Vliegen

10-09-2019 22:20 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zouden graag naar Tenerife willen in de herfstvakantie.

Echter is er vanuit Eindhoven alleen een vlucht terug met 1 tussenlanding op gran canaria. Dit betekent dat we opstijgen en even later weer landen en weer stijgen.

Kan dit kwaad voor een baby van 6 maanden? Hoe reageren babys op landen en stijgen
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
11-09-2019 13:13
Ik zou het niet doen, maar gewoon voor mezelf niet. Die baby zal het waarschijnlijk weinig uitmaken, tenzij hij last van zijn oortjes heeft.

Zelf heb ik een keer een tussenstop gemaakt bij zo'n vlucht naar en van de Canarische Eilanden en ik vond het maar irritant. Zeker op de terugweg, dan zaten we net en moesten we weer uit het vliegtuig. En het kost extra tijd uiteraard.

Ik zou gewoon lekker alles los boeken. Een huurauto is ook erg fijn trouwens, zeker met zo'n kleintje.
Zou wel fijn zijn
Alleen ik zelf ben daar echt niet handig in haha.. Alles los boeken. Geen idee hoe het allemaal werkt.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 13:17
Zou wel fijn zijn
Alleen ik zelf ben daar echt niet handig in haha.. Alles los boeken. Geen idee hoe het allemaal werkt.
Dat is echt niet moeilijk. Kijk op boeking.com voor een hotel in de plaats waar je heen wilt en kijk dan op welke data je kunt vliegen. Komt dat overeen, dan kun je ze gewoon allebei apart boeken. Je krijgt dan bijvoorbeeld een bevestiging voor de reservering van het hotel van (ik zeg maar wat) 14 t/m 21 oktober en eentje van de vluchten op 14 oktober heen en 21 oktober terug. Het fijne is dat je dan ook vaak de tijden een beetje zelf kunt bepalen, zodat je niet midden in de nacht hoeft te vertrekken.
Heb je dat alles geboekt, dan kun je een auto huren die je op het vliegveld ophaalt. Google gewoon op reviews van bedrijven die dat doen en kijk naar de prijzen. Ikzelf vind Sunny Cars altijd super (weet niet of die daar ook zitten), niet heel goedkoop maar altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Een andere datum nemen? Je zit niet aan schoolvakanties vast toch. Kan me niet voorstellen dat je dan geen heen en terugvlucht in één kunt nemen. Of een andere bestemming dan Tenerife kiezen.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
11-09-2019 13:26
Een andere datum nemen? Je zit niet aan schoolvakanties vast toch. Kan me niet voorstellen dat je dan geen heen en terugvlucht in één kunt nemen. Of een andere bestemming dan Tenerife kiezen.
Jawel, ik studeer zelf nog dus heb dan mijn vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf alles los boekt, kun je heel eenvoudig vanaf het vliegveld een taxi nemen naar Playa de las Americas (want daar zul je waarschijnlijk wel terechtkomen), kost ongeveer € 25 enkele reis.

Of je huurt een auto. Cicar of Cabrera Medina (is hetzelfde bedrijf) is goedkoop, betrouwbaar en geen gezeik over extra verzekeringen afsluiten oid.
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het reisbureau een reis voor je samen te stellen.
Er is nl wel een rechtstreekse vlucht vanaf Eindhoven, met Ryanair. Hotel en transfer erbij en klaar.
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 13:45
Jawel, ik studeer zelf nog dus heb dan mijn vakantie.
Je bent toch niet schoolplichtig meer dus kun je je datum toch een paar dagen verschuiven?
Alle reacties Link kopieren
Als je perse in een schoolvakantie moet ben je ook wel wat laat.
Maar los boeken is zo simpel en anders inderdaad reisbureau, die zijn er ook nog al dacht ik dat alleen mensen van boven de 70 daar heen gingen nog.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-09-2019 14:36
Je bent toch niet schoolplichtig meer dus kun je je datum toch een paar dagen verschuiven?
Nee want ik werk ook. Dus heb dan vakantie.
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 15:19
Nee want ik werk ook. Dus heb dan vakantie.
Op je werk valt niets te schuiven?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet voorstellen dat geen enkele luchthaven of of net over de grens in die periode iets heeft.
Andere luchthaven?

Waarom direct naar Tenerife met een kleintje terwijl je zelf niet zo bereisd bent?
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
11-09-2019 18:11
Andere luchthaven?

Waarom direct naar Tenerife met een kleintje terwijl je zelf niet zo bereisd bent?
Daar is het in oktober nog enigszins zonnig en warm.
Vorig jaar Amerika en jaar ervoor Thailand, dus valt dit mee.
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 18:20
Daar is het in oktober nog enigszins zonnig en warm.
Vorig jaar Amerika en jaar ervoor Thailand, dus valt dit mee.
Dan weet je toch ook dat er andere luchthavens zijn? Hoe je kunt zoeken op rechtstreekse vluchten?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 18:20
Daar is het in oktober nog enigszins zonnig en warm.
Vorig jaar Amerika en jaar ervoor Thailand, dus valt dit mee.
Hoe heb je die reizen geboekt dan? Dan kan je dat nu toch ook weer doen voor een zonnige bestemming in oktober? Er zijn meer Canarische eilanden waar je vanuit Eindhoven rechtstreeks naar toe kan vliegen. Lanzarote, Gran Canaria in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-09-2019 18:25
Hoe heb je die reizen geboekt dan? Dan kan je dat nu toch ook weer doen voor een zonnige bestemming in oktober? Er zijn meer Canarische eilanden waar je vanuit Eindhoven rechtstreeks naar toe kan vliegen. Lanzarote, Gran Canaria in elk geval.
We hebben gekeken om alles los te boeken.. Maar dan ben nog duurder uit zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Zuid en midden Spanje zijn ook nog heerlijk warm in oktober hoor en Griekenland ook
Alle reacties Link kopieren
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 18:30
We hebben gekeken om alles los te boeken.. Maar dan ben nog duurder uit zelfs.
Dan ga je op zoek naar een pakketreis.
Anoniem0894 schreef:
11-09-2019 18:30
We hebben gekeken om alles los te boeken.. Maar dan ben nog duurder uit zelfs.
Je bent ook rijkelijk laat om nu pas te boeken met data die precies in een schoolvakantie vallen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-09-2019 19:28
Je bent ook rijkelijk laat om nu pas te boeken met data die precies in een schoolvakantie vallen.
Dat zei ik ook al.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-09-2019 07:24
Want dan kon je je superioriteit tentoonstellen?
Nee hoor, het is een terechte opmerking. Door twee keer op te stijgen warmt de Aarde weer een stukje sneller op. Het zal mijn tijd wel duren, maar die baby krijgt later de volle mep. Die eindigt wellicht in een tentenkamp in de Ardennen omdat pa en ma liever naar Tenerife dan naar Texel gingen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
11-09-2019 19:37
Nee hoor, het is een terechte opmerking. Door twee keer op te stijgen warmt de Aarde weer een stukje sneller op. Het zal mijn tijd wel duren, maar die baby krijgt later de volle mep. Die eindigt wellicht in een tentenkamp in de Ardennen omdat pa en ma liever naar Tenerife dan naar Texel gingen.
Ze zijn juist klimaatvriendelijk bezig door met slechts één vlucht zowel Tenerife als Gran Canaria te bedienen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-09-2019 19:39
Ze zijn juist klimaatvriendelijk bezig door met slechts één vlucht zowel Tenerife als Gran Canaria te bedienen.
Dat zeker. En ach, ik pak ook het vliegtuig. Temeer omdat ik geen nageslacht heb dat ik daarmee eventueel de vernietiging in help.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
11-09-2019 19:37
Nee hoor, het is een terechte opmerking. Door twee keer op te stijgen warmt de Aarde weer een stukje sneller op. Het zal mijn tijd wel duren, maar die baby krijgt later de volle mep. Die eindigt wellicht in een tentenkamp in de Ardennen omdat pa en ma liever naar Tenerife dan naar Texel gingen.

Dus kan je ook denken als het topic niet gaat over waar je over denkt dat het gaat; goh, ik vind het wel een discussie waard, laat ik er een topic over openen. Maar nee, belerend vingertje is sneller.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
11-09-2019 08:13
Dan vlieg je toch vanaf Amsterdam ? Wat maakt dat nou uit ?
Als je naast Eindhoven woont heel veel. Denk aan parkeerkosten, overnachting als het vliegtuig te vroeg vertrekt om in de spits op tijd te komen, shuttlebussen die ram vol zitten. Been there, doen that. Eindhoven is zo relaxed.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven