topic

Spectral, binnen twee a drie uur terug is best mogelijk hoor. Zoek het schema van easyJet naar Londen Gatwick maar op. Niet hetzelfde vliegtuig overigens.

Sommige mensen beleven plezier aan het vliegen op zich, het hele gedoe er om heen, het vliegen boven de wolken, voor sommigen gaat het om de reis, niet per sé om de bestemming. Anderen kopen weer een idioot duur bankstel of een huis van vijf ton, maar TO wil met haar kinderen een dagje op en neer, spannend met het vliegtuig. Mooi toch? Dat vliegtuig vliegt toch, met of zonder TO, dus om het milieu hoeft ze het niet te laten.
quote:netniet schreef op 30 augustus 2013 @ 19:32:

[...]

Ik heb trouwens voor volgende week vrijdag een weekendje Londen geboekt.
quote:nephthys schreef op 30 augustus 2013 @ 19:15:

En dan met vreselijk opgewonden kinderen in de vlieger, waar de rest van de passagiers niet zit op te wachten.

Gelukkig zijn mijn dochters van 6 en 8 heel rustig als de omstandigheden daarvoor gepast zijn. Ze kunnen heel rustig op gedempte toon spreken. Uit eten gaan en zelfs officiële gelegenheden bezoeken bijvoorbeeld gaat ook heel prima met ze, ik weet zeker dat niemand last van ze heeft.
En dan nog, TO. Kinderen zijn kinderen.
Tja, decadent, het woord alleen al, ik meng me bewust niet in de discussie of het decadent is of niet. Maar zo af en toe vind ik het hartstikke leuk om onverwacht leuke dingen te doen met mijn kinderen. High tea uit school als verrassing, zomaar onverwacht op een doordeweekse dag sushi eten. Onverwacht met ze naar de Efteling en dan moet ik ze zeggen wanneer ze de ogen dicht moeten doen in de auto. Pas als ze in het park staan gaan de ogen weer open. Je leeft maar 1 keer en als wij daar blij van worden... Iedereen moet maar lekker doen wat ie wil.
quote:Amand schreef op 30 augustus 2013 @ 19:51:

En dan nog, TO. Kinderen zijn kinderen.Kinderen zijn kinderen ja dus? Mijn kinderen zijn andere mensen niet tot last in het vliegtuig of waar dan ook, neem dat nou maar gewoon van mij aan. Dit zou ik je 3 jaar geleden niet gezegd hebben, ze zijn geen kleuters meer.
Niet schieten hè. Ik sta aan jouw kant hoor
Wat een leuk idee! Leuk dat je toch een weekend gaat. Dit is echt iets wat je kinderen onthouden en aan hun eigen kinderen vertellen:

Weet je nog die keer dat we ineens gingen vliegen?

Leuk hoor, herinneringen maken, lekker van genieten en foto's maken zodat die erbij gepakt kunnen worden over zoveel jaar!

En ach een beetje decadent en kinderen verwennen mag op zijn tijd best!
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 30 augustus 2013 @ 20:30:

Wat een leuk idee! Leuk dat je toch een weekend gaat. Dit is echt iets wat je kinderen onthouden en aan hun eigen kinderen vertellen:

Weet je nog die keer dat we ineens gingen vliegen?

Leuk hoor, herinneringen maken, lekker van genieten en foto's maken zodat die erbij gepakt kunnen worden over zoveel jaar!

En ach een beetje decadent en kinderen verwennen mag op zijn tijd best!Zo denk ik er ook helemaal over. Zolang mijn kinderen zich niet als verwende nesten gedragen! We zijn van de zomer trouwens gewoon op vakantie naar Valkenburg geweest
Superleuk idee! Maar waarom niet in zo'n klein vliegtuigje? Heb ik ooit gedaan op Ameland; erg leuk, en je ziet alle waddeneilanden liggen, Leeuwarden, etcetera.

Je ziet veel meer en het voelt ook meer als vliegen, terwijl zo'n Boeing meer op een busritje lijkt.
I believe in good
Super leuk TO! Af en toe zo'n leuk tripje moet kunnen, zonder dat ze verwend raken. Ze hebben er later vast hele leuke herinneringen aan.

Veel plezier!
Superleuk, TO! Veel plezier!
quote:gordijn87 schreef op 30 augustus 2013 @ 17:15:

Sorry vind het echt heel erg om je kinderen op deze manier bezig te houden, en stedentrip van een paar dagen snap ik maar voor de lol hem en weer vliegen. Neem ze dagje mee naar schiphol om vliegtuigen te kijken maar vind het milieuonvriendelijk,.duur en beetje overdreven om gewoon voor de lol ergens naartoe te vliegenHelemaal mee eens! Hoe moeten die kinderen anders wel niet worden als ze volwassen zijn? Maar het klinkt alsof ze al ontzettend verwend zijn (dat je dit überhaupt al overweegt)...
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:adorabull schreef op 30 augustus 2013 @ 19:03:

Goed voor het milieu? Neuh, maar dat vliegtuig vliegt toch wel, of TO nu meegaat of niet. Goed voor de economie zijn deze uitgaven dan weer wel

Dat vind ik altijd zo'n bullshit-argument! Als bijvoorbeeld mijn hele straat zo dacht, wordt er weer een extra vliegtuig ingezet. Juist doordat we met z'n allen telkens decadenter worden, zijn er zoveel meer vluchten dan vroeger.

Maar hou vooral lekker je oogkleppen op voor de gevolgen die dat heeft voor bijvoorbeeld Bangladesh en enkele laag gelegen eilandjes in de Stille Zuidzee. Na ons de zondvloed! Lekker de aarde kapot maken.

Onee wacht, jij hebt wél kinderen die nog wat langer verder moeten met deze aardbol....???
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
quote:cecilia74 schreef op 31 augustus 2013 @ 11:10:

[...]

Helemaal mee eens! Hoe moeten die kinderen anders wel niet worden als ze volwassen zijn? Maar het klinkt alsof ze al ontzettend verwend zijn (dat je dit überhaupt al overweegt)...

Veel overdreven reacties dus ik pik deze er maar even uit. Ik vroeg ze zelf of ze het leuk vinden om weer eens te vliegen, toen zeiden ze jaaaa, dat willen we! Ik zei toen van zullen we eens lekker gek doen en kijken of we dat kunnen doen. Mijn kinderen zijn beslist geen verwende krengetjes, op school vertelde de schooldirecteur me laatst nog dat het zulke leuke sociale kinderen zijn en ja, ze zijn altijd vrolijk en heel behulpzaam naar andere kinderen. Ze zijn geen zeurende dreiners in de winkel, als ze iets niet krijgen, accepteren gewoon "nee".

Hier wordt net gedaan of ik naar de pijpen van mijn kinderen dans, dat is beslist niet het geval, maar ik hou wel van verrassingen en lekker spontaan totaal onverwacht iets leuks ondernemen, dat vinden mijn kinderen altijd prachtig. Ze willen zelf ook altijd alles als verrassing houden, dan mag ik bijvoorbeeld niet zeggen waar we heen gaan. Juist het eenmalige van zomaar spontaan ergens heen vliegen vind ik leuk om voor ze te doen omdat ze dan gigantisch blij zijn. Het is heus niet zo dat als ze een luchtballon zien en ze willen er in dat ik dan direct een ballonvaart ga boeken..... hmmm hoewel, nu ik er bij nadenk ik ze daar zomaar eens spontaan mee kan gaan verrassen, ooit. Je moet uit het leven halen wat er in zit, lekker genieten, dat is mijn motto en zeker voor mijn kinderen!

We gaan zo naar de winkel en dan mogen ze zelf allemaal lekkere hapjes uitkiezen voor de zaterdagavond, die gaan we gezellig samen klaar maken, ze mogen zelf een film er bij kiezen, gatsie, wat verwen ik mijn kinderen!
Hee TO, dit verhaal klinkt juist heel redelijk, maar geef toe: de manier waarop je het in je openingspost formuleerde ("Mijn kinderen willen dit weekend ergens heen vliegen, ik dacht, doe eens gek") klonk heel anders. En bovendien heb je nu een weekendje geboekt ipv een heen-en-weer-actie, wat al veel beter is.

Blijft staan dat veel mensen veel en onzinnig vliegen (nu bedoel ik niet per se een weekend Londen maar bijvoorbeeld naar het andere eind van de wereld vliegen om daar dan een week in een resort op het strand te gaan liggen, of 2 dagen shoppen in Dubai of zoiets stupides) en dat we dat niet zouden moeten doen als we nog iets van onze aarde willen overhouden.
Afgezien daarvan: veel plezier volgende week!
Super actie TO en volgens mij ben je een super leuke EN wijze moeder! Verder ook eens met Kadanz.

Laat de Calvijnen hier maar fijn hun eigen bekrompen ding doen, niks van aantrekken.

Veel plezier in Londen met je meiden TO!
Je klinkt als een leuke en verantwoorde moeder, die haar kinderen laat kennismaken met allerlei interessante dingen! Goed voor de ontwikkeling!

Ik heb ook zo'n vriendin, kinderen eten sushi, high tea, gaan mee naar Londen of Parijs en ondernemen verder heel veel.
quote:cecilia74 schreef op 31 augustus 2013 @ 11:22:

[...]

Dat vind ik altijd zo'n bullshit-argument! Als bijvoorbeeld mijn hele straat zo dacht, wordt er weer een extra vliegtuig ingezet. Juist doordat we met z'n allen telkens decadenter worden, zijn er zoveel meer vluchten dan vroeger.

Maar hou vooral lekker je oogkleppen op voor de gevolgen die dat heeft voor bijvoorbeeld Bangladesh en enkele laag gelegen eilandjes in de Stille Zuidzee. Na ons de zondvloed! Lekker de aarde kapot maken.

Onee wacht, jij hebt wél kinderen die nog wat langer verder moeten met deze aardbol....???

Tegen de tijd dat iedereen op de hele wereld net zo welvarend is als wij, dat ze beseffen dat het wel wat minder kan, is de olie allang op.

Ik maak persoonlijk liever zelf de olie op, als je het niet erg vindt.
quote:kadanz schreef op 30 augustus 2013 @ 18:18:

[...]

Ach joh, decadent? Met zo'n low cost? Voor de prijs van een spijkerbroek op en neer naar Londen? Jouw kinderen lopen op klompen? Het is maar waar je je druk om maakt. Een keertje fatsoenlijk uit eten met de familie is even duur. Doe je dat ook niet met je kinderen?

Laat mensen toch lekker gekke (en decadente) dingen doen. Ik ben heel blij dat mijn ouders wel in waren voor een pleziertje op z'n tijd. Life is too short!

Wat een zuurpruimentopic wordt dit weer. Van dat schijfje citroen dat wel vaker post had ik niet anders verwacht, maar mijn hemel zeg, kop boven het maaiveld en het is tsjak eraf.

Netniet: leuk idee. Hoop dat het is doorgegaan. Edit: leuk dat je geboekt hebt voor volgende week.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven