Vliegtuig: Stoel in slaapstand

20-05-2018 15:28 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

In het vliegtuig:
Sommigen vinden het niet leuk wanneer de passagier voor hun, de stoel in de slaapstand zet.

Tijdens het stijgen, landen en het eten mag dit ook niet. Buiten dat, vinden jullie het gewoon/normaal wanneer iemand zijn stoel naar achteren zet? Hier heb je voor betaald en het is je goed recht. De persoon voor mij mag dit ook...


Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn stoel alleen naar achteren op lange vluchten, als ik daadwerkelijk ga slapen. Ja, tuurlijk check je even met de achterbuur. Maar dat is meer om diegene even te waarschuwen dan om toestemming te vragen. Wat als je voorbuur de stoel wel naar achteren heeft en jij 'mag' niet? Het is al zo krap.

Op korte vluchten (zeg 4 uur of minder) dan blijf ik gewoon rechtop zitten.
Madre schreef:
20-05-2018 16:11
Je hebt dit nu al een paar keer gezegd, maar zo zie ik het niet helemaal geloof ik..

Je betaald voor de rit van het ene land naar het andere land.
Ja daar zit je stoel bij inbegrepen, snacks en eten ook enzo.

Maar om nu te zeggen dat omdat je er voor betaald hebt je je stoel sowieso naar achteren zet vind ik een beetje gek ofzo..

Nogmaals, ik vind het stom dat mensen het doen, maar het mag dus tja.

Het klopt ook gewoon niet. Bij de NS wordt ook vaak gezegd dat je recht hebt op een stoel omdat je ervoor hebt betaald. Je betaalt voor de reis, niet voor een stoel. In een vliegtuig heb je wel recht op een stoel (je moet immers in een stoel zitten bij opstijgen en landen), maar je hebt geen recht om je stoel naar achteren te zetten.
Ik doe dat soms ook als ik wil proberen te slapen maar ik houd dan wel rekening met persoon achter me.
Ik vind het zelf ook vervelend als mensen het ineens doen. Zo was ik een keer bezig met iets uit m'n tas halen dus stond mijn drinken op het tafeltje en tas op schoot. Doet mijn voorganger ineens de stoel naar achter waardoor m'n tas klem kwam te zitten. Bekertje water viel om etc.

Doet me ook denken aan die lange vlucht naar China, daar had persoon de hele vlucht zijn stoel naar achter ook tijdens het opstijgen en dalen en ik had al zoiets van waarom zegt die stewardess niks. Bleek het om een hele lange groepsgenoot te gaan die de hele vlucht opgevouwen zat. Hij had dus ook mijn geklaag kunnen verstaan maar hield z'n mond en heeft de rest van de reis er ook niks over gezegd. :$
Was echt zo irritant want het was al krap, ben niet zo lenig, dus kon moeilijk bij m'n tas en alles op het tafeltje gooien kon ook niet want middenstoel dus waar laat ik alles als iemand er door moet. Heb me wel afgevraagd waarom hij niet had proberen te ruilen met iemand voor een gangpad stoel. Had medelijden met die persoon voor hem, heel de rit knieën in je rug.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
20-05-2018 15:44
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.
Wauw, dat heb je goed gedaan zeg.

Ik ben 1m83 en mijn man 1m86. In sommige vliegtuigen zitten mijn knieën sowieso al tegen de voorstoel aan. Als je je stoel naar achteren zet dan zit ik dus best wel klem. Dat is niet fijn voor mij. Als je het netjes vraagt dan is het overigens ok, maar als je ongevraagd en zonder waarschuwing de stoel naar achter klapt dan ram je kneiterhard tegen mijn knieën aan. Dikke kans dat ik in reflex dan nee gil en je stoel terugduw. Want ik heb 1 slechte knie en als je daar tegenaan ramt dan doet het echt wel zeer! Dat is wel eens gebeurd!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben rugpatient en hou het nog geen 10 minuten uit in de rechtop-stand. Dus ja, ik doe hem altijd naar achter, ook op hele korte vluchten. Dat het niet mag tijdens take-off en landing is voor mij al meer dan genoeg beproeving. Op langere vluchten boek ik om deze reden zelfs business. Dus als je ooit achter me zit; sorry, maar ik kan niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Op korte vluchten kan het vaak niet eens.

Ik had vorig jaar op een vlucht van 12 uur iemand voor me die haar stoel zodra het kon naar achteren pleurde en vervolgens de halve vlucht aan de wandel was, maar de stoel wel naar achteren liet staan.

Deze zomer non-stop naar San Francisco; het zal mij weer benieuwen ...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook best irritant. Ooit een lange vlucht gehad waarbij degene voor mij zodra het kon direct zijn rugleuning naar achter gooide en dat pas naar voren deed bij het landen op verzoek van het personeel. Tja, ik kan het alleen vervelend vinden (zeker met eten!), maar dat hoort ook een beetje bij vliegen.

Laatst met cathay pacific gevlogen en daar ging het zitvlak naar voren als je in ‘slaapstand’ wilde zitten. Op die manier is het nooit vervelend voor degene achter je en lever je voor jezelf comfort in in plaats van andermans comfort te verminderen.
Wat mij betreft mag iedere luchtvaartmaatschappij dit doen.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Ik hou er niet van. Krijg last van m'n stuitje als ik in die houding hang en als mijn voorganger het doet zit ik klem. Ik blijf het liefst rechtop zitten dus tenzij ik echt plat zou kunnen liggen. Maar dat halfhalf gebeuren vind ik juist niet comfortabel.
gregie schreef:
20-05-2018 15:44
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.
Dat vind ik dus echt asociaal. Moet je maar 'n stoel boeken voor je kind.
En een stewardess die jou gelijk geeft dat je je stoel naar achter doet tijdens 't eten? Kan 't me niet voorstellen. Dat is tegen de regels van elke vliegmaatschappij.
blijfgewoonbianca schreef:
20-05-2018 15:35
Ik vind het normaal dat iemamd zijn of haar stoel in de meest prettige stand zet.
Ik ook. En als je 2 meter been hebt en er echt last van hebt wil ik er best rekening mee houden als je het netjes aan me vraagt.
Op een lange vlucht naar Z.Amerika bleef de stoelleuning voor mij urenlang in een stand die voor mij erg weinig ruimte overliet. Ik zat daarom met mijn knieen omhoog tegen die leuning aan, zodat ik nog een beetje comfortabel zat. Na lange tijd ontplofte de man voor mij ineens en kreeg ik de wind van voren. Ik had hem gewoon de ruimte moeten geven zodat hij lekker kon liggen. Nu kon zijn stoelleuning door mijn toedoen niet verder naar beneden. Dat ik dan verder een ongemakkelijke reis had was blijkbaar niet van belang.
Heb vorig jaar ook een keer gevlogen met een bekende low budget maatschappij naar Londen en op de heen weg zat de stoel echt verschrikkelijk. Stond iets te rechtop ofzo waardoor ik rugklachten kreeg. Gelukkig maar een korte vlucht en op de terugweg was de stoel een stuk beter. Ik weet wel: Ik boek geen hele lange vluchten met die maatschappij, want 2+ uur in zo'n rot stoel trek ik niet.
Ik vloog een paar maanden geleden 'snachts terug vanuit NY en achter me zat zo'n opgepompte lippen meid van een jaar of 25 die me meteen zei dat ik mijn stoel niet naar achteren 'mocht' doen. Ben uiteraard direct gaan slapen met de stoel in de verste stand. Hoepel even snel een end op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit eens 5 uur klemgezeten omdat een mevrouw voor me haar stoel naar achteren kiepte en ik een kind van anderhalf op schoot had . We zaten laatste rij en konden zelf niet achteruit. Ook met het eten ging haar stoel niet terug.
Heb er niks van gezegd maar de stewardess wel (niet dat ze er wat op uit deed).

Maw: erg aso.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ruim 2 meter, dus de stoel voor hem kan niet in elk vliegtuig naar achteren.
Wat gek datmensen die geen stoelboeken voor hun kind vana naderen verwachten dat ze daar dan maar rekening mee houden.
Moiren’ schreef:
20-05-2018 16:58
Wat gek datmensen die geen stoelboeken voor hun kind vana naderen verwachten dat ze daar dan maar rekening mee houden.
Dit ja! Ik snap niet dat dat uberhaupt mág! Je bent zo tenslotte ook je medepassagiers meer tot last.
Alle reacties Link kopieren
gregie schreef:
20-05-2018 15:44
Ik had eens een man achter mij welke dit niet wou. Ik had een kind van 2 op schoot :)

Ik heb toen express mijn stoel (niet tijdens het eten) de hele reis naar achteren gedaan.


Ik vond dit mijn goed recht omdat ik er voor had betaald.

Hij haalde de stewardess erbij en ze gaf mij gelijk.
Dus omdat jij geen stoel voor je kind boekt, moet die man achter jou ervoor boeten.
Belachelijke actie.
Alle reacties Link kopieren
Molenaarsdochter schreef:
20-05-2018 16:55
Mijn man is ruim 2 meter, dus de stoel voor hem kan niet in elk vliegtuig naar achteren.
Dat probleem hebben wij dus vaak ook. Ook zit hij het liefste aan het gangpad zodat hij 1 knie “vrij” heeft.

Mochten we een verre vlucht gaan maken dan boeken we extra beenruimte.
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
20-05-2018 16:54
Heb ooit eens 5 uur klemgezeten omdat een mevrouw voor me haar stoel naar achteren kiepte en ik een kind van anderhalf op schoot had . We zaten laatste rij en konden zelf niet achteruit. Ook met het eten ging haar stoel niet terug.
Heb er niks van gezegd maar de stewardess wel (niet dat ze er wat op uit deed).

Maw: erg aso.

Sorry dat ik het zeg maar dat is gewoon het risico van vliegen met een kind op schoot.

Zeker als je alleen vliegt en dus geen uitwijkmogelijkheid hebt voor je kind dan moet je vantevoren incalculeren dat het een vervelende vlucht kan worden. Mensen kunnen hun stoel naar achteren doen, er kan iemand van 150 kilo naast je komen te zitten of een snurkende man of iemand die je wegkijkt omdat deze een hekel aan kinderen heeft. Dat soort ongemakken horen erbij, dat wéét je!

Ik zou daar zelf niet zo over te klagen. Ik heb ook een jong kind maar om die reden niet gevlogen tot hij in een eigen stoel kon zitten (met 2).
Xanthan schreef:
20-05-2018 17:16
Sorry dat ik het zeg maar dat is gewoon het risico van vliegen met een kind op schoot.

Zeker als je alleen vliegt en dus geen uitwijkmogelijkheid hebt voor je kind dan moet je vantevoren incalculeren dat het een vervelende vlucht kan worden. Mensen kunnen hun stoel naar achteren doen, er kan iemand van 150 kilo naast je komen te zitten of een snurkende man of iemand die je wegkijkt omdat deze een hekel aan kinderen heeft. Dat soort ongemakken horen erbij, dat wéét je!

Ik zou daar zelf niet zo over te klagen. Ik heb ook een jong kind maar om die reden niet gevlogen tot hij in een eigen stoel kon zitten (met 2).
Je kind kan toch ook onder de 2 een eigen stoel? Heb je in elk geval de ruimte voor 2 personen samen en als je met je partner vliegt heb je 'n rijtje van 3.
Alle reacties Link kopieren
In zijn algemeenheid heb ik geen moeite met mensen die hun stoel naar achteren doen.

Het kan, het mag, dus waarom daarover zeuren? Ook hier geldt: dat wéét je. Dan kan je je daar toch mentaal op voorbereiden (in acceptatiestand gaan staan)?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2018 16:31
Ik hou er niet van. Krijg last van m'n stuitje als ik in die houding hang en als mijn voorganger het doet zit ik klem. Ik blijf het liefst rechtop zitten dus tenzij ik echt plat zou kunnen liggen. Maar dat halfhalf gebeuren vind ik juist niet comfortabel.
Dat heb ik ook, ik zit niet echt lekker met die halflig stand. Bloedirritant als degene voor me het wel doet, want dat maakt mijn ruimte kleiner.
Maar ach, eenmaal geland is het snel weer vergeten....
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-05-2018 17:17
Je kind kan toch ook onder de 2 een eigen stoel? Heb je in elk geval de ruimte voor 2 personen samen en als je met je partner vliegt heb je 'n rijtje van 3.

Alles kan. Maar over het algemeen begint een kind pas rond 2 te luisteren naar instructies en kan het enigszins lang, alleen, stil te zitten (zonder per se bij mama op schoot te willen van alle indrukken).

En ik snap best dat als je niet hoeft te betalen, je dat niet doet! Het is een volle prijs ticket extra hè, bij een verre reis zo 700,- euro. Dus ik begrijp best dat je je kind op schoot neemt maar verwacht niet dat elke wildvreemde daar rekening mee houdt.
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-05-2018 17:23
Alles kan. Maar over het algemeen begint een kind pas rond 2 te luisteren naar instructies en kan het enigszins lang, alleen, stil te zitten (zonder per se bij mama op schoot te willen van alle indrukken).

En ik snap best dat als je niet hoeft te betalen, je dat niet doet! Het is een volle prijs ticket extra hè, bij een verre reis zo 700,- euro. Dus ik begrijp best dat je je kind op schoot neemt maar verwacht niet dat elke wildvreemde daar rekening mee houdt.
Dat is dan de consequentie die je hebt te aanvaarden. Stoelen die op je kind vallen. Of klem zitten.
Ik boekte wel een stoel voor mijn kinderen. Meer ruimte meer gemak en geen gedoe. Ze konden zelfs slapen op die manier in het vliegtuig. Ene hoofd aan mijn kant, andere hoofd aan raamkant en naast elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven